עבור לתוכן

הזמנת מסך מחו"ל, תשובות ?

Featured Replies

פורסם

http://hwzone.co.il/community/threads/561439-%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-%D7%93%D7%9C-U2515H-%D7%9E%D7%97%D7%95-%D7%9C?p=5033006#post5033006

אולי יש פה אנשים עם ניסיון של הזמנת דברים גדולים ויקרים מחו"ל שלא בהכרח גולשים בפורום השני. יש לכם תשובות לשאלות הנ"ל ?

לגבי קניה מאמזון אירופה / ארה"ב , איך עובד עניין התשלום (מבחינת המרת מט"ח ומיסים) ?

פורסם

לא ממליץ. אתה בעצם מוותר על האחריות, כי היבואן בארץ לא יתן לך. במוצרים זולים זה לא נורא, מקסימום הלך המכשיר, קונים חדש, אבל במסך, שגם ככה אמור להחזיק לך שנים החיסכון ביבוא אישי בחישוב שנתי הוא מינימלי ולא שווה את אובדן האחריות.

פורסם
  • מחבר

בגלל זה אני שואל שאלות כמו:

א. האם במקרה של מימוש אחריות מישהו יודע אם דל מאפשרת תשלום על משלוח של צד אחד (יש חברות שעושות את זה ואף תשלום מלא).

ב. שאלה כללית על מכס (אני בטח לא הראשון שיחזיר משהו לחו"ל)

ג. נגיד והמשלוח עולה 100 שקל לכל כיוון, עדיין אני יחסוך כנראה כמה מאות שקלים (אם לא אלף) שקל מקנייה בחו"ל, אז למה לא בעצם ?

פורסם

אני גם לא ממליץ, מצד אחד אני מבין את הפיתוי, יש עכשיו סייל באיביי על מסך 60 אינץ' איכותי ב-850 דולר שאני חם להזמין, אבל אני יודע את הבעיות שיכולות להפוך את כל הקניה

הזו לסיוט, אם זה בכל התוספות הלא מבוטלות שיתלוו למחיר, ולסרט שיהיה במקרה של מימוש אחריות, לדוגמה קניתי לפני כמה חודשים לאבא שלי מסך 58' של טושיבה, ואחרי שבוע

שני חיבורי ה-HDMI הפסיקו לעבוד, אחרי 24 שעות החליפו את הטלויזיה. מה תעשה במקרה של תקלה? תצטרך לתקשר עם מי שקנית שם במייל שזה לא נוח ולוקח ימים, ובתקווה שהוא יתייחס אליך בכלל, תשלח

את המסך לשם מה שיקח גם הרבה זמן, התיקון עצמו, והמשלוח חזרה, מדובר בזמן לא מבוטל, וכל העלויות שבדרך, וזה בהנחה שהכל יילך חלק. אני שמעתי על מקרים של אנשים ששלחו מכשירים לתיקון ולא ראו אותם

מאז, או שהחזירו להם את המכשיר עם אותה התקלה.

בקיצור אם אתה מזמין דברים מהסוג הזה, קח בחשבון שהאחריות שברשותך מוגבלת מאוד עד לא קיימת ותחשוב אם ההפרש במחיר שווה לך.

פורסם

ה"חוק" ל'קניות כאלה הוא שהחיסכון אמור לכסות משלוח הלוך וחזור למימוש אחריות במקרה שיש בעיה.

אם הסכום שנחסך לא מכסה את זה, לא מומלץ לקנות.

פורסם
  • מחבר

לצערי סיפורי זוועה של שירות יש לא פחות בארץ מבחו"ל, אז זה לא נראה לי פקטור. חוץ מזה, אני מקווה שדמי משלוח למסך 25" זולים יותר ממסך 60". כמו כן לפי דעתי גם אחרי מיסים בארץ (והחזר בחו"ל) ההפרש במחיר יהיה באזור האלף שקל.

כמובן שאף אחד פה לא עונה לי על השאלות אלא נותנים לי סיפורי סבתא....

א. בהנחה שאני משלם מכס על הפעם הראשונה שהמסך "נתפס" במשלוח, האם אני אצטרך לשלם שוב אחרי שיחליפו אותו במידה ויהיה מימוש אחריות בחו"ל ?

ב. כמה אני צפוי לשלם על משלוח של מסך שכזה ?

ג. אם אני קונה מאמזון אירופה, איך דרל המשלוח המומלצת כדי שאני לא אצטרך לשלם את השקרים של עמלת קטלוג / אכסון וכו '?

פורסם

הכל קצת טנטנטיבי.

א. לפי החוק היבש - כן. אם יחליפו לחדש - תצטרך לשלם שוב.

ב. $50-150

ג. כלל אצבע - משלוח כמה שיותר זול - הכי פחות עמלות (אבל הוא גם פחות מבוטח). לא בטוח שתוכל לחסוך את כל העמלות.

פורסם

תוספת לא': גם אם לא יחליפו לך אלא יתקנו, חובת ההוכחה לכך שהמסך שנשלח אליך בחזרה הוא אותו המסך ששלחת, תהיה עליך.

פורסם
  • מחבר

ממש מדינה עוזרת... אז אני תלוי בחסדי המכס ? למה שמישהו יעז ככה לקנות משהו יקר מחו"ל עם אחריות (או שזה פשוט סתם חוק יבש ואף פעם לא קורה) ? אם בארץ הולך לי מכשיר ואני מקבל אחד חדש, אני לא צריך לשלם מע"מ מחדש....

פורסם

זה באמת מפתיע אותך שיש במדינה חוקים ותקנות שנועדו לעזור לבתי עסק על חשבון הצרכנים?

פורסם
  • מחבר

יש הפניה לחלק הספציפי בחוק שמתייחס לסוגיה הזו ?

פורסם

אין לי מושג היכן הפניה ספציפית, אבל בהחלט אני יכול להעיד שבמסגרת עבודתי פריטים משוחררים לספקים שאנחנו עובדים איתם לתיקון ומוחלפים בחודשים מחויבים במיסים.

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים