המעבדים החדשים מסדרה 6000- יותר פרטים , והאם כדאי לחכות לפני שקונים מחשב חדש? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המעבדים החדשים מסדרה 6000- יותר פרטים , והאם כדאי לחכות לפני שקונים מחשב חדש?


ORLY9992

Recommended Posts

שמתם בראשי ידיעה שסדרת מעבדים 6000 שמציגה שיפור משמעותי מהמעבדים הנוכחים ( ואף יותר מסדרת 5000 שגם עתידה לצאת ), תוכרז רישמית בעוד כ -3 וחצי חודשים.

1. בערך עוד כ- 3-4 חודשים יתחילו למכור אותם אצלנו? או מאוחר יותר ? ראיתי שמישהו רשם פה שהסדרה תצא רק בסוף השנה הנוכחית עד תחילת השנה הבאה.

2. ידוע משהו בקשר למחיר? האם הדגמים היותר בסיסיים של הסדרה ללא ה- K ויכולת ה- OC, יהיו כמחירם של Intel i5 4690 3.5Ghz 6MB ו- Intel i7 4790 3.6Ghz 8MB

ומה עם מחיר הזכרונות ולוחות האם החדשים תומכי DDR4 ביחס למחיר של זכרונות ולוחות ?

3. אז כבר לא ימכרו את סדרת 4000 של המעבדים והיא תוחלף ב- 5 ו-6 , או שמחירם של סדרת ה- 4000 ירד עד שיפטרו מהמלאי?

גם זכרונות ולוחות אם מבוססי כבר לא ימכרו ?

הדבר החשוב ביותר.

למי שעתיד לקנות מחשב נייח וזה לא דחוף לו או שיכול להיאזר בסבלנות , באמת כדאי ושווה לו לחכות ??? הרי אין לזה סוף , קונים היום משהו , מחר יוצא חדש.

מנגד כבר תהיה חדשה, כולל של סדרות של לוחות אם וזכרונות . זה יביא שיפור משמעותי יותר. אך האם זה רלוונטי לכולם ? או מי שחשוב לו מהירות יותר של DDR4? או רק מי שרוצה להינות מהאצה גרפית משמעותית ולא רוכש כרטיס מסך נפרד ( שכן בין שאר הפרמטרים הבנתי שכרטיס מסך מובנה של מעבדי סדרת 6 יהיה טוב הרבה יותר ) ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אם היה עוד מידע היו מפרסמים אותו בכתבה. למעשה גם המידע שמופיע שם לא מאושר באופן רישמי ע"י .

2. נכון לעכשו מעבדי הדור החמישי (ה Broadwell) כנראה ישוחררו ביוני 2015 ומעבדי הדור השישי כנראה ישוחררו באוגוסט 2015.

3. אם נסתכל על מה שקרה בדורות הקודמים של המעבדים בארץ מבחינת המחירים, אז בחודש-חודשיים הראשונים המחירים של המעבדים החדשים כנראה יהיו גבוהים יותר מאלו של המעבדים הותיקים אותם הם אמורים להחליף, למרות שסביר להניח שתג המחיר מצד הוא זהה. אני מניח שגם עם לוחות האם הסיפור יהיה דומה. בקיצור - לא כדאי לקנות מוצר מייד עם השקתו מכיוון שהמחיר שלו כנראה יהיה גבוה ורק לאחר תקופה מסויימת המחיר שלו יתייצב. בנוסף לא סביר להניח שמחירי מעבדי הדור הרביעי יירדו (לא בצורה משמעותית).

4. אם את צריכה מחשב עכשו ולא יכולה לחכות - אז תקני מחשב עכשו. השיפור לעומת מעבד דומה מהדור החמישי כנראה יהיה מינימלי ולא שווה את ההמתנה. לגבי המתנה למעבדי הדור השישי - מכיוון שאין מבחני ביצועים לא ניתן לומר בוודאות האם כדאי להמתין להם או לא. סביר להניח שהשיפור בביצועים לעומת המעבדים מהדור הרביעי והחמישי יהיה כ 10-15 אחוז.

שימי לב שכמעט כל מה שכתבתי הוא לא ממש מבוסס על מידע מוצק אלא יותר עם הנחות, השערות וניסיון העבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. ציינתם שמעבדי 6000 יהיו עם ליבה גרפית המובנית, שתכלול תמיכה ב DirectX 12 . מה זה DirectX 12 ?

האם זה רלוונטי רק ובלבד למי שרוצה להינות מהאצה גרפית משמעותית ולא רוכש כרטיס מסך נפרד ?

DDR4. 2- הכוונה רק למהירות נכון? גם של המעבד וגם הזיכרונות. ? ( שאני מניחה שיהיה הבדל משמעותי לעומת , וזה עדיין אי אפשר לדעת לפי מה שאמרת )

המעבדים יתמכו גם ב- , הלוחות אם גם כן ?

3. מי שקונה מחשב נייח היום בהנחה שהוא רוצה בעתיד הקצת רחוק , ככה עוד 3 שנים , לשדרג או להחליף עקב קלקוק רכיב מסוים , תהיה לו בעיה ? ( וברור שלא מעבד כי זה לא ישתלם)

רכיבים כמו לוח אם ונוסף ובעיקר דיסק קשיח וSDD שנוטים להתקלקל יותר מהר או שנוטים יותר לשדרג אותם, שכן הלוחות אם והמעבדים הם . כל הטכנולוגיה תוחלף כולל אני מניחה הכוננים האלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. DirectX הוא סט תוכנתי של פקודות הקשורות לנושאים של מדיה (וידאו וסאונד), כאשר בפקודות אלו נעשה שימוש בעיקר במשחקים. אם יש תמיכה בכרטיס המסך (או בליבה הגרפית) בסט הפקודות הזה, אז יהיה אפשר להריץ יישומים העושים שימוש בפקודות אלו.

2. בעיקרון אם את לא משתמשת בליבה הגרפית המובנית במעבד, אז סביר להניח שהתכונות שלה (כולל התמיכה ב DX12) לא יהיו רלוונטיות עבורך. אני יודע שעבור מעבדי AMD יש אפשרות לשלב את ביצועי הליבה הגרפית המובנית עם אלו של כרטיסי מסך נפרדים של AMD (זה נקרה Radeon Dual Graphics, קישור, אבל זה דיי חסר טעם או אפילו בלתי אפשרי כאשר נעשה שימוש בכרטיס מסך חזק), אבל אני לא חושב שיש משהו דומה מצד אינטל.

3. סביר להניח שאם המעבדים אכן יתמכו גם ב DDR3 וגם ב DDR4 אז נראה לוחות בעלי תושבת 1151 בעלי חריצי הרחבה לזיכרון מסוג DDR4, לוחות בעלי תושבת 1151 בעלי חריצי הרחבה לזיכרון מסוג DDR3 ולוחות בעלי תושבת 1151 שבהם ניתן להתקין את שני סוגי הזיכרון (כנראה שלא במקביל), בדומה ללוחות שתמכו גם ב וגם ב DDR3 לפני מספר שנים.

4. נסתכל על מחשב שנקנה לפני 3 שנים:

א. אין בעיה להוסיף או להחליף התקני איחסון (דיסקים קשיחים, כונני SSD וכוננים אופטיים) או כרטיסי מסך גם כיום, ולכן לא סביר להניח שהמצב הזה ישתנה בשנים הקרובות.

ב. בנוגע לזיכרון - גם לפני 3 שנים וגם היום זיכרון DDR3 היה הזיכרון הנפוץ ביותר (והוא כנראה ישאר כזה לפחות לעוד חצי שנה או שנה), כך שאין בעיה, נכון להיום, להוסיף עוד זיכרון. בשלב מסויים, כאשר זיכרון ה DDR4 יהפוך לזיכרון הנפוץ ביותר, הייצור של זיכרון DDR3 יופסק והמחיר שלו יעלה, בדומה למה שקרה עם זיכרון ה כאשר זיכרון הפך לזיכרון הנפוץ ביותר.

ג. בנוגע ללוח האם והמעבד - זה החלק הבעייתי, שכן לאחר שתושבת מסויימת מוחלפת באחת חדשה יותר, קשה יותר למצוא עבורה מעבדים או לוחות אם מתאימים. כיום עדיין אפשר למצוא מעבדים ולוחות העושים שימוש בתושבת מהדור הקודם, ה 1155, אבל זה כנראה ישתנה עם שיחרור התושבת 1151. לכן ייתכן שגם בעוד 3 שנים עדיין יהיה אפשר להשיג לוחות או מעבדים העושים שימוש בתושבת 1150, אבל זה לא מובטח, ובכל מקרה במידה והלוח או המעבד מתקלקלים לאחר תום האחריות עדיף כבר לקנות מחשב חדש הכולל לוח אם, מעבד ואולי גם מאשר להשקיע כסף בתיקון של מחשב מיושן טכנולוגית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואיך יודעים אם כרטיס מסך מסוים תומך ב- כולל התמיכה ב DX12 זה צריך להירשם במפרט הכרטיס מפורשות במילים אלו?

לדוגמא ה- 970 וה-X960 , תומכים בזאת ? לא מבינה בזה אבל הסתכלתי במפרט שלהם ולא ראיתי שום איזכור לזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה הזו כבר פחות שייכת לפורום הזה, אבל בכל זאת - אפשר לחפש לפי שם הליבה באינטרנט. במקרה הזה - חיפוש של "gtx 960" או "gtx 970" יוביל מייד לאתר של NVIDIA (שהיא החברה שמייצרת את הליבות הגרפיות האלו):

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-960/specifications

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-970/specifications

כפי שניתן לראות כתוב שם במפורט:

Microsoft 12 API

כלומר כרטיסי מסך בעלי ליבות גרפיות אלו תומכים ב 12.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...