קירור נכון של המעבד - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קירור נכון של המעבד


onlyhuman

Recommended Posts

דיון זה שייך יותר לפורום ולכן אני מעביר אותו לשם.

בקשר לנושא - למרות שזה לא התחום שלי (מעולם לא למדתי תרמודינמיקה או משהו דומה), אני אנסה להסביר את מה שאני מבין. יש מספר דברים עיקריים שצריך להבין בקשר לקירור:

א. המטרה בקירור היא להקטין את טמפרטורת המרחב (המארז) כמה שניתן, בשאיפה שהיא תגיע לטמפרטורת החדר (למיטב ידיעתי, בקירור אוויר אי אפשר להוריד את הטמפרטורה לפחות מזו של הסביבה).

ב. אוויר חם עולה למעלה. זאת הסיבה שאוויר קר לוקחים מלמטה ואת האוויר החם פולטים למעלה.

ג. צריך שתהיה זרימת אוויר תקינה במארז. זה אומר שצריך מאוורר אחד לפחות שמכניס אוויר קר ומאוורר נוסף שממוקם במקביל לו שמוציא את האוויר החם.

החום שנוצר במעבד מועבר לגוף הקירור שמותקן מעל המעבד. על גוף זה יש צלעות . אתה אמור להכניס/לזרוק/"לנשוף" אוויר על צלעות הקירור האלו, כך שהחום המצטבר עליהן יתפזר הרחק מהן (ובהתאם לכך - הרחק מהמעבד) לסביבה. כאשר אתה שואב/מושך/יונק אוויר מהסביבה אל צלעות הקירור אתה מרכז את כל האוויר החם לנקודה אחת ואז זורק אותו החוצה. לי זה נראה פחות יעיל מאשר לזרוק את האוויר הם לכל הכיוונים בצורה שווה, אבל שוב - אני לא מומחה בתחום הזה.

מה שהייתי מציע לך לעשות, לאור העובדה שאתה לא יכול להתקין את המאוורר בצורה המומלצת, הוא פשוט לנסות את המאוורר בשני הכיוונים האפשריים - פעם אחת כשהוא שואב את האוויר החם מגוף הקירור וזורק אותו לכיוון המאוורר האחורי שמוציא את האוויר החם מהמארז (כפי שהוא מותקן עכשו), ופעם אחת כשהוא מכניס/זורק אוויר על צלעות הקירור ולראות איזו תצורה נותנת לך טמפרטורות טובוצ יותר (במנוחה ובעומס). הבעיה במצב השני היא שהדבר יגרום לכך שהאוויר החם מהמעבד יכוון ישירות לזיכרון, שזה לא יכול להיות טוב. אתה יכול גם לנסות לחפש מאוורר נוסף, קטן יותר, שאותו כן תוכל להתקין על גוף הקירור ושיכניס אוויר לתוכו, מבלי שהוא יפריע לזיכרון, וכך יהיו לך 2 מאווררים מותקנים על גוף הקירור - אחד שמכניס אוויר ואחד שמוציא אוויר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...