BPG: הפורמט שינסה להחליף את קבצי ה-JPEG - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

BPG: הפורמט שינסה להחליף את קבצי ה-JPEG


taltarablus

Recommended Posts

מהמתכנת המפורסם פאבריס באלרד, בא פורמט חדש של קבצי תמונות בשם BPG המתיימר לשקול פחות ולשמור על אותה האיכות כמו פורמט ה-JPEG המפורסם והפופולארי

לכתבה: http://hwzone.co.il/bpg-%d7%94%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%9e%d7%98-%d7%a9%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%94-%d7%9c%d7%94%d7%97%d7%9c%d7%99%d7%a3-%d7%90%d7%aa-%d7%a7%d7%91%d7%a6%d7%99-%d7%94-jpeg/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש כאן אבולוציה ויותר איכות על אותו גודל קובץ, ממש כשם שיש יותר איכות שמע ב-ogg וב-aac לעומת ובכל זאת הפורמט הישן והמוכר עדיין פה. מי שרוצה מקסימום איכות שישתמש בpng שהוא lossless, כל השאר זה איזון בין גודל לאיכות תמונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קבצים פתוחים לעריכה תופסים את כל המקום שנחוץ עבור המידע הלא-מכווץ שלהם. אין שום תועלת בפורמטי כיווץ עבור מקום בזיכרון, אלא אך ורק עבור הקבצים כפי שהם שמורים בדיסק (או מועברים ברשת) לפני פתיחתם.

שלא לדבר על זה שגרפיקאים בדרך כלל יעדיפו את קבצי המקור שלהם בפורמט שאינו מאבד איכות (lossless), ובמילא ההשוואה לJPEG לא משחקת תפקיד. במקום זה צריך לראות איך פרופיל הlossless של הפורמט המדובר משתווה מול PNG למשל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

PNG הוא פורמט קובץ תמונה ולא אלגוריתם כיווץ Loseless, אתם מערבבים בין דברים. במקרה של JPEG, זהו הן פורמט הקובץ והן שיטת הכיווץ.

אני ממש לא חושב של- PNG loseless יש יתרון כלשהו על פני Tiff עם LZW. אם אני טועה, אשמח לדעת.

(כמובן שזה תלוי במידה כלשהי בהיסטוגרמה של התמונה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלא לדבר על זה שגרפיקאים בדרך כלל יעדיפו את קבצי המקור שלהם בפורמט שאינו מאבד איכות

החלום הורוד שלי זה לעבוד אך ורק על קבצים שלמים מקוריים. וגם פרארי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה העיקרית של הפורמט, שלדחוס תמונה מפלאפון לוקחת 2-3 דקות לא פרקטי לכלום.

לגבי בעיית הדפדפן הוא דווקא עשה טריק נחמד, הוא המיר את הקוד של הפורס ל JavaScript ואז אפשר לדחוף לאתר שרוצה להציג כאלו את הקוד הזה ואז באופן שקוף הוא פורס אותם ומציג (לא פתרון הכי טוב, אבל טריק חמוד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...