עבור לתוכן

1680x1050 VS 1920x1080

האם אתם מבחינים בהבדל בין 1680x1050 לבין 1920x1080? 7 הצבעות

  1. 1. האם אתם מבחינים בהבדל בין 1680x1050 לבין 1920x1080?

אנא התחבר או הירשם על מנת להצביע לסקר זה.

Featured Replies

פורסם

שלום אשמח לדעת האם אתם כגיימרים מצליחים להבדיל בין 1680x1050 לבין 1920x1080 ומה ההבדל בביצועים?

פורסם

זה תלוי בגודל המסך ובמרחק הצפיה. אני לא מרגיש בהבדל, אבל עם מסך גדול וממרחק צפיה קצר (ועם ראיה יותר טובה משלי) אין ספק שיש מי שכן מרגיש.

פורסם
  • מחבר
זה תלוי בגודל המסך ובמרחק הצפיה. אני לא מרגיש בהבדל, אבל עם מסך גדול וממרחק צפיה קצר (ועם ראיה יותר טובה משלי) אין ספק שיש מי שכן מרגיש.

אוקיי וממרחק ישיבה ממוצע ממסך מחשב 24"?

פורסם

זה דבר אישי שתלוי בראיה, ולכן רק אתה תוכל לענות על השאלה הזו. אני מנחש שאם לא תחפש הבדלים לא תמצא אותם.

פורסם
  • מחבר
זה דבר אישי שתלוי בראיה, ולכן רק אתה תוכל לענות על השאלה הזו. אני מנחש שאם לא תחפש הבדלים לא תמצא אותם.

מה הכוונה תלוי בראיה? מה המספר שלך? ומה הצילינדר? ובכל מקרה המיימדים של 1680x1050 לא מתאימים לפאנל 16:9 משום שהרוחב קטן ביחס לאורך והתמונה מרוחה

פורסם

מספר וצילינדר לא קשורים לסיפור כי עם משקפיים או עדשות מגע (שמתקנים את שניהם) רוב האנשים רואים 6:6. ובכל זאת, יש הבדלים. אם תבדוק מאיזה מרחק אתה רואה פיקסלים במסך ותשווה את זה לאנשים אחרים תראה שהמרחק לא זהה אצל כולם.

אם התמונה מרוחה אז משהו מוגדר אצלך לא נכון. המצבים שהייתי מגדיר כ"תקינים" הם שיש פסים שחורים (מתאים לסרטים שבהם יחס התמונה שונה מיחס המסך), או חיתוך של חלק מהתמונה (מתאים יותר למשחקים שבהם הנושא של קומפוזיציה מדוייקת לא קיים, מלבד אולי בקטעי קוויקטיים).

פורסם
  • מחבר
מספר וצילינדר לא קשורים לסיפור כי עם משקפיים או עדשות מגע (שמתקנים את שניהם) רוב האנשים רואים 6:6. ובכל זאת, יש הבדלים. אם תבדוק מאיזה מרחק אתה רואה פיקסלים במסך ותשווה את זה לאנשים אחרים תראה שהמרחק לא זהה אצל כולם.

אם התמונה מרוחה אז משהו מוגדר אצלך לא נכון. המצב שהייתי מגדיר כ"תקינים" הם שיש פסים שחורים (מתאים לסרטים שבהם יחס התמונה שונה מיחס המסך), או חיתוך של חלק מהתמונה (מתאים יותר למשחקים שבהם הנושא של קומפוזיציה מדוייקת לא קיים, מלבד אולי בקטעי קוויקטיים).

כאשר אני משחק בבאטלפילד 3 ומגדיר את הזולוציה ל1680x1050 התמונה מרוחה 1050: 00fa58341ad9147ee27af1946d7ada2c.jpg

1080: 85abe88c339d246c049e1bca82fce614.jpg

פורסם

התמונה מרוחה בעיקר כיוון שיחס הפיקסלים לא מספר שלם.

פורסם
  • מחבר
התמונה מרוחה בעיקר כיוון שיחס הפיקסלים לא מספר שלם.

מה הכוונה?

פורסם

1920x1080 היחס הוא 16:9

1680x1050 היחס הוא 16:10

אם תגדיר רזולוציה של 16:10 במסך של 16:9 מן הסתם שהתמונה תימתח ואתה תראה מריחות.

פורסם

מעבר לזה ש- 1680 : 1050 הוא 16:10 ו- 1920x1080 הוא 16:9, ולכן מתיחה של התמונה תעוות קצת את היחס רוחב/גובה, גם המתיחה למשל של 1680 פיקסל ל-1920 לא מייצרת מספר שלם, אלא כל פיקסל צריך להיות מתורגם ל- 1.14285 פיקסלים. אם היו מותחים את ה- 1680 פיקסלים לרוחב ל- 3360 פיקסלים, פשוט מכפילים כל פיקסל, והכל טוב ויפה.

אבל אין דבר כזה 0.14285 פיקסל. יש רק פיקסלים שלמים. לכן צריך להפעיל כאן מנגנון Scaling מתוחכם יחסית שמשנה קצת את הצבע של כל פיקסל אך למרות הכל יהיה אובדן פרטים וחדות.

פורסם
  • מחבר
1920x1080 היחס הוא 16:9

1680x1050 היחס הוא 16:10

אם תגדיר רזולוציה של 16:10 במסך של 16:9 מן הסתם שהתמונה תימתח ואתה תראה מריחות.

אוקיי, סתם מתוך סקרנות אתה רואה הבדל?

פורסם

כמובן. איך אפשר שלא?

נתחיל מזה שאפשר לראות את המתיחה לגובה של התמונה בגלל היחס שלא זהה

ואם תסתכל קצת על המסך אתה תשים לב לטשטוש כשהתמונה נמתחת על כל המסך בגלל שהרזולוציה שאתה עובד עליה היא לא הרזולוציה הטבעית של המסך (יוצא מנקודת הנחה של 1680*1050 במסך שהרזולוציה הטבעית שלו היא 1920*1080)

פורסם
  • מחבר
כמובן. איך אפשר שלא?

נתחיל מזה שאפשר לראות את המתיחה לגובה של התמונה בגלל היחס שלא זהה

ואם תסתכל קצת על המסך אתה תשים לב לטשטוש כשהתמונה נמתחת על כל המסך בגלל שהרזולוציה שאתה עובד עליה היא לא הרזולוציה הטבעית של המסך (יוצא מנקודת הנחה של 1680*1050 במסך שהרזולוציה הטבעית שלו היא 1920*1080)

כן אבל על מסך של 16:10 1680x1050 NATIVE

פורסם

כמה שידוע לי אתה לא תוכל בכלל להשתמש ברזולוציה גבוהה יותר מהרזולוציה הטבעית שלו אלא אם אתה משתמש ב dsr או דומיו (וזה יהיה באותו היחס שלך של המסך שלך)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים