עזרה עם מודל מכונית מונעת בעזרת גומייה - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה עם מודל מכונית מונעת בעזרת גומייה


nir.barak

Recommended Posts

אהלן חבר'ה,

יש לי מעין פרויקט כזה שאני צריך ליצור מכונית שתרוץ במסלול לאורך 15 מטר בצורה הכי מהירה שאפשר, כאשר המכונית עצמה צריכה לנוע אך ורק בעזרת 2 גומיות שסופקו לי.

בניתי פחות או יותר את המכונית ואני בשלב של התלבטות כאשר אני לא יודע איך להשתמש בגומיות בצורה הטובה ביותר ולדעתי אין מקום מתאים יותר לבקש עזרה מהפורום הזה אז למי שמעוניין אשמח לשמוע הצעות.

זו המכונית:

20150113_104949.jpg

20150113_104957.jpg

20150113_105003.jpg

20150113_105016.jpg

20150113_105027.jpg

20150113_105036.jpg

תרגישו חופשי לזרוק כל הצעה, הגומייה שקשרתי שם הייתה רק רעיון ולדעתי רעיון לא מוצלח.

חלק מהעניין הוא שהגומייה ארוכה ואני לא יודע איך לנצל את כל האורך שלה. בנוסף יש לי עוד גומיה שאני גם צריך לכלול ברכב הזה איכשהו כי הוא חייב להיות מונע מ2 גומיות.

תודה לעוזרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היות וחשובה לך המהירות ולא המרחק הסופי (כל עוד אתה עובר את ה15 מטר), אתה מעוניין במקסימום תאוצה מהרגע הראשון. אני מציע לך להוסיף גלגלת גדולה בכל צד של הציר האחורי, עליה יהיה מלופף חוט (בעל אלסטיות זניחה לכשעצמו, אחרת זו רמאות). את הגומיה עצמה תקשור לחלקו הקדמי של הרכב, ואת הקצה השני תקשור לחוט, שבתחילת התנועה יהיה מלופף כולו על הגלגלת, כאשר אורכו הכולל יהיה כמרחק בין הגלגלת לקצה הגומיה באורכה החופשי (הלא מתוח). נדרש מנגנון המשחרר את החוט ברגע שהוא נגמר (אחרת הוא יתחיל להתלפף לצד השני וכל המתקן יתחיל לבלום את המכונית), ואת זה ניתן להשיג ע"י יצירת חריץ במקום מסויים בדפנות הגלגלת וקשירת קצה החוט לפין (חתיכת עץ למשל) שישב בתוך החריץ הזה, שכל מה שמחזיק אותו במקומו (במובן הרדיאלי) זה הליפופים הבאים של החוט.

עוד כמה הצעות:

1. בדוק עד כמה ניתן למתוח את הגומיה. אם ניתן בקלות למתוח אותה לאורכו המלא של הרכב בלי שהיא תקרע, קפל אותה לשניים (או אף יותר), עד שאתה מגיע למצב בו מתיחה מלאה של המתקן היא על גבול קצה היכולת של הגומיה.

2. אם הגלגלים עשויים מפלסטיק קשיח ולא מגומי (קשה לדעת מהתמונות), הדבק פסים של נייר זכוכית על הגלגלים המניעים לשיפור האחיזה.

3. אם גם זה לא מספיק, נסה להוסיף משקל על הציר האחורי. תוספת זו תבוא על חשבון התאוצה, אבל זה עדיף מהחלקה.

4. אל תחזיק את המתקן מתוח לאורך זמן, שכן זה מחליש את הגומיה. שים גומיות חדשות ברגע שאתה גומר עם ניסויי האופטימיזציה, מאותה הסיבה. עם הגומיות שאיתן אתה הולך "להתחרות", אל תעשה יותר מריצת ניסוי אחת רק כדי לוודא שהכל מחזיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה אחי.

לא בטוח שהבנתי למה הרעיון של החוט משמש ומה החוט נותן בעצם ברעיון שהצעת.

בכל מקרה הגומיות עצמן ממש ארוכות והן משהו כמו פעמיים וחצי הרכב, ובגלל זה אני מתקשה לחשוב על רעיון שבו כל האלסטיות של הגומיות תבוא לידי ביטוי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...