הפתעה: גוף קירור לשיפור ביצועי ה-SSD - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הפתעה: גוף קירור לשיפור ביצועי ה-SSD


SilentBob

Recommended Posts

בדיקה מעניינת מעלה כי שילוב של כונן M.2 מהיר עם פלטה ייעודית לפיזור חום אפקטיבי יותר מעניק שדרוג בלתי מבוטל לביצועים

כונני הם לא הרכיב הראשון במערכת עליו יחשבו רוב המשתמשים כאשר ידברו איתם על , אך עכשיו מסתבר שגם הם יכולים להרוויח לא מעט תועלת מאמצעי שיסייע להם להתפטר מהחום הנוצר בזריזות.

באתר anandtech קיבלו לידיהם גוף קירור פאסיבי מבוסס של חברת Angelbird, המיועד לאכלס כונני M.2 עדכניים. מעבר לכך שגוף הקירור הנ"ל מאפשר להמיר את ממשק ה-M.2 עדיין חדש יחסית ולא קיים בכלל לוחות האם לממשק ה- הסטנדרטי שכן זמין בכל הלוחות בשוק, הוא מאפשר כאמור שיפור של הביצועים המירביים, לפחות בחלק ממבחני הביצועים.

גוף קירור קטן - שיכול לעשות הבדל גדול, בחלק מהמקרים

גוף קטן – שיכול לעשות הבדל גדול, בחלק מהמקרים

 

באתר החליטו לבדוק את המתאם-המקרר יחד עם כונני ה-Pro 950 החדשים של סמסונג, שהם מהעוצמתיים ביותר שניתן לקבל בשוק ה-SSD הביתי כולו ומתבססים על בקר וזכרונות בממשק ה- העדכני והייעודי לזכרונות בטכנולוגיית .

anbb anbb1 anbb2 anbb3

מקור: anandtech.com

ראוי לציין כי הביצועים במבחנים שנועדו לספק סימולציה מהימנה לשימוש מעשי וממוצע בכוננים לא הציגו שיפור מורגש כלשהו – אך דווקא מבחני ביצועים ייעודיים כגון Iometer הציגו שידרוג בינוני עד גדול במהירויות המירביות, לצד צריכת הספק גדולה יותר, באופן לא ממש מפתיע, שנבעה מהיכולת הטובה יותר לפיזור החום הנוצר מבלי שמנגוני הגנת הטמפרטורה של הכונן יכנסו לפעולה.

anb6 anb7 anb8 anb9

שיפור יפה נצפה גם ביציבות הביצועים בכונן שהוכנס אל גוף הקירור – עם אפס מוחלט של 'טבילות' רגעיות ברמת הביצועים לאורך זמן

לא בטוח שגופי קירור יהפכו לסטנדרט עבור כונני בעתיד הקרוב, וכמו כן ממש לא בטוח ששיפור דומה ניתן יהיה להשיג בכונני 2.5 אינץ' "סטנדרטיים" אשר מוגבלים מראש בעיקר על ידי ממשק ה-SATA שלהם ולא על ידי החום שהם יוצרים – אך המבדק הזה בהחלט ממחיש כי מומלץ ואף נדרש להמשיך לשאוף למזעור צריכת ההספק של כונני ה-M.2 למיניהם, באופן שיוכל להשפיע באופן ישיר על טיב הביצועים המירביים וטיב יציבות הביצועים.

anb1

https://hwzone.co.il/%D7%94%D7%A4%D7%AA%D7%A2%D7%94-%D7%92%D7%95%D7%A3-%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%94-ssd/

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...