התלבטות בין i3 לg3250. שימושי לימודים וסרטים בלבד. - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התלבטות בין i3 לg3250. שימושי לימודים וסרטים בלבד.


raviv1989

Recommended Posts

אני בן 24 והתחלתי תואר בהנדסת תעשייה וניהול למשך 4 שנים. אני מחפש מחשב נייח שישמש ללימודים (אופיס) ולסרטי hd ואולי בעתיד לסרטי .

אני מחפש מחשב נייח שיחזיק לי למשך תקופת התואר בצורה טובה.

אני סגור על שאר המפרט אבל בקטע של המעבד אני לא יודע מה לבחור, האם כדאי לקחת i3 בשביל להיות ראש שקט למשך התקופה או שאפשר לחסוך פה?

אשמח לשמוע מנסיונכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה היא מה הוא שאר המפרט?

בעיקרון רוב המפרטים מגיעים עם קשיח רגיל.

מה שאני הייתי ממליץ זה לקחת G3250 ולהחליף את הקשיח בSSD אם זה המצב.

לא חושב שיש הבדל גדול מספיק כדי להעדיף I3 לשימושים שלך.

מעבר לזה, שמור תכסף עכשיו ובבוא ביום קנה I5 יד שניה ותשדרג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם המטרה היא לימודים, לא הייתי מוותר על דיסק קשיח גדול מסיבה פשוטה - עם הזמן אתה פשוט תצבור יותר ויותר חומר הקשור ללימודים, דבר היכול להצטבר לנפח דיי משמעותי. במקרה שלי, בנוסף לתוכנות שונות שהייתי צריך להתקין (כמו MATLAB ו Visio), לתרגילים ועבודות שהייתי צריך להגיש (את הרוב אתה תצטרך להדפיס ולא להגיש בכתב יד), שמרתי גם סריקות של רוב ההרצאות, סריקות של סיכומים, קבצי מבחנים, מצגות של הרצאות וכד', דבר שהצטבר לנפח של כמה גיגות. בנוסף לסטונדטים יש נטייה להעביר חומר בינהם דרך הדואר האלקטרוני או תוכנות שיתוף שונות, וברוב המקרים אתה תרצה לשמור גם אותו.

בנוגע למעבד - מעבד Pentium G אמור להתאים לדרישות שלך, שכן אני לא חושב שאתה תצטרך תוכנות המצריכות כוח עיבוד גדול, ובנוסף הוא בהחלט מתאים להצגת סרטים. אבל, אל תשכח שאתה לא תלמד כל הזמן - יש חופשות בין הסמסטרים, וסביר להניח שאתה תרצה גם לשחק קצת בזמן הפנוי שלך, ולכן אולי כן כדאי לשקול לקנות מעבד Core i3.

אפשרות אחרת שאולי שווה לשקול היא לקנות מעבד Pentium G עכשו אבל עם לוח אם המאפשר לשדרג את המעבד למעבד (כלומר לוח אם המבוסס על ערכת השבבים H97 או Z97), ובשלב מסויים, אולי לאחר סיום הלימודים, לקנות מעבד חזק יותר (כנראה יד שנייה), כך שלא תצטרך להחליף את כל המחשב. אני יוצא כאן מתוך נקודת הנחה שגם בעוד כ-4 שנים מעבדי ה , שעדיין לא שוחררו בכלל, ובפרט מעבדי i5 ו i7 יהיו דיי רלוונטים ויתאימו לרוב השימושים שתצטרך, למרות שהם לא יהיו המעבדים המתקדמים ביותר בשוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תודה על התשובות.

אני לא מחפש מחשב שאני אצטרך לשדרג, אני מרכיב מפרט למחשב חדש. אני לא משחק על המחשב, רק שימושים בסיסיים וסרטים עם כבל hd לטלווזיה.

חשוב לי שבמידה ואצטרך להוסיף כרטיס מסך לסרטי ה4k אז לא תהיה בעיה.

אני הולך לקחת לוח אם מבוסס h81

דיסק קשיח טרה

ומתלבט בין 4 ל8 ג'יגה זיכרון.

כדאי להוסיף גם כונן ssd??

- - - תגובה אוחדה: - - -

בפורום מפרטים מומלצים המליצו לי על i3.

אז שוב כמו שאמרתי, המחשב ללימודים, אינטרנט וכל שאר הדברים.

מתלבט לגבי המעבד, כמות , ואם לקנות כונן ssd

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, הייתי ממליץ בחום לקחת SSD. זה בטח ובטח יתרום לחוויית השימוש הרבה יותר מאשר מעבר מפנטיום ל i3, לדוגמה.

4GB של יספיקו בעקרון. נראה לי שאני הייתי לוקח 8 בכל זאת.

מעבד - שוב, לך על הפנטיום בראש שקט. אני איכשהו "הצלחתי" לעבור את הלימודים עם E5200 (ובהתחלה זה גם היה את'לון חד-ליבה). גם כיום אני איכשהו מצליח "לשרוד" את לימודי התואר השני עם מעבד לא חזק במיוחד בנייח ולפטופ עם U חלש למדי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@ron1989

כתבת בהודעה הראשונה שאתה סגור על שאר המפרט, אבל מההודעה האחרונה שלך נראה שעדיין לא החלטת בדיוק איזה רכיבים אתה מעוניין לקנות. בכל מקרה, מכיוון שאתה מתכוון לחבר את המחשב לטלויזיה, אני מניח שזה יעשה באמצעות כבל HDMI, ולכן אתה צריך לוודא שבלוח שאתה קונה תהיה יציאה גרפית מסוג HDMI (אתה הרי לא קונה כרטיס מסך נפרד).

טוב, למרות שזה לא פורום מפרטים, הנה שילוש יחסית זול שהצלחתי להרכיב עבורך:

הצעת מחיר למערכת מחשב - www.plonter.co.il - המקום לאנשים שאוהבים מחשבים

מעבדים - Intel Socket LGA1150

CM8064601482519 - Intel - Intel Pentium G3220 Dual core CPU - LGA1150 - 3 GHz - 3MB cache - 22nm - 54W TDP - Integrated HD Graphics - Haswell Series - Tray...

שלוש שנים אחריות

כמות: - 1 - 234/229

לוחות אם - Intel LGA1150

H81M-HDS - ASRock - Socket LGA1150 cpu support- Intel H81 chipset - Dual channel DDR3 1600MHz memory - Integrated Graphics with VGA, DVI, HDMI video outputs - PCI Express x16 slot - 6-channel audio - Gigabit LAN - 2 SATA...

שלוש שנים אחריות

כמות: - 1 - 249/244

זכרונות - DDR3 - לנייח

0514-012TB0 - Zeppelin - 8GB DDR3 PC3-12800 - CL11 - DDR3-1600 - 1.5V...

Lifetime Warranty

כמות: - 1 - 309/303

פתרונות קרור - מאווררים למעבדים

UCACO-AP111-GBB01 - Arctic - Alpine 11 Rev 2 cooler for intel socket LGA775,1156, 1150 - Ultra quiet 92mm PWM fan with low noise impeller - Fluid dynamic bearing - Pre-applied MX-2 thermal grease - Easy installation with push pin...

שנה אחריות

כמות: - 1 - 68/67

860.00 / 843

המחיר אינו כולל משלוח

עד 3 תשלומים ללא ריבית אלא אם מצויין אחרת במפרט המוצר

המחירים הזולים יותר הינם לתשלום במזומן/העברה בנקאית או תשלום בביטקוין - סכום ההנחה עומד על 2% ממחיר המוצר/עסקה

הזמנה שתיווצר בפורום לא תחוייב בדמי הרכבה

קישור להצעת המחיר

http://www.plonter.co.il/priceoffer_shoppingcart.tmpl?PriceOffer=20336

כמובן שהמפרט הנ"ל הוא רק דוגמא - מומלץ שתבדוק מפרטים דומים במספר חנויות ואז תחליט מה הכי משתלם עבורך.

שים לב שהשילוש הזה כולל זיכרון בנפח 8GB, שכן יותר משתלם לקנות זיכרון בנפח 8GB בכ-300 ש"ח מאשר רק 4GB בכ-200 ש"ח. כמו כן לוח האם כאן הוא דיי בסיסי ובד"כ הייתי מציע לוח אם טוב יותר, אבל מכיוון שאתה מתכוון להתקין עליו מעבד יחסית חלש, השימוש הוא יחסית משרדי (לא משחקים), ואתה לא ממש צריך תכונות מיוחדות או אפשרויות שידרוג, לוח כזה אמור להספיק לך.

בנוגע לשאר הרכיבים - הדיסק הקשיח, כונן ה SSD, המארז, ספק הכח והכונן האופטי - לבחירתך. אני הייתי הולך על כונן SSD בנפח של 256GB, אבל אם אין ברירה אפשר לקחת גם אחד בנפח של 128GB או לוותר עליו לחלוטין. אתה גם יכול לוותר לחלוטין על הכונן האופטי, מכיוון שכמעט ולא נעשה שימוש בכונן כזה כיום. המארז הוא לבחירתך (אני מניח שתעדיף לקנות את המארז הזול ביותר משיקולי תקציב), אבל כדאי לשקול לקחת ספק כח איכותי יחסית. הנה קישור להצעת מחיר שכוללת את שאר הרכיבים:

http://www.plonter.co.il/priceoffer_shoppingcart.tmpl?PriceOffer=20335

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...