Infima Archiver וניר חלואני - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Infima Archiver וניר חלואני


Judas Iscariot

Recommended Posts

דיברתי לאחרונה עם חבר על GPL, תוכנה חופשית וכד'. זה גרם לי להיזכר ב Infima Archiver - תוכנה ישראלית "חדשנית לכיווץ מידע Lossless" שהתגלתה כלא יותר מאשר GUI סתמי לשורה של תוכנות GPL שעושות את העבודה במקומה.

כתבו על זה גם כאן בHWZONE:

http://hwzone.co.il/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%93%D7%97%D7%99%D7%A1%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2-%D7%9B%D7%97%D7%95%D7%9C-%D7%9C%D7%91%D7%9F/

http://hwzone.co.il/%D7%97%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%94-infima-archiver-%D7%94%D7%99%D7%90-%D7%AA%D7%A8%D7%9E%D7%99%D7%AA/

עכשיו, אחד הממציאים של "הטכנולוגיה" הזו ומי שהיה גם ה-CTO של החברה הוא בחור בשם ניר חלואני. מאויית באנגלית כ Nir Halowani או Nir Haloani.

תהיתי מה קרה איתו ועם החברה לאחר שהתרמית נחשפה. לגבי החברה עצמה לא הצלחתי למצוא יותר מדי פרטים, וכמובן שהאתרים שלה כבר לא עובדים.

לגבי חלואני - מסתבר שהיום/בעבר הקרוב(כלומר, לאחר העסק עם אינפימה) הוא עבד ב- ויחד עם עוד חבר'ה שכביכול עבדו על הטכנולוגיה של אינפימה כמו ליליה דמידוב(Lilia Demidov). והגיש (וקיבל?) שורה של פטנטים בנושאים דומים לכיווץ מידע דרך . ראה רשימה כאן:

https://patents.justia.com/inventor/nir-halowani

עכשיו השאלה/הדיון הוא כזה:

- איך יכול להיות שחלואני ודמידוב ממשיכים לעבוד בתעשייה אחרי התרמית הזו?

- האם יכול להיות שזו לא הייתה תרמית או הייתה רק "חצי תרמית"? כלומר שחלואני ודמידוב באמת פיתחו איזה אלגוריתם דחיסה אבל המימוש היה "תרמיתי" והם "הסתבכו עם האנשים הלא נכונים"?

לכל מי שיש מידע על הנושא, אני אשמח.

גילוי נאות: אני לא עיתונאי, ובוודאי לא קשור לחברה או לממציאים המצויינים בדרך כלשהי - סתם סקרן :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו אשכרה זכרתי על מה מדובר. ללא ספק אחד הדברים המביכים. לדעתי פשוט אף אחד לא מבעלי הרשיונות לא לקח את זה באופן רציני והתלונן או משהו ולכן עם הזמן זה פשוט נשכח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על פניו נראה לי שהוא הצליח לרשום פטנטים על דברים שכבר היו קיימים.

זה קורה לא מעט. במידה ואף אחד לא מתנגד לבקשת הפטנט בזמן אמת, יכול להיות שפטנטים על דברים טריביאליים/קיימים/של אחרים יירשמו על שמו

כאשר הוא ינקוט בהליך משפטי כדי לאכוף את הפטנטים (דהיינו, יתבע מישהו על הפרה), תתברר שאלת התוקף של הפטנטים

בארה"ב קוראים לגורמים כאלה patent trolls.

לגבי אינפימה, למיטב זכרוני זה פחות היה עניין של שימוש בתוכנות אחרות, פשוט התברר שבניגוד לדברים שהוא אמר/רמז, הדחיסה הייתה לוסית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. למה לא? אם הפטנט תקף- הרוויחו, אם הוא לא תקף- לא קרה כלום.

2. בעיקרון יכול להיות שכן יש משהו חדשני בפטנטים האלה. באופן אישי לא נראה לי, והסיפור עם אינפימה גורם לי להיות ספקן. השאלה היא מה-skilled artisan in the art היה יודע במועד הגשת הפטנט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...