מסך כחול בשימוש בכרום+יוטיוב - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסך כחול בשימוש בכרום+יוטיוב


xena

Recommended Posts

טוב, לפני שפתחתי כאן נושא, בדקתי את הבעיה לעומק, עד כמה שאני יכול. ראשית, זה התחיל כשלאחר שרכשתי מחשב חדש לפני כמה חודשים, התחלתי לקבל מסכים כחולים ("whea_uncorrectable_error"). לאט הבנתי שזה קורה רק כאשר אני צופה ביוטיוב דרך גוגל כרום. חשבתי שאולי מדובר בבעיית תוכנה הקשורה איכשהו לוינדוס 8, אז התקנתי וינדוס 7 רק לשם הבדיקה והמסכים הכחולים חזרו שם מיד. כלומר, כנראה מדובר בחומרה תקולה שרכשתי עם המחשב החדש. הנה המפרט:

Intel i7 4790

Arctic Freezer i11

GIGABYTE H97-HD3

G.Skill 1600Mhz 8Gx2

GIGABYTE GTX660 2GB

Seasonic M12G-550

Samsung EVO 250GB

Western Digital 1TB Black

Western Digital 3TB Green

Western Digital 2.0TB Green

Western Digital 2.0TB Green

כיצד ניתן לבודד את הרכיב הבעייתי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם בודד את הבעיה...

כמה בדיקות נוספות שרצוי שתעשה:

1) תריץ יוטיוב דרך דפדפנים אחרים תראה אם הבעיה חוזרת

2) תוריד סרטון מיוטיוב ותנסה להריץ אותו מקומית

3) תבדוק אם סרטוני פלאש או הזרמת מדיה אחרת גם עושה בעיות - כנס אפילו לYNET ותנסה לראות שם משהו

4) תבדוק אם יש השפעה במעבר בין פורמט HTML5 לפורמט FLV ביוטיוב

5) בהמשך לקודם - תעדכן את הנגן פלאש

אם אתה רוצה לנסות עוד משהו - פרק את הכרטיס מסך ותרוץ עם המובנה של , על הדרך תסיר את כל הדרייברים של אינווידה (כולל driver sweeper וCCcleane לרג'יסטרי אחר כך) ותתקין מחדש את הדרייבר תצוגה של הלוח אם. אגב, אם אתה עם OC כרגע תאפס אותו למצב הרגיל, ממליץ גם לבדוק אם יש עדכון ביוס שאתה יכול לעשות. ו.. אם אתה ממש ממש רוצה - פרק את המעבד - נקה את הסוקט שלו ותחזיר בזהירות.

יש גם סיכוי קלוש שהבעיה נובעת מהSSD... אבל בוא תנסה קודם את הדברים הנ"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאחר ולאחר התקנת וינדוס 7, התקלה חזרה במדויק, אני מתקשה להאמין שזו בעיית תוכנה. ובכל זאת לשאלותיך, כמו שאמרתי זה קורה רק בכרום (לא בשאר הדפדפנים), וזה קורה בעוד מצבים, אבל בכרום בצורה הכי חמורה (למשל, זה קורה גם מידי פעם בהפעלת סרטים ב XBMC). מלבד זאת, בשימוש בפיירפוקס למשל זה לא קורה בכלל. אף לא פעם אחת לאורך כמה חודשים.

אני באמת אתחיל עם הכרטיס מסך ואעבור לעבוד עם המובנה. לאחר מכן אנסה לעבוד כל פעם עם סטיק אחד של זכרון פנימי (אולי זה אחד מהם). מעבר לזה אין לי מושג איך אפשר להמשיך.

SSD נשמע לי קלוש. למה שבשני התקנות וינדוס נקיות זה יחזור אם מדובר ב SSD? גם פנימי זה קלוש. כשאני חושב על זה, הכול מצביע על כרטיס מסך. אעשה ניסיון לעבוד עם המובנה. אם יש עוד רעיונות, אשמח לשמוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

עדכון מצב: ניתקתי כרטיס מסך, השארתי כרטיס אחד מתוך שניים, ועדיין התקלה חוזרת. רעיונות נוספים מישהו?

אין לי שום דבר אחר שמחובר ללוח מלבד כרטיס מסך וזכרונות.

אגב, עם הכרטיס מסך המובנה ובכל הבדיקות שאמרתי כאן אני לא מקבל מסכים כחולים אלא המחשב ועכבר נתקע לגמרי וחייבים לכבות מהכפתור על המארז. עם הכרטיס מסך הלא מובנה אני מקבל מסכים כחולים.

זה קורה בכרום ויוטיוב דיי מהר אבל מתישהו גם בצפייה בסרטים בתוכנות אחרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה. הנה הפרטים:

==================================================

Dump File : 112314-8968-01.dmp

Crash Time : 23/11/2014 02:55:20

Bug Check String :

Bug Check Code : 0x00000124

Parameter 1 : 00000000`00000000

Parameter 2 : ffffe000`041d7028

Parameter 3 : 00000000`ba000000

Parameter 4 : 00000000`52000402

Caused By Driver : hal.dll

Caused By Address : hal.dll+35c93

File Description : Hardware Abstraction Layer DLL

Product Name : Microsoft® Windows® Operating System

Company : Corporation

File Version : 6.3.9600.16384 (winblue_rtm.130821-1623)

Processor : x64

Crash Address : ntoskrnl.exe+1500a0

Stack Address 1 :

Stack Address 2 :

Stack Address 3 :

Computer Name :

Full Path : C:\Windows\Minidump\112314-8968-01.dmp

Processors Count : 8

Major Version : 15

Minor Version : 9600

Dump File Size : 262,144

Dump File Time : 23/11/2014 02:56:13

==================================================

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

הבעיה נמשכת כבר 4 חודשים ורק עכשו חזרת להתעסק איתה?

נסה את הדברים הבאים:

1. הרץ בדיקת תקינות לזיכרון עם +memtest86 למקרה שיש בעיה בזיכרון. זה לא הדבר הכי סביר מכיוון שאז היו לך מסכים כחולים באופן אקראי ולא במקרה ספציפי.

2. העובדה שהתקנת אחרת אחרת אמורה לשלול בעיה במערכת ההפעלה, אבל לאנשים יש נטייה להתקין את אותן התוכנות ולהיכנס לאותם אתרים, כך שבהחלט יכול להיות שבשתי מערכות ההפעלה נחשפת לאותו וירוס/נוזקה (יכול להיות שאפילו יש לך וירוס כלשהו שמסתובב לך ברשת הביתית שמדביק את המחשב שלך בכל פעם). הרץ תוכנת אנטי-וירוס ותוכנה נגד מזיקים (למשל Malwarebytes Anti-Malware) ותראה האם מתגלה בעיה כלשהי.

3. נסה בדיקת מאמץ לחומרה שלך עם תוכנה כמו OCCT וודא כי כל המתחים והטמפרטורות תקינים. אני מציע לנסות גם מבחן ביצועים (benchmark) כלשהו שהוא ברובו גרפי בכדי לראות האם הבעיה קיימת גם במצבים גרפיים אחרים.

4. עדכן את הביוסים של לוח האם וכרטיס המסך - אולי יש בעיה בביוס של אחד מהם וזה הגורם לבעיה. האמת - לאור העובדה שהבעיה קיימת, אם כי לא בצורה זהה, גם כאשר נעשה שימוש בליבה הגרפית המובנית במעבד מעידה על כך שהבעיה היא כנראה לא בכרטיס המסך, ולכן עדכון הביוס עבורו כנראה לא יעזור, אבל זה לא יזיק לנסות. כמובן שאת עדכוני הביוסים יש לעשות בצורה נכונה בכדי לא לגרום נזק - אם אתה לא יודע מה שאתה עושה פשוט אל תעדכן.

5. נסה live כלשהי ותראה האם יש קריסות גם בה במצב דומה. אם הבעיה קיימת גם שם, אז בוודאות מדובר בבעיית חומרה (כנראה בלוח האם, במעבד או בזיכרון), ובמקרה כזה תוכל לשלוח את המחשב לחנות למימוש אחריות - שהם ישברו את הראש (יש לך מחשב דיי חדש, כך שרוב הרכיבים, אם לא כולם, עדיין באחריות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרצתי את האנטי וירוס שהמלצת והיו אפס תוצאות.

הרצתי OCCT אך לא ברור לי על מה אני צריך להסתכל. יש שם ארבעה מבחנים והרצתי את כולם זמן מה. האם אפשר להעלות לכאן את התוצאות לשיפוטך? רק תגיד לי מה הנתונים שאתה רוצה לראות.

בדיקת זכרונות לא עשיתי עדיין אך אני מזכיר לך שיש לי 4 זכרונות, והרצתי כל אחד מהם בנפרד תוך שאני מחליף גם את הסלוט שלו והתקלה חזרה בכל פעם. לא סביר שכל הרביעייה לא בסדר, לא?

לגבי עדכוני קושחה, ביצעתי ל ועדכנתי ביוס (כמה פעמים כבר מאז שהתקלה התחילה) ללא שום שינוי. כרטיס מסך לא עדכנתי אך, שוב, זה קורה גם עם המובנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. התוכנה שהזכרתי היא לא תוכנת אנטי-וירוס אלא תוכנה לזיהוי והסרת תוכנות מזיקות ולא רצויות. מומלץ שתשתמש גם בתוכנת אנטי-וירוס כלשהי, כמו Avast (תחפש באינטרנט, יש מספיק תוכנות אנטי-וירוס חינמיות טובות).

2. תוכנת OCCT מיועדת להעמיס על המחשב - גם על המעבד, גם על הזיכרון וגם על כרטיס המסך. אם הרצת כל אחת מהבדיקות שיש שם למשך כמה דקות (ובעיקר את בדיקת ספק הכח, שמאמצת) והמחשב לא קרס, סביר להניח שהבעיה לא נגרמת מבעיית מתחים או טמפרטורות (מעשית צריך לבדוק את זה לעומק, אבל מכיוון שבמקרה שלך הקריסה מתרחשת מייד עם הפעלת ה youtube והבדיקות ב OCCT רצו למשך כמה דקות לפחות בלי בעיה, אני לא חושב שמדובר בבעיית מתחים או טמפרטורות).

3. תמיד קיימת האפשרות שכל הזיכרונות לא תקינים - זה אולי לא סביר, אבל גם לא בלתי אפשרי (ב-2011 היה מקרה שבו תוך חודש אותם המספרים הוגרלו בלוטו למרות שהרבה אנשים לא חשבו שזה סביר). יכול להיות שבעיה בספק הכח גרמה להם נזק ויכול להיות שהבעיה היא בכלל בלוח האם. בכל מקרה - תריץ בדיקה עם +memtest86 למשך כמה שעות (אני מציע שלפחות למשך 3 סבבי בדיקות). אם יש שגיאות בזיכרון, אז משהו לא תקין (הזיכרון עצמו, לוח האם או המעבד).

4. מה לגבי בדיקת מערכת הפעלה live כלשהי (כמו ה mini- שיש ב Hiren's BootCD)? אתה חייב לבדוק האם הבעיה חוזרת גם במערכת הפעלה כזו, ואם כן הדבר ישלול וירוס, או בעיה בדיסקים הקשיחים שלך.

5. אם הביוס שלך מעודכן לגירסה האחרונה, אין טעם לעדכן אותו שוב.

6. כפי שציינתי קודם, לא סביר שהבעיה היא בביוס של כרטיס המסך, אך מומלץ כי תבדוק האם קיים עדכון כזה לכרטיס שלך ותקרא האם הוא מתקן בעיה דומה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...