ביקורת: אוזניות ה-Dunu TITAN 5 הן הפתעה גדולה במארז קטן - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת: אוזניות ה-Dunu TITAN 5 הן הפתעה גדולה במארז קטן


SilentBob

Recommended Posts

מחפשים אוזניות קומפקטיות עם סאונד גדול? ה- 5 החדשות של חברת Dunu נראות לא רע בכלל, נשמעות נהדר, ויוכלו להוות בחירה טובה מאוד עבורכם

אוזניות הכפתור (או תוך-אוזן) בדרך כלל לא מקבלות את אותה תשומת הלב כמו הקשת הגדולות. הרי זה טבעי שאם אנו קונים טלפון חכם אשר בדרך כלל מגיע עם כפתור חינם אנו לא נקנה את אותו סוג שוב. אל תטעו, ישנן כפתור אשר מסוגלות להתחרות אפילו עם אוזניות קשת. היום אנו נבדוק מה יש לאוזניות תוך-אוזן איכותיות להציע.

חברת Dunu Topsound הטיוואנית הוקמה בשנת 1994 בתור חברה אשר ייצרה אוזניות עבור חברות אחרות ולאחר מספר שנים החלה לתכנן ולייצר גם אוזניות משל עצמה. אחד הדגמים אשר עזר למקם את החברה על מפת האודיופילים נקרא TITAN 1. דגם זה זכה לחשיפה רבה בביקורות ובפורומים המוקדשים לאודיו ואף הושק ע"י חברת FiiO בשם EX1. היום אנו נבחן את ה-5 אשר בא להרחיב את סדרת ה-.

t5_frontside

תעודת זהות – Dunu 5

  • סוג אוזניות: כפתור (תוך – אוזן)
  • גודל אלמנט שמע: 13 מ"מ
  • התנגדות: 32 אוהם
  • טווח תגובת תדר: 10Hz – 40KHz
  • רגישות: 108±2dB
  • אורך הכבל: 1.2 מטר
  • משקל: 24 גרם
  • מחיר: 170 דולר

t5_boxrear t5_frontbox

אריזה

t5_open1

האוזניות מגיעות בקופסא שחורה ואלגנטית. בחזית ישנה תמונת תקריב של האוזניות ובצדי הקופסא מידע במספר שפות. בתוך הקופסה ניתן לראות את האוזניות מאחורי חלון פלסטיק שקוף ומסביבם מידע רב עליו אפרט בהמשך. לאחר שפותחים את דלת החלונית נפרשים בפנינו האוזניות ושלושה זוגות פדי סיליקון בגדלים שונים.

t5_open2

בתוך הקופסא ישנם שני זוגות פדי סיליקון נוספים, זוג מתאמי סיליקון חיצוניים (אותם מלבישים על צד האוזנייה הפונה אל האוזן), אטב לחולצה ומתאם 6.5 מ"מ.

t5_in

האוזניות – מראה ואיכות הבניה

t5_hfront

להבדיל מאוזניות כפתור סטנדרטיות, גופו העיקרי של אוזניה זו נמצא מחוץ לאוזן (יש הקוראים לסוג זה של אוזניות חצי-תוך-אוזן), מגוף זה יוצא בהטיה צינור קטן, עליו מלבישים את פדי הסיליקון. בעזרת מבנה זה ניתן להגדיל את אלמנט השמע ולהפיק בס נמוך ומלא יותר.

t5_hfront4

גוף האוזניות כולו עשוי מפלדת אל – חלד שעברה תהליך הברקה ממושך המקנה לה מראה כסוף מבריק. בתוך האוזניות נמצא אלמנט שמע עשוי מטיטניום. חומר זה עוזר לפזר את האנרגיה באופן שווה בכל שטח הפנים ובכך מסייע במניעת עיוותים כאשר מגבירים את עוצמת השמע. בנוסף, בזכות העובדה  שטיטניום הוא חומר מאוד קשיח ודחוס האוזניות מצליחות לספק תדרים גבוהים מאוד.

titanium_diaphragm

אני תיארתי לעצמי שברמת המחיר הזו כבל ארוג הוא דבר סטנדרטי אבל זה לא המקרה כאן. הכבל של האוזניות עשוי מגומי חלק וגמיש הכולל מפצל Y מתכתי, אטב לחולצה, אזיקון העוזר לקפלו ויציאה מצופת זהב. אם חיפשתם אוזניות בשביל שיחות טלפון, זו לא הכתובת, אין כאן שלט ומיקרופון.

t5_front

נוחות

האוזניות מגיעות עם מספר רב של מתאמי סיליקון בגדלים שונים המבטיחים כי נמצא גודל המתאים לנו. לאחר שמצאתי את הזוג הנוח בשבילי, הייתה לי הרגשה שהאוזניות לא יישארו באוזן לאורך זמן. לשמחתי בקופסא נמצאים זוג מתאמי סיליקון חיצוניים וכשהלבשתי אותם זה היה הבדל של יום ולילה, האוזניות ישבו באופן צמוד ונוח ביותר.

t5_ear

לאוזניות אין מנגנון ביטול רעשי רקע אקטיבי ולמרות זאת שמעתי את המוזיקה היטב גם בסביבה רועשת. בנוסף, אהבתי את העובדה שלמרות שהאוזניות עשויות ממתכת משקלם נמוך יחסית לקטגוריה (לדוגמא ה-RHA T10 שוקלות 39 גרם).

מבחני האזנה – מוסיקה

עכשיו נבדוק את חתימת הצליל של האוזניות במוסיקה וכך גם נדע האם הן אוזניות אודיופיליות אמיתיות. על מנת לבדוק זאת יש לבצע נסיעת מבחן בשלל שירים מכל הסוגים הנפוצים.

מבחן הביצועים שלנו יכלול את האלבומים:

Kanye_West_albums Daft_Punk_albums

Beethoven_albums RHCP_albums

ל-TITAN 5 יש חתימת צליל הקרובה לתצורת V, כלומר התדרים הנמוכים והגבוהים דומיננטיים אך תדרי הביניים פחות. באלבום Graduation הבסים הנמוכים וההדוקים באים לידי ביטוי באופן נפלא. אצל Daft Punk יש הפרדת צלילים מצוינת, קולו של הזמר והתופים ממוקמים באמצע והקלידים בצדדים. אהבתי מאוד את צלילי הגיטרה באלבום של RHCP, האקוסטית והחשמלית נשמעו אמיתיות במיוחד. למרות שהאוזניות מסוגלות להפריד את הצלילים בצורה מוצלחת, המוסיקה הקלאסית נשמעה קצת שטוחה והצלילים הגבוהים היו לפעמים צורמים.

שימוש במשחקים

אוזניות כפתור לא עולות לנו בראש כאשר אנו חושבים על גיימינג אך יש יוצאי דופן כמו ה- Hammerhead וה- Flux. למרות שה-5 TITAN מכוונות למוזיקה ולא למשחקי מחשב, ניתן בהחלט ליהנות מהן גם בתחום הגיימינג. במשחקים ששיחקתי האוזניות הפיקו צלילי בס חזקים יחסית לגודלם, דיאלוגים נשמעו ברורים והפיצוצים והיריות נשמעו בשרניים בלי שום עיוותים אפילו כאשר מגבירים את עוצמת הקול עד הקצה.

שורה תחתונה

t5_wc2

לאחר זמן ממושך עם האוזניות הבנתי מניין נובע הבאזז בפורמים על חברה שכביכול "עלומת שם" בתחום האוזניות. האוזניות נשמעות מעולה, נראות מצוין והן מאוד נוחות. אפשר בקלות להזכיר אותן בנשימה אחת יחד עם החברות הגדולות והפופולריות.

למרות היותן מרשימות למדי ישנם מספר הסתייגויות. תדרי הביניים מעט מרוחקים, עובדה אשר תפריע קצת לחובבי מוסיקה קלאסית. שלט ומיקרופון לא נמצאים כאן והכבל לא ארוג.

בסך הכל, אני מאוד מרוצה מהאוזניות. לדעתי יש מעט מאוד אוזניות במחיר שלהן אשר יכולות להשתוות אליהן מבחינת איכות צליל ובניה. אם אתם מחפשים אוזניות כפתור שנותנות עבודה כמו אוזניות קשת גדולות, אלו האוזניות בשבילכם.

הטוב

  • איכות שמע מצוינת
  • איכות בניה מצוינת
  • כוללות הרבה מתאמים
  • נוחות ביותר

הרע

  • חוסר עידון קל בתדרים גבוהים
  • מחיר

https://hwzone.co.il/%D7%94%D7%90%D7%96%D7%A0%D7%95-%D7%95%D7%90%D7%94%D7%91%D7%A0%D7%95-%D7%90%D7%95%D7%96%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94-dunu-titan-5-%D7%94%D7%9F-%D7%94%D7%A4%D7%AA%D7%A2%D7%94-%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...