לימודי פיתוח תכנה כלימודי תעודה - עבור מהנדס - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לימודי פיתוח תכנה כלימודי תעודה - עבור מהנדס


Ido.G

Recommended Posts

שלום,

אני מהנדס תעשייה וניהול שעוסק בעיקר פיתוח בסיסי נתונים/ תכנות SQL (יש כאלה שאוהבים את השם "DBA אפליקטיבי"). חלק כלשהו מעבודתי מוקדש גם לעבודות שהן בגדר "הנדסת תעשייה", אך זהו חלק קטן יותר. התפקיד מגוון ומעניין, אך אני מרגיש "תקוע" בו.

אני שוקל לעשות מעיין "הסבת מקצוע" ולנסות להתברג ל"חוד החנית" של תעשיית התכנה - קרי, להיות מפתח תכנה ("מתכנת"). השיקולים הם: (א) אני חושב שזה מעניין ו(ב)- הכסף נמצא שם. די נמאס לי להרגיש "סוג ב'" למרות שאני לא חושב שאני נופל בכשרוני וברוחב ידיעותי בתחום בו אני עוסק מהרבה מאוד מפתחי תכנה. אבל זהו המצב בשוק וצריך להשלים איתו.

אם מישהו חושב שזה קשור, כרגע אני לומד לתואר שני בהנדסת תעשייה וניהול בשנקר (מי שזוכר - התחלתי באונ' חיפה, אבל פרשתי משם כי ממש לא "התחברתי" לאוכלוסיה).

אני יודע .NET ו- C# ברמה נמוכה עד בינונית. יודע את הבסיס, מבין מה הולך, אבל לא מתיימר להגיע לדברים מורכבים ולהבין בפיתוח תכנה (ולא קוד). מדי פעם אני מפתח מחלקות אותן אני מטמיע ב- SQL Server. אני חושב שיש לי יכולות לימוד עצמי יחסית טובות, אבל בסופו של דבר, קשה לי מאוד להגדיש זמן כרגע ללימוד העצמי הזה. זה קשה וגם הרבה יותר קשה להציג את ה"קבלות" למעסיקים עתידיים.

ראיתי את התוכנית הזו והיא נראית לי מעניינת. אז כמה שאלות, אשמח לדעת מהי דעתכם:

  • עד כמה אתם חושבים שיש הבדל מבחינת הידע הנלמד בין תוכנית זו לבין תוכניות בבתי ספר מתחרים?
  • עד כמה אתם חושבים שמעסיקים יתרשמו מבית הספר הזה באופן שונה לעומת בתי ספר אחרים?
  • עד כמה אתם מעריכים שיהיה קל להשתלב כ"מתכנת" בתעשייה, אחרי הניסיון הנוכחי שלי, ההשכלה שלי והקורס המדובר? באיזו רמות שכר סביר להתחיל? (לא ממש בא לי לרדת...)

אנא השאירו את הדיון ענייני, בלי קלישאות ובלי שטויות.

תודה מראש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פגשת אי פעם מתכנת שהיה לו תעודת הכשרה לתכנות (נשמע כמו מתכון טוב לחוסר יציבות תעסוקתית) ? למה להשקיע במשהו דפוק כלכך ברמות כמו "תכנות לסביבת Windows 8 and Windows App Store". האם השוק החם/טרנדי היום הוא "הכשרת מתכנתי .NET Platform & Tools בסביבת Visual Studio 2013" ?

מה מונע ממך לשבת בבית ופשוט ללמוד לתכנת בלי קורס (ברמה לפחות שהיית מקבל בקורס ההוא)?

שמעת על המושג DevOps ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא שמעתי. קראתי על זה עכשיו, על קצה המזלג (הערך בויקיפדיה). לא הכי ברור לי מה הכוונה שלך איתו.

כן, אני מכיר מהנדסת אלקטרוניקה מהטכניון שעשתה הסבה באמצעות קורס מקצועי.

אני מסכים איתך שאין ערך רב ללימוד של טכנולוגיות מסויימות (כבסיס), אבל בסופו של דבר אמורים ללמוד משהו בקורס, לא? לפעמים יש מעסיקים שמחפשים אנשים שמבינים בפלטפורמה/טכנולוגיה מסויימת. עקרונות תכנות אני כבר יודע. אין משהו שעקרונית מונע ממני - ועובדה שגם עשיתי את זה בעבר. עברתי על ספר C# (של ג'ון שארפ...פחחח) והתחלתי לעשות דברים. אבל קשה ללמוד באמת כשאין לך מטרה מורכבת מול העיניים, כמו בעבודה. בנוסף, כרגע מה שמונע ממני הוא בעיקר חוסר זמן (אני עושה תואר שני). בכל מקרה, בסופו של דבר - תמיד יותר קל ללמוד בקורס. לפחות בשבילי.

חשבתי לפרוש מהעבודה בשלב כלשהו ולהקדיש את זמני, מספר חודשים, ללימוד הנושא. אני לא רואה איך אני עושה גם וגם וגם (עבודה + תואר שני + ללמוד את זה ולהשקיע בפיתוח דברים בבית כדי להטמיע את הידע באמת). אני חושב שיהיה קל וסביר יותר לעשות את זה בקורס אשר יוצר מחוייבות כלשהי. כמובן שאני לא אשלם על קורס אך ורק בשביל שיצור אצלי מחוייבות ואני מצפה לקצת יותר מזה.

שוב - השאלה היא איך מעסיק יתסכל על זה. האם אין מעסיקים שתעודה כזו תשנה להם?

נ"ב

השאלה שאתה שואל היא למה אני לא לומד לבד. אני רוצה להדגיש שוב שהמטרה היא לא רק ללמוד את הנושא, אלא גם להצליח להשתלב במשרה מתאימה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה עם להוריד הילוך בתואר (פחות קורסים בסמסטר), למצוא איזה מטרה (בניית אתר קטן או שתעזור לך במשהו) ושינוס מותניים ?

הסיבה שהזכרתי את ה DevOps כי זה יותר יושב על תפר בין מישהו שמבין רק בכתיבת קוד למישהו שמבין בתפעול האתר, ועם הרקע שלך בתור DBA, אולי זה יכול להיות כרטיס למשרה שתשב עליך יותר טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאני מבין זה בעיקר שיטה. לא הכי ברור לי לאיפה אני אמור להכנס שם ואיך.

כרגע אני לא הכי מעוניין להוריד הילוך. אולי אשקול בעתיד, לא יודע. האם אתה מעריך ש"תיק עבודות" שכולל או אתר יכולים לעזור יותר מאשר תעודה בתחום?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אתה לא בדיוק מבין. כדאי שתסרוק את מצב השוק ותראה מה האופציות ומה כדאי. כמו כן, מה בדיוק יתן לך התואר השני שאתה עושה בחתום ה DBA שבו אתה עוסק ו/או בתחום התכנות שאתה רוצה להיכנס אליו ? אם כבר תואר, למה לא תואר בתחום שאתה רוצה ?

אני לא מבין / מומחה למצב השוק, אבל בשביל משרה שמשלמת מספיק טוב (לעומת מה שאפשר בתחום ורשמת שזה משהו שמציק לך במקום אחר) לא נראה לי שתעודה תהיה דלת הכניסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתחום ה- IT אין כמעט חשיבות לתארים. הוא לא יתן שום דבר באופן ישיר. באופן עקיף, לטווח הארוך - אני מאמין שהשכלה מועילה.

למה? כי אני מהנדס תעשייה וניהול בהשכלתי. אני מעוניין להמשיך להתעמק בתחום הזה בהשכלתי האקדמית. אני חושב שהשכלה אקדמית והשכלה מקצועית אלו שני דברים שונים (לרוב - וברור לי שלא כל מעסיק רואה את זה כך). סתם לצורך העניין, אני בהחלט חושב (משוכנע) ש- DBA בעל השכלה הנדסית או מדעית יכול להיות DBA טוב הרבה יותר.משום מה בארץ עוסקים בזה הרבה חאפרים והתוצאות בהתאם.

אם הייתי מבין הכול "בדיוק", לא הייתי מתייעץ. אחשוב על הדברים הללו, תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי קורס תכנות כזה או אחר לא יקדם אותך לשום מקום, יש לקורסים האלו ולקורסיסטים מוניטין רע.

בתור מהנדס אתה יכול ללכת על התוכנית של האוניברסיטה הפתוחה - http://www.openu.ac.il/programs/l17.html

לומדים קורסים של תואר ראשון במדעי המחשב, הקורסים כמובן עמוסים ולא קלים אבל מלמדים ממש מדעי המחשב ולא סתם איך לתכנת (לומדים על הדרך ג'אוה וקצת C).

המסלול לא הכי מוכר אבל יש לו שם טוב, בקורות חיים אתה יכול למנות את הקורסים ולציין שהם ברמה של תואר ראשון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי כרגע החלטתי שלא בא לי לעשות שנת השלמות

דרך אגב, גם התכנית המדוברת בפתוחה תדרוש הרבה השלמות

נ"ב

השאלה היתה לגבי קורס מקצועי. אני מודע לעצם קיומו של תואר שני במדמח ולאפשרות לעשות אחד כזה. זו לא היתה השאלה ולא מטרת הדיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה עם התפתחות לכיוון DBA על בסיס נתונים שלא מבוסס SQL? זה גם מקצוע "נחשב" יותר וגם בדר"כ כסף טוב יותר. חוץ מזה נראה לי די פשוט לעבור DBA אפליקטיבי לתכנות רגיל.

בעניין הDEVOPS זו מתודת עבודה חדשה יחסית (יצא לי לעבוד בתפקיד שלושה חדשים לפני שהתפטרתי אחרי שלא קיבלתי את המשכורת שסיכמתי עליה), בעקירון מה שאתה עושה בא זה לעבוד רוחבית על כל שלבי השירות, מתכנון, אפיון, הטמעה (אינטגרציה) ומתן מענה לבעיות. בשיטת עבודה מסורתית, יש תומכים טכנים, יש אינטגרטורים, ויש מתכנתים. בשיטת DEVOPS אתה למעשה את כולם ומשמר קו עבודה רציף בין כל בעלי התפקידים הקלאסיים. כאשר הדגש העיקרי בDEVOPS הוא האינטגרציה ומתן מענה לבעיות, זאת על אף שאתה שותף גם לשלבי הפיתוח המאוחרים. בכך אתה יכול לקבל ניסיון גם בפיתוח וגם לשמר את עבודת הIT שלך. היות וקיים מחסור אדיר באנשי DEVOPS מנוסים (כאמור מתודת עבודה חדשה יחסית), כמעט כל אחד בעל ניסיון בשלב מוצר כלשהו בהייטק (מתומך, דרך אינטגרטור ועד לתוכניתן) יהיה בעל ניסיון מתאים לתחום העבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...