עבור לתוכן

קופסת מיתוג לאודיו

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

אתה צודק, בחיבור RCA יש 2 חיבורים, אבל קח את הצד השני, שהוא בננה כזו של אוזניות, אז שם זה מתחבר רק לאחד..

אני אנסה להסביר יותר טוב, בחיבור של האוזניות יש פלוס ומינוס, אז הפלוס הולך לחיבור האדום והמינוס הולך לחיבור השחור, בכל אחד מהקצוות של השחור והאדום יש חיבור RCA, אל החיבור RCA מגיע חוט אחד מהבננה של האוזניות, את החוט עצמו אתה לא מפרק לגידים, ככה שאין את בעיה שאתה ציינת.

אבל, אני עדיין אשמח לשמוע מה יש למומחים יותר בעניין להגיד ;D ;D ;)

  • תגובות 30
  • צפיות 5.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

יש לך מינוס משותף זה לא משנה , רק הבעיה היא עם הפלוסים

פורסם

רעיון נחמד... לא חשבתי על זה...

אבל מאיפה אני אשיג קופסת פרספקס?

או לחילופין, איך אני יכול לכופף פרספקס? צריך חום ממש גבוה... :-\

פעם קראתי על זה באתר שאפשר לעקם פרספקס בתנור עם 250 מעלות צלזיוס...

אבל לפי דעתי זה טיפשי ממש.

פורסם

למיטב ידיעתי אין שום פלוס ומינוס זה סתם נראה

זה כמו שבכבלים[ערוצי זהב לדוגמא,לא כבל חשמל] יש ככה ושמה אין שום פלוס ומינוס.

עריכה:אתם יודעים מה אני בטוח בזה כי יש למשל חיבור בננות לחיבור של אוזניות אז לאן נעלם שמה הפלוס והמינוס?

שמה יש רק את השכבה העליונה שהיא רמקול אחד ואת השיכבה הקידמים שהיא רמקול אחר.

פורסם

אני בניתי רמקול ויש לו קוטב שלילי וקוטב חיוביי ....זה בדוק , ואוזניות זה על אותה הבננה יש שני טבעות אחת לכל קוטב

פורסם

מה שאתה אומר פה בעצם זה שאוזניות הן לא סטריופוניאות

שזה טעות

וברור שלרמקול יש פלוס ומינוס אבל מי דיבר פה על אות לרמקול?

פורסם

אתה יכול לקנות כזה מוכן

אם אתה מתעקש לבנות אתה צריך בורר של 4 מצבים כשכל מצב מעביר 3 מעגלים (קניתי כזה לאחרונה ככה שבדוק שיש כזה)

עולה 20 שקל ככה.

סה"כ יש לו 4*3 כניסות ו-3 יציאות = 15 רגליים

כל מכשיר דורש 3 מעגלים, בכל כבל RCA יש 2 מעגלים כאשר האדמה משותפת, ככה שבעצם יש לך 3 מגעים.

אפשר לקנות קופסת קיטים שחורה פשוטה כזאת בכל חנות אלקטרוניקה ולבנות את כל הבלאגן בתוכה.

אם אתה רוצה לשמור על איכות תקנה כבל RCA לפי מטר (או שתקנה מוכן ותחתוך) ותשתמש בו בשביל החוטים בפנים, כאשר אתה מקפיד שכל חיבור יעבור עם הסיכוך שלו.

לחיבור אוזניות יש 3 מגעים, שמאל ימין וסיכוך

לחיבור RCA (כבל אחד) יש 2 מגעים, סאונד וסיכוך

לחיבור 2RCA יש 4 מגעים, ימין סיכוך שמאל סיכוך כאשר הסיכוך זהה.

פורסם

לגבי פרספקס זה לדעתי החומר בשביל הקוספא שלך...

אממ אני לא מבין למה אתם שוברים את הראש לגבי לחמם את הפרספק ולעקם אותו.

פשוט מאוד שייקח 4 חתיכות של פרספקס יעשה בהם חורים יבריג אותם אחד לשניה והוא אפילו יכול לשים באחד מהם ציר אם הוא ירצה גישה בעתיד...

עוד משהוא לגבי הפרספקס- פרספקס זה יהיה סבבה אבל לדעתי לא כדאי שקוף, תיקח איזה צבע יפה שחור כחול או משהוא כזה (אני לא הייתי רוצה שאנשים יראו את כל הבלאגן שהולך בפנים) אז זהו זה הכל...

אחשלי שיהיה לך בהצלחה!

פורסם
תשאל את אליוני כי אני לא ממש בטוח

אם כבר התעקשת לכתוב בעברית לפחות תכתוב נכון - אליאנין. לא כ"כ קשה נכון...?

נתחיל עם SPST - כן, זהו מתג רגיל - ראשי תיבות של single pole single throw = כניסה אחת, יציאה אחת - החלפה אחת.

בורר המצבים (שכחתי להזכיר קודם, הייתי בטוח שהזכרתי :-[), צריך להיות dpst - ראשי תיבות של double pole single throw = שתי כניסות ושתי יציאות החלפה אחת ביניהן.

מממ- לדעתי תמונה תסביר את זה יותר טוב - הנה

symbols-switches.jpg

אתה זקוק לבורר מצבים שמעביר כל פעם בין שני חיבורים ביחד. אעשה כאן הפסקה ואסביר קצת :

רמקול/אוזניה/התקן שמע מבוסס סליל+ממברנה אחר זקוק לשני חיבורים בשביל לעבוד

1 - אדמה.

2 - מתח. (יש כאלה העובדים על מתח שלילי הרוב עובדים על חיובי וכך גם כל ההתקנים אותם אתה מחבר...) - הגורם לנענוע הממברנה והשמעת צליל ע"י שינוי מגנטיות הסליל/אלקטרומגנט.

חיבור האדמה משותף לכל ההתקנים ולכן לחיבור אוזניות למשל 3 חלקים :

1. אדמה - משותף לשני הצדדים.

2. מתח ימין.

3. מתח שמאל.

מחבר RCA פשוט נושא את מתח המבוא/מוצא דרך הפין המרכזי ואת כבל הסיכוך (אדמה - שמגן על האות) מסביב בכיפה המקיפה. (דיר בלאק מי שלוקח את ההסבר שלי למחוזות כחולים אחרים!) - לכל מחברי הRCA סיכוך/אדמה משותף ולכן הם לא משחקים תפקיד בבורר המצבים שלנו. כל האדמות מחוברות מכל מחברי הכניסות ישירות ליציאה - רק הכניסה שתחובר תהווה אדמה אמיתית אבל זה לא משנה... (אם אתה מודאג בקשר לחיבור כל שאדמות בבת אחת - היזון חוזר וכדומה ניתן לחבר את כולם עם דיודה כגון 1n4004 שעולה כמה עשרות אגורות)

אפשרות א' :

נחזור לבורר המצבים - יש לו שני חיבורים לכל מצב ושתי יציאות - בשתי הכניסות של כל מצב אתה מחבר את שני חיבורי המתח של 2 הערוצים (מתח ימין ומתח שמאל) וכך אתה בורר בין המצבים.

אופציה ב' :

שני בוררי מצבים - כל האדמות מחוברות כמו מקודם רק הפעם בוררי המצבים הם מסוג spst כל אחד לערוץ (שים לב שכך תוכל לחבר את ערוץ ימין של הmp3 וערוץ שמאל של המחשב נניח וזה מה שתשמע - אותם ביחד...)

אופציה ג' :

שני בוררי מצבים - אחד spst (לאדמות אם אתה מעוניין בכל זאת להפריד אותן כך שכל פעם רק אחת מחוברת) והשני dpst למתחי הצד כפי שכבר הסברתי למעלה (אפשרות א') וכך יש לך שליטה על הכל ואתה לא מודאג בכלל...

מממ... טעותי היחידה מהמהירות מקודם הייתה הצורך במפסק spst - תזדקק למפסק dpst כמובן ע"מ לבצע את המעבר בין on/off.

ערכתי בצורה יחסית מהירה ומצ'וקמקת אך ברורה מספיק לדעתי (אם לך לא אז תאמר) את התרשים שלך כך שיתאים לאופציה א' (רק שכחתי להוסיף בו את הדיודות - לא הכרחי - פשוט להוסיף בשלושת חיבורי האדמה - האפורים לפני החיבור).

my_great_borer2.JPG

מקווה שהפעם הייתי ברור יותר (קוצר הזמן מקשה עליי) - אשמח לענות אם יש לך עוד שאלות...

***עריכה : מממ... אני רואה שבזמן שאני כתבתי holy כבר תמצת ;) - לגבי קופסאת הפרספקס - אתה מוזמן לקרוא את ת'ראד הפרויקט שלי (לינק בחתימה) - יש שם הסבר די מפורט...

בהצלחה...

פורסם

באוזניות סטריאופוניות יש 3 חוטים!!

תחתכו אפילו אחד ותיראו שבחיבור עצמו יש 3 הלחמות (מניסיון :) )

עכשיו לפי מה שקראתי באשכול אני חושב שיכול להיות שה- זה אותו חוט ו2 + שונים

יכול להיות??

עריכה:

קראתי עכשיו מה שאליאן רשם.. וקיבלתי תשובה, TNX :)

אבל לא הבנתי בשירטוט שלו לאן הולכת האדמה?

פורסם
  • מחבר

תודה רבה לשניכם! :bigok: :bigok:

עכשיו הכל הרבה יותר ברור לי, אני מבין יותר טוב מה הולך שם בדיוק ואיך הכל אמור לעבוד.

אז אני אתמצת את זה כדי שנהיה יעילים יותר, אני צריך בורר (מספר המצבים ניתן לבחירתי) מסוג dpst, שבכל מצב הוא מעביר את הסאונד של ימין ושל שמאל, והסיכוך של שני הערוצים מתאחד ומתחבר ישירות לסיכוך ביציאה, בין כל הכניסות ליציאה אני מחבר דיודה מסוג 1n4004.

בין הבורר ליציאה אני יכול להוסיף מפסק on/off מסוג dpst שמתחברים אליו שני הערוצים שמאל וימין, הסיכוך לא עובר דרכו.

אופציה ב' שהצעת יכול להיות מאוד משעשעת, אבל פחות נוחה ;)

אממ... אם כבר אני משקיע בזה, אני יכול לעשות לד בקרה לכל מצב שיתן לי ביקורת באיזה מצב הבורר נמצא עכשיו, בעיקרון זה לא בעיה אני מחבר את הרגל הקצרה של הלד אל אחד הערוצים (בקטע שבין הבורר לכניסה) ואת הרגל השניה למקור מתח חיצוני, כמובן שאשים נגד מתאים.

אולי בקטע הזה יש לך רעיונות לייעול או שיפור? או להפך, זה יכול לפגוע באיכות הסאונד? בעיקרון זה רק בקרה (למרות שאני יכול לנצל את זה למוד שלם.. ;) ), דעתכם? :)

שוב תודה רבה על שני ההסברים, הת'ראד הזה הולך ל bookmarks שלי ;D

עריכה: השירטוט שלך ברור לחלוטין... :)

אגב, אני חושב שיש לך טעות בשירטוט שלך בקשר לאדמה, לפי מה שהבנתי - אני מאחד את האדמה משני חיבורי ה RCA לאחד, ואז כל האדמות מכל הכניסות מתאחדות לחיבור אחד, מתחברות לדיודה, ומהצד השני של הדיודה זה מתחבר לאדמה.

עכשיו, הקצה השני של האדמה - הוא לא אמור להתפצל בחזרה ל-2 ולהתחבר יציאה?

אני בשירטוט המצורף כאן עשיתי כמו אצלך, אבל לפי מה שהבנתי, זה אמור להתפצל ל2 ולהתחבר אחד ליציאה ימין והשני ליציאה שמאל...

פורסם

כן - וכמובן (לא בשרטוט) האדמה המשותפת מתפצלת שוב והולכת עם מחבר ימין ןשמאל למערכת (השרטוט שלי היה גרוע - לחץ זמן...) אגב HOLY אומר שהוא מצא בוררים בעלי 3 חיבורים tpst = triple pole single throw - אז הייתי מתייעץ איתו היכן ומשתמש בהם בלי לחבר את כל האדמות ביחד - "הכי טוב ככה".

אבל נראה לי שהבנת את העיקרון ומכאן תצליח להסתדר?

פורסם

ש*ט שחככתי, יש מוצר שעושה בדיוק את אותו הדבר אבל שחככתי איך קוראים לו, אני חייב לחפש את המוצר.

פורסם
  • מחבר

כן כמובן, מפה כבר אין לי בעיה, אני אסתדר לבד. :)

אני אעלה תמונות כשהכל יהיה מוכן...

מה בקשר ללדים? אני אהיה חייב מקור מתח חיצוני כן? או שאני אוכל להשתמש בבטריה? או שכל שבוע אני אצטרך להחליף בטריה? ???

תודה רבה!

פורסם

לדים יחזיקו הרבה זמן על בטריה...... ה ר ב ה...

אבל מתישהו תצטרך להחליף אותה.

ד"א-אני לא יודע אם אתה יודע או לא, אבל אתה צריך בטריה של יותר מ-1.5 הרגילות, כי לד צורך 2V בערך.

או שתשים כמה בטריות, או שתשים 6V או 9V עם נגד מתאים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים