עזרה|מחשב חדש נקנה ומרעיש יותר מידי - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה|מחשב חדש נקנה ומרעיש יותר מידי


AVIVGREEN

Recommended Posts

לילה טוב לכולם, כבר 4 בבוקר :)

קיבלתי ביום שלישי בשבוע שעבר מחשב חדש מivory אחרי שרכשתי אותו ב3500 שקל ואמרתי למוכר שחשוב לי מאוד שהמחשב יהיה שקט.

שמתי לב שהרעש העיקרי מגיע משני מאווררים, המאוור של המעבד https://www.ivory.co.il/catalog.php?id=12208 והמאורר של המארז https://www.ivory.co.il/catalog.php?id=9258.

אם זה רלוונטי, יש לי מעבד https://www.ivory.co.il/catalog.php?id=13120.

חשוב לי לציין שהמחשב הקודם שלי בן ה7 שנים מרעיש פחות מהנוכחי, אי אפשר להירדם שהוא דלוק מרוב הרעש ואפילו לא לקרוא ספר ולהתרכז.

האם באמת המאווררים האלה נחשבים מרעישים יותר מהשאר?

אם אני אלך לחנות יש סיכוי כלשהו שיעזרו לי בכלל?

יש מאווררים אחרים שאתם יכולים להמליץ אליהם?

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף לשאלה של גימל,

יש מאוורריים שקטים יותר, המאוורר של המארז נחשב רועש (הוא מסתובב בקצב של 2000RPM שזה גבוהה) וגם המאוורר של המעבד הוא לא מהיותר שקטים שתמצא בטווח מחיר של עד 150 ש"ח.

אני לא יודע מה הוא יגיד לך כשתחזור אליו אבל דע שיש שקטים יותר.

זה למשל עדיף על מה שיש לך כרגע על המעבד:

https://www.ivory.co.il/catalog.php?id=6120

וזה עדיף למארז:

http://www.arctic.ac/worldwide_en/arctic-f12-pwm-pst.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המארז הוא CoolerMaster דגם K282.

כשרשום באתר של המאווררים "Controlled by PWM" מה זה בעצם אומר?

ועוד שאלה, בעמוד של המאוורר http://www.arctic.ac/worldwide_en/arctic-f12-pwm-pst.html

יש מד ירוק, אדום וכחול, איך בוחרים באיזה מד המאוורר שלי יהיה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הדגם המדוייק של לוח האם?

2 המאווררים, של המעבד והמארז הם בעלי חיבור 3pin. לוחות אם בד"כ תומכים רק במאוורר קירור מעבד של 4pin PWM, ולעתים כך גם לגבי מאוורררי המארז. התוצאה של חיבור מאוורר 3pin לחיבור 4pin (וגם להפך) היא שאין שליטה על מהירות המאווררים והם פועלים במהירות מקסימלית. גם המאווררים הכי שקטים, אם יפעלו במהירות גבוהה הם ירעישו. והמפתח להשקטה של המחשב אחרי שמשקיעים בחומרה שקטה, הוא שליטה במאווררים והורדת מהירותם למהירות שקטה.

מאווררים שקטים ואיכותיים, יש לחברות scythe ו . אני באופן אישי קונה מאווררים רק של החברות הנ"ל.

התאמת הקירור והמאווררים למערכת, היא לא טובה. אבל גם המאווררים האלו יהיו יותר שקטים במהירות נמוכה. ברגע שאדע באיזה לוח מדובר, אבדוק איך ניתן לפתור את הבעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המאוורר של המעבד הוא באמת 3 פינים בזמן שבלוח אם זה 4 פינים אבל המאוורר של המארז הוא 3 פינים והוא מחובר ללוח אם ל3 פינים גם אבל עדיין בתוכנה speedfan אני לא מצליח לשנות מהירות, רק את המאוורר של הכרטיס מסך אני מצליח לשנות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יהיה לי מאוורר למעבד אם 4 חיבורי פינים אני יוכל לשנות את המהירות עם התוכנה speedfan??

ומה אני עושה עם המאוורר של המארז שהוא 3 פינים אבל גם הלוח אם הוא 3 פינים ואני עדיין לא מצליח לשנות את המהירות שלו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלוח הזה יש תמיכה רק לקירור מעבד PWM 4pin. זה מופיע כ-CPUFAN1. אם הם הרכיבו לך את המפרט, זו טעות שלהם ושיחליפו לך לדגם אחר שתומך בPWM, למשל לזה שהוא גם יותר שקט ופחות יקר.

חוץ מזה יש 3 חיבורי מאווררים נוספים למארז אבל רק אחד מהם (SYSFAN1) תומך בשליטה במאווררי ב3pin, ולשם צריך לחבר את מאוורר המארז (החיבור בלוח הוא אמנם חיבור עם 4 פינים אבל זה 4 פינים "מזוייף" שיכול לשלוט רק במאווררי 3pin). שני ההחיבורים הנוספים (SYSFAN2,SYSFAN3) הם חיבורים שרק נותנים מתח למאווררים אבל אין שליטה במהירות והיא רצה על המקסימום.

את מהירות המאווררים צריך לכוון דרך הBIOS.

את מאוורר המארז גם צריך להחליף כי המהירות שלו גבוהה מדי (2000) ובBIOS אפשר להוריד את המהירות רק ל-50% שזה לא מספיק. שיחליפו למאוורר הזה (מהירות 1300 אבל זה הכי איטי שיש להם בחנות, וזה גם מאוורר איכותי מאוד ושקט). אידאלי שיעבוד על מהירות 500-600 אחרי שמורידים את המהירות, ובמצב כזה הוא שקט לחלוטין. ההפרש במחיר עבור 2 ההחלפות האלו הוא סה"כ 11 ש"ח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואם בלוח אם יש 3 פינים למאוורר של מארז ואני קונה מאורר עם 4 פינים, המאורר לא יעבוד?

אם החיבור בלוח הוא עם 4 פינים (אבל מזוייף) אז יעבוד רק על מהירות הכי גבוהה ללא יכולת שליטה. אם יש רק 3 פינים בחיבור, לא ניתן לחבר כלל מאוורר PWM עם 4 פינים.

כדי לדעת איזה חיבורים יש באמת בלוח האם, אפשר לוודא רק בחוברת הוראות לפי החיווט של החיבורים. מה שרשום בספסיפיקציות לא מדוייק.

המאוורר של המעבד הוא באמת 3 פינים בזמן שבלוח אם זה 4 פינים אבל המאוורר של המארז הוא 3 פינים והוא מחובר ללוח אם ל3 פינים גם אבל עדיין בתוכנה speedfan אני לא מצליח לשנות מהירות, רק את המאוורר של הכרטיס מסך אני מצליח לשנות

כנראה שהמאוורר מחובר לSYSFAN2 או SYSFAN3 שהם לא ניתנים לשליטה. צריך לחבר אותו לSYSFAN1, שנראה כמו חיבור 4 פינים אבל מבחינת החיווט הוא 3 פינים וזה מה שקובע. SYSFAN1 מאפשר שליטה רק במאווררי 3pin.

בBIOS אפשר להוריד את המהירות בלוחות עד 50%, אלא אם כן בלוח הזה הם שינו את ההגבלה. בעזרת התוכנה של לוח האם ניתן להוריד אולי למהירות נמוכה יותר. אם speedfan תומך בלוח, ניתן להוריד למהירות המינימלית של המאוורר הספציפי שמחברים. רק צריך לשים לב שלכל מאוורר יש מהירות "התחלה" כדי שהוא יופעל ממצב מהירות 0, והמהירות הזאת יכולה להיות גבוהה יותר מהמהירות הכי נמוכה שהוא יוכל לרדת אליה כשהוא פועל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...