עבור לתוכן

האלוהים של משחקי הפעולה: הסיפור מאחורי Doom

Featured Replies

פורסם

בואו לגלות מה גרם ליצירתה של סדרת משחקי הפעולה המפורסמת מכולן שמלווה אותנו כמעט יותר מ-20 שנים

והפעם הסיפור מאחורי אחד המשחקים המשפיעים ביותר על תעשיית הגיימינג בכל הזמנים. משחק שנחשב לאבא של משחקי ה-First Person Shooters ועוד שנים לאחר מכן חברות משחקים התייחסו אליו כהתנ"ך של משחקי היריות.משחק כל כך טוב, שאפילו כיום יותר מ-20 שנים אחרי שיצא, אנשים עדיין משחקים במודים של המשחק המקורי מ-1993. אנו מדברים כמובן על Doom.

הסיפור של Doom מתחיל בחברה לפיתוח משחקי מחשב בשם Id Software שהוקמה בשנת 1991 ע"י ארבעה חברים: ג'ון קארמק, ג'ון רומרו, אדריאן קארמק וטום הול. וזאת לא הייתה סתם עוד חברה, כי ג'ון קארמק היה בחור שאפתני שעם כל משחק ומשחק שהוא וחבריו פתחו חיפש תמיד ללמוד מהמשחק הקודם ולהמשיך לפתח רעיונות חדשניים כדי להצעיד את עולם הגיימינג שלב קדימה.

כך למשל, Commander Keen, המשחק הראשון של הצוות, היה המשחק הראשון למחשב שהציג ביצועים שמשתווים למשחקי קונסולות מאותה תקופה. אם פעם כשהמשחק היה עובר למסך אחר נאלצתם לחכות מספר שניות לטעינה של המסך הבא, בעזרת הטריקים הגאוניים של ג'ון קארמק הם הצליחו לבטל את הצורך הזה, וליצור את אחד המשחקים האייקוניים למחשב של אותה תקופה.

Hovertank 3D ו-Catacomb 3D היו שני הנסיונות הראשונים של החברה ליצור משחקים מגוף ראשון בתלת מימד על מנוע גרפי שגם הוא פותח ע"י קארמק. המנוע החדשני שלו אפשר תנועה חלקה של הדמות במרחב, ולעומת משחקים מורכבים אחרים מאותה תקופה שקרטעו על פחות מעשרים פריימרים לשנייה, וגם זה על מחשבים חזקים – המנוע שלו אפשר תצוגה חלקה גם על מחשבים פחות טובים, והיה הבסיס למשחק החדשני הבא שלהם: Wolfenstein 3D.

ct

מכאן זה התחיל

ג'ון רומרו היה מעריץ של משחק בשם Castle Wolfenstein, משחק התגנבות אקשן יריות בו עליכם לחקור טירה מלאה בחיילים נאצים ולצאת משם בחיים עם תוכניות הקרב שלהם. ובדיוק כשהחברים ב-id חפשו רעיון למשחק הבא שלהם, הוא שמע שהחברה שיצרה את Castle Wolfenstein פשטה את הרגל ולא חדשה את זכויות היוצרים על המשחק. Id software קפצה על המציאה והחליטה ליצור סוג של רימייק תלת מימדי שלו, ולקרוא למשחק Wolfenstein 3D. התוצאה הייתה משחק יוצא דופן באיכות ההפקה שלו, ואחד המשחקים האלימים ביותר שהתעשייה ראתה אי פעם. באותה תקופה היה נדיר לראות משחק בו האוייבים שלכם זעקו מכאב, דממו בגלונים של דם וכלי הנשק בו נשמעו כל כך מציאותיים. המשחק הפך להצלחה מטורפת ושם את id על המפה.

כעת עיני קהל הגיימירים היו נשואות ל-id software בצייפיה למשחק הבא שלהם, ו-id כרגיל החלה לחפש אחר רעיון חדש. 

יום אחד, החברים במטה החברה פצחו במשחק של מבוכים ודרקונים כפי שהיו עושים מדי פעם, כשג'ון קארמק שיחק את תפקיד שליט המבוך. במהלך המשחק ג'ון רומרו חמד לו חרב קסומה, ובכך גרם לעולם להיות מוצף בשדים. ואז פתאום נפל להם האסימון. הם אהבו מדע בדיוני, במיוחד סרטים בסגנון של "שובו של הנוסע השמיני". רק שהן חשבו לעצמם, מה אם במקום חייזרים, המשחק יעסוק בשדים שפלשו משער שנפתח לגהנום? הדמות שלכם, נחת חלל בבסיס במאדים, היה במקרה כזה צריך להילחם בכל המפלצות השטניות שיצאו החוצה.

ct3

להמשך:

https://hwzone.co.il/האלוהים-של-משחקי-הפעולה-הסיפור-מאחורי-d/

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים