הנדסה תעשייה וניהול - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הנדסה תעשייה וניהול


ben1237

Recommended Posts

ברוך הבא לפורום :)

קודם כל למה אתה רוצה תעשיה וניהול (AKA מעשיה וטיול)? זה תואר שיש בו הכל אבל לא כלום.

אם אתה כן מתעקש על הנדסה, כן כדאי שתלמד את זה בוניברסיטה ותשפר ציונים בכללי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם כן מחפש כיוון וכשבדקתי על תעשייה וניהול קראתי הרבה תגובות נגד ("הנדסה וטיול" כמו שאמרו מעליי) לכן אני ממליץ לך לשבת על התחת ולקרוא על כל מקצוע PROS & CONS

כמו כן אמליץ לך ללכת רק לאוניברסיטה אם תוכל אפילו לשפר בגרויות\פסיכו מה שצריך, תמיד לשאוף להכי גבוה שיש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, זה "הנדסת תעשייה וניהול" או "הנדסה תעשייתית", לא "הנדסה תעשייה וניהול".

אני מהנדס תעשייה וניהול משנקר. אני חושב שלשנקר יתרון כלשהו מבחינת מידת היוקרה בתעשייה, אם כי זה לא משמעותי ביותר. ממליץ ללכת לימים הפתוחים במוסדות ולהרגיש גם קצת מה אתה מרגיש אחרי זה. באופן כללי, לך למספר ימים פתוחים, גם בדברים שאתה פחות שוקל ללכת ללמוד. אולי זה יאיר לך על דברים חדשים, ירחיב את אופק המחשבה שלך בנושא.

לגבי המקצוע עצמו: אני בהחלט חושב שמדובר בלימודים טובים. שהקנאים והטיפשים יקראו לזה "מעשיה וטיול", לבריאות. עם זאת - הייתי ממליץ לך לבחון גם מספר מקצועות הנדסה אחרים באופן רציני. השכר הממוצע של בוגר הנדסת תעשייה נמוך יחסית. היצע המשרות שבוגרים מתברגים אליהן כולל גם הרבה משרות שאינן הנדסיות, פשוט בגלל שהיצע הבוגרים כל כך גדול. מבחינתי, כיום, ללכת ללמוד מקצוע שהיצע הבוגרים שלו בשוק כל כך גדול, זהו חסרון. כלומר, החסרון המשמעותי לא בתחום עצמו, אלא בתחום ביחס לשוק. אז לא הייתי מודע לעניין הזה.

אני ממליץ להתחיל מתשובה לכמה שאלות (לעצמך או פה):

מה אתה בעצם רואה את עצמך עושה בעבודה שלך, אחרי סיום הלימודים?

אילו דברים עד היום גרמו לך סיפוק בעבודה או בצבא?

עד כמה הפרמטר של שכר חשוב לך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל מוסד יש "מומחיות", לרוב. כך שאם הייתי הולך לתחום אחר, אולי הייתי הולך למוסד אחר. אבל בהנדסת תעו"נ שנקר נחשבים לטובים (גם בפלסטיקה וכימיה). לומדים את זה שם כבר למעלה מ 40 שנים (זה התחיל מניהול תעשייתי).

האם הייתי הולך ללמוד מקצוע אחר? כן. הייתי מתלבט בין הנדסת תכנה לבין הנדסת פלסטיקה. זה קשור הן לתחומי העניין האישיים שלי והן למצב בשוק. ברור שיש לי חברים בתחום. לא מעט. חלקם מרוצים יותר, חלקם פחות. חלק בהחלט היו, בדיעבר, הולכים ללמוד משהו אחר. שוב, לא כי המקצוע כשלעצמו רע, אלא בגלל היצע המשרות בהן סביר לעסוק כשיוצאים לשוק.

אף אחד לא מבטיח לך שתתחיל מ- 8. אפשר להתחיל גם מפחות. ותן לי לחדש לך, 8 זה כלום. ברור שעולים מזה, אבל לאיפה? ל- 14? 16? זה עדיין כלום. אני יודע שלפני הלימודים זה נשמע סכום עתק, אבל זה לא. בטח ובטח כשחברים שעוסקים בפיתוח תכנה מרוויחים הרבה יותר, גם אם הם לא בהכרח איזה מומחי על בתחומם.

אני אחזור אחורה. אני חושב שאם אתה רוצה ללמוד את זה, אתה חייב לעצמך לפחות תשובה אחד לגבי "למה?".

אז - למה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...