הדרמל הכי זול? אז בדקתי אותו... - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הדרמל הכי זול? אז בדקתי אותו...


anatoli

Recommended Posts

אחרי כמה וכמה דיונים שהיו בעבר על "איזה דרמל לקנות" שבהם דיברו על מכשירים זולים, החלטתי שלא יזיק לשתף בניסיון הזה. אתחיל ואומר שיש לי לא מעט שנים Dremel מקורי מהדגם הותיק 300JD עם ציר גמיש. "לצערי" באיזשהו שלב בניתי מכונת CNC ביתית (ראה קישור בחתימה), והדרמל משמש אותי במכונה הזו. מאחר וזה לוקח כמה דקות לפרק את הדרמל מה-CNC, כשאני צריך את הדרמל אני בדר"כ פשוט מלביש את הציר הגמיש ועובד ליד ה-CNC. כמובן שזה לא תמיד נח ומעט מגביל, לכן התחלתי בשלב מסוים לשקול קנייה של מכשיר נוסף.

מאחר והשימוש שלי במכשיר הזה יחסית מועט בימינו (לא מעט מהדברים שהייתי עושה עם הדרמל בעבר יש לי היום כלים אחרים שיודעים לעשות), החלטתי שאני לא קונה Dremel, אלא משהו שונה. האופציות שעלו הן או מכשיר עם micromotor (שיתן ערך מוסף) או העתק של דרמל (שיהיה זול כמה שיותר). מכשיר עם micromotor הוא כלי נח פי כמה, ועד היום נהנתי בכל פעם שעבדתי עם כלי כזה (כשאבא רופא שיניים יש כלי כזה בהישג יד). הבעיה היחידה היא שהקולט שלו בגודל שונה מאשר של הדרמל, ואינו ניתן להחלפה. לכן החלטתי שאני מעדיף לא ללכת לכיוון הזה אחרת הראשים של הדרמל לא יתאימו. אז אופציה ב היא לרכוש זיוף זול כמה שיותר של דרמל.

אחרי קצת חיפוש ב-AliExpress החלטתי שאני הולך על אחד עם ציר גמיש כיוון שזה מועיל מאוד לנוחות ושווה את הסכום הנוסף שמשלמים לדעתי. הכלי שהתבייטתי עליו הוא זה. מצאתי יחסית מעט ביקורות ברשת, אך נראה שסך הכל הדעה היא שהוא שווה את המחיר לגמרי. אז הזמנתי וחיכיתי. עכשיו סוף סוף הכלי הגיע, ושיחקתי איתו טיפה. קחו בחשבון שכל מה שאני רושם הוא לאחר שימוש קצר ביותר ולא מעיד שום דבר על אמינות או חוות דעת ארוכת טווח.

אז מבחינת איכות הרכבה, זה לא מרגיש לגמרי איכותי כמו דרמל, אך זה לא רע בכלל ואפילו דיי טוב. הכלי מרגיש קשיח ולא נראה שהוא יתפרק בזמן הקרוב. החיסרון הגדול שלו (וגם היתרון הגדול) הוא הציר הגמיש. בציר הגמיש אין לחצן בקצה לנעול את הסיבוב, לכן צריך לעשות זאת במידת הצורך עם כלי אחר כמו מברג דק - זה החיסרון הגדול ביותר שלו לדעתי. החיבור של הציר הגמיש שונה מאשר בדרמל שלי, אין צורך להרכיב קולט מיוחד, במקום זה צריך להכניס את חוט הברזל של הציר הגמיש לתוך הקולט הסטנדרטי ולנעול אותו. זה מרגיש זול, אבל למעשה זה נח מאוד כי לא זה צריך לסחוב חלקים נוספים בשביל להחליף לציר הגמיש. מעבר לכך, הציר המקורי כרגע לא לידי להשוואה, אך ההרגשה שלי היא שהציר הגמיש גמיש יותר מאשר זה של הדרמל המקורי שלי ולכן זה בהחלט נח.

מבחינת כח, בינתיים חתכתי איתו מעט מאוד, ובעיקר פלסטיק, אך לא הרגשתי מחסור בכח בשום שלב.

הוא מגיע עם זוג מברשות חליפיות, מה שנשמע לא מעודד, אבל אני שמח שהם כוללים אותן למקרה הצורך.

עד כה אין לי ניסיון ארוך טווח עם הכלי, כשיהיה אני אעדכן במידה וזה יעניין מישהו, אך לדעתי ביחס למחירו (31$ עם משלוח וציר גמיש, ללא ציר גמיש אפילו פחות), מדובר על תמורה מצוינת לכסף. אני פשוט הרכבתי עליו את הציר הגמיש באופן תמידי והכנסתי אותו לארגז הכלים שלי, כך שהוא תמיד שם ולא צריך לסחוב ארגז נוסף רק לדרמל.

הקישור למי שפספס לאורך הדיון

http://www.aliexpress.com/item/New-220V-125W-DREMEL-Electric-Tool-5Speed-Adjustable-Mini-Electric-Drill-Grinding-Jade-Carving-Machine-110cm/2041208603.html?af=43797&dp=1022b72fb6580999fa31cad9f4c282

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חח מגניב, אני חייב לציין שחיבור לציר הגמיש(שתיארת) הוא בדיוק כמו בWOLF שיש לי, וגם אין כפתור נעילה על הראש של הציר ויש חור כזה שלתוכו דוחפים משהו (אני אפילו קיבלתי כלי מיוחד שנדחף לשם)

החיבור החיצוני של הציר נראה מרשים האמת, ובהחלט ניסיון מעניין, תודה על השיתוף :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...