הלך הספק אחרי פחות משנה. מחפש הגנת מתחים טובה - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הלך הספק אחרי פחות משנה. מחפש הגנת מתחים טובה


errrr

Recommended Posts

לאחר פחות משנה שקניתי מחשב חדש הלך לי הספק. במהלך חלק ניכר מהתקופה עשיתי שימוש במגיני ברקים (מהפשוטים שקונים בהום-סנטר), ואחד מהם גם נשרף.

מעבר לכך, מדי פעם כשהייתי מדליק את המחשב הוא היה טוען שהBIOS corrupted והוא משתמש בdual-bios כדי לתקן אותו (והבנתי שסביר להניח שאלו הקפיצות/ירידות מתח שגרמו לבעיה).

עכשיו אני מקבל את המחשב חזרה מתיקון, והייתי רוצה לרכוש לו הגנה טובה.

הבנתי שUPS אמור לספק הגנה. לא כ"כ מעניין אותי שהוא יחזיק הרבה זמן (ברגע שתהיה הפסקת חשמל אני אכבה את המחשב בעצמי), אלא רק יגן על המחשב.

המפרט שלי:

ספק: Seasonic SS-650RT

Intel Core i5 4570

Gigabyte H81M-HD3

8GB RAM DDR3

NVIDIA GeForce GTX 780

Samsung SSD 840 EVO 250GB

Seagate ST2000DM001-1CH164 2T

את המחשב קניתי ותיקנתי בחנות plonter, אז אני אעדיף גם לקנות את הUPS אצלם.

ביקשתי מהם המלצה לUPS שיתאים לי והם המליצו על Rostec 1200D.

יש לכם המלצות אחרות? או הערות בכללי?

תודה (:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן ראיתי שהוא מגיב בהרחבה על דברים מהסוג הזה. תודה.

אגב עוד שאלה שאולי קשורה - זה הגיוני שרק הספק הלך ולעומת זאת מכשירים אחרים שהיו מחוברים לאותו שקע (דרך מפצל) לא? כמו למשל המסך והרמקולים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכון קצר - הגיע היום חשמלאי לבדוק את מצב הדירה.

בשקע שאליו היה מחובר המחשב אין בכלל הארקה, והוא טוען שגם ההארקה שיש בדירה (למשל במטבח) לא כ"כ עובדת.

הלוח חשמל הוא בכלל מעץ והפחת שלו היה ישן נורא (את הפחת הוא החליף).

הוא עוד יצטרך לבוא ליום שבו הוא יסדר את ההארקה. אני מקווה שזה יסגור את העניין וימנע ממני את הצורך לקנות עוד רכיבי הגנה למחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אדמה מנותקת יכולה להיות אחראית לשריפת חומרה (במיוחד דברים כמו כ - שמחוברים לכבלים שיכולים להביא אדמה תקינה ממקום אחר, וכך להעביר זרם משמעותי שהם לא בנויים להחזיק), אבל לא נראה לי שאדמה מנותקת לבדה תביא לשריפת ספק. ספק אמור להיות יותר עמיד מזה

בכל מקרה, חשוב שהאדמה תהיה תקינה בלי קשר לספק

ספק יכול להישרף גם מעצמו (ואפילו ספק של seasonic), או כתוצאה מדברים אחרים לגמרי כמו נמלה שנכנסה לתוכו, טיילה לאיפה שהוא במעגל ועשתה שם קצר....

וגם אם הוא כן נשרף בגלל קפיצת מתח, ייתכן שדברים אחרים שהיו מחוברים לאותו שקע לא ייפגעו. יש הרבה מקריות במה ייפגע ומה לא

רכיבי הגנה למחשב מגינים מתופעות מסוימות, ספציפיות. וגם אז, התפקיד שלהם הוא רק להגן על המחשב מפני התופעות שקורות, לא לפתור את הבעיה במקור :

מגן מתאים יוכל בסיכוי גבוה למנוע נזק למחשב כשחיבור לא מהודק איפה שהוא משתחרר והמתח מתחיל לקפוץ, אבל המגן לא ימנע את סכנת השריפה שיש מחיבור כזה (כשהוא מתחמם במשך שנים איפה שהוא בלוח החשמל או במקום אחר לפניי שהוא משתחרר לגמרי, ו "החשמל עובד תקין" כל הזמן הזה)

אף אחד מהמגינים האלה אינו מגן על המחשב מבעיות שקשורות לאדמה. יותר מזה, מגן ברקים מכיל רכיבים שממש בנויים להיפרץ ולהעביר זרם לאדמה. אם האדמה מצד השקע לא מחוברת, הזרם עלול ללכת לאדמה דרך הכ של המחשב וכו' או לחשמל את המשתמש שנוגע במכשירי חשמל כלשהם בבית באותו זמן - וכך להוסיף סכנה שבלי המגן היתה קיימת אבל נמוכה יותר

ואלה רק דוגמאות

מגינים שניתן למצוא במבצע בהום סנטר בכל מקרה לא נראה לי שמכילים הגנה משמעותית כלשהיא. מצד שני יש בשוק הרבה מגינים שכן עלולים להיות מסוכנים לשימוש בעצמם (גם בבית אם מערכת חשמל תקינה)

עד לביקור הבא של החשמלאי, תנסה לשים לב (או לנסות לזכור) : האם יש אצלך בכללי תופעות שקשורות _לשינויי מתח_, כלומר תופעות שאתה יכול לראות כשינויים קטנים / נפילות קטנות / וכו' בבהירות של האור בבית ? - אלה סימנים של תקלולת אפשריות שכן יכולות (ובסיכוי גבוה יותר מאדמה מנותקת) להביא לשריפת ספק, כמו כן הם יכולים להיות סימנים של חיבור לא מהודק איפה שהוא - ואם זה המקרה, חשוב שהחשמלאי ימצא ויתקן אותו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם במקרה של חברת חשמל, לפעמים יש אכן בעיה של חיבור איפה שהוא בחלק של המערכת ששייך לחברת חשמל (למשל בחיבור הראשי בקומה התחתונה של הבניין). ולפעמים תקלות כאלה יכולות להיות חמורות, למשל אם הבעיה בניוטראל ראשי שבדרך להתנתק

(ואחד מסימני האזהרה לניוטראל הוא אם הקפיצות הקטנות באור קורות לפעמים גם "כלפיי מעלה" ולא רק תמיד "כלפיי מטה". לא תמיד סימני האזהרה מופיעים לפניי התקלה "הגדולה")

לפעמים אכן אין תקלה נקודתית אלא סתם שהמערכת ישנה, מורכבת מחוטים דקים מידי בשביל היום, אז כשהשכנים מדליקים מזגן יש נפילה קטנה לכולם. אבל אם המערכת לא אנורקסית לגמרי (בתים של שנות ה 50 שעדיין אם המערכת הראשית המקורית שלהם ?), הנפילות האלה בדרך כלל יהיו קטנות ולא ישפיעו על מחשב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה בינארי.

כבר פתחתי כאן בעבר דיון על הקפיצות מתח. יש לי גם ירידות וגם עליות.

הראיה לעליות מתח זה מגן ברקים אחד שכבר נשרף לי.

הראיה לירידות מתח זה א) לעיתים רחוקות יש ירידה בבהירות של האור לרגע. ב) קרה לי לא מעט שחזרתי הביתה מהעבודה וראיתי שהרמקולים במצב standby (מה שאומר שהם לא יקבלו חשמל לזמן מסוים).

ובכללי יש את כל העניין של הcorrupted מדי פעם, שהגורם החשוד היחידי שאמרו לי בחנות זה עליות/ירידות מתח.

שתי שאלות:

1. האם אחרי שהחשמלאי מסדר את ההארקה (ועל הדרך מחליף לוח חשמל) אני יכול להשאר רק עם מגן ברקים? אם לא, איזה עוד אמצעים יש לי וכמה הם יעלו לי (סדר גודל)?

2. האם ירידות מתח (לא עליות) יכולות לגרום לנזק חומרתי (לא תוכנתי)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מגן ברקים יכול להישרף בגלל מכה שבאמת מגיעה "מאיפה שהוא", אם הוא נשרף זה לא מחייב שיש באמת בעיה קבועה שנמצאת. אוליי היה מקרה חד פעמי

ירידות מתח של ירידת האור לרגע - אם זה לעיתים רחוקות (לא משהוא שקורה כל יום) אז זה בגדר הנורמה (זה יכול לקרות כתוצאה מתקלות שונות שנמצאות רחוק ממך ולא משפיעות עליך - נניח למישהוא בדירה אחרת היה קצר וכו'), אבל תנסה לשים לב אם באמת הבית שלך קצת "רדוף" מבחינת יציבות מתחים. בתאורת ליבון ניתן לראות את זה בצורה הטובה ביותר, כשהבהירות של האור כל הזמן קצת עולה ויורדת (על גבול מה שניתן לראות בעין). תופעות כאלה יכולות להיות סימן לחיבור שלא מהודק איפה שהוא אצלך או בחיבורים ראשיים יותר של הבית וכו'

ספק כוח מסנך בצורה דיי מוחלטת את המתח בין הכניסה והיציאה. קפיצות מתח בכניסה לא אמורות להגיע ליציאה. כמה תופעות שכן יכולות להיות :

- אם המתח ממש נכבה לשניה או לכמה שניות, זה מספיק בשביל שהספק ייפרק וגם החומרה תפסיק לקבל מתח לכמה שניות. אם סוללת הגיבוי של ה (הסוללה CR2032 על הלוח) גמורה, ה יתאפס כתוצאה מזה. תוציא את המחשב מהחשמל, תחכה דקה, תחבר שוב ותבדוק אם ה התאפס. אם כן, תוציא את המחשב מהחשמל, תן לו להיפרק דקה, ותבדוק אם יש בכלל מתח על הסוללה. לא צריך להוציא אותה מהלוח לבדיקה, פשוט תמדוד את המתח בין ה + (הצד המתכתי שפונה אליך כשהיא מחוברת ללוח) והמארז של המחשב. אמור להיות על הסוללה כ 3V. אם אין לך מולטימטר, תבקש מהחשמלאי אפשרות לבדוק אם המולטימטר שלו כשהוא יגיע אליך

- אם בגלל האדמה המנותקת היה עובר לפעמים זרם משמעותי דרך הלוח, למשהוא "מחוץ למחשב" שהיה מביא אדמה מרחוק (למשל : הכ רשת, שמחובר לראוטר, שמחובר לכבל של הוט, שיוצא אל מחוץ לבית ומתחבר לאדמה במערכת של הוט), ואיכשהוא זה הביא לתקלות בלוח

אם יש לך יס/הוט/וכו' (ובמקרה של המחשב - אם יש לך אינטרנט על תשתית של הוט), המוליך החיצוני של הכבל שלהם אמור להיות מחובר לאדמה של הבית. מחברים אותו על ידיי חיבור גשר מהמפצל הקרוב של הכבל (ברוב המפצלים וכו' של יס/הוט יש בורג בצד לחיבור חוט אדמה) לפס האדמות בלוח החשמל. חיבור כזה אמור למנוע מתח בין כבל התקשורת והאדמה של הבית במקרים שונים, כמו אם האדמה מנותקת או כמו אם מגיע מתח לא תקין על כבל התקשורת (למשל כתוצאה מאדמה מנותקת במערכת של הוט, פגיעת ברק בסביבה הקרובה לבית וכו')

"מגיני ברקים" יכולים להכיל או לא להכיל כמה הגנות :

1. ספיגת נחשולי מתח

(מכות מתח מהירות מאוד כלפיי מעלה, לסדר גודל של כמה אלפיי V. אלה מכות מהירות ברמה שלא ניתן לראות לפי עליית/ירידת האור וכו') :

זאת ההגנה שכולם משוויצים שיש להם, ושמתארים אותה כהגנה העיקרית של המגינים, אבל בלי הגנה מדורגת (אם רכיבי הגנה נוספים במקומות ראשיים יותר במערכת החשמל), היא על גבול ה "חסרת משמעות". "מגיני ברקים" זולים בדרך כלל מכילים רק אותה, מה שאומר שמבחינת הגנה הם שווי ערך לקופסה ריקה שלא עושה כלום

רכיבי ספיגת הנחשולים יכולים להתלהט ולעלות באש כשהם סופגים מתח גבוה בצורה מתמשכת, או אם הם נפגעו ממכה קודמת. יש מגינים שמכילים פיוז תרמי לניתוק רכיבי הספיגה אם הם מתחממים, ויש מגינים שלא. במגינים שלא, המגן כולו הוא סכנת שריפה - ועדיף כבר שלא תהיה הגנה על פני הגנה כזאת....

2. זיהוי מתח גבוה ונמוך

(מתח "לא ממש גבוה" - עד כ 415V, אבל שיכול להגיע בצורה ממושכת במשך כמה שניות או יותר ולא רק לחלקיק שניה. או מתח נמוך מידי. במקום 240V שאמורים להיות)

את ההגנות האלה יש רק במגינים מתקדמים יותר (ולא בכולם, מגינים מסוימים מכילים רק את החלק של המתח הנמוך אבל לא מגינים כראוי ממתח גבוה). במגינים שמכילים הגנה כזאת בצורה מלאה, המגן עוקב אחרי המתח, ומנתק אותו לגמרי אם הוא לא בתחום הבטוח (בסביבות 240V)

אם בגלל תקלה מגיע לבית מתח גבוה או נמוך, המגן ינתק אותו על ידי ממסר (מפסק מכאני שנמצא בתוך המגן) וכך לא יאפשר לו להגיע למחשב, לא על ידי ספיגת המתח

3. השהיה

מגן אם השהיה, אם הוא מזהה מתח לא תקין הוא ינתק את המתח וישאיר אותו מנותק לזמן מסויים (10 שניות, 4 דקות, תלוי במגן), כך שאם המתח נופל שוב או לא יציב, המגן ישאיר אותו מנותק ולא יתן למחשב לספוג שוב מתח לא תקין פעם שניה תוך 10 שניות או 4 דקות

הגנות 2 ו 3 הן ההגנות החשובות יותר של המגינים האלה (ואלה שכן יכולות בסיכוי גבוה יותר להצליח לשמור על המחשב - במקרים מהם ההגנות האלה בנויות להגן), אבל : הן מגינות על ידי ניתוק מוחלט של המתח. המגן יכבה את המחשב מיידית ולגמרי בשביל להגן עליו, הוא לא ייצב את המתח בשביל לאפשר למחשב להמשיך לעבוד

להמשך עבודה על המחשב (נניח לאחר נפילת מתח או בהפסקת חשמל) יש UPS

אבל גם UPS (ביתי - offline) אינו "מסנן" את המתח. אם המתח בתחום שנחשב ל "תקין" הוא עובר למחשב ישירות, אם המתח קצת מחוץ לתחום זה ה UPS מעלה או מוריד אותו (ועדיין בלי סינון), ורק אם המתח ממש מחוץ לתחום או במקרה של הפסקת חשמל, ה UPS עובד מהסוללה

ירידות מתח יכולות להשפיע בכמה צורות :

1. אם המתח נופל לזמן מספיק בשביל שהמחשב יכבה או יידלק מחדש, יכולים להימחק דברים שהיו פתוחים באותו רגע על המחשב. אם סוללת הגיבוי של ה לא נותנת מתח, יכול גם להתאפס ה BIOS ולתת את ההודעה שאתה מקבל בהפעלה של המחשב

2. ירידות מתח קורות בגלל משהוא. אם הגורם הוא למשל חיבור לא מהודק איפה שהוא במערכת, אותו חיבור עלול לגרום גם לתופעות נוספות כמו מכות מתח גבוה - ואלה יקרו בו זמנית אם ירידות המתח. למשל, אתה רואה את האור יורד לשניה וחוזר, אבל במציאות בזמן שהאור ירד היתה מכה של מתח גבוה שרק אחריה הוא ירד (מהירה בצורה שלא ניתן לראות אותה באור). מכת מתח גבוה בהחלט יכולה להביא לנזק

3. אם המתח יורד לזמן ממושך (כמה שניות או דקות ויותר ברציפות), ואם ספק הכוח היה במאמץ גבוה באותו זמן, עלול להביא להתחממות יתר של הספק וכך לנזק לספק. - נדיר

4. מתח נמוך הרבה יותר פוגע בדברים כמו מקררים/מנועים/וכו' ולא במחשבים. מקרר למשל עלול להישרף אם הוא מקבל מתח נמוך שבו המדחס לא יכול להתניע, אבל כן עומד ומתחמם (מתחים בסדר גודל של 180V..200V)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו, תודה על התגובה המפורטת.

לגבי בדיקת מתח של הסוללה - אני מעדיף לא להתעסק בזה. בחנות אגב לא בודקים את זה (ברגע שהבאתי לתיקון)?

לגבי חיבור - אין לי יס/הוט אלא , וגם ככה המחשב שלי מחובר לראוטר בווייפיי (סתם כי הוא רחוק).

לגבי הגנה נוספת - ספק אם אני אקנה ups online. הבנתי שהעלות מאוד גבוהה וזה לרוב מיועד לסביבות שרתים (סביבות עסקיות ולא ביתיות). ייתכן שאני אקנה offline אבל זה באמת רק כדי שלא ייכבה המחשב בפתאומיות ואני אוכל לסגור אותו כמו שצריך.

החשמלאי כרגע בדירה עובד, נראה מה יהיה בסוף..

יש אגב המלצות לups offline עבור המפרט שלי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור התחלה פשוט תוציא את המחשב לדקה מהשקע ותחבר מחדש, תבדוק אם יש עכשו את ה corrupted. אם כן אז זה סימן לכך שייתכן שהסוללה גמורה

אם המחשב לא מחובר לאדמה מרוחקת זה מוריד את הסיכוי שהוא ייפגע מתקלות אדמה (בין אם האדמה הקרובה אליו או האדמה המרוחקת). אם זאת עדיין יש לוודא תקינות של 2 האדמות, ולגשר אותן בנקודת הכניסה לבית

כשבוחרים UPSים או הגנות, החישוב של הכדאיות הוא :

"כמה יכול לעלות הנזק" (1) x "מה הסיכוי שתקרה תקלה בה המגן יגן על המחשב" (2) מול "כמה עולה רכיב ההגנה" (3)

1 : מחיר חומרה שנשרפת, מידע שנמחק, מחיר תיקונים במעבדה אם אתה לא מתקן בעצמך, מחיר זמן עבודה אבוד אם המחשב משמש לעבודה וכו'

2 : הסיכוי שאכן תקרה תקלה, אבל כזאת שהמגן במציאות יכול להגן ממנה. למשל, הסיכוי שיפגע ברק ישירות במערכת אינו נחשב במקרה זה כי המחשב יישרף אם או בלי המגן

3 : מחיר המגן או UPS וכו' (ובמקרה של UPS, מחיר תחזוקה כמו החלפת אחת לכמה שנים). כמו כן מחיר צריכת החשמל של המגן עצמו, שבדרך כלל אינו משמעותי בהשוואה למחירים האחרים בחישוב

השיקול הזה מביא לכך שלמחשבים ביתיים בהרבה מקרים הגבול של "מה שמשתלם" נמצא באזור ה "ללא הגנה" עד "UPS offline", ולשרתים באזור ה "UPS online" (ובעיקר בגלל ההפסדים האפשריים כתוצאה מאיבוד זמן עבודה ולא מחיר החומרה)

לפניי שאנחנו ממשיכים לחשוב הלאה בכיוון של UPS :

האם החשמלאי מצא דברים נוספים שיכולים להיות סימן לבעיות במתחים ? בפרט יהיה מושלם אם אתה/הוא תוכלו פשוט לתת שורה כאן על השאלות הבאות :

1. האם הלוח שהוא החליף היה לוח פיוזים קראמיים ? (בן כמה הבית, מה העובי/מצב הצפוי של החוטים הראשיים יותר)

2. מה גודל החיבור ?

3. מה היתה הבעיה בפחת שהוא החליף ? (סימני התחממות בחיבורים ? לא קפץ בלחיצה על test ? משהוא אחר ? האם ייתכן שמגע לא יציב בפחת היה הסיבה לנפילות מתח כלשהן)

4. נמצאו חיבורים לא מהודקים/מתחממים/אם קורוזיה בלוח או במקום אחר כלשהוא ? (כנל, האם חיבור לא יציב איפה שהוא היה סיבה לנפילות מתח)

5. מה בכללי איכות העבודה של מי שהרכיב את המערכת מהתחלה ?

6. יש סימנים לכך שהמתח לא יציב כבר בכניסה ללוח, כלומר מהחלק ששייך לחברת חשמל ?

7. מה היתה הסיבה לאדמה המנותקת ? (קורוזיה, החלפת צינורות מים בלי גישור, או שמישהוא ממש ניתק את החוט למה שהוא ?)

ועוד משהוא : UPS פולט שדות אלקטרומגנטיים משמעותיים. זה יכול להיות או לא להיות שיקול נגד UPS בשבילך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניתוק וחיבור של המחשב מהחשמל עשיתי מספר פעמים (כולל היום) וזה לא מה שגורם לcorruption.

לגבי השאלות אני אוכל לענות רק מהפרטים שהחשמלאי כבר נתן כי הוא כבר לא נמצא:

1. לא יודע. הלוח היה מעץ, ולהערכת החשמלאי הוא ממש ישן (הדירה כנראה נבנתה לפחות לפני 40-50 שנה).הוא החליף אותו לגמרי.

2. אין לי מושג.

3. אני לא בטוח שהייתה בעיה ספציפית חוץ מזה שהוא נורא ישן (לטענת החשמלאי הוא משנת ~78, אין לי מושג מאיפה הוא זרק את המספר).

4. אין לי מושג.

5. אין לי מושג.

6. אין לי מושג.

7. אני חושב שזה היה ניתוק חוט. הוא שם חוט חדש מהצינור מים למטה עד לדירה. חוץ מזה, לשקע שאליו מחובר המחשב שלי בכלל לא היה חוט הארקה (הוא הוסיף וחיבר אותו למטבח ששם יש).

בס"ה הוא טוען שעכשיו לא צריכות להיות שום בעיות מתח (לא עליות ולא ירידות), ושאם עדיין יש אז לפנות אליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הוא טוען שלא צריכות להיות יותר עליות וירידות מתח, אני אמור לנחש מזה שהוא אכן מצא בעיה ספציפית כלשהיא במה שהוא החליף....

אתה יכול פשוט להתקשר ולשאול אותו, כל עוד הוא זוכר מה הוא עשה אצלך ?

השאלות :

1. האם הוא מצא חיבורים לא מהודקים/חמים/שרופים במשהוא שהוא החליף ? אם כן, באיזה רכיב ?

2. האם זה היה לוח פיוזים קראמיים ? או לוח ששודרג למפסקים אוטומטיים בעבר ?

3. האם היו סימנים לעבודה גרועה כלשהיא של מי שהרכיב את הלוח המקורי, כלומר, שיכולה להיות עבדה גרועה במקומות אחרים בבית ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא טען שהמחסור בהארקה זו הסיבה העיקרית לבעיות מתח ושעכשיו כשיש הארקה זה ייפתר.

בנוגע לשאר הדברים אני מעדיף לא להתקשר ולהציק לו.

יש לי הרגשה שהוא לא מצא משהו ספציפי אלא בחר להחליף (לוח ופחת) כי הם ישנים ומבחינתו זו עוד הכנסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכשירי חשמל עובדים על המתח שיש בין "פאזה" ו "ניוטראל". אלה 2 חוטים שיש עליהם 240V ו 0V בהתאמה, מגיעים לחורים הימני והשמאלי בשקע, ובדרך כלל הצבעים שלהם הם אדום/שחור, חום/שחור או חום/כחול

המתח הזה מגיע מחברת החשמל, וכמובן מושפע מדברים שהוא עובר בהם - החל מהחיבורים על השנאי בחוץ, החיבורים לאורך החוטים שעוברים על העמודים, החיבור מהעמוד הקרוב לבית לכבל שיורד לבית, חיבורים בלוח הראשי בקומה התחתונה, מונה חברת חשמל, הלוח שלך והמפסקים, חיבורים בקופסאות בתוך הקירות בחדרים, והחיבורים מאחורי השקע. כל אחד מאלה אם הוא לא מחובר בצורה מהודקת יכול להביא לנפילות מתח וכו'

בבתים ישנים האדמה אינה קשורה לפאזה/ניוטראל, היא סתם מגיעה מצינור מים קרוב (שיטה שהתברר אם הזמן שהיא לא אמינה) ומתחברת בחוט נפרד לחורים התחתונים בכל השקעים. אם האדמה מנותקת, זה יביא לכך שמכשירי חשמל שבהם מגיע זרם למארז יוכלו לחשמל כשנוגעים בהם (למשל : זרם קטן מרכיבי סינון רעשים בתוך ספק של מחשב, או זרם גדול כתוצאה מחוט קרוע בתוך איזה שהוא מכשיר חשמל שנוגע במארז). אבל האדמה לא קשורה ולא משפיעה על הפאזה/ניוטראל שהם "המתח" מבחינת מכשירי חשמל. אדמה מנותקת או לא, "המתח" יהיה מה שמגיע דרך פאזה וניוטראל

בבתים של סוף ה 80 ומעלה החיבור לאדמה בנוי בצורה אמינה יותר : היא מחוברת לאדמה דרך היסידות של הבית ולא רק דרך צינור מים, מה שמוריד בהרבה את הסיכוי לבעיה כמו שהיתה אצלך. חוצמזה, האדמה מחוברת לניוטראל של חברת החשמל בנקודה ראשית בכניסה לבית, ונותנת גיבוי לניוטראל : אם חוט ניוטראל ראשי נקרע (תקלה חמורה שיכולה להביא לבעיות מתח גבוה/נמוך מתמשכות ולשרוף הרבה מכשירי חשמל) האדמה עדיין מחזיקה את המתח על החוט הקרוע קרוב ל 0V. היא לא ממש משפיעה על יציבות מתחים במצב תקין של המערכת, אבל אם החוט נקרע, היא יכולה להקטין את הערכים הקיצוניים אליהם המתחים יכולים להגיע וכך להקטין את הנזק שיקרה למכשירי חשמל כתוצאה מהתקלה

בבית שלך שהוא בית ישן (אם השיטה הישנה של צינור מים), אין בכל מקרה קשר בין המתחים שמכשירי חשמל מקבלים לתקינות האדמה. אם היתה בעיה של מתחים (ולא בגלל תקלה במשהוא מהדברים שהחשמלאי החליף), הבעיה עדיין תהיה קיימת

בלי אפשרות לעשות מדידה מדוייקת - אתה זוכר אם האור היה קופץ או לא (ועד כמה הקפיצות היו נפוצות), תנסה לראות אם משהוא השתנה עכשו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההסבר. ההארקה אצלי בדירה אכן מחוברת לצינור מים.

אני באמת אראה האם יש הבדל. אני לא מאמין שהואר "יקפוץ" כי זה לא קרה קודם (הוא רק נחלש), אבל אם אני שוב יראה corrupted או שהרמקולים שלי נכנסים לstandby, או שהמחשב שלי נכבה פתאומית ומסרב להדלק במשך מספר דקות - אני אדע שהבעיה עדיין קיימת. במקרה זה אני אפנה שוב אל החשמלאי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכון

הדלקתי עכשיו את המחשב וקרה לי שוב הcorrupted . המחשב היה כבוי כל הלילה אבל לא היה מנותק מהחשמל.

התקשרתי לחנות והם טענו שבגדול אין להם הרבה מה לעשות, כי זה לא קורה כל הזמן.

שאלתי האם זה סימן לבעייית המתחים (חוזרת) והם לא ידעו להגיד, אבל הם כן העלו את האפשרות שהבעיית המתחים שהייתה דפקה איכשהו את הלוח אם (ואז זה לאו דווקא אומר שיש עכשיו בעיית מתחים).

אני תוהה אם יש לי מה לעשות בנידון.

להתקשר לחשמלאי? הרי אין לי באמת שום ראייה שהייתה כאן בעיית מתח (המגן ברקים בסדר, הרמקולים לא נכנסו למצב standby).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...