העברת אודיו דרך מפצל hdmi לטלויזיה. המסך השני הוא רק מוניטור (חיבור dvi) - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

העברת אודיו דרך מפצל hdmi לטלויזיה. המסך השני הוא רק מוניטור (חיבור dvi)


Brenner

Recommended Posts

שלום לכולם.

אני מעוניין לחבר את המחשב בו זמנית לטלויזיה ולמסך מחשב באמצעות splitter של .

מסך המחשב לא מסוגל לקבל אודיו. אני מחבר אותו דרך מתאם dvi.

אבל אני מעוניין שהטלויזיה כן תקבל את האודיו.

בחיבור ישיר של הטלויזיה ל מתקבל גם קול. כשניסיתי לחבר דרך המפצל (היה לי עד עכשיו אחד זול) יחד עם החיבור למסך, לא התקבל קול בטלויזיה. רציתי לבדוק את החיבור דרך המפצל רק לטלויזיה, מבלי לחבר את מסך המחשב, אך המפצל בדיוק שבק חיים ואינו עובד יותר.

האם ניתן בכלל להעביר קול רק למסך אחד? או שהמפצל/מחשב משבית את הקול? האם זה תלוי בסוג/איכות המפצל?

זו אמנם עדיין לא תקלה, כי אין לי מפצל עובד - אבל אני מעוניין לדעת לפני שאני מוציא 200 שקל על מפצל איכותי אחר.

בנוסף, אם פיצול כזה אינו אפשרי, אשמח להמלצותיכם איך בכל זאת להתמודד עם הבעיה. הייתי מוכן גם לחבר כל פעם מסך אחר, אבל אני מעביר את הכבלים מאחורי השולחן, מטעמי אסתטיקה בעיקר, והם אינם נגישים בעבודה שוטפת.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא.

זהו לפטופ.

יש לו רק יציאה אחת.

אבל השאלה שלך קצת הוציאה את המוח שלי מהקופסה שבה הוא היה נעול, ועל כך אני מודה לך.

בדקתי ומסתבר שכנראה יש לי משהו שנקרא WiDi במחשב (איך אני יכול לוודא זאת). האם זה עשוי להיות פתרון טוב יותר? אני לא יודע כלום על הטכנולוגיה הזו ובשיטוט קצר של שתי דקות ברשת ראיתי שיש גם לא מעט תלונות עליה...

כמו כן, תוך כדי הכתיבה של כל זה נזכרתי גם שיש לי chromecast. כשניסיתי מזמן להתשמש בו כמעין streamer זה לא היה מוצלח כלל. הוידאו היה קופצני מאוד. זה היה בלתי נסבל. האם זה קורה בד"כ במכשיר הזה, או שיש פתרון גם לזה? בנוסף, זה דרש להריץ הכל דרך הדפדפן, מה שלא תמיד עבד לי, ובעייתי כי אני לפעמים צריך כתוביות לסרטים.

בקיצור, אמנם יש רק יציאה חוטית אחת למחשב, אז אם אשתמש בה אצטרך מפצל ולכן השאלה המקורית. מצד שני, אם אתם חושבים שכדאי דווקא ללכת בכיוונים של הפתרונות האלחוטיים widi/chromecast, אז אשמח מאוד לנסות גם אותם במקום, ואשמח אם תוכלו להנחות אותי איזה מהפתרונות עדיף, ומה עליי לקנות או לתקן כדי שהדברים יעבדו.

תודה רבה!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי....

אז השרשור הזה באמת גרם לי לעשות עוד שיעורי בית.

מצאתי תוסף לכרום שנקרא Videostream ובשילוב עם chromecast הוא עובד פצצה.

הבעיה של הפתרון הזה עדיין הוא שאני לא יודע איך להוסיף כתוביות (אם בכלל אפשר).

אז אני כבר במצב טוב יותר ממה שהייתי קודם, אבל אשמח לדעת איזה פתרון יוכל גם לאפשר לי כתוביות.

עריכה והוספת תיקון:

מסתבר שיש אפשרות ב Videostream לטעון גם קבצי כתוביות.

אני חושב שאנסה את הפתרון הזה לבינתיים. הוא נראה די מבטיח (למרות שהיה לי עכשיו איזה lag שדרש טעינת הסרט מחדש).

מרגיש קצת טמבל שלא חשבתי על זה קודם...

עוד תיקון ועריכה:

ראיתי עכשיו גם אפשרות לשדר את כל המסך של המחשב גם לטלויזיה. כלומר שבשניהם אפשר יהיה לראות את אותו הדבר (duplicate). הבעיה היא שהאיכות לא נשמרת. בעוד שהמסך שלי מציג תמונה ב 1080 שורות, וגם הטלויזיה מסוגלת לזה, כשזה משודר דרך ה chromecast זה נראה כאילו זה עבר משהו רע בדרך (אולי זה מנחית ל 720p, אין לי מושג). האם יכול להיות שזה בגלל קצב השידור של הרשת האלחוטית שלי? או שזה הסיפור תמיד עם chromecast?

אז הדבר האחרון שכרגע עדיין לא פתור בעצם זה איך להציג לי גם את מה שמוצג לי על מסך המחשב לטלויזיה. זה לא שימושי לסרטים (כי שוב זה יהיה קופצני מאוד), אבל זה יהיה לי מאוד שימושי (לעיתים רחוקות אמנם) כשאני עורך .

תודה!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל הקשור לWiDi/ChromeCast אני לא יכול לעזור לך, אז תמתין למישהו שמכיר את זה. :)

לגבי אודיו דרך מפצל , אני לא רואה סיבה למה שזה לא יעבוד. האודיו הוא חלק בלתי נפרד מהתקן של . כל התקן חייב בהגדרה לדעת לשדר/לקבל אודיו.

הקטע עם DVI הוא קצת טריקי. באופן עקרוני, יש תאימות 1:1 בפינים של המידע, והאודיו והוידאו עוברים על אותם הפינים. אבל משום שרוב המסכים לא יודעים לקבל אודיו בDVI, מה שעשוי לקרות (זו רק השערה שלי, לא בדקתי את זה) הוא שברגע החיבור (שמתבצע דרך מתאם כזה או אחר), משום שהמסך לא מצהיר כלפי המחשב שהוא יודע לקבל אודיו, המחשב לא משדר אודיו (אחרת המסך יקבל אות שמבחינתו מכיל "זבל" ואולי לא יידע מה לעשות איתו).

אני חושב שמפצל "טיפש" / פאסיבי (שרק משכפל סיגנל) בהסתברות גבוהה לא יוכל להתמודד עם מצב שבו מסך אחד כן צריך לקבל אודיו ומסך אחר - לא. הגיוני לי שמפצל אקטיבי (כזה שמתנהג כלפי המחשב כמקלט וכלפי המסכים כמשדר בפני עצמו) כן יוכל לנהל "דו-שיח" נפרד עם כל מסך ולשדר לו את מה שמתאים לו. הצרה היא שאין לי נסיון אישי כלשהו עם מפצלים כאלה או אחרים כדי לדעת איך כל אחד מהם עובד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המפצל היה אקטיבי, או לפחות קיבל חשמל חיצוני. אני מניח שהוא גם ניהל איזשהו דו-שיח בין המכשירים, אבל זה לא משנה כי הוא כבר מת.

רציתי להודות לך על הסיוע, השאלה שלך הקפיצה לי בראש את ה-chromecast ככיוון אפשרי.

בינתיים הבדיקות שעשיתי הביאו לכמעט פתרון הזה:

1. משתמש ב videostream שהיא אפליקצית כרום שמשדרת וידאו ל cvhromecast. עובד אחלה. היו לי בינתיים בעיות עם כתוביות בעברית, אבל אולי יש שם בהגדרות גם פתרון לזה. ייבדק.

2. שוקל למצוא אפליקצית דומה גם למוסיקה. חיבור המחשב שלי למערכת לא מוצלח כל כך ומוסיף רעש רקע חלש.

3. העברת תמונת המסך לטלויזיה דרך ה chromecast (כלומר לא אפליקצית ייעודית לוידאו או ל chromecast, אלא ממש התמונה שמוציא המחשב למסך) לא עובדת טוב. זה מנחית את הרזולוציה וקופצני מאוד. כנראה שאין מה לעשות עם זה, יש למוצר הזה עוד לאן להשתפר.

4. למקרים בעייתיים נוספים ונדירים אני אשמור אפשרות לחיבור קוי. יש לי שלושה כבלים קצרים של . אחד יהיה מחובר למחשב. אחד למסך מחשב חיצוני שאני עובד איתו כרגע. ואחד מאחורי הטלויזיה. בקצה של החיבור מהמחשב אשיג מתאם נקבה לנקבה שיחבר בד"כ בין המחשב למסך. הכבלים יוכלו להיות מוסתרים מאחורי השולחן חוץ מהחיבור של המתאם נקבה שיהיה בולט קצת החוצה. במידת הצורך אוכל לנתק אותם ולפרוש בקלות ובמהירות את הכבל מהטלויזיה ולחבר למחשב. זה לא יפריע כי אז אהיה בכל מקרה מול הטלויזיה ולא ליד שולחן המחשב. וזה קל לניתוק ולהחבאה באופן מהיר מבלי להשאיר כבלים פרושים בכל מקום.

אולי לא הפתרון הכי אופטימלי שיש, אבל מבחינתי זה יעשה את העבודה.

תודה על הכיוון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה מחשב זה? יש לו רק יציאה אחת למסך?

דרך הכרומקאסט לא תראה הכי טוב כי מתבצעת דחיסה של התמונה ושידור ברשת אלחוטית.

הכי טוב זה כרטיס מסך עם יציאת DVI ויציאת שתוכל לחבר אליו גם את המסך וגם את הטלויזיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לפטופ vostro של .

יש לו רק יציאה אחת - .

צפיתי בינתיים דרך ה chromecast, ולמעט מקרים ספורים של התנתקויות ברשת, התוצאות מאוד מרצות אותי.

אין לי דרישה בד"כ לצפות ב 1080p. אני בד"כ צופה ב -720p והתוצאה שנצפית דרך ה chromecast היא מאוד משביעת רצון. בסרטים רגילים לא ניתן להבחין בהנחתה של איכות התמונה.

במקרים בהם ממש יהיה חשוב לי איכות אופטימלית, אפרוש את הכבל ואתחבר ישירות במקום מסך המחשב שלי כפי שציינתי בהודעה למעלה.

נראה על פניו שזה הפתרון האופטימלי לקונפיגורציה שיש לי עכשיו (לפטופ, מסך מחשב חיצוני עם dvi, במרחק בינוני משניהם), אלא אם כן למישהו יצוץ רעיון אחר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...