בדיקת תאימות כרטיסי זיכרון - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בדיקת תאימות כרטיסי זיכרון


Shimrit Asor

Recommended Posts

שלום!

שמי שמרית..

קניתי לא מזמן מחשב נייד dell-inspiron-15-7559 לצורכי גרפיקה.

אני מעוניינת לשדרג את הזיכרון, אמרו לי שלא כדאי לעשות לבד כיוון שצריך לעשות בדיקת תאימות?!

איך אני עושה את הבדיקה הזאת?
כשאני מסתכלת על המפרט של המחשב מופיעים לי הפרטים הבאים:

8GB Single Channel DDR3L 1600MHz (8GBx1)

 

אני רוצה לקנות כרטיס נוסף של 8 ג'יגה

על מה אני צריכה להקפיד לבדוק לפני שאני קונה? מן הסתם על הDDR3L...

גם על CL? MHZ?

 

תודה לעונים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני שאת רצה להוסיף זיכרון 

תוכלי לפרט מה הביא אותך לחשוב שזאת הבעיה?

לפני שאת רצה להוסיף זיכרון 

תוכלי לפרט מה הביא אותך לחשוב שזאת הבעיה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גרפיקאית..

אני עובדת על תוכנות כגון אינדיזיין אילוסטרייטור מאיה ופוטושופ

ומשום מה כשאני עובדת במקביל על 2 תוכנות פתוחות המחשב פשוט לא סוחב..

ואני מדברת נגיד על חוברת של 150 עמודים באינדיזיין לוקח לו דקה-2 עד שהוא טוען דף

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יותר חושד בדיסק הקשיח

 

תוכלי לעלות לכאן מסך של מנהל המשימות> ביצועים

 

בזמן שזה קורה?

 

כלומר תפתחי מנהל משימות > ביצועים

ותפעילי את התוכנות  ותני למחשב להיתקע  ותצלמי את המסך

אני יותר חושד בדיסק הקשיח

 

תוכלי לעלות לכאן מסך של מנהל המשימות> ביצועים

 

בזמן שזה קורה?

 

כלומר תפתחי מנהל משימות > ביצועים

ותפעילי את התוכנות  ותני למחשב להיתקע  ותצלמי את המסך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב,

קודם על עלייך לבצע הפעלה כפולה של הקובץ.

בפעם הראשונה שתפעילי את הקובץ הוא יטען מהדיסק הקשיח (בד"כ זהו צוואר הבקבוק של המחשב) לזכרון ומשם יעובד ויוצג לך כפלט במסך.

כעת סגרי את הקובץ והמתיני כדקה, פתחי אותו שוב ובדקי האם הוא נטען מהר משמעותית מהפעם הקודמת או ששוב את צריכה לחכות כמו בפעם הראשונה.

במידה והוא נטען מהר, האיטיות נובעת מהדיסק הקשיח= החליפי לSSD.

במידה והוא עדיין נטען לאט, המשמעות היא שלא היה לך מספיק לאחסון ובוצע "דפדוף" (חפשי בגוגל paging) ולכן יהיה עלייך לטפל קודם כל בהגדלת נפח ה של המחשב. במידה ואת צריכה להוסיף , חפשי סטיק נוסף זהה לזה שקיים אצלך במחשב. במידה ולא ניתן להשיג נסי להשיג סטיק עם נתונים זהים- מתח, מהירות, CL וכמובן דור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה שלך!

עיקר הבעיה שלי בעבודה זה לא לפתוח את הקבצים אלא בעיקר להטמיע בעבודה

והשיא זה ייצוא של הקובץ לPDF שזה אורך כ3 שעות במצב הטוב...שזה לא הגיוני...

יש שיטה אחרת לבדיקה? או רק בפתיחת הקובץ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. קודם כל - מסתבר שיש הרבה תצורות למחשב Inspiron 15 מסדרה 7000, אך לאור מה שנכתב כאן (בעיקר לגבי הדיסק הקשיח) אני מניח שמדובר במחשב הספציפי הזה. לפי המידע שבעמוד המחשב, הוא מגיע עם מודול זיכרון אחד בנפח של 8GB, אך לפי תצורות אחרות שראיתי ניתן להתקין עד 16GB של זיכרון, ולמעשה לפי קובץ ה PDF של מפרט המחשב, במחשב יש שני חריצי הרחבה מסוג SODIMM לזיכרון מסוג DDR3L. לכן ניתן להוסיף עוד למחשב הזה.

 

2. לפי הביקורת הזו, המחשב מדגם ה-7559 (לפחות זה שבביקורת) מגיע עם מודול הזיכרון הזה:

CPU_GPU_Z_5.png

כפי שניתן לראות, מדובר בזיכרון DD3L (זיכרון שעובד במתח של 1.35V) העובד בתדר מקסימלי של 1600MHz בתיזמונים של 11-11-11-28. דגם הזיכרון כאן (לפחות זה שבביקורת) הוא HMT41GS6BFR8A-PB של Hyundai Electronics, ולכן הכי פשוט הוא להמליץ לקנות מדגם זה בדיוק בכדי להבטיח תאימות מקסימלית עם מודול הזיכרון הקיים. מעשית - סביר להניח שרוב מודולי הזיכרון מסוג DDR3L בתצורת SODIMM יעבדו ולא חייבים לקנות בדיוק את דגם הזיכרון הנ"ל.

 

3. חשוב לציין כי לא ניתן להבטיח ב-100 אחוז שכל מודול שקיים בשוק יעבוד עם המחשב, שכן תמיד קיימת האפשרות שתהיה בעיית תאימות עם לוח האם (הביוס) או עם מודול הזיכרון הקיים. בד"כ מומלץ לבדוק את הזיכרון ברשימת הזיכרונות הנתמכים ע"י לוח האם לפני הקנייה, אך במקרה הזה אני לא מוצא רשימה כזו. לכן כל מה שאני יכול להציע הוא לבדוק את הזיכרון המחשב לפני הקנייה, אך זה לא תמיד מעשי (במיוחד אם מדובר על קנייה מחו"ל). זו הסיבה שכתבתי בסעיף הקודם שהכי פשוט יהיה לקנות מודול שידוע בוודאות שהוא עובד עם המחשב הספציפי הזה.

 

4. בנוגע לצורך בזיכרון נוסף או/ו החלפת התקן האיחסון - לפי התמונה ממנהל המשימות

jt5y2jndommi.jpg

אפשר לראות שלמרות שהמעבד לא מגיע לעומס מקסימלי, יש כרגע 91 אחוזי שימוש בזיכרון ו-96 אחוזי שימוש בהתקן האיחסון. אני מניח שכאשר מתבצע עיבוד צריכת הזיכרון וכנראה גם העומס על התקן האיחסון יהיו גדולים יותר, מה שמעיד על כך שהם מהווים צוואר בקבוק במערכת. לי אין ספק שהוספת זיכרון תעזור, אבל צריך להבין שכל מערכת עובדת במהירות של הרכיב הכי איטי, ולכן יכול להיות שגם אם יהיה מספיק זיכרון עדיין מה שיגביל את "מהירות" המחשב הוא התקן האיחסון. אני רוצה לציין שלפי עמוד המחשב שקישרתי אליו בסעיף 1, התקן האיחסון בו נעשה שימוש הוא דיסק קשיח היברידי שעובד במהירות של 5400RPM, שזה אולי מספיק לשימושים סטנדרטיים במחשב נייד, אבל לעבודה מקצועית הדורשת גישה מהירה לקבצים זה כנראה לא מספיק ועדיף להשקיע בכונן בכדי לקבל גישה מהירה יותר.

 

5. מספר הערות כלליות לצורך קבלת החלטות בעתיד (זה לא רלוונטי כאן היות והמחשב כבר נקנה):

א.. כמעט תמיד יהיה חלש יותר לעומת מחשב נייח מקביל. לכן אם הדבר החשוב ביותר הוא הביצועים ולא הניידות עדיף לקנות מחשב נייח.

ב. אם קונים מחשב עם מעבד מהדור השישי מומלץ לקנות גם זיכרון DDR4 ולא זיכרון , פשוט כי זיכרון DDR4 נותן רוחב פס גדול יותר (הוא "מהיר יותר") ומחירו דיי דומה למחיר זיכרון .

ג. במידה וקונים , לרוב המשתמשים עדיף לקנות אותו מראש עם כל השידרוגים הדרושים, שכן החלפת או הוספת רכיבים בעתיד יכולה להיות בעייתית (לא מבחינה פיזית אלא בעיקר מבחינת נושא התאימות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו מצוין אתה!

תודה על התשובה המפורטתתת חיכיתי שמישהו יגיע עם תשובה כזאת (:

 

בקשר למחשב הנייח. יש לי 2 שאני עובדת איתם בבית, פשוט כשאני יוצאת לעבוד עם לקוחות אני חייבת משהו שיהיה מספיק מהיר בשביל העבודה...

הכרטיס שקיים על המחשב הוא מצ"ב צילום מסך..

קניתי כרטיס נוסף היום אבל של קרוסאייר, עם אותו מאפיינים...מתחילה לעבוד מקווה שיהיה בסדר מקסימום נקנה עוד אחד..חחח

בקשר לSSD, התכוונת שאני צריכה לקנות SSHD מהיר יותר? או פשוט להוסיף עוד כרטיס וסיימנו את הסיפור?

 

 

Untitled.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@smalul  היה תותח ונשאר תותח

 

@Shimrit Asor בהצלחה לך. SSHD זה מוצר לא כל כך מוצלח במיוחד בשימושים כמו שלך

כשתהיי על לא תביני מה עשית בלעדיו עד עכשיו

 

מקווה שעזרתי לך

@smalul  היה תותח ונשאר תותח

 

@Shimrit Asor בהצלחה לך. SSHD זה מוצר לא כל כך מוצלח במיוחד בשימושים כמו שלך

כשתהיי על לא תביני מה עשית בלעדיו עד עכשיו

 

מקווה שעזרתי לך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@Shimrit Asor

1. לפי התמונות נראה שהמחשב עובד עם מודול הזיכרון שקנית והתקנת. לא סביר שיהיו בעיות, אבל ליתר ביטחון אני ממליץ לבדוק את הזיכרון עם +memtest86 בכדי לוודא שהוא לא מייצר שגיאות.

 

2. SSHD הוא דיסק קשיח היברידי, מה שאומר שיש לו flash בנפח מסויים המשמש כ buffer, אבל בסופו של דבר המידע נשמר בחלק המכני של הכונן. מבחינת כתיבה אל הכונן זה אמור לשפר את הביצועים (כל עוד לא מגיעים למצב שבו ה "flash buffer" מתמלא, שכן אחרת חוזרים לעבוד ב"מהירות" של דיסק קשיח מכני רגיל העובד ב-5400 סל"ד). מבחינת הקריאה - אני לא בטוח (זה כנראה תלוי באלגוריתם שחוזה איזה מידע יידרש ואז מעתיק אותו מראש לחלק ה flash).

כונן הוא התקן איחסון שמורכב אך ורק מזיכרון flash, כלומר הוא התקן אלקטרוני לחלוטין ואין בו חלקים מכניים. לפיכך הגישה אליו גם בכתיבה וגם בקריאה היא הרבה יותר מהירה.

אם יש לך צורך בגישה מהירה למידע או אם טוענת קבצים מאד גדולים, אז כונן בהחלט אמור להיות עדיף.

 

3. מבחינת המחיר, אני לא בטוח שדיסק קשיח היברידי משתלם יותר מאשר העלות הכוללת של דיסק קשיח באותו בנפח ועוד כונן בנפח של 120GB או 250GB, אבל צריך לבדוק את זה.

 

4. אני מציע לך לבדוק שוב במנהל המשימות מה קורה מבחינת הזיכרון והעומס על הדיסק הקשיח בזמן העבודה. מבחינת הזיכרון אין כבר מה לעשות (הנפח המקסימלי הנתמך ע"י המחשב הנייד שלך הוא 16GB), אבל אם את רואה שהדיסק הקשיח נמצא בעומס של קרוב ל 100% רוב הזמן בזמן העבודה, הרי שאפשר להניח שהוא מהווה צוואר בקבוק במערכת ואת כנראה תרוויחי אם תחליפי אותו בכונן .

 

אני רוצה לציין שכאן מדובר במחשב למטרות עבודה גרפית (אני מניח שזה כולל עבודה עם קבצים גדולים ו"כבדים"), מה שאומר שהקבצים עליהם עובדים צריכים להיות על כונן ה SSD או במילים אחרות - כונן ה SSD אמור לשמש גם, ולמעשה בעיקר, למטרות איחסון, ולא רק כהתקן האיחסון עליו מותקנת מערכת ההפעלה והתוכנות (שזה המצב הנפוץ אצל רוב המשתמשים הביתיים). לפיכך אם יש תכנון לקנות כונן SSD במקרה הזה, אולי ישתלם להשקיע בכונן מסדרה יותר מקצועית ובעל נפח גדול יותר ולא להסתפק בכונן SSD המיועד לשימושים ביתיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Shimrit Asor

אז מכשהתחלתי לעבוד יצאה לי השגיאה הבאה המסך נכבה ונדלק ויוצא לי הדבר הבא בצד המסך:

Display driver stopped responding and has recovered

זה משהו שהזיכרון עושה?

כתבת את זה בדיוק כאשר פירסמתי את ההודעה הקודמת שלי, אז לא ראיתי את ההודעה הזו.

 

טכנית הבעיה הזו לא אמורה להיגרם מהוספת הזיכרון, אבל שוב - אני מציע להריץ בדיקת +memtest86 לזיכרון במשך כמה שעות טובות בכדי לוודא שהוא לא מייצר שגיאות. תמיד יש אפשרות שמודול הזיכרון החדש אינו תקין או שיש איתו בעיות תאימות.

אפשרות אחרת, פחות סבירה, היא שנגרם נזק למחשב בזמן שהותקן מודול הזיכרון החדש. כמו כן קיימת האפשרות שפשוט מדובר ב"באג" בדרייבר או/ו במערכת ההפעלה, ולכן רצוי לוודא שכל הדרייברים, כמו גם מערכת ההפעלה, מעודכנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...