עבור לתוכן

קניתי אוזניות סמי אודיופיליות חדשות, יש טעם לעשות BURN IN?

Featured Replies

פורסם

או שפשוט לשמוע בזה רגיל את מה שאני אוהב לשמוע.

לעבור על כל הסגנונות שאני אוהב.

שעה פה, שעתיים שם, שלוש שעות שם, עם הפסקות.

ולתת לזמן לעשות את שלו במהלך הימים/שבועות הקרובים.

האם בכלל יש דרך נכונה, ודרך לא נכונה?

האם אפשר לעשות את זה "לא נכון"? או להרוס את התהליך באופן "בלתי הפיך"?

או שזה בעיקר שטויות ואוזניות ממילא נפתחות עם הזמן(אם בכלל).

בנתיים אני משמיע לאוזניות(ולי) קולקציה משובחת של מוזיקה הודית לה מאפייני BURN IN יעילים למדי לדעתי הצנועה.

פורסם

מה זה סמי אודיופיליות אם אפשר לשאול? כלומר מה הדגם. אני הייתי עושה BURN IN לרוב האוזניות שלי עם רעש סטטי בפול ווליום, אבל בדרך כלל עם הזמן הן ממילא נפתחות.

פורסם
  • מחבר

ULTRASONE PRO 750.

פורסם

אין יתרון מסוים אם תעשה BURN-IN רצוף או מידי פעם כמה שעות.

האמת, כשאני רכשתי את האוזניות שלי (Shure SRH-940) לא יכולתי להתאפק יומיים שלושה כדי להנות מהם אלא פשוט התחלתי לשמוע.

הרגשתי שינוי אחרי כמה עשרות שעות של שימוש (שלל סגנונות מוזיקה, משחקים וסרטים) אך לא ממש גדול.

בכ"מ, איזה אוזניות רכשת?

עריכה:

תתחדש, אחלה אוזניות :party0023:

פורסם
  • מחבר
מה זה סמי אודיופיליות אם אפשר לשאול? כלומר מה הדגם. אני הייתי עושה BURN IN לרוב האוזניות שלי עם רעש סטטי בפול ווליום, אבל בדרך כלל עם הזמן הן ממילא נפתחות.

לא יודע אם זה רעיון טוב לעשות להם רעש סטטי בפול ווליום.

אני לא מומחה גדול אבל בטבע תהליכים מתרחשים בהדרגתיות ובהתאם לפעולות.

אם אתה רוצה שאוזניות ישמעו טוב עם מגוון של מוזיקה, הדרך הכי הגיונית לעשות להם BURN IN זה להשמיע בדיוק את מה שאתה רוצה לשמוע בווליום שאתה רוצה לשמוע.

במעבדים יש שיטה לעשות OC בהדרגה, להעלות כל פעם קצת מתח ותדר, כדי להרחיב לאט לאט את המבנה הפנימי.

המומחים טוענים שזאת דרך טובה ונכונה יותר להגיע לתוצאות איכותיות.

בעוד שOC קיצוני/בינוני בקפיצה/מכה אחת תביא לתוצאות פחות יעילות/יציבות.

אז למרות שאין לי מושג באוזניות ובBURN IN, נראה לי שזה רעיון טוב לנסות להשאיל מאותו ההגיון ולהחיל אותו על תהליך הBURN IN.

רעש סטטי בפול ווליום נשמע לי אלים מדי.

פורסם
  • מחבר

אני שומע הרבה סגנונות.

וגם הולך להשתמש בהם עם CUBASE + קלידים + גיטרה חשמלית בשילוב עם GUITAR RIG וAMPLITUDE.

דווקא קראתי ביקורות עליהם שטענו שהם נשמעות טוב עם סגנונות אחרים, לא דווקא אלקטרונית.

לא יודע מאיפה הבאת את זה.

פורסם

ממה ששמעתי (בקצרה במפגש) וממה שקראתי. היו לי גם PRO900.

לא יודע איפה אתה קראת בדיוק שהן טובות להרבה סגנונות. זה לא מדוייק (תרתי משמע) לכל הדגמים של החברה הזו. :)

פורסם
  • מחבר

קראתי לא מעט על הדגמים של החברה.

לPRO 900 למשל יש BLOATED BASS.

לכן יש כאלו שיאהבו את ה900 לשימושים מסווימים, אבל גם הרבה מאוד אנשים שסולדים מהם ויעדיפו את ה750 בהם הבאסים נשמעים הרבה יותר מאוזנים.

הPRO 750 יחסית מאוזנים ומדוייקים שזה טוב לשימושים שלי מצד אחד.

מצד שני הם גם כיפים לשמיעת מוזיקה באופן כללי.

מכיוון שאני לא צריך דיוק מושלם של אוזניות מוניטורינג, זה נראה לי כמו פשרה / שילוב טוב לשימושים שלי.

בדקות הראשונות אחרי שחיברתי אותם לא התלהבתי.

הם נשמעו איכותיות אבל קצת סגורות.

אחרי כמה שעות של שמיעה אני מתחיל לאהוב אותם יותר ויותר, באמת ובתמים.

לא יודע אם הם נפתחות או שאני פשוט מתחיל להכיר אותם עם עוד ועוד סגנונות.

מאוד נהנה להאזין איתם.

בתחלה חשבתי לקנות איזה דגם מתאים של SHURE למוניטורינג בסביבות ה500 שקל.

שמח שהשקעתי קצת יותר.

הבאסים נהדרים ולא מוגזמים.

אם יש משהו שאני שונא זה באסים מוגזמים, או לחילופין באסים מתפרקים.

תענוג.

- - - תגובה אוחדה: - - -

תתפלא כמה אנשים משתמשים בהם לשימושים שונים, ואוהבים + מעדיפים דווקא אותם.

פורסם

בכיף, אל תיקח אותי ותר מדי ברצינות, אין אף אוזנייה שהיא באמת FLAT ודיוק באודיו זה מושג שמשקף הרבה טעם אישי.

וכמובן לזה הומצא גם הEQ.

העיקר שזה נשמע לך טוב.

- - - תגובה אוחדה: - - -

אגב, אם אתה רוצה להדק קצת יותר את הבאס יש חומר שיכוך נפוץ (בעיקר למכוניות) שנקרא dyanmat. שמתי בזמנו על הPRO900 על הקפסולות בפנוכו (זה רק פלסטיק חשוף סטוק) וזה עשה רק טוב. עוד נשאר לי קצת ואני יכול לתרום לך אם אתה מגיע לאיזור חיפה-קריות.

פורסם
  • מחבר

אני מגיע לחיפה לעיתים נדירות מאוד לצפות בהצגות.

תודה על ההצעה בכל מקרה.

ממה שאומרים על ה900(באסים מנופחים) אפשר להבין איך חומר שיכוך עשה להם טוב.

לא יודע אם אני רוצה להתעסק עם מודיפיקציות בשלב כל כך מוקדם.

הבאס סך הכל נשמע נהדר.

מה שכן שמתי לב שהם מאוד נגישים(יחסית לאוזניות אחרות שעשיתי להם מודיפיקציה עם שעם), וקל לפתוח ולעבוד איתם.

בנתיים אני אשתעשע ברעיון למודיפיקציות ואקרא קצת על דברים שאחרים עשו.

פורסם

נכון הן מאוד diy-friendly. כולה לתת סיבוב לפד ולהוציא 3 ברגים למיטב זכרוני.

בכל מקרה, הרבה יותר יעיל מניחושי burn-in,זה בטוח.

פורסם
  • מחבר

Matt Engstrom, director of monitoring products at Shure, admits there is evidence that suggests transducers in larger headphones can experience burn-in, and that this could, in theory, produce different sound over time. Again, no one has shown this conclusively, largely because a) companies aren’t rushing to tell audiophiles they’ve been wrong all these years and b) there’s no single industry standard for testing headphones.

בכל מקרה הזמן יעשה את שלו כך או כך.

הנה אחד שלקח את הBURN IN ברצינות יתרה וכתב על כך יומן.

אלו האוזניות השניות מאותו הדגם להם הוא עשה BURN IN. (לא בדיוק, הדגם הראשון היה PROLINE 750 אותו הPRO 750 החליף)

http://www.head-fi.org/t/388451/an-ultrasone-pro-750-burn-in-diary

פורסם

Burn in משפיעה שונה על אוזניו שונות. למחשב יש לי שלוש שנים כבר srh440.

קניתי את האוזניות ולא שנתי לב לburn in. אחרי זה צד אחד מת חודש לפני האחריות וקיבלתי חדשות במקום. תחשבו אוזניות עם כנראה לא רחוק מ800 שעות לפחות אם לא יותר(זה היה בזמנו בתיכון ואפשר להבין יותר מדי זמן פנוי) לאוזניות חדשות מהניילון ולא שמתי לב להבדל כלשהו. אחר כך גם אלו נשברו (פיזית הפעם) אז קניתי חדשות במקום ככה ששוב פעם אוזניות חדשות לגמרי במקום אלו עם מאות שעות.

מצד שני לא כמה חודשים קניתי sennheiser momentum in ear ובהתחלה הם כל כך מלאות בבאסים ואחרי 10-15 שעות הם ממש נרגעו כאילו אוזניות שונות לגמרי. אז יכול להיות שזה לא נושא שעבר בדיקה אובייקטיבית ואולי זה סך הכל האוזניים שלנו שמתרגלות לחתימות סאונד מסוימות יותר מאחרות. אבל אני שמעתי את השינוי וגם אי שינוי בשתי אוזניות שונות. ככה שלדעתי זה הכל תלוי באוזנית ולא לקנות אוזניות בציפייה שאוזניות ישתפרו פלאים אחר כך.

פורסם
  • מחבר

למרות שלא הכל זה הדריוורים עצמם.

לעיצוב והחומרים מסביב לדריוור יש השפעה לא קטנה על הסאונד.

דגמים יקרים משתמשים בחומרים כמו זהב וטיטאניום כמעטפת / פלטה אחורית.

הנה דוגמה משלשום.

חיפשתי לקרוא על דגמי הULTRASONE.

ובסדרה החדשה יותר PERFORMANCE יש שלושה דגמים.

840 שהוא עטוף בפלסטיק ערום.

860 בו הוסיפו פלטת זהב מאחורה.

ו880 בו הוסיפו טיטאניום.

ההבדל במחיר בין ה840 ל860 אולי 400 שקל בערך אאל"ט.

אבל ביקורות שנעשו מצאו שב840 יש גלישה של הHIGH לMID או משהו מטריד בסגנון.

כך שאותם אוזניות בדיוק, נשמעות הרבה יותר טוב עם מעטפת כזאת או אחרת.

יש כמה טכניקות שחלקן הפיכות לחלוטין.

כמו הכנסת כותנה(צמר גפן), פיברגלאס, או שכבת לֶבֶד.

לשעם מאחורי הדריוור יש אפקט מאוד מעניין שיכול לעדן/לאלף באסים או להבליט MID RANGE.

זה בדיוק אותו הקונספט ברמקולים.

גם שם משתמשים בתיבות תהודה מחומרים שונים, וגם אותם לפעמים ממלאים קצת בחומרים FLUFFY כאלו ואחרים.

כך אפשר לעדן להבליט ולהשתלט על טווחי תדרים, ולשנות לטובה את חתימת הסאונד.

אז אם יש לכם אוזניות שבסך הכל אתם אוהבים את הסאונד בהם, אבל קצת מציק לכם התוקפנות של הבאס או הטרבל, או להיפך אתם רוצים להבליט ולחזק אותם, יש מה לעשות בעניין, והתוצאה יכולה לעשות לכם הרבה טוב ולגרום לכם לאהוב את האוזניות עוד יותר.

בעזרת מודינג אפשר לקחת אוזניות בינוניות ולהעלות אותם מדרגת איכות.

http://www.head-fi.org/t/645649/the-new-ath-es700/510#post_9508769

לסנהייזר לדוגמה יש שני דגמים באותה סדרה, ע"י הסרת בד מאחד הדגמים תקבל באופן עקרוני את הסאונד של הדגם השני.... :nixweiss:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים