טמפרטורת 2500K וקירור עם RPM תקוע - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

טמפרטורת 2500K וקירור עם RPM תקוע


Animor

Recommended Posts

שלום,

המעבד שלי הוא 2500K והקירור שלו הוא Big Typhoon VX שקניתי לפני שנים בהמלצת הפורום. הקירור הזה מגיע עם בקר מובנה שאפשר היה לסובב פעם כדי להגדיל את המהירות.

הבעיה היא שהחוטים שמחוברים לבקר התנתקו ולא הצלחתי לחבר אותם כמו שצריך. יש שם 2 רגליים שכל הזמן בורחות ו-3 מקומות אפשריים להכניס אותן, ניסיתי את כל הואריאציות ובאף אחד מהן לא הצלחתי להגביר/להנמיך את מהירות הסיבוב באמצעות הבקר.

נראה לי שמהירות המאוורר קבועה על המינימום (1300 RPM), לפי speccy היא 1250.

שאלות:

1. תחת עומס, ה-2500K מגיע ל-60-64 מעלות. האם זו טמפרטורה גבוהה מדי? כמה המקסימום הבטוח שאפשר להגיע אליו במעבד כזה? אני מעוניין לבצע OC קל ולא יודע אם הטמפרטורות האלה סבירות.

2. האם אפשר להגדיר את הקירור הזה להיות אוטומטי, כך שיתאים את מהירות הסיבוב לטמפרטורת ה-CPU? כלומר, לעקוף את הבקר דרך לוח האם?

כי אם לא, כנראה שאאלץ לרכוש חדש...

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה להחליף קירור? אתה יכול להחליף רק מאורר עם חיבור 4ׁ(PWM) פינים ללוח .דרך אגב ההבדל בטמפ' בין 1300 סל"ד ל-2000 בקירור הזה ספציפית זה 2-3 מעלות.

אם זה טמפ' של הליבות זה תקין , בדקת עם REAL TAMP?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה.

את הטמפרטורות ניטרתי עם AB. אם ההבדל בין מהירות סיבוב מינימלית למקסימלית הוא רק 2-3 מעלות, זה לא שווה את ההזמן והכסף, אני אשקול להשאיר את זה כך.

מה הטמפ' המקסימלית שהמעבד שלי יכול להגיע אליו בבטחה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוספת:

אני רואה שלמאוורר שהגיע עם הקירור יש כבר חיבור 4 פינים שחיברתי ללוח האם ל-CPU_FAN. אבל בכל זאת כנראה שאיכשהו הבקר הידני (שמנותק כרגע) עוקף אותו.

בכל אופן, המאוורר הזה גם די מרעיש ואני מעוניין להחליף אותו.

אשמח להמלצה למאוורר אחר שיהיה שקט כמה שיותר ויקרר מספיק בשביל שאוכל לבצע OC מתון ל-2500K שלי.

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקפצה קטנה, אשמח לקבל תשובה:

1. מה הטמפרטורה המקסימלית של ה-2500K שאפשר להגיע אליה בבטחה במאמץ?

2. האם יש המלצה למאוורר עם PWM שיכול להחליף את המאוורר של ה-big typhoon vx ויתאים גם ל-OC? כי כל מה שאני מוצא אלה מאווררים חלשים או מאווררים עם סל"ד קבוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מכיר את המעבד והקירור הספציפיים, תשובות כלליות :

עלפי אינטל המעבד אמור להגיע ל Tcase מקס' של 72.6C :

http://ark.intel.com/products/52210

ובכללי בחומרה של מחשבים, ניתן להניח שנזק מתחיל מעל כ 80C. מכאן, עליך לוודא שהטמפ' לא תתקרב ל 72.6. אם אתה מצליח להחזיק אותה מתחת ל 60 זה נראה לי מעולה, עד 65 - לא מעולה אבל לא אמור לקרות נזק

חוץ מהבקר של המאוורר תיתכן גם שליטה מהלוח

בדוק אם ניתן לבטל אותה מתוכנה או מה BIOS

אם לא, ניתן לעקוף את זה חומרתית - לנתק חוטים בשביל לתת למאוורר לעבוד על מקס' לבדיקה : אם הלוח שולט ב PWM בלבד, ניתוק החוט ה 4 מהחיבור (יש בצד של הפלאג מקום שניתן ללחוץ אם מחט או מברג דק ולהוציא את הפין) יביא לכך שהמאוורר יעבוד ללא PWM. אם הלוח שולט על המתח ישירות (כלומר - יכול לשלוט על מאווררים שיש להם חיבור 3 pin), תצתרך לתת למאוורר 12V ישירות - על ידיי מתאם ממולקס לחיבור מאוורר, או על ידיי הוצאת החוטים של + ו - מהחיבור ודחיפה שלהם לתוך מולקס (האק מכוער אבל עובד)

אם תעלה של מה שיש שם (ואם ניתן, של מה שיש בתוך הבקר) יתכן שאני אוכל לנחש דברים כמו איך לחבר אליו את החוטים, האם יש סיכוי שהבקר נהרס, מה נהרס וכו - יכול לנסות, לא מתיימר להצליח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה!

התבלבלתי עם הקירור הקודם שיש לי. מה שיש לי עכשיו זה של scythe, אבל אני לא בטוח לגבי הדגם. נדמה לי שזה Yasya. הנה תמונה של המאוורר והבקר:

Yasya-ViewDismounted_885295.jpg

כך נראה המאוורר כשהוא מחובר לגוף הקירור:

Yasya-ViewTop2_b59ed0.jpg

הכבל שמחבר את המאוורר לבקר התנתק ולא משנה איך אני מנסה לחבר אותו (מהכבל יוצאים שני חוטים, אבל לבקר יש 3 רגליים - ניסיתי את כל האפשרויות), לא ניתן לשלוט על המאוורר דרך הבקר - אני מסובב ולא קורה דבר. המאוורר של הקירור הוא מאוורר 120 ממ חיצוני שמרכיבים אותו על גוף הקירור. הבעיה היא שהוא גם מרעיש קצת, כנראה במהלך השנים נכנס הרבה אבק. הסתכלתי במדריך שיש בסטיקי לגבי שימון מאווררים, אבל כתוב שם שצריך לשמן עם -40. אני יודע ש--40 כלל אינו שמן, אלא בכלל מסיר שומנים, מה ששם מבחינתי את כל המדריך הזה בסימן שאלה... אני טועה לגבי ה--40?

אם מאוורר איכותי או שמן אמיתי שכן מתאים לשימון עולה קרוב ל-100 ש"ח, יכול להיות שכבר עדיף לי לקנות קירור חדש, ראיתי שה- freezer i11 עולה למשל 143 ש"ח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מהתמונה נראה שמה שיש מבחוץ הוא רק פוט, 2 החוטים מקשרים אותו לבקר האמיתי שנמצא בתוך המאוורר. אם אכן מה שיש על הפאנל שליטה הוא פוט בלי רכיבים אלקטרוניים נוספים, עליך לחבר את החוטים לרגל אמצעית ואחת מהצדדיות של הפוט - הכיוון לא משנה

אם יש לך מולטימטר, בדוק התנגדות של הפוט בין הרגל האמצעית ואחת מהצדדיות תוך כדיי שאתה מסובב אותו ותראה אם הוא מגיב בצורה חלקה ומתנהג כמו פוט תקין

כמו כן נסה לחבר ולנתק את החוטים מהפוט בזמן שהמאוורר עובד, ותראה אם יש השפעה על המהירות. אם אין השפעה יכול להיות שהיחידה הפנימית במאוורר לא תקינה

לבדיקה של שינויים קטנים במהירות של המאוורר (שאתה לא יכול להרגיש בעצמך) תשתמש בעכבר של המחשב : האור התחתון של עכבר אופטי בדרך כלל דולק בעוצמה מלאה בזמן שאתה מזיז את העכבר, ועובר לעוצמה נמוכה אחרי שניה שהעכבר עומד במקום או שאתה מחזיק אותו באוויר - כשהעוצמה הנמוכה נוצרת על ידיי PWM. אתה יכול לנצל את ה PWM הזה - בחדר חשוך, תאיר את המאוורר אם האור של העכבר כשהוא בעוצמה נמוכה. אתה תראה בצורה ברורה כל שינוי קטן במהירות

לשימון מאווררים תשתמש אם שמן מכונות סינטטי, כמו שמן של . צריך טיפה אחת - בקבוק שמן "ריק" שאתה יכול לבקש במוסך (ורוב הסיכויים לקבל בחינם) כנראה יכיל טיפה כזאת אם תיתן לו לעמוד הפוך, וכנראה גם יותר מכך

WD40 אינו מתאים כי הוא ממיס את השמן הישן, אחריי תקופה כל זה מתייבש והמאוורר נתקע. גם טפטוף השמן לתוך הפתח של המאוורר הוא לא פתרון טוב כי השמן הישן נשאר בפנים והוא ממשיך להתייבש ולהפריע יותר ויותר

תפרק את המאוורר ותחליף את השמן כמו שצריך :

הציר מוחזק על ידיי טבעת פלסטיק לבנה, שחתוכה בנקודה אחת. תלחץ עליה ותוציא אותה - תיזהר שלא תקפוץ כשאתה משחרר אותה - היא יכולה בקלות לעוף וללכת לאיבוד

תוציא את הטורבינה של המאוורר

תנקה את הטורבינה (אפשר אם נייר טואלט רטוב על הכנפיים, נייר טואלט יבש על הציר והמגנט בפנים)

תנקה את החלקים המגנטיים / חשמליים של המנוע

תנקה את המיסב באמצע מכל החתיכות הקשות של השמן הישן, אתה יכול להרטיב קצת אם אלכוהול או סתם כל ספריי שמכיל ממיס. תנקה בתוך החור על ידיי משיכה של חתיכת נייר טואלט מגולגלת דרך החור

תכניס טיפה אחת של שמן כך שתתפוס את המקום בתוך החור הנקי

תרכיב את המאוורר מחדש

תצמיד את הטבעת הלבנה על הציר ותדחוף אותה למקום אם צינור כלשהוא (אם תפרק עט כנראה שאחד מהחלקי פלסטיק או המילוי בלי הפקק הפנימי יתאימו בגודל)

על הדרך, מעניין אותי מה סוג הבקר שיש בתוך המאוורר ומה קורה שם. אתה יכול לצלם את המעגל הפנימי, ואת החוטים במקום שבו הם נכנסים למאוורר ומתחברים אליו ? האם 2 החוטים של הפוט הולכים מתוך המאוורר או ש 1 מהם מחובר ישירות לחיבור ה 4pin ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על ההסברים. אני אקפוץ לאיזה מוסך ואבקש מהם בקבוק שמן ריק.

האם כדאי באותה הזדמנות לחדש את המשחה התרמית שבין המעבד לקירור? עברו כמה שנים טובות מאז שהרכבתי אותו. האם משחה תרמית מאבדת מהיעילות שלה עם הזמן? אולי זה יסביר למה אני מגיע למעל 60 מעלות במאמץ, בלי OC.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תבדוק אם יש בו טיפה אחת או שתיים של שמן (אני מנחש שהם לא סוחטים ממנו עד הטיפה האחרונה), תבדוק גם בבית אולי יש

יש חומרי שנהרסים משמעותית אם הזמן (במיוחד הגנריים) ויש כאלה שלא (אפילו הפשוטים, אם הם הגיעו ביחד אם של חברה איכותית), תלוי למה החומר הופך כשהוא מתייבש. אבל גם חומר איכותי יותר שפחות יורד בביצועים כשהוא מתייבש, עדיין מתייבש והופך לשביר. אם אתה מזיז את הקירור, תהיה חייב להחליף אותו בכל מקרה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...