דיווחים: סוני מכינה קונסולת PlayStation מעודכנת לעידן ה-Ultra HD - קונסולות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיווחים: סוני מכינה קונסולת PlayStation מעודכנת לעידן ה-Ultra HD


SilentBob

Recommended Posts

מידע חדש ומעניין מצהיר כי החברה היפנית מתכוננת להשקת גירסה חדשה לקונסולת המשחק הפופולרית שלה, שתתמוך ברזולוציות ובעיבוד ללא צורך בקופסאות חיצוניות נוספות

אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר של הקונסולות הסלוניות לאורך השנים היה הצורך להישאר מכונות משחק לגיטימיות ומתקדמות, גם במצב בו החומרה שבפנים היא כבר בגיל חמש, שש או שבע שנים, והשוק כולו החל להתקדם לסטנדרטים חדשים ומשוכללים יותר.

בדורות הקודמים ראינו נסיונות (לא כל כך מוצלחים) לכפר על הפער הזה בעזרת יישומי חישת תנועה וחישת עומק ייעודיים, אך הפעם המצב עשוי להיות שונה – אם להתבסס על דיווח שמביא אתר הגיימינג הפופולרי Kotaku.

לפי המידע שהגיע לרשת, בסוני החליטו כי אין להם רצון להמשיך במרדף חסר סיכוי אל מול הטכנולוגיה השולחנית המתקדמת – והם עובדים על פיתוחה של קונסולת PlayStation 4 משודרגת (שכבר זכתה לכינוי הבלתי רשמי PlayStation 4.5), אשר לכאורה תשמור על המראה והמאפיינים של זו הקיימת והפופולרית, אך גם תשדרג את החומרה שבפנים באופן אשר יאפשר גיימינג ברזולוציה של עד (כנראה בקצב של 30 פריימים בשנייה, בדומה למצב היום) והפעלה של משקפי ה- המבטיחות, ללא צורך בקופסאות עיבוד חיצוניות למיניהן ובאיכות טובה יותר.

הקונסולה המעודכנת תשלב את יכולות המציאות המדומה החדשות של סוני?

הקונסולה המעודכנת תשלב את יכולות המציאות המדומה החדשות של סוני?

 

נכון לעכשיו אין תגובה רשמית מנציגיה של סוני אודות הדיווחים האלו, ואולי גם לא תהיה כזו, אך בהתחשב בעובדה שבסוני החליטו להשתמש בדור הנוכחי בחומרת x86 מבית שדומה עד מאוד לזו של ממוצע – "רענון" חומרתי שכזה אמור להיות מהלך פשוט וקל הרבה יותר מבעבר, כשבסוני התבססו על ייחודיים ויעודיים שכל שדרוג שלהם היה גורר הליך וייצור משמעותיים.

בקרוב יגיע הזמן לשדרג?

בקרוב יגיע הזמן לשדרג?

 

אם סוני אכן תשיק קונסולת משודרגת בשנה או בשנתיים הקרובות – נראה כי למיקרוסופט לא תהיה הרבה ברירה אלא לספק מהלך דומה משלה עבור ה-Xbox One, שכיום ברוב המקרים לא מצליחה להגיע אפילו לתצוגה וידאו ברזולוציה של 1080p. באופן כללי, אנחנו בהחלט לא נתנגד למהלך הזה מצד שתי החברות – בתנאי שמשמעותו לא תהיה זניחה הדרגתית של כל בעלי ה- וה-XBONE הקיימים לטובת הדור החדש והיקר יותר, כמובן.

https://hwzone.co.il/%D7%93%D7%99%D7%95%D7%95%D7%97%D7%99%D7%9D-%D7%A1%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%AA-playstation-%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%9B%D7%A0%D7%AA/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה בהקשר לקונסולה הזאת... טכנית איך אפשר לייצר קונסולה שתריץ 4kאפילו על 30 fps, צריך כח עיבוד חזק מאוד... 980ti עולה 3500 ש"ח והוא צולע על הרזולוצייה הזאת, אז קונסולה שלמה במחיר של 2000?... 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאני אומר זה שיתכן (אין לי מושג, אני רק משער) שבמקום "לחזק" את המעבד הגראפי של הPS לרמה כזו שיוכל להוציא אמיתי הם יכולים לשים רכיב שלוקח רזולוציית FHD רגילה ועושה "Upscale" ל4K. זו דרך להוציא מהPS בלי להעמיס עליו יותר מדי.

 

כאילו, קשה לי להאמין שהם ישימו שם מעבד גראפי שיהיה יותר חזק מ980TI כדי שתוכל לשחק ב4K אמיתי, יותר סביר שהם ימצאו איזה פתרון ביניים שמצד אחד מאפשר לומר "אנחנו עובדים ב4K" ומצד שני לא מעלה את מחיר הקונסולה במאתיים או שלוש מאות דולר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

DSR אומר שהרנדור נעשה ברזולוציה גבוהה יותר מזו שיש במסך הקיים ואז מנחיתים אותה לרזולוציה הרצויה.

 

אני מדבר על משהו אחר:

תחשוב שאתה רוצה לראות דיו.וי.וי (רזולוציה של 720x480 פיקסלים) על ברזולוציה של 1920x1080 (מה שנקרא FHD)

יש לך בעיה, התמונה לא מספיק גדולה כדי למלא את המסך. מה עושים?

משתמשים ברכיב שיודע לעשות Upscale - הוא יודע לקחת תמונה ברזולוציה נמוכה ובעזרת תהליך מתמטי (אינטרפולציה) הוא "ממציא" פיקסלים נוספים ו"מורח" את התמונה על כל הרזולוציה החדשה. מן הסתם, לא מתווספים פרטים חדשים לתמונה למרות שיש עוד המון פיקסלים פנויים אלא רק הקיימים "נמרחים" כדי למלא את התמונה.

 

אני לא בטוח שהסברתי את זה ברור כ"כ, קבל לינק: 

פה אתה יכול לראות מסך עם תמונת אמיתית, ועם Upscale. שים לב שב4K יש המון פרטים ובצד השני יש פחות פרטים והם גם מרוחים.

מקווה שזה עושה הגיון.

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגיוני שזה מה שסוני יעשו.  שדרוג חומרתי לא משתלם להם, ומי שמשחק על קונסולה בכל מקרה מתפשר על איכות גרפית.. קשה לי להאמין שנראה בשנתיים הקרובות קונסולה שמריצה אמיתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של naki

שאלה בהקשר לקונסולה הזאת... טכנית איך אפשר לייצר קונסולה שתריץ 4kאפילו על 30 fps, צריך כח עיבוד חזק מאוד... 980ti עולה 3500 ש"ח והוא צולע על הרזולוצייה הזאת, אז קונסולה שלמה במחיר של 2000?... 

4K לא צולע בכלל , תראה עם 50FPS ב- V :

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...