שאלה של ניצול זכרון (מעל 4 גיגה זכרון) במחשב ביתי מבוסס חלונות - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה של ניצול זכרון (מעל 4 גיגה זכרון) במחשב ביתי מבוסס חלונות


ssib

Recommended Posts

היי לכולם

שוחחתי עם מרצה למדעי המחשב ומתמטיקה ונאמר לי שבמחשבים ביתיים מבוססי חלונות (גם שמונה אבל בטח פחות משבע) אין כל תועלת להתקין מעל 4 גיגה . למעשה המחשב אינו מסוגל לנצל זה. ככל הכזכור לי נכתב פה בפורומים אחרת.

אשמח לשמוע את דעת המומחים לנושא, רצוי גם בליוי הסברים אולי אפלו לינקים כדי שאבין טוב יותר ואולי גם אמשיך את השיחה בנושא עם המרצה הנ"ל.

תודה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באופן לא מדוייק אבל שייתן אינטואיציה למה זה ככה:

במחשבים 32 ביט פקודה במחשב היא באורך 32 של 0,1. ולכן אם המחשב רוצה לפנות למקום בזיכרון הוא צריך לייצג את המקום הזה בפקודה ובפקודה יש 2^32 אופציות כלומר בערך 4 גיגה.

במחשבים כיום רובם 64 ביט ולכן חסם עליון לזיכרון הוא 2^64

אני חייב לציין שזה לא עובד באמת ככה זה פישוט מאד גדול של התהליך וזאת רק אינטואיציה קצרה מאיפה נובעת ההגבלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובות, חברים.

איני מנסה לבייש את האדם אלא רק להבין משהו שנשמע לי תמוה. לכן ברשותכם לא אוסיף מיידע לגביו.

ציינתי בפיו שאין מדובר על 86 אלה 64. גם דברנו על המגבלה של 86. עדיין זו היתה התשובה שקבלתי והיא נשמעה לי תמוהה ביותר.

הוא גם טען שכך אמר להם הטכנאי באותו מוסד. אבל אולי הוא עצמו התבלבל לגבי 86/64.

איוון ודוקר ב-86 המגבלה עומדת בערך על 3.25,לא?

דוקר, ציינת שזה לא עובד בדיוק ככה. תוכל להסביר יותר?

ייבגני, אולי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלתי סביר בעליל שאיזהשהוא מרצה למדעי המחשב יעשה כזאת טעות איומה כשכל מה שהוא צריך לעשות זה ללחוץ ctrl+alt+del ולראות שהמערכת אכן מנצלת יותר מזה.

99% שאתה לא הבנת אותו טוב.

אני יוסיף שבאמת צריך להעמיס על המחשב בשביל לראות ניצול מעל ה4GB במערכת נקייה וטובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה חושב שכל מרצה למדעי מחשב מבין במחשבים או בזכרונות ? אז אתה טועה בגדול.

גם אם תפתח מספיק טאבים בכרום, בכיף ובקלות ובמהירות אפשר להגיע לניצול של אפילו 16 גיגה (לצערי).

וזה גם לא נכון, כי גם ב 32 ביט ניתן לגשת ליותר מ 4 גיגה (פשוט בחלונות החליטו לא להתעסק עם זה במערכת הפעלה ביתית).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מרצה למדעי המחשב בד"כ מלמד שפות תכנות (בד"כ C). אם אתה רוצה לדעת יותר לגבי הזיכרון והגישה אליו אתה צריך לשאול מרצה לארכיטקטורה או למערכות הפעלה.

2. הגישה לזיכרון נעשית ע"י ציון כתובת תא הזיכרון, כאשר אורך הכתובת הזו הוא מה שמגביל את נפח הזיכרון המקסימלי. כפי שהוסבר - אם מדובר במערכת הפעלה של 32 ביט, אז אורך כתובת הזיכרון המקסימלית היא 32^2, שזה בדיוק 4GB, כלומר ניתן לפנות לעד 4,294,967,296 כתובות זיכרון שונות. בהנחה שכל כתובת זיכרון מכילה נתון בגודל בית אחד, אז ניתן לפנות לעד 4GB של נתונים. במערכת הפעלה של 64 ביט אורך כתובת הזיכרון המקסימלית היא 64^2, דבר שנותן גישה להרבה יותר כתובות זיכרון.

3. יישום יכול לפעול במערכת הפעלה של 64 ביט, אבל להיות מקומפל ב 32 ביט, דבר שמגביל את הגישה שלו לזיכרון.

4. אני יודע שפעם הייתה מגבלה במערכות הפעלה של שהגבילה כל יישום לגישה של 2GB. אני לא יודע אם זה המצב גם כיום.

5. במערכת הפעלה של יש גישה לפחות פשוט כי חלק מאותן כתובות מוגדרות כ"שמורות". צריך להבין שצריך להקצות כתובות גם להתקנים שונים בכדי שיהיה אפשר לשלוח אליהם מידע, וזה כולל התקנים כמו כרטיס המסך, כרטיס הקול וכד' (אפשר לראות במנהל ההתקנים את כתובות זהיכרון שמוקצות לכל התקן). מכיוון שכתובות אלו לא מקושרות לזיכרון הראשי אלא להתקנים , זה אומר שמספר כתובות הזיכרון שיכולות להיות מקושרות לזיכרון הראשי הוא קטן יותר. זה מסביר מדוע במערכות הפעלה של 32 ביט הגישה היא לא ל 4GB באופן מלא אלא לפחות מכך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא נכון. מדעי המחשב זה שם של תואר, בתואר לומדים גם שפות תכנות נמוכות, גם שפות תכנות גבוהות, גם מערכות הפעלה, וגם מיליון דברים אחרים שרובם לא קשורים ישירות למחשבים כפי שאתם חושבים.

2. לא נכון, ניתן לגשת ליותר מ 4 גיגה במערכות הפעלה 32 ביט (חפש PAE), ובמעבדי 64 ביט שאתה חושב עליהם לא ניתן לגשת ליותר מ 48 ביט של מיפוי .

3. אולי, הוא עדיין יקבל הרבה יותר ממה שהוא מקבל במערכת הפעלה 32 ביט.

4. לא מדויק וניתן גם לשנות את זה ל 3 גיגה עם קינפוג בעליה של מערכת ההפעלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. דיברתי על מרצה בקורס שנקרא "מדעי המחשב", ולפחות במקרה שלי - מדובר במרצים שמלמדים שפות תכנות. הקורסים שמתעסקים יותר עם נושא הזיכרון הם ומערכות הפעלה. בכל התואר ("מדעי המחשב" או תארים מקבילים) אכן עצמו לומדים מגוון של דברים, במיוחד מתמטיקה. מבחינת שפות תכנות - במקרה שלי לימדו C, קצת ++C, קצת JAVA (בעיקר כשפה שמדגימה את ה OOP) ו Assembly.

2. אתה לא יכול לומר באופן גורף שבכל מעבד ובכל מערכת הפעלה של 32 ביט ניתן לגשת ליותר מ 4GB של ולכן לא נכנסתי לזה. במקרה של PAE מדובר בשילוב של חומרה ותוכנה שלא קיים בהכרח בכל מחשב (בגדול מה שקורה הוא שהמעבד מאפשר להכניס את כתובת הזיכרון ביותר משדה אחד - יש עוד 4 ביטים המאפשרים להרחיב את טווח הכתובות לעד 36^2, אבל צריך שגם המעבד וגם מערכת ההפעלה יוכלו ל"הבין" את השיטה הזו).

לא ברור לי מדוע יש הגבלה לעד 48^2 כתובות - אשמח לפירוט.

3. אני לא יודע בדיוק מה קורה כאשר מריצים יישום של 32 ביט במערכת הפעלה של 64 ביט, אבל אני דיי בטוח שזה שמה שקורה ברוב היישומים ה"סטנדרטיים" הוא שהיישום פשוט מבקש ממערכת ההפעלה להקצות לו X מקום בזיכרון, וכאשר היישום מתייחס לזיכרון זה, מערכת ההפעלה מבצעת את ה"תירגום" לכתובת הזיכרון האמיתית. אם היישום מקומפל ב-32 ביט, סביר להניח שהוא לא יכול להתייחס לשטח הגדול מה 32^2 תאים בכל מקרה (בהנחה שכל תא מחזיק בית אחד), כך שאני לא מבין כיצד הוא יכול לקבל יותר זיכרון במערכת הפעלה של 64 ביט מאשר במערכת הפעלה של 32 ביט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...