עידכון קושחה ובדיקת Samsung SSD 840 Pro במערך RAID0 - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עידכון קושחה ובדיקת Samsung SSD 840 Pro במערך RAID0


ha

Recommended Posts

יש לי הדיסקים האלה במערך RAID0 שממנו המחשב עולה ובעבר, כשהשתמשתי בהם כדיסקים נפרדים, הרצתי את תוכנת ה Magician כדי לבדוק ולהגדיר אותם בהתאם.

-האם תוכנת ה Magician תומכת במערך RAID?

-מה ההגדרות הרצויות שכדאי לשים בתוכנת ה Magician כדי להגיע לביצועים מהירים ככל האפשר? ההגדרות שהתוכנה תמכה טיפלו בדיסק בודד ולא במערך.

-שני הדיסקים הם מאותו סוג (SSD 840 Pro) אך אחד היה כבר בשימוש רנ והשני כמעט שלא, האם יש לזה משמעות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי סטאפ דומה אבל עם ה840 הרגילים. התוכנה של לא רואה אותם ברייד (לפחות לא באינטל Z87)

כדי לעדכן קושחה נאלצתי לגבות את כל המערך, לעדכן את הדיסקים אחד אחד ולשפוך חזרה את הגיבוי. לקח בערך שעה לארבעה SSDים.

שימוש רב זה לא הגדרה שאומרת הרבה, אם הדיסק המשומש נמצא עדיין בתוך מסגרת שעות הפעילות שלו הוא אמור להיות 100% בסדר. בתאוריה הוא יתחיל להראות בעיות לפני הדיסק החדש אבל בפועל אם אתה עושה RAID0 כדאי שיהיה לך גיבוי שבועי אוטומטי כי כל פאק קטן במערך גומר לך על הדאטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל, כבר לא נראה לי כי אשקיע בעידכון קושחה יותר מדי.

אם אתה עושה RAID0 כדאי שיהיה לך גיבוי שבועי אוטומטי כי כל פאק קטן במערך גומר לך על הדאטה.
אתה בטוח בזה? סקטור דפוק אחד משבית את כל הדיסק(ים) ולא מאפשר להעלות את המחשב? בכל מקרה אני משתדל לגבות את ה AppData שמכיל את מה שחשוב למערכת ההפעלה כך שכאשר המערכת קורסת (כפי שכבר קרה לי לפני מערך הראייד) ניתן לפרמט, להתקין ולהעתיק את ה AppData. כך ניתן לחזור למצב פעיל דיי מהר.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי, אתה מתכוון שנזק לסקטור בדיסק אחד משמעו נזק לשני סקטורים במערך? מה ההבדל בין זה לדיסק רגיל? גם שם נזק בסקטור יגרום לבעייה. מבחינתי, כל זמן שהמערך עולה (אע"פ הסקטורים הפגומים) הוא מצב שאפשר להסתדר ממנו. מה שמפחיד הוא שנזק לסקטור/ים בדיסק אחד ינטרל לגמרי את המערכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע איזה נזק דופק באיזה רמה.

אני כן יודע שבשביל המהירות הכיפית של RAID0 אתה מסתכן באובדן מידע קטסטרופלי. אני מעריך שסקטור (או המקבילה של סקטור בSSD) לא ידפוק את כל המערך אבל לא לוקח סיכונים, כולה גיבוי שבועי בלילה לאחד הדיסקים המכנים במחשב.

אין מתנות חינם, רוצה מהר בכתיבה ובקריאה? קבל קצת לא בטוח בשמירת הנתונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מפספס פה משהו. שימוש ב RAID0 הוא מהיר (ואצלי זה SSD+SATA3 ואני מקבל העברת נתונים בקצב של 1GB לשנייה וזמן גישה של 0.06 מילישניה) אך מבחינת אמינות הוא מפגין חצי מהאמינות של כונן בודד וזה לא אסון כזה גדול. אם הכונן של מ"ה נופל לחלוטין אז זה לא ממש משנה אם הוא דיסק אחד או שניים, אכלת אותה. פיתרון מלא הוא תוכנה כגון Casper שמשכפלת את הדיסק של מערכת ההפעלה לדיסק אחר, פיתרון מעשי לטעמי הוא העתקת ה AppData.

אין מתנות חינם, רוצה מהר בכתיבה ובקריאה? קבל קצת לא בטוח בשמירת הנתונים.
יש, RAID5 או 10 (אם אתה ממש משקיע...).
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אצלי המערך מורכב מארבעה SSD אז אני בסיכון יותר גבוה אבל אתה צודק, אם הדיסק הראשי נופל אתה בצרות בכל מקרה ומצד שני, סביר להניח שסקטור פגום בSSD אחד לא ידפוק את כל המערך.

בכל אופן, לי יש גיבוי Image מלא שאני עושה פעם בחצי שנה או משהו וגיבוי שבועי של תיקיית המסמכים, והprogram files עם SyncToy החינמית של מיקרוסופט.

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המחשב ניתקע לי לפני מספר דקות כנראה בגלל דיסק דפוק המחובר לבקר ה RAID אבל לא למערך... בזמן עליה נמצאו שגיאות ותוקנו ע"י CHKDSK כך שבשבילי מערך ה RAID0 מתנהג כמו דיסק רגיל. בכל מקרה גם אני משתמש ב SyncToy ומבצע גיבוי שבועי של נתונים לדיסקים נשלפים והעתקת ה AppData גם כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...