מזגן 1 כ''ס במחיר טוב - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מזגן 1 כ''ס במחיר טוב


Zadu

Recommended Posts

יש 2-3 דגמים סה"כ. קח משהו עם דירוג אנרגטי A ומקדם חימום/קירור גבוה ככל שאפשר (נקרא COP).

מתלבט בין Platinum 100 לבין Platinum 120 לבין Go 14

כולם הם אלקטרה

מה אתה אומר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין סיבה מוצדקת לרכוש מזגני ON/OFF יקרים. הם לא יתנו לך משהו שאין באלקטרה רילקס.

רק כשעולים ממזגן רגיל לאינוורטר שמכיל שיטת ויסות מודרנית עם שסתום התפשטות אלקטרוני מתקבל שידרוג של ממש בבקרת הטמפ' אבל במקרה שלך זה לא רלוונטי כי אתה מחפש מחיר זול ("טוב" כהגדרתך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא להתקרב בשום פנים ואופן למזגן אינוורטר. הוא לא חוסך בחשמל ואמינותו נמוכה בהשוואה למזגן רגיל, בשל מורכבות האלקטרוניקה שבו. מזגן אינוורטר מתאים לאנשים שמפריע להם שהקור זורם בהפסקות, והם רוצים שהוא יזרום ברצף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי אומר שיותר נכון להתרחק מאינוורטר אם יש מיסתור ואין אפשרות התקנה מעבר לאדן חלון, על הגג או על קרקע הגינה. מיסתורי הכביסה הפכו לבעיה רצינית למזגנים עם כרטיסים חיצוניים, שמתחממים בעצמם ומקוררים פסיבית. הטמפ' מסביב ליחידה החיצונית עולה תוך שעה לרמות מטורפות, ואז יש הרבה יותר תקלות מכניות וחומרתיות מאחר ולא ניתן להגביל את המזגן שלא יעבוד אף פעם בהספק המירבי לאורך זמן.

בתנאי התקנה אחרים בנושא אמינות אני לא מסכים איתך. 9 שנים של הנאה ממיצובישי בלי שום תקלה. 5 שנים עם LG, שניהם עוד ממשיכים לעבוד. החימום חזק בשניהם ללא הפשרות תכופות ב-0 מעלות. לעומת וסת קפילרי השסתום האלקטרוני יוצר הפרש לחצים גדול בין מאייד למעבה לכן יש ביצועים טובים בחורף בעת קרות והחימום מרשים.

נכון שיש לאלקטרוניקה חסרונות במידה ומתקלקלת, אך אם יודעים מה לקנות וגם נשארים בבית לפקח על המתקין שיעשה ניקוי לצנרת בחנקן ובסוף וואקום אתה מקבל עם המזגן אורך חיים זהה למזגן מיושן יותר .

בנושא חיסכון בחשמל היצרנים לא מבלפים. תראה בעצמך מזגן טושיבה מציג על היחידה הפנימית שלו צריכת חשמל בחימום ל-23 מעלות כשבחוץ יש 2 מעלות. לא פחות ממדהים.

https://youtu.be/zV6i4oQRcw4

הדרך הנכונה לקבוע אם דגם כזה או אחר באמת חוסך חשמל היא למדוד לו צריכת חשמל בזמן אמת עם מד וואט על השקע בבית. מה שמודדים במכון התקנים למזגני אינוורטר חסר משמעות, משום שהם לוחצים על השלט באופן כזה שהמזגן יעבוד במוד דיאגנוסטי לבדיקת לחצי גז או נועלים אותו לתדר מסויים כבקשת היבואן, ואז מודדים הספקים טרמיים וצריכת חשמל. בבית לא מפעילים מזגן בתצורה כזו והוא חופשי לטייל בין התדרים ממינימום למקסימום בהתאם לממצאי טמפ' בחדר והחוץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסקר שהגיע אליי ממקור פנימי מפולח היטב על שביעות רצון ממגוון מוצרים שנערך בתקופה האחרונה (לא התפרסם עקב מחלוקות לגבי הזכויות עליו)

עלתה תמונה ברורה לפיה תדיראן מובילה באופן משמעותי מאוד על אלקטרה שהרבה יותר קרובה לחברות האחרות.

השאלות היו מספר ביקורי טכנאי יעילות לטעמך שביעות רצון כללית והאם תמליץ לאחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סקרי העבר שדיברת עליהם יהיו בעייתיים ולא רלוונטיים, כי הביאו בחשבון דגמי אלקטרה שהורכבו בספקים שונים מהנוכחיים לכן אי אפשר כבר להסיק מסקנות לגבי הדגמים הנוכחיים, ששונים לחלוטין מבחינת בקרת איכות ייצור לעומת מה שהיה פעם.

אקלטרה כבר לא עובדת עם AUX ו-FEDDERS. היא עברה לייצר בעזרת MIDEA באלקו ולא רק בדגמים שלה עצמה ככל הנראה (השוואה בין מפרטים מבחינת מידות ו-COP באלקו אינוורטר החדשים מול אלקטרה פלטינום אינוורטר מרמזת על כך).

מידאה מפעל ענק ומייצר כל מה שעסק ירצה להזמין מזול מאוד ועד יקר כמו שאלקטרה הזמינה השנה. טורנדו היו הלקוחות של מידאה אך הם הזמינו מזגנים ברמה יותר נמוכה משל אלקטרה במידאה והדגמים היו שונים לגמרי במראה ומפרט.

תדיראן קונה תוצרות טובות יחסית מ-GREE ולא נופלת בכלום מאלקטרה. אצלי יש מזגן תדיראן 10R עובד יפה 4 שנים רק שאני ממש שונא את הקירור המקפיא מדי שלו כי התרגלתי לאופי של מזגני אינוורטר. מבחינתי מזגני ה-ON/OFF הם מוצר עתיק בזבזני למדי ויום אחד לא מין הנמנע שגם המדינה תחשוב גם כך במסגרת הטיפול בהתחממות הגלובלית, שמוטלת עליה מצד ה-OECD. אולי בעתיד היא תנטרל את ייבואם בתקינה חדשה (באירופה עשו את זה מ-2009 דרך חקיקת תקן ECO DESIGN, שנותן רק למזגני אינוורטר אפשרות להימכר ברחבי אירופה. מזגני ה-ON/OFF נחסמו לצמיתות).

מבחינת שירות ואחריות קשה לי להאמין שיש הבדל מהותי בין החברות הגדולות. כולן נותנות לך לחכות המון זמן בטלפון בשיאי עונה מטיפולים בקריאות לתקלות, והטכנאים מוגבלים בזמן שיש להם להעניק לכל לקוח בביקור. אז אין פה שיקול, זמן האחריות יותר חשוב. לדוגמה אם תקנה מזגן, שיש איתו 5 שנים אחריות מלאה כפי שיש עם כרגע, וכרטיס או רכיב אחר יקר יחסית מתקלקל בו בשנה האחרונה, תפסיד פחות כסף מאשר עם מזגנים אחרים בעלי אחריות של 3-4 שנים. בחלק מהחברות התקנון לאחריות, שניתנת מעבר לשנה הראשונה, מתנה מימוש שלה בתשלום עד 300 ש"ח לכל מזגן, כשלא משלמים לביקור חוזר על אותה תקלה עד תוך 3 חודשים. לכן צריך לבדוק היטב תקנונים בחנויות לפני ביצוע ההזמנה.

באופן כללי מזגני מיצובישי ופוג'יטסו לא רק שהם האיכותיים ביותר אלא גם נהנים הכי הרבה מלקוחות חוזרים מרוצים. בקרת איכות הייצור שלהם גוזרת כמות תקלות מועטת ביחס למתחרים וההתקנות מתבצעות עם מתקינים מוכשרים מאוד (לכן המותגים האלה לא מפרסמים את עצמם בעיתונות היומית אלא בירחונים מקצועיים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...