בנה לך עומס דמי של 50 אוהם לבדיקת משדרי QRP - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בנה לך עומס דמי של 50 אוהם לבדיקת משדרי QRP


מרק10

Recommended Posts

שעת לילה מאוחרת גשם זלעפות וקר, אנוכי תקוע ללא עומס דמי בעל תקע BNC לבדיקת משדר של 2 וואט שנמצא בתהליכי בנייה, מה עושים ?

הוצאתי את המגירה של הג'אנק ומצאתי מחבר BNC זכר מחובר לכבל RG58 וכמה נגדים של 100 אוהם וחיש קל ניגשתי לעבודת ההלחמה.מכיוון שהייתי זקוק לעומס דמי של 2 וואט החלטתי להלחים 2 נגדים של 100 אוהם בעלי הספק של 2 וואט במקביל בכדי לקבל הספק מקסימלי של 4 וואט ב-50 אוהם והספק רצוף של 2 וואט ללא התחממות של הנגדים בצורה משמעותית.

עלות החלקים -0 שקלים.

זמן עבודה -10 דקות.

התמונות מדברות בעד עצמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רעיון יפה (גם אני בניתי עומס דומה בעבר)

שים לב שאתה צריך עקבה של 50 אוהם. התנגדות של 50 אוהם היא לא בהכרח עקבה של 50 אוהם.

נגדים כאלו הרבה פעמים בנויים מסליל בפנים ולא מפחם מה שגורם להם להשראות בעבודה בתדרי RF.

ניתן לבדוק בעזרת Network Analyzer את העקבה האמיתית.

או אם יש לך נגד כזה מיותר תשבור אותו או תקלף קצת את הציפוי ותבדוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדקתי עם מד יחס גלים עומדים את עומס הדמה ובתדר של 14 מגה-הרץ יחס הגלים העומדים עמד בקירוב ל-1. בתחום התדרים של 50 מגה-הרץ יחס הגלים עמד של 1.2 שזה מספיק ליישומים של חובבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יפה

היו כרטיסי ethernet אם חיבור BNC לכבל 50 ohm. מהירות 10Mbps - לא רע בשביל גלישה פשוטה באינטרנט, ויתרון שלא צריך בכלל hub או switch, וגם לא תעלה מלאה בכבלי cat5 על הקיר בשביל לחבר שורה של מחשבים. פשוט מחברים את הכבל דרך כולם אם מפצלי T וטרמינטור אם נגד 50 ohm בקצוות

לבנון 2006 : המקלט שמשמש אותנו וכמה מהשכנים במרחק קצר מהבית, והיה לי גליל של כבל 75 ohm .... בקיצור, אם כבל 75 ohm (במקום 50 שאמור להיות), חיבור בלי תקעים (האמצעי של הקואקס דחוף לתוך השקע, הסיכוך מוצמד לחלק החיצוני אם אזיקון) בצד המחשב ובצד ה hub שבבית, ונגד 47 ohm פשוט מולחם לקוצים של שקע ה BNC בכ מצד ההלחמות, עבד בצורה מושלמת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...