ddddd - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ddddd


AxeOr

Recommended Posts

נניח ש2 המקצועות מעניינים אותי במידה שווה, וכל שאר הפרמטרים שווים,

מה עדיף מבחינת תעסוקה עתידית -

תעו"נ בטכניון

או

תוכנה \ מערכות מידע בבראודה\ באוניברסיטת חיפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואני דווקא ראיתי מלא שלא "אבודים" והתברגו יפה במקומות טובים..

כמה דברים שיש לקחת בחשבון..תעו"נ הוא תחום רחב, כיוון שהתחום כולל בתוכו קצת מכל תחום הנדסה-מהנדס תעו"נ צריך לדעת קצת מכל העולמות על מנת לייעל אותם כמה שיותר אתה לא יכול לבוא למפעל/חברה בלי לדעת מה מהנדס התוכנה או מהנדס החשמל מדבר/עושה ולא תצליח להיכנס לאפיון מעמיק של תהליך ייצור מוצר/תוכנה ללא ידע בסיס בתחומים אלו, לכן אני סותר את הטענה של אנשים "אבודים" כיוון שזהו מקצוע רחב שכל אחד יכול למצוא את העדפתו, אני למשל עוסק בתחום של מערכות המידע, חברים שלי בתחום התפעול, וחברים אחרים שלי מתחום הייעוץ ככה שיש לך יותר מרחב פעולה ובחירה בתואר הזה עצמו וגם מבחינת תעסוקתית ..

עכשיו, לגבי מערכות מידע לא הייתי ממליץ ללמוד,במיוחד שאתה שוקל ללמוד תעו"נ ויש התמחות במערכות מידע די מקיפה לכן זה יורד מהפרק.

בסופו של דבר מבחינת תעסוקה אתה מדבר פה על תואר מהנדס תעו"נ מהטכניון נגד מהנדס תוכנה בחיפה/בראודה, שניהם יניבו תעסוקה בעתיד והם תארים מכובדים למדי רק תזכור שתמיד אבל תמיד צריך להתפתח וללמוד מעבר למה שהתואר מציע, בלי זה התואר זה סתם חתיכת נייר- לכן במקרה הזה ספציפית הייתי הולך עם מה שאני מתחבר אליו יותר מבין שתי האופציות האחרונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עידו, גם אם זה אומר מכללה לעומת טכניון ? ראיתי בטכניון מסלול - מתמטיקה ומדעי המחשב, הוא מתקרב לרמה של מדעי המחשב?

oza87, קשה לי לדעת למה אני מתחבר כי אני לא יודע איך יראה היום יום אחרי התואר, שמעתי על מהנדסי תעשייה וניהול שאחראים על מחסנים בכלל, אני אלך לייעוץ בטכניון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זו שאלה מאוד מאוד קשה. אני חושב שכן. שום דבר הוא לא מוחלט או ודאי. בכל מקרה, אפשר ללמוד מדמ"ח גם באונ' חיפה, לא?

אני לא בקיא במסלולים בטכניון, אבל אם מה שמעניין אותך זה דעת המעסיקים - סביר להניח שהמסלול הזה בהחלט יעשה את העבודה.

אני לא חושב שיש לך מה ללכת ל"ייעוץ". הרי מי שמייעץ לא באמת מבין בזה משהו. סתם איזה אדם שלמד מקצוע שאין מה לעשות איתו בשוק ואז הלך להיות "יועץ". תראה, אני מהנדס תעשייה ואני מאוד אוהב תחום הדעת הזה. אני חושב שהוא חשוב לתעשייה טובה ומפותחת ואני חושב שלאנשים בעלי השכלה בתחום יש מה לתרום לעסקים ולמשק. התחלתי השנה תואר בשני בתחום. הבעיה היא לא עם התואר עצמו אלא עם להיות בוגר שלו במצב השוק הנוכחי.לכן, יש לי כמה "אבלים" ואפרט אותם בצורת נקודות, כי זה קל יותר:

- חלק גדול ממהנדסי התעשייה לא עוסקים במשרות שהן משרות של מהנדס, אלא משרות שאני מגדיר יותר כפקידותיות. זה אומר שהם לא יוצרים או מתכננים משהו חדש, אלא יותר מתעסקים עם משהו קיים, שלעיתים הוא יחסית מורכב. כל מני טופסיידות. זה נכון יותר לבוגרי מכללות כמדומני, אך לא שמור אך ורק להם.

- יותר בוגרים על פחות משרות ("אמיתיות") = שכר יותר נמוך

- הרבה זלזול במקצוע בתעשייה וחוסר הבנה אמיתי מהו מהנדס תעשייה ואיך הוא אמור ויכול לתרום

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...