מחשב לא תקין - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב לא תקין


maoram9

Recommended Posts

היי ושלום לכם קיבלתי הפניה מחבר אל הפורום שלכם ואמר לי רק דרככם לבדוק את הנושא.

אז קודם כל המפרט של המחשב

מעבד: i7 940 2.93ghz socket 1366

לוח אם :gigabyte x58-usb3 socket 1366 כמובן

כרטיס מסך:gtx260 ישן מאוד אומנם אבל יש לי אחד חדש שעדיין לא השתמשתי עקב התקלה

ספק כוח של 500 וואט אני לא זוכר את החברה..

זיכרון ראם : 6Gb של Kingston

דיסק קשיח יש לי 3 דיסקים 1 של 250 גיגה השני של 1 טרה והשלישי של 750 גיגה כולם של אותה החברה (WD (WESTERN DIGITAL חשוב לציין שעל הכונן של ה250 גיגה מותקן הווינדוס 7 אולטימייט של 64 סיביות.

חלקים חדשים שנרכשו ולא הותקנו עדיין :8GB RAM של G.SKILL 1333MHZ כרטיס מסך NVIDIA gt730 2gb וכונן SSD 128 גיגה של trunscend

החלקים שכתובים כאן נקנו במטרה לשדרג קצת את המחשב אבל לבסוף גם אחרי ניסיון כלום לא עזר והבעיה נשארה אותו הדבר.

הבעיה במחשב: פתחתי היום את המחשב לניקוי קטן מאבק אחרי הרבה זמן ובמקום שהייתי אמרו לי למרוח גם את המשחה התרמית מחדש חשוב לציין שהמחשב אצלי מ2009 והוא אחלה מחשב דרך אגב מרחתי משחה על המעבד ועל הקירור של המעבד בזהירות ואחרי שהרכבתי את כל החלקים חזרה כמובן עם כל החוטים הנכונים המחשב נדלק והכל אבל יש מנורות בלוח אם שדולקות בצבעים ירוק צהוב כתום אדום והצבעים לא נכבים והמסך שחור ולא רואים כלום התייעצתי עם מישהו שאמר תוציא את המעבד ותחזיר... עכשיו שמתי לב שהפינים של התושבת מעבד יש חלק קטן של פינים שהם עקומים או לא ממש במקום...

עשיתי כל דבר אפשרי אפילו חיברתי לוח אחר עם מעבד אחר וספק אחר וכלום לא עזר הכל נשאר ככה אותו דבר החלפתי אפילו מסך וזה לא עזר חיבורים VGA DVI כלום לא עזר.

אני מאוד זקוק לעזרה ואשמח לכל עצה אפשרית או פתרון כלשהו אני מאוד אודה לכם על העזרה תודה רבה וסליחה עם עשיתי עבירה על אחד מהחוקים של הפורום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. כרטיס המסך GT 730 אולי חדש יותר טכנולוגית, אבל הוא חלש יותר לעומת ה GTX 260. החלפה בינהם לא תהווה שידרוג למחשב לדעתי.

2. האם אתה יודע כיצד מרעננים את המשחה התרמית של המעבד? אתה אמור להסיר את הקירור של המעבד (זה בד"כ אומר שצריך לנתק את המתח של המאוורר של גוף הקירור), לנקות את שאריות המשחה הקיימת מהמעבד ומגוף הקירור (בד"כ פד רפואי עם אלכוהול יעשה את העבודה), לאחר מכן יש למרוח נקודה אחת של המשחה התרמית על המעבד ולהתקין עליו את גוף הקירור. יש לדאוג לחבר את המתח של המאוורר בחזרה.

3. בעיקרון אתה אמור לפרוק את עצמך לפני שאתה נוגע במחשב בכדי שלא תגרום נזק לרכיבים עם חשמל סטטי. רוב האנשים ימליצו לך להשתמש בצמיד אנטי-סטטי, אבל אם אין לך כזה פיתרון פשוט יותר יכול להיות פשוט לגעת בגוף מוארק (למשל - מארז מחשב שמחובר לחשמל, אבל זה לא הרעיון הכי טוב להשתמש במחשב עליו עובדים, שכן רצוי לנתק מחשב כזה מהמתח לפני שמטפלים בו...).

4. בנוגע לנוריות ה LED - באופן מוזר זה לא מופיע בחוברת של לוח האם שלך, אבל לפי חוברת של לוח דומה, ה Phase LED מציין את העומס על המעבד. היות והמחשב לא עובד, המצב שבו כל הנוריות האלו דולקות כנראה מעיד על תקלה כלשהי ולא על כך שהמעבד נמצא בעומס מלא.

5. אם הוצאת את המעבד מהתושבת שלו וגרמת לחלק מהפינים להתעקם וזו הסיבה שבגלל המחשב לא עובד, אז אתה בבעיה - אם לא תצליח ליישר אותם כך שהמגע בין המעבד והתושבת יהיה תקין, אתה כנראה תצטרך למצוא לוח אם אחד, ולאור העובדה שמדובר בלוח אם דיי ישן, סביר להניח שתצטרך לקנות גם לוח אם חדש וגם מעבד חדש (או לחילופין - להישאר בלי מחשב עובד..).

6. לא הבנתי מה בדיוק עשית אח"כ - כתבת שחיברת לוח אם אחר עם מעבד אחר וספק כח אחר. לא ברור לי האם ניסית להחליף חלקים עם המחשב שלך או שפשוט הבאת מחשב שלם (כמעט) וחיברת אליו את כל שאר החומרה שלך. אם ניסית להחליף בין המעבדים, האם אתה בטוח שמדובר במעבדים המיועדים לאותה התושבת?

7. אני מציע שתנסה את הדברים הבאים:

א. קודם כל תוודא שכל הכבלים מחוברים היטב, תוודא שללוח מחוברים כל חיבורי המתח (גם חיבור ה-24 פינים וגם חיבור ה-8 פינים) ושהקירור למעבד מותקן היטב ובצורה נכונה.

ב. נסה לאפס את הביוס.

ג. נסה להפעיל את המחשב רק עם רכיבים בסיסיים בלבד - לוח אם, מעבד, קירור למעבד, מודול אחד, ספק כח ובמקרה שלך - גם כרטיס מסך. נסה גם להחליף את מיקום מודול הזיכרון בכל ניסוי.

ד. נסה להפעיל את המחשב כאשר לוח האם לא נמצא במארז (תניח אותו על משטח מבודד) ותחבר אליו רק את הרכיבים הבסיסיים. אם גם במצב זה המחשב לא עובד - הבעיה היא באחד מהרכיבים הבסיסיים, והדרך היחידה לבדוק איזה מהם לא תקין היא להחליף כל אחד באחד אחר עד שמאתרים את הרכיב הבעייתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...