עבור לתוכן

אזהרה לכל מי שמעלה בדעתו לרכוש נייד של סוני!!!

Featured Replies

פורסם

שלום לכולם,

זהו פוסט אזהרה לכל מי שמעלה בדעתו לרכוש מכשיר נייד של סוני.

אקדים ואומר לכל מי ששואל את עצמו - אני אדם פרטי לחלוטין שנכווה קשות ואין לי שום אינטרס בשום מקום מאף אחד.

ברשותי מכשיר סוני Z1 compact שנרכש לפני כשנה. שלא יהיו אי הבנות - מדובר במכשיר טוב אלא שאם תנסו לחפש למכשיר הזה שירות או חלילה אביזר בארץ - אתם בבעיה חמורה.

תוך חודשים ספורים הלך האיטום של כיסוי שקע ההטענה במכשיר. יתכן שבסוני לא חשבו שצריך למצוא פתרון עמיד לצורך הלא מוסבר להסיר את את הכיסוי כשמטעינים את המכשיר, ובהמשך הדרך וללא קשר לבלאי הראשוני, כפתור ההפעלה הפסיק לתפקד כראוי.

למרות שזה לא סביר ממכשיר דגל שרכיב בו יתבלה תוך חודשים ספורים של שימוש סביר, הייתי מוכן לקחת על עצמי את מלאכת התיקון. ואחר כבוד פניתי לשירות של נציגות סוני בישראל. כעבור המתנה ארוכה בניתוב שיחות של כ- 45 דקות, ענה לי מענה אנושי שלאחר רגע קל של תקווה התגלה כלא יותר מאשר מוקד קבלת הודעות (אז למה חיכית 45 דקות???).

השארתי הודעה במוקד בשעות הבוקר רק כדי לקבל שיחה חוזרת בשעות הערב, שלצערי לא הספקתי לענות לה, וללא גינונים נוספים מצד המוקד (כמו למשל לנסות שוב) קיבלתי בתרועה רמה הודעה שעיקר דבריה היה שאכלתי אותה ובהצלחה בפעם הבאה...

נחסוך את התלאות בהשגת המוקד שנפרשו על לא פחות משבועיים (!!!), בסופו של מסע מיגע זכיתי לדבר עם המוקד הרלוונטי רק כדי לגלות שהם ישמחו לתת שירות, כל זמן שאהיה מוכן לסור למעבדתם אשר נמצאת בנתניה. בהינתן שאני גר בקצה השני של גוש דן, ואין לי כוונה לסוע שעה וחצי למעבדה הם הסכימו לספק לי שרות של איסוף ומשלוח הטלפון, אך זאת אם רק אהיה מוכן לחכות לתיקונו לא פחות מאשר 10 ימים (או לחלופין לקנות לעצמי מכשיר חלופי עד קבלת המכשיר התקין).

היות ובעולמנו המודרני אין כזה מושג 10 ימים בלי נייד ובמקרה שלי כרופא מדובר גם בעניין של חיים ומוות (לפחות בעיני המטופלות שלי), פניתי לחפש נותני שירות חלופיים, רק כדי לגלות שהם חיות נדירות ביותר, ולאחר מסע קצר לפאתי רמת גן שם היה הסניף הקרוב ביותר למקום מגורי (חצי שעה נסיעה), ולאחר הפקדת הטלפון לשלוש שעות בידי הטכנאים (שניכר בפניהם שאני זקוק להם יותר משהם זקוקים לי), התברר שהם לא יכולים לתקן לי את המכשיר כי אין להם את חלקי החילוף הנדרשים.

מצאתי עצמי ביאוש רב מנסה לחזר שוב אחר המפיץ הרשמי, כולל הצעות הגובלות בשוחד לשלם את כל שאפשר לשלם העיקר שיתקנו לי את המכשיר בזמן סביר, אך הצעותי ותחינותי נתקלו באטימות שמתאימה למשרד ממשלתי בשנות השמונים המאוחרות של מדינתנו.

לסיכום, ולמרות שבידי פיסת טכנולוגיה מרשימה, בעל בלאי קטן (אך לא סביר אולי) שמפריע לפעילות המכשיר בעלות של לא יותר מ-300 ש"ח, אני יאלץ לרכוש מכשיר חדש אך ורק משום שהיבואנית לא טורחת להעניק שרות סביר לבעלי המכשירים שלה, שלא לדבר לייצר ביקוש למותג בינלאומי חזק, כך שיהיו יותר טכנאים בארץ שיהיו מוכנים להתעסק עם הפיל הלבן הזה.אני ממליץ בחום, לכל מי שקרא והגיע עד לשורה זו להמנע בכל מחיר מלרכוש את מכשירי סוני ולו רק בגלל שמדובר במכשיר חד פעמי שכל תקלה בו שקולה לגזר דין מוות בשל חוסר יכולת לקבל שירות.

  • 5 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

תבורך מפי עליון, אף פעם לא חשבתי על הנקודה הזו. הצלת אותי.

פורסם

לפני כמה חודשים נתקלתי בבעיה דומה...... וכך פעלתי

את חוסר תפקוד הכפתור הראשי: ניתן לפתור על ידי קנית "חלק חליפי מ EBAY בעלות של 20 שח כולל כלי עבודה מצורפים.

וכן עלות של עוד 20 שח לכיסוי של שקע הטעינה וגם מ EBAY

לא צריך להיות טכנאי בכדי להחליף את החלקים האלו. ממש פשוט להחליף

יש ביוטיוב הדרכה קלה ופשוטה להחלפת החלקים שצינתי

פורסם

פעם שניה שאני קונה מכשיר של סוני. וגם אני בדיוק כמוך שלחתי את המכשיר שלי לסלדון בנתניה, עם שליח שאסף מהבית והחזיר לי ביד את המכשיר. לקח זמן אבל החזירו לי את המכשיר חדש לחלוטין.. עבודה מעולה! הבעיה עם סיני זה שהמכשירים עדינים, מזכוכית.. פנל אחורי נשבר מהר

פורסם

אתה חמוד, אבל דיון ההשמצה הזה דמגוגי. ניסית פעם לקבל שירות על טלפון של חברה אחרת? כל פועלות כל החברות וכל היבואנים בישראל. ברוך הבא.

 

פורסם

לכבוד הרופא. קראתי בעיון רב את דברייך. חן חן לך.

באופן מוזר ואבסורדי, בישראל עדיף לקנות דווקא לא מהיבואן הרשמי אלא מיבואן מקביל, בהנחה ויש לו רף נמוך מאוד של ביקורות שליליות בזאפ.

קניתי פעם מכשיר כלשהו מסמסונג, (למרבה המזל לא הייתי צריך לממש את האחריות) אבל רק בשביל לשאול שאלה טכנית כלשהי נאלצתי לרדוף אחרי הרוח (ו/ או שירות השארת הודעות...) במשך כשבוע.

את הלקח למדתי- אם כבר אין שירות, למה לא לחסוך כמה גרושים? אם ל'גו מובייל' (-לדוגמא) יש ציון טוב מספיק בזאפ, אקנה מהם ללא חשש. רק היבואנים הרשמיים מספיק חצופים כדי לדרוש מאיתנו להגיע אליהם לסניף היחיד שלהם, שנמצא -כמובן- הכי רחוק שרק ניתן ממקום מגורינו...

שלא לדבר על החוצפה המדהימה של "ביטוח VIP" שאמור לכסות גם מה שלא מכסה האחריות הרגילה, ובפועל לא מכסה כלום. כלומר: אם מצרפים את העלות החודשית ואת העלות השתתפות עצמית ואת העלות של הזמן לתפוס את היבואן הרשמי- יצא שכרו בהפסדו, וואלה הפסדו.

 

ועוד שאלה פתוחה:

איך יתכן שעל מחשב נייד מקבלים אחריות עד הבית כלול במחיר, ובמכשיר סלולרי אין דבר כזה?

 

פורסם

דווקא עם האחריות על המכשירים של סוני, בלי להוסיף שקל יש איסוף והחזרה של המכשיר מהבית. המכשירים מטופלים בסלדון, שאין ספק שהם מעבדה מהטובות בארץ אם לא הטובה שבהן

פורסם

במקרה ברשותי אותו מכשיר בדיוק שאכן מכשיר מעולה פלוס. בזמן שרכשתי אותו לפני כשנה וחצי המצב פה היה עגום ביותר. אני רוצה להאמין שהפופולאריות הגוברת של מכשירי Sony שיפרה אותו במעט, אבל אין לי דרך לדעת בודאות. בכל מקרה, בשנה שעברה מי שלא בעל מכשיר של Apple או Samsung - לא היה לו מה לחפש אביזרים או חלקי חילוף בארץ. בשל חוסר חלקי חילוף גם שירות התיקונים לא צפוי היה להיות מהיר או יעיל. למרות זאת (או אולי בעקבות זאת ומתוך דחף ילדותי ובלתי מוסבר לשחות נגד הזרם) עדיין קניתי אותו - ולא מתחרט. לפי הביקורות והעדויות שקראתי כיסוי שקע הטעינה נופל על ימין ועל שמאל ולכן הרכישה השניה שלי מיד אחרי רכישת הטלפון עצמו הייתה כבל טעינה מגנטי. מאז שהגיע אני לא נוגע בכיסוי של שקע הטעינה. דרך אגב, למי שתהה, כל הכיסויים האלה נועדו להגן מפני חדירת המים - למטורפים שיעזו לצלול אתו לבריכה. כפתור ההפעלה עדיין מתפקד (טפו, טפו) אך אני כן שוקל להזמין כפתור החלופי בכל זאת, שיהיה ליום שחור. 

 

בשורה תחתונה - כן אפשר לקנות מכשירים שאינם במיינסטרים הישראלי, אבל גם צריך לקחת בחשבון את הסיכונים ולערוך סקר שוק מקדים מקיף ולהתכונן מראש. מומלץ לבדוק מהן התקלות הנפוצות והאם חלקי חילוף זמינים באתרים בחו"ל. וכמובן, אין עלינו לשכוח את דואר ישראל - הרי שיכולת להזמין פריטים מאיביי אין פירושה יכולת לקבלם. :ph34r:

פורסם

זה שיקול משמעותי יותר ממה שעשית פה.

אני מכיר מישהו עם HTC נדיר שעלה יקר, ואפילו בארה"ב הוא לא יכול לתקן אותו משום שהרכיבים נדירים והתיקון המסובך לא שווה את המכשיר, שעדיין שווה היום 400$ לחדש. (שלא לדבר על כך שלך חפש טכנאי שיסכים לגעת בו, ובמחיר לא מופרז). לקנות מכשיר לא מהמיינסטרים, הן אם מדובר במכשיר דגל והן אם מדובר במכשיר זול (Mini \ Beat \ Young \ Other Garbage) זה דבר פשוט אידיוטי.

בכל מקרה שהוא עדיף לקנות מכשיר דגל מדור קודם ממכשיר "מוזל" חדש.

פורסם
ציטוט של nachum37

לקנות מכשיר לא מהמיינסטרים, הן אם מדובר במכשיר דגל והן אם מדובר במכשיר זול (Mini \ Beat \ Young \ Other Garbage) זה דבר פשוט אידיוטי.

 

עניין של גישה. בעיני, למשל, לעודד מצב בו בפני אזרחי מדינת הייטק 2015 פרושות שתי אפשרויות - להשתעבד ל-Apple או Samsung או להפוך לאזרח סוג ב' - זה דבר פשוט אידיוטי. בסופו של דבר זו החלטה שכל אחד עושה לעצמו. רק כדאי שהיא תהיה מושכלת.

פורסם

אממ..

הוא מסביר מבחינת כדאיות כלכלית.

אם אתה בודק אידאלוגיה אז אולי כדאי לקנות רק מכשיר שיוצר ביפן, כי שם לא מתעללים בעובדים בצורה מזעזעת כמו בסין, לא?

 

פורסם

גם אני מדבר על שיקול כלכלי. לשלם על מכשיר בעל מפרט ומאפיינים פחות או יותר זהים כפליים - זה דבר אידיוטי. 

פורסם

נחום כתב על גרסאות שקר המכונות MINI, BEATS וכו'.

ואלו עונים על ההגדרה שלך לשלם כפליים. 

לעיתים מכשיר דגל מהדור הקודם עולה מעט יותר מגרסאות אלו מהדור הנוכחי, כאשר המפרט שלו טוב כפליים.

פורסם
ציטוט של Roger That

נחום כתב על גרסאות שקר המכונות MINI, BEATS וכו'.

ואלו עונים על ההגדרה שלך לשלם כפליים. 

לעיתים מכשיר דגל מהדור הקודם עולה מעט יותר מגרסאות אלו מהדור הנוכחי, כאשר המפרט שלו טוב כפליים.

 

אפילו לא בכוון. המכשיר עליו מדבר OP הוא ממש לא מכשיר שקר - דבר ראשון. דבר שני, מי ומתי החליט שכולם חייבים לקנות מכשירים של שתי חברות בלבד כשמתחרות מציעות את אותו הדבר במחיר אטרקטיבי יותר? זה בסדר אם אתה או נחום או כל אחד אחר נעולים על אייפון - זכותכם המלאה, אבל זו ממש לא חובה שחלה על כולם, בלי קשר לדור המכשיר.

פורסם

אז בדיוק התנסיתי בעצמי בשירות של סוני ישראל כי לצערי חוויתי על מכשירי את תופעת הסדק הספונטני: קודם כל אני חייב לציין שלפני כמה זמן הפסקתי כמעט בכלל להשתמש בקייס saxonia עם באמפר בגב כי הוא סירבל לי את השימוש עם רצועת יד לריצות אבל המכשיר לא חטף שום נפילה ששווה להזכיר, באמת ללא אירועים חריגים. שבוע שעבר שמתי לב פתאום שיש סדק "שערה" אלכסוני שהופיע ליד הפינה השמאלית תחתונה בגב המכשיר, בלי סימני שפשוף/שריטות שיכולים להעיד על מכה או נפילה. בלב כבד פניתי לברס, הנציג אמר שהם כמובן לא מכסים שברים תחת האחריות ושהוא לא מכיר את התופעה של השבר הספונטני, עד פה צפוי ביותר. אבל אולי הייתי די משכנע, אולי בגלל שציינתי שראיתי תגובת הנציג של ברס שהגיב פעם באחד התראדים בiandroid.co.il על העניין הזה שכל מקרה ייבדק לגופו, הוא הסכים להעביר את המקרה לבדיקת המנהל שלו וביקש שאמסור לו כמה תמונות של המכשיר במייל כדי להוכיח שהשבר הוא כמו שאני מתאר ללא נזק היקפי. זאת שעשיתי ולמחרת קיבלתי תשובה שאכן ההתרשמות של המנהל היא שאכן לא נראה שיש נזק חיצוני אבל שהוא לא יכול להתחייב שאכן יהיה תיקון ללא עלות כי הסמכות המקצועית היא של המעבדה. תואם לי איסוף מהבית, לצערי השליח איחר והמכשיר הגיע לסלדון מהקריות לנתניה רק כעבור יומיים. התקשרתי לסלדון לשאול מה צפי הטיפול: "עד 10 ימי עסקים"... אז ציפיתי לשוחח איתם לפחות עוד פעם אחת לבדוק סטטוס תיקון אבל להפתעתי היום, 4 ימים לאחר המסירה, צלצול מאותו השליח שאולי רצה לפצות אותי והודיע שכבר מחכה לי ליד הבית עם המכשיר, ממש נחמד מצידי שהייתי בבית באותו זמן אבל כמובן שלא רציתי לייבש את הסוני שלי יותר זמן ממה שצריך. עד שפתחתי את הקופסה כבר הספיק לקנן בי החשש הסביר מפאת הזמן המינימלי שהמכשיר שהה במעבדה שאולי לא נעשה דבר אבל לשמחתי הם בהחלט הסכימו עם הסיטואציה כמו שסיכמתי בכתב והחליפו לי את הפאנל זכוכית האחורי במסגרת האחריות.

שאפו-על :LIKE:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים