קירור מים - עבודה עם צינורות אקרילים. - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קירור מים - עבודה עם צינורות אקרילים.


badsektor

Recommended Posts

פעם אחרונה שעשיתי OC זה היה עם מעבד הQ6600 העתיק שלי, קיררתי אותו בעזרת KIT מים של Swiftech שהזמנתי מחו"ל.
עבדתי אז עם צינורות Tygon, ראיתי פה בפורומים אנשים שמשתמשים בצינורות קשיחים, וזה נראה פשוט מדהים, אין לי ספק שבפרויקט הבא שלי אשתמש
בכאלה. אבל אין לי מושג איך לעבוד איתם, אם מישהו יוכל להאיר את עיניי בנושא אהיה אסיר תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצינורות האלה דורשים המון תכנון מקדים ועבודה סזיפית.

יש ערכות (של מונסון, פרימוצ'יל) שעוזרות לחתוך ולכופף יפה.

בעיקרון צריך אקדח חום, לחמם את הצינור, ליבת סיליקון, כדי שהצינור לא יקרוס בכיפוף ומומלץ גם זוית לכופף איתה כדי שייצא ישר.

תוכל למצוא הרבה מדריכים וסרטונים, רובם באנגלית.

אני יודע על אחד בפורום עם מערכת אקרילית, amadey, לא יודע אם הוא פעיל לאחרונה, אבל יכול להיות יש עוד, אני כבר לא מעודכן.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה ש ymac אמר.

כל מה שקשור למידות של הצנרת והתאמת המחברים - בדיוק כמו עם הצנרת הרגילה.
ההבדל הוא בסוג המחבר.
לדוגמא:
 צנרת עם מידות 12OD מאימה לחמחבר במידות OD 12MMמסוג Bitspower G1/4" Matte Black Enhance Multi-Link .

 בדרך כלל מוכרים את הצנרות ביחידות של מטר.

כדי לחתוך את הצנרת ממולץ להשתמש במסורית\דרמל (או כלי תעשייתי אם יש גישה לאחד כזה).

התהליך הוא כזה:
- מודדים במדוייק את כל המחקים בין הבלוקים.
- חותחים את הצנרת.
-מלתשים את קצוות הצנרת בעזרת נייר שיוף  לדומא (על מנת שהצרת תכנס בקלות למחבר\שמירה על סמטריות\לא לגרום נזק לגומיה הפנימית שיש במחבר.
- אם יש צורך לקפל וליצור זוויות בצנרת  צריך להשתמש במוביל סלקון ובאקדח חום.
שים לב - מוביל הסליקון צריך להיות בקוטר זהה לקוטר של הצנרת (קוטר פנימי).
- לחזק היטב את כל החיבורים ולוודא שהצנרות לא רפפות.

אלו השלבים שצריך לעבור.

לכל שלב צריך לתת דגש וללמוד איך להגיע לתוצאה מיטבית.

יש הרבה הסברים מפורטים ברחבי הפורמים\youtube - תחפש בגוגל.

וכמובן גם פה נפורום.
אני לדוגמא קיבלתי יעוץ מ AvlK ו arkadur.

המצלה שלי  - תעבור על הלוגים של אנשים אחרים.

בכל לוג יש לא מעט מיגע בין העמודים.

http://www.overclock.net/f/61/water-cooling

http://www.overclock.net/f/159/case-mods-cases

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Ymac, amadey, תודה על התגובות.

 

אם אני מבין אתכם נכון, ליבת\מוביל סיליקון זה בעצם צינורית סיליקון שאני מכניס לצינור האקרילי בכדי שיתקפל כמו שצריך תחת החום ללא עיוותים.
ורצוי להשתמש בזווית, זווית פשוטה של 90 מעלות מהום סנטר תספיק?

 

דרמל כבר יש לי, איפה אפשר למצוא אקדח חום בארץ? או שצריך להזמין מחו"ל?

 

שאלות נוספות:

 

1. איך ביצעת את המדידה? בטח צריך לקחת בחשבון את הכיפופים והזוויות, והמרחק בין כל רכיב לרכיב במערכת הקירור (בלוקים, משאבות, רדיאטורים, ומיכל הנוזל)

 

2. שיופים, לא הבנתי למה זה נחוץ, איך זה משפיע על הסימטריה וחיבור המחברים?

 

3. מחברים ומידות הצינורות, חייב להודות שבאופן אבסורדי החלק הכי קשה בבניית המערכות הקודמות שלי היא להבין את המידות האמריקאיות של הצינורות והמחברים, אם תוכלו לבאר לי את העניין אודה לכם מאוד.

 

4. מה הוא קוטר הצינור שיספק אופטימלי?
 

 

אחפש כמובן בגוגל, יו-טיוב, ובפורומים שונים מדריכים, אם אתם מכירים דיונים או מומלצים אודה לכם מאוד אם תשתפו. :)

 

אגב, שהייתי מזמין ציוד מחו"ל הזמנתי בעיקר מאתר FrozenCPU, הוא עדיין תקף לשנת2016? 

אם יש אתרים יותר טובים נכון להיום, שוב, אשמח אם תשתפו.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

FrozenCPU נח על משכבו בשלום, פשטו רגל.

המתחרים Performance PCs יספקו את הסחורה (כן, הם פחות נחמדים אבל זה מה יש)

ממליץ לך על ערוץ של אוסטרלי אחד שבונה מערכות "בוטיק" ומכין המון סרטונים שימושיים על קירור מים, , צביעה, ליטוש, חיתוך, כיפוף, כל מה שצריך וברמה מאוד גבוהה.

סרטונים ארוכים, אבל נשאבים אליהם מהר. https://www.youtube.com/user/SingularityComputers/videos

הוא גם פתח חנות עם מוצרים שחלקם הוא מייצר בעצמו וחלקם מייבא ממקורות שהוא סומך עליהם (הוא באוסטרליה, אז פחות רלוונטי אלינו) https://www.singularitycomputers.com/

 

1. מדידות אפשר לבצע עם סרט מדידה \ חוט חשמל (עדיף עבה יחסית, שיייצג באופן אמין צינור ואת הגמישות שלו) או עם מוליך הסיליקון.

2. חייבים לשייף ולחתוך ישר את קצוות הצינור, אחרת האטימה תיפגע, אתה גם עלול לפגוע בO-רינג של המחבר וזה גם נראה נורא.

3. באופן די מצחיק, צנרת אקרילית לרוב נמדדת במילימטרים, 12 מ"מ נחשב יחסית קטן ו-16 יחסית גדול.

4. כל קוטר, גם ככה זכור שהצנרת זה ממש לא צוואר הבקבוק בלופ, הרי הצנרת מתחברת למחברים שמתחברים לתבריג של 1/4 אינץ' שהוא צוואר הבקבוק. מה שמסתדר לך מבחינה אסתטית וגודל המארז (צנרת עבה קשה יותר לתמרן בכיפופים)

5. אקדח חום - קשה למצוא במחיר נורמלי, רוב הדברים שתמצא בחנויות בארץ הם מיועדים למקצוענים ומכילים הרבה פיצ'רים שלא צריך. אתה יכול לחפש או להזמין מאיביי (שים לב ל-220V)

 

עריכה:

FrozenCPU חזרו לעסקים! מסתבר... http://www.frozencpu.com/ https://linustechtips.com/main/topic/331527-frozen-cpu-is-back-in-business/

בכל מקרה, תמיד תשווה מחירים, אני זוכר שפרוזן היו קצת יקרנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 אוסיף את התגובה שלי (כבר כתבתי אותה אז...)

 

אתה יכול לקנות סט סרגלי זוויות ולשרטט את הזווית על דף שישמש  כשבלונה.

אני הכנתי שרטוט במחשב (צרנרת עם קוטר חיצוני של 12MM):

 

yzK3nBR.png

 

את האקדח חום אפשר לקנות פה בארץ  (תבדוק ב ZAP).
* 1600-1800W יעשה את העבודה
* רצוי לקנות אקדח שמגיע יחד עם פיות שמתלבשות על האקדח.

1.
צריך לבצע מדידה תלת מימדית.
נניח שהמרחק בין בלוק המעבד לרדיאטור עליון הוא 50  ס"מ (קו ישר),
אז המדידה צריכה לכלול את העומק,רוחב והאורך (ציר X,Y,Z ).

- מהבלוק עד לנקודת הכיפול הראשונה - עומק   + אורך  (Y,Z).

- מהכיפול הראשון לשני רוחב (X)
-מהכיפול השני לרדיאטור - אורך (Y).

בסופו של דבר המרחק הרבה יותר מ 50 ס"מ.

* אל תשכח שגם למחבר עצמו יש עומק שצריך לקחת בחשבון.

 

2.
נניח חהחיתוך לא יצא 100 אחוז סמטרגי - השיוף יכול לתקן את זה.

אבל הסיבה העיקרית שבגללה צריך לשייף:

קצוות מלטשים יקלו על הכנסת הנרת אל תוך המחבר.
בנוסף בגלל שיש גומיה בתוך המחבר - קצוות חדים יכולים לגרום לה לנזק.

 

3.
מידות הצנרת\מחברים ב"עולם" האקרילי, פשוטים יותר.

כל מה שצריך להתאים זה את הקוטר החיצוני (OD).

נניח צנרת 12MM OD תתאים למחבר 12MM OD.

 

את הצנרת הרגילה צריך להלביש על המחבר ולכן חשוב גם לשים לב לקוטר הפנימי.

את הצנרת האקרילית צריך לדחוף לתוך המחבר לכן הקוטר החיצוני הוא זה שקובע.

זה בעצם ההבדל בין המחברים.

 

4.
 מבחינת הביצועים אין הבדל (אולי רק על נייר - בפועל לא תרגיש בו).

אם אני לא טועה יש רק 3 גדלים מינים.

אני בחרתי בצנרת הכי דקה (12MM).

 

לגבי הפורמים:
אני מכיר רק 2 פורמים.
- OCN
תת פורום - לוגים
http://www.overclock.net/f/159/case-mods-cases
תת פורום - קירןר מים
http://www.overclock.net/t/1388300/acrylic-pipebending-101
דיון מידע על צנרות
האקריליות
http://www.overclock.net/t/1388300/acrylic-pipebending-101


- פורום סגור של MDPC X

סירטונים - לא מככיר מישהו ספיציפי .

 

חנויות:

עד לא מזמן Frozencpu היו ב"הקפאת הליכים", ורק בשבועות האחרונים הם חזרו לעבודה.
ככה שלא הייתי מזמין מהם כרגע..גם לא חזרו לעבוד איתם עדיין.

 

יש את החנות של EK שמבצעת משלוחים לארץ (בדרך כלל המכס לא מעקב את החבילות שלהם).

עוד חנות מומלצת - http://performance-pcs.com/

יש בחנות הזו בערך הכל.

 

החיסרון הוא המשלוח
- עלות המשלוח   
- הנכס מעקב כל חבילה שלהם (מעמ..).
- לוקח לחבילה בערך חודש להגיע.
 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב תודה לשניכם. :) 

 

נראה לי שהבנתי את שיטת המדידה (X Y Z).

רק אבקש הבהרה על מוביל הסיליקון, איפה קונים והמידות שלו, (הוא צריך להתאים לקוטר הפנימי של הצינור האקרילי כן?)

 

והמלצה על אקדח חום, פשוט כל מה שנמצא בZAP הוא בסביבות אותו מחיר, בערך 400 שקל, אבל הרבה חברות ודגמים  שאין לי כל כך מושג.

 

ושיוף, אפשר לעשות עם ראש שיוף בדרמל כן?

 

בימים הקרובים אתפנה מהלימודים ואחפור חזק באתרים שנתתם.
 

תודה ואעדכן בהמשך. 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את המוביל הסיליקון בוחרים לפי קוטר הפנימי שלה (ID).

לצנרת 12mm יש קוטר פנימי (ID) של 10mm.

 

את הסיליקון אפשר להזמין יחד עם ייתר החלקים (EK\PPCS).

http://www.performance-pcs.com/e22-bending-cord-for-12-10mm-tubing.html


לגבי מפזר החום:

יש לי ניסיון עם BLACK AND DECKER מדגם - KX1650.
עלה לי 280 ש"ח.


 אפשר למצוא מפזרים זולים יותר.
 

 

קניתי מפה:

http://www.tecnik.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=3419

 


את השיוף תעשה עם כל כלי שמאפשר זאת.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...