קפיצת מחיר בגולן טלקום - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קפיצת מחיר בגולן טלקום


eranir

Recommended Posts

לאחר סיום "תקופת המבצע" בגולן, קפץ לי המחיר ל-99 שקל לחודש בלי ששמתי לב.

עפ"י החוק החברה מחויבת לעדכן את הלקוח 30-60 יום על שינוי המחיר המסתמן.

גולן עושה את הדבר בחשבוניות החודשיות, רק שאלו אינן נשלחות אל הלקוח, אלא יש לצרוך אותן באופן אקטיבי דרך חשבון המשתמש באתר החברה.

אשמח לדעת אם למיטב ידיעתו המשפטית (לא ספקולציות ודעות) של מישהו כאן הדבר עונה על תנאי החוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כבר עברתי על כל העמוד הזה, ואפילו ציטטתי להם חלקים.

השאלה אם מה שהם עושים עונה על התנאים המפורטים פה. האם עדכון בחשבונית שלא נלחת לך אקטיבית נחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין על מה המהומה.

גולן היא בערך החברה היחידה שמספיק הגונה, כך שברגע ההצטרפות מראה לך בצורה מאוד ברורה את כל תנאי החוזה (לעומת חברות אחרות שכותבות את זה באותיות קטנות בפונט 4 או לא כותבות את זה כלל).

כתוב בצורה מאוד ברורה שמחיר המבצע הוא לשנה ואח"כ אוטומטית קופץ ל-99 ש"ח.

אתה לא משלם על אותו הדבר אלא אתה מקבל את החבילה היותר "מתקדמת" שלהם עם כל הפיצ'רים שהם מספקים.

יותר מזה, אם זה לא טוב לך ואתה רוצה לחזור לחבילה הקודמת עם הפחות פיצ'רים שעולה 37 ש"ח אתה יכול להכנס לחשבון שלך באתר שלהם ולהחליף חזרה לחבילה המועדפת עליך.

בהצלחה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יותר מזה, אם זה לא טוב לך ואתה רוצה לחזור לחבילה הקודמת עם הפחות פיצ'רים שעולה 37 ש"ח אתה יכול להכנס לחשבון שלך באתר שלהם ולהחליף חזרה לחבילה המועדפת עליך.

בתשלום של 50 שקלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאחר סיום "תקופת המבצע" בגולן, קפץ לי המחיר ל-99 שקל לחודש בלי ששמתי לב.

עפ"י החוק החברה מחויבת לעדכן את הלקוח 30-60 יום על שינוי המחיר המסתמן.

גולן עושה את הדבר בחשבוניות החודשיות, רק שאלו אינן נשלחות אל הלקוח, אלא יש לצרוך אותן באופן אקטיבי דרך חשבון המשתמש באתר החברה.

אשמח לדעת אם למיטב ידיעתו המשפטית (לא ספקולציות ודעות) של מישהו כאן הדבר עונה על תנאי החוק.

עומד בתנאי החוק.

קיבלת עדכון כנדרש על פי דין.

החשבונית נשלחה אליך, אתה פשוט לא קראת אותה.

כמו שאתה צריך ללכת לתא הדואר ולפתוח מעטפה, כך אתה צריך להיכנס לאתר של גולן ו"לצרוך אותן באופן אקטיבי דרך חשבון המשתמש".

זה בדיוק כמו תא הדואר שיש לך בבית.

בנוסף במועד הרישום הייתה לך אפשרות לקבל את החשבונית בדואר, וגם עכשיו יש לך את האפשרות הזו.

אגב, גם אם ישלחו לך את החשבונית למייל (שזה כנראה מה שאתה רוצה), עדיין תצטרך לפתוח אותו באופן אקטיבי.

ועל כך אשאל, מה נשתנה?

חלאס, זה "חוק הגנת הצרכן" לא "חוק הגנת העצלן" או "החוק שפוטר את הצרכנים מאחריות לכל"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

iwantdell, hero - איני יודע בנוגע לחוקיות, על כן ביקשתי התייחסות. אבל מכיוון שטרחתם מעבר - רציתי להודות לכם על האנלוגיות והדעות המלומדות, ועל הדרך ארשה לעצמי התייחסות:

להיכנס לאתר של חברה ולפתוח "אקטיבית" דואר שהגיע אליך בין אם בדואר ובאין אם ברשת זה ממש לא אותו הדבר.

במקרה השני, כל המידע מרוכז לך במקום אחד, בצורה שבה קשה לפספס דברים. במקרה השני - הדבר דורש ממך לא לשכוח לגשת לכל חברה וחברה שכביכול מנהלת את דרכי ההתקשרות עם הלקוח בדרך הזו. אם נניח שכל החברות היו נוהגות ככה - האם היה הגיוני שצרכן יבדוק את פרטי המנוי שלו כל חודש בכל חברה אליה הוא מחובר? יזכור/ינהל את שמות המשתמש והסיסמאות לכל האתרים האלה?

בין אם חוקי ובין אם לא (וסביר שכן, ולו בגלל שאיפשרו לי לבקש משלוח בדואר, למרות שכברירת מחדל זה לא הדבר), הדבר נוגד במידה מסוימת את "רוח החוק". המטרה היא שלא יהיה מצב שהצרכנים יפספסו מידע, וקל מאוד לעשות דבר כזה. לדוגמה - המייל שלי זמין לחברת גולן. גם חשבון הלקוח שלי, אותו קל לנטר ולהבין האם נחשפתי לחשבונית. מדוע גולן יודעת לשלוח לי פירסומים למייל, אבל לא לשלוח לי עדכון שהמחיר השתנה? זה לא שיש ספק שבהינתן שקיימת עדיין חבילה כמו זו אליה הייתי מחובר עד עכשיו, אשמח להישאר בה, ולא לשלם 150 שקל יותר בחודש (2 קווים).

בחברת נטוויז'ן (לדוגמה) אני מקבל חשבוניות למייל, ועובר עליהן כל חודש. בגולן אני לא, והסיבה שלא בדקתי את החשבונית היא שטעיתי וחשבתי שה"מבצע" (צורה מצחיקה לקרוא לחבילות שמשווקות בצורה קבועה) הוא לשנה בעוד שהוא היה לחצי שנה. ומטרת החוק היא בדיוק לדאוג שלמרות שטעיתי או שכחתי, אעודכן ע"י החברה, ואוכל לנקוט בצעדים המתאימים. מי שמתעצלת כאן היא חברת גולן, שיכולה בצעד פשוט (בערך 3-5 שורות קוד, תלוי איך ממומשת המערכת שלהם) לדאוג שאקבל את המידע, ולא רק לכסות עצמם מבחינת החוק.

ותודה שוב, על התגובה הלבבית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מזכיר לי משהו שקרה לי עם חברת החשמל....

זוכרים שנפרצו ונחשפו אלפי מספרי כרטיסי אשראי ע"י האקרים?

אז שלי היה אחד מהם וחברת האשראי ביטלה אותו מיוזמתה - זה כרטיס שמשמש רק לתשלומים קבועים אז לא הרגשתי בכלל ביומיום...

אחד התשלומים שם היה לחברת החשמל, שבאופן קבוע וטורדני מפציצה לי את המייל בהמלצות לטיולים, חסכון בחשמל ואלוהים יודע מה עוד.

אבל את העובדה שיש לי חוב לא משולם על סף ניתוק חשמל - מה פתאום! זה רק בדואר רשום שהפתק נמצא במקום אחד והסניף לקחת את המכתב במקום אחר עם שעות פתיחה הזויות ועומס מטורף בד"כ.

הזכיין בדואר גם צריך להרוויח אז הוא מקבל כסף מספקי דואר זבל ומפציץ לנו את התיבות בעשרות עלוני זבל כל יום. לך תמצא משהו חשוב בתוך זה.

הם דחפו איזה פתק בין הסורגים של הגדר שעף תוך שניה וחצי לשכנים...

20 שנה אני משלם בלי איחור או פיספוס והם ניתקו לי את החשמל באמצע הסופה תוך כדי שליחת עוד דואר זבל למייל שלי לגבי טיולי חורף, זהירות בסופה, גיזום ענפים וקוטש"ים לקומקום.

אף מילה לגבי החוב. טוב שלא שלחו במורס או עם יונה.

בסוף גם צריך לשלם להם כופר שיחברו את החשמל הנבלות.

ד"א, גם חברת האשראי - ההודעה על הביטול רק בדואר רשום (שבועיים אחרי). שום דבר במייל, אבל כרטיסים בהנחה לאייל גולן וליובל המבולבל? בטח במייל.

אולי חוקי אבל מסריח ומקומם.

חלאס עם הנייר המעאפן הזה ודי לטרטר אותי למוסד הארכאי הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לומדים מטעויות:

1. כשאני נכנס לעסקה עם מישהו, לא משנה מה, אני מברר תאריך סיום (בין אם זה לדבר עם הנציג ו/או לקרוא את עיקרי ה PDF), וישר רושם לעצמי ביומן. בלי קשר לתזכורת.

2. הרבה נסיבות מעצבנות. אי אפשר להגדיר בחברת חשמל שלא ישלחו ספאם ? תביעה. ביטול כרטיס אשראי בגלל שפורסם ? מה הקשר, זה גם פתוח לא רע לתביעה בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחוקים אין "רוח".

ובהתאם גם אין להם "שדים".

אתה מנסה להרחיב חוק שנועד להגן על צרכנים (ולא על רשלנים, עצלנים וטיפשים), באמצעות דרישות והמצאות שאין להן שמץ של בסיס בדין.

במקרה של גולן ספציפית זה אפילו מקרה קיצון, כי הרישום הראשוני אליהם נעשה באמצעות אותו אתר שאתה לא רוצה לבדוק...

מה היית אומר אם רמאי כלשהו היה שולח לך מייל שמתחזה להיות מגולן, וזה היה בעצם פישינג?

היית זועק, מדוע הם לא נוקטים במנגנוני הגנה ובידול כדי למנוע ממך לפתוח את המייל המתחזה.

דהיינו כדי לשלוח לך את החשבוניות במייל צריך שינויים ומערכות הגנה נוספות.

והנה זו ההתחלה, אבל איפה יהיה הסוף?

מציעים לך שירות מיוחד. לא רוצה? תקבל את החשבונית שלך בדואר.

בנסיבות שבהן הרישום מלכתחילה נעשה דרך האתר, ברירת המחדל נכונה לדעתי.

עריכה - מניח שאתה יכול לבנות לעצמך תוכנה שתשלח לך את החשבוניות למייל אם זה כל כך חשוב לך. לא מבין למה אתה חושב שהחברה צריכה להוציא כספים (ובסופו של דבר לגלגל לכל הלקוחות שלה), בשביל משהו שמאז כניסתה של גולן לשוק ועד שהתעוררת, אף אחד לא חשב להלין עליו, ואתה יכול לפתור בעצמך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מתיימר לדעת מה כוונת החוק, אבל אהבתי את מה שעשו 012mobile - כשעמדה להיגמר החבילה המוזלת, הם פשוט שלחו לי SMS שמודיע שהחבילה הולכת להיגמר וכדאי לי להחליף אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה סיפור אחר.

פה מדובר בהודעה על סוף תקופה קצובה בחוזה מתחדש.

אתה מדבר, אם הבנתי אותך נכון, על הודעה על שינויים בתנאי עסקה בתוך התקופה החוזית הקצובה.

לדעתי יש הוראה מחייבת בעניין הזה (בעקבות קפיצת תעריפים בין שימוש זול "בתוך החבילה" לשימוש יקר באופן קיצוני "מחוץ לחבילה").

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מדבר אלי? כי אם כן, כנראה לא הובנתי נכון, אני מדבר על אותו דבר כמוך. אחרי חצי שנה המחיר של החבילה כולה אמור לעלות, והם שלחו לי הודעה על זה ושכדאי לי להחליף חבילה (שאז גם החלפת חבילה אצלם היה בחינם שזה נחמד וחבל שכבר לא). וזה בלי קשר לזה שכבר שלחו לי חשבונית במייל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עמך הסליחה.

וכן, זה הכל טוב ויפה, אבל אין כזו חובה..

למעשה אם תקופת החוזה היא פחות מ-4 חודשים לא צריך למסור הודעה בכלל.

קשה לי להבין את התלונה של פותח הדיון. בשביל לא לראות את ההודעה, הוא צריך גם לא לראות החשבוניות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...