עבור לתוכן

שאלה: האם כמה שיותר RAM משפיע על ה Antianalising =AA?

Featured Replies

פורסם

הכותרת אומרת הכל .... יש לי 8 גיגה ראם במחשב החדש שקניתי .... האם בישביל להפעיל משחקים עם AA גבוהה אני יצטרך כמה שיותר ראם - במיוחד המשחקים החדשים שיצאו כמו Dragon age 3 וכו שהם דורשים בישביל להפעיל על הכי גבוה 8 גיגה אז שווה לי לשדרג ל 16 גיגה או שזה לא ממש משנה ? הכוונה לא יראו כזה הבדל ומה שמשנה זה בעיקר הכרטיס מסך (דרך אגב זה GTX 770 עם כל התוספות של EVGA +2giga )?

,תודה לכל העוזרים

פורסם

זה קשור לזיכרון של כרטיס המסך.

פחות לזיכרון המערכת.

פורסם

1. התכוונת לכתוב AntiAliasing ולא Antianalising...

2. למרות שזה לא התחום שלי, אני אנסה להסביר בקצרה על ה Aliasing - תופעת ה Aliasing היא תופעה הנגרמת כתוצאה מכך שכל המידע במחשב הוא בדיד, אך מנסים להציגו כמידע רציף (למשל - כתמונה). תחשוב שאתה מנסה להציג גרף קווי כלשהו (משהו בסגנון פונציית סינוס) - במציאות מדובר באינסוף נקודות, כלומר באות רציף, אך במחשב יש "דגימות" בנקודות מסויימת, כלומר אות בדיד, ובינהן מעבירים קו בכדי ליצור "אשליה" של תמונה רציפה. נניח שאתה מתרחק מהגרף הזה, אז יש צורך בהסרת חלק מהמידע, כלומר יהיו לך פחות "דגימות". במצב כזה אתה עלול לשחזר את הגרף בצורה לא נכונה ולקבל גרף מעוות (במקרה שאתה מתקרב לגרף בעצם נוספות "דגימות" באופן מלאכותי, וגם אז אתה עלול לקבל תמונה מעוותת). ה AntiAliasing הוא אלגוריתם שמצבע חישובים שונים על הדגימות (למשל החלפת ערכי הדגימות בממוצע) כך שהתמונה שתתקבל תהיה עם פחות טעויות. כפי שאתה יכול להבין, במשחקים החישובים האלו נעשים בכרטיס המסך, שלו יש זיכרון נפרד, והביצועים תלויים יותר בכח העיבוד הגרפי. מכאן שההשפעה של כמות הזיכרון הראשי (ה RAM) על חישובים אלו היא קטנה עד לא קיימת (תמיד יש צורך להעביר מידע מהזיכרון הראשי למעבד ולכרטיס המסך, אך ברגע שהמידע נמצא בכרטיס המסך, כל החישובים הם "פנימיים" ובד"כ הם לא דורשים שימוש בזיכרון הראשי).

נערך על-ידי smalul

פורסם
1. התכוונת לכתוב AntiAliasing ולא Antianalising...

2. למרות שזה לא התחום שלי, אני אנסה להסביר בקצרה על ה Aliasing - תופעת ה Aliasing היא תופעה הנגרמת כתוצאה מכך שכל המידע במחשב הוא בדיד, אך מנסים להציגו כמידע רציף (למשל - כתמונה). תחשוב שאתה מנסה להציג גרף קווי כלשהו (משהו בסגנון פונציית סינוס) - במציאות מדובר באינסוף נקודות, כלומר באות רציף, אך במחשב יש "דגימות" בנקודות מסויימת, כלומר אות בדיד, ובינהן מעבירים קו בכדי ליצור "אשליה" של תמונה רציפה. נניח שאתה מתרחק מהגרף הזה, אז יש צורך בהסרת חלק מהמידע, כלומר יהיו לך פחות "דגימות". במצב כזה אתה עלול לשחזר את הגרף בצורה לא נכונה ולקבל גרף מעוות (במקרה שאתה מתקרב לגרף בעצם נוספות "דגימות" באופן מלאכותי, וגם אז אתה עלול לקבל תמונה מעוותת). ה AntiAliasing הוא אלגוריתם שמצבע חישובים שונים על הדגימות (למשל החלפת ערכי הדגימות בממוצע) כך שהתמונה שתתקבל תהיה עם פחות טעויות. כפי שאתה יכול להבין, במשחקים החישובים האלו נעשים בכרטיס המסך, שלו יש זיכרון נפרד, והביצועים תלויים יותר בכח העיבוד הגרפי. מכאן שההשפעה של כמות הזיכרון הראשי (ה RAM) על חישובים אלו היא קטנה עד לא קיימת (תמיד יש צורך להעביר מידע מהזיכרון הראשי למעבד ולכרטיס המסך, אך ברגע שהמידע נמצא בכרטיס המסך, כל החישובים הם "פנימיים" ובד"כ הם לא דורשים שימוש בזיכרון הראשי).

הדבר היחיד שלא הבנתי, איך זה לא התחום שלך.

פורסם
  • מחבר

תודה רבה מלול על ההסבר המפורט ... ועל שהצלחת לגרום לחסוך בכספי (נראה לי אני ישאר לבנתיים עם הראם שלי ) ..ונראה לי שאני יסתפק בלהשים משחקים רק על 2X AA או פשוט אני יוריד ל HIGH במקום ULTRA... יום טוב

תודה .

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים