האם הליבה הגרפית שקיימת במעבדים של אינטל תורם לביצועים של המחשב - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם הליבה הגרפית שקיימת במעבדים של אינטל תורם לביצועים של המחשב


mrbig

Recommended Posts

אתה לא יכול להשתמש גם בכרטיס חיצוני וגם במובנה של בו זמנית, את השינוי עושים דרך הbios לכאן או לכאן.

מה שכן אפשר זה לגרום לכרטיס המובנה לעשות עבורך קידוד (ונראה לי גם פענוח) של במקביל לפעולת הכרטיס החיצוני באמצעות טכנולוגיית quick sync.

אולי עם צאתו של DX12 הדבר ישתנה, עם ליבות גרפיות מובנות עתידיות שיתמכו בapi הזה, ויהיה אפשר לשלב בין כרטיס כלשהו חיצוני התומך בDX12 לבין הליבה הגרפית המובנית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסתמן שזה זול ליצור ויותר מזה, מי שמתנדנד על הגבול יצליח לחיות עם כרטיס מסך בליבת המעבד מה שירחיב את השוק שלהם ...

בלי קשר לכל זה, אני זוכר שאמרו לי שניתן לעבוד סימולטנית עם כרטיס חיצוני וכרטיס מובנה. לא ניסיתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אפשר לגרום למחשב לעבוד עם שני כרטיסי המסך - גם הייעודי (הנפרד/החיצוני) וגם עם כרטיס המסך המובנה, אך כל אחד מהם יוכל להציג מסך אחר ולא את אותו המסך (אני מניח שזה יהיה מסובך מדיי לממש מנגנון של סינכרון בין הזיכרון של כרטיסי המסך, ובכל מקרה מערכת כזו תעבוד במהירות של כרטיס המסך האיטי יותר).

2. יכול להיות שפותח הדיון התכוון ל Dual Graphics של AMD, שמשלב את הליבה הגרפית המובנית במעבד ה APU עם כרטיס מסך של AMD (כן, ראיתי שבכותרת נכתב במפורש אינטל ולא AMD). העניין הוא שזה דיי לא שימושי, במיוחד לא ל"גיימרים" - למעבד ה APU הכי חזק, שבו מובנית ליבה גרפית מסוג Radeon 7, מתאים כרטיס מסך מסוג R7 250 (כרטיס מסך חזק יותר כנראה לא ינוצל), שהוא דיי חלש, כך שגם אם כח העיבוד הגרפי יגדל פי 2 (דבר שהוא מאד לא סביר), עדיין תקבל ביצועים דיי נמוכים (יחסית לדרישות של "גיימרים"). חוץ מזה אני חושב שיש עוד בעיות במערכת כזו כמו frame drops או משהו דומה.

3. באופן כללי אני חושב שהכיוון של AMD, שבו המעבד מורכב מ Compute Cores (המעבד מורכב מיחידות שחלקן הן CPU וחלקן הן GPU והן יכולות לתקשר בינהן ישירות ו"לסייע" אחת לשנייה בעיבוד המידע) הוא הנכון, אבל אני לא יודע מתי, אם בכלל, תוכל לקנות מעבד שבו תוכל לבחור כמה יחידות עיבוד כאלו יוקצו לכרטיס המסך וכמה לעיבוד "רגיל". במעבדים של , למיטב הבנתי, אם לא נעשה שימוש בליבה הגרפית ככרטיס מסך, היא פשוט לא עובדת (משהו כמו 40% עד 50% מהמעגלים/טרנזיסטורים במעבד פשוט לא עושים דבר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור - מי שהולך לקנות כרטיס מסך - אין משמעות לפונקציונליות הזו במעבדי החדשים בגרסת I7 -I3

סתם לשלם כסף על משהו שאין בו שימוש- לא ברור לי למה לא מוציאים זהים ביכולת העיבוד שלהם ללא הליבה הגרפית לגיימרים - לא חבל לשלם על 40-50 אחוז מהטרנזיסטורים בלי להשתמש בהם ?

הרי זה לא פלח שוק זניח בכלל...

אולי לפתח משהו על מנת שהיה אפשר לנצל את זה כתוספת ליכולת עיבוד הקיימת של כרטיס המסך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@mrbig

אני מניח שמעורב כאן גם שיקול כלכלי כלשהו - אם תנצל את השטח של הליבה הגרפית במעבד לעיבוד "רגיל" (נניח לעוד ליבות עיבוד), אתה תקבל מעבד ביתי "חזק מדיי" (עם 6 ליבות עיבוד או אף יותר), ואינטל מצידה מעדיפה לייעד מעבדים כאלו לפלח שוק גבוה יותר.

@OvO

אני מסכים שזה נחמד שיש "גיבוי לכרטיס המסך" שמסוגל לענות על כל הדרישות הבסיסיות של המשתמשים (גלישה באינטרנט, עבודה משרדית, צפייה בסרטים וכד'), אבל כמו mrbig, גם אני הייתי מעדיף מעבד חזק יותר בעל יותר ליבות עיבוד על חשבון ה"גיבוי" הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...