פורסם 2014 באוגוסט 1911 שנים שלוםבמשך שנים הייתה לי בחדר נורת ליבון רגילה, של 100W.לפני כמה שנים עברתי לנורת PL 18W, עם אותו בית מנורה והכל,והתחילה תופעה קצת מעצבנת:אם אני מכבה את המתג ואני לא עושה את זה בצורה מספיק מהירה, אז שומעים ניצוץ בתוך המתג..אני מניח שזה קורה בגלל שלנורת PL יש Starter, בניגוד לנורות הישנות שהן פשוט כמו נגד ולא יותר מזה.האם יש איזה רכיב שאני יכול להוסיף בטור/במקביל לסיפור, כדי שהניצוץ המעצבן יפסיק?תודה
פורסם 2014 באוגוסט 1911 שנים "מנורות פלורסצנט קומפקטיות" בכללי נקראות CFL. מתוכן PL זה הסוג שיש לו חיבור פינים ולא E27ב CFL E27 אין סטרטר, יש מעגל שהוא פחות או יותר switching power supply"ההתחלה" של המעגל הזה היא נגד-פיוז, 4 דיודות, וקבל אלקטרוליטי גדול על ה DCברגע החיבור למתח, הקבל נטען במכה של זרם טעינה גבוה, שיכול להיות בסדר גודל של 10..20Aברגע הניתוק מהמתח, הנורה ממשיכה לדלוק מהמתח הטעון בקבל - שיש לו קיבול דיי קטן של כמה uF בודדים - ופורקת אותו מיידית. וחוצמזה, כשהקבל חם ה ESR שלו נמוך יותר וזרם הטעינה הראשונית יהיה גבוה יותר בהשוואה למנורה קרהאם הניתוק של המפסק לא חלק, כלומר, המוליכים מתנתקים ואז שוב נוגעים, בחיבור מחדש יש שוב את הניצוץ של הטעינה של הקבל. וגם אם לא. כשהקבל נפרק (עד למתח שבו הנורה לא דולקת, בסדר גודל של 50-100V), מתח ה peak בין המוליכים במפסק הוא 340V פחות אותם 50..100V בהתאמה = 250..300V. אם המוליכים במפסק מתנתקים ולא מייד מתרחקים אחד מהשני, אלא ממשיכים לעמוד לרגע במרחק של הרבה פחות מ mm, ברגע שהקבל נפרק והמתח על המפסק מגיע ל 250-300V, הוא יכול להספקי לפרוץ מחדש את המרחק בין המוליכיםבמפסק אמור להיות מבנה קפיצי שמוודא שתמיד המוליכים יוצרים מגע במכה ומנתקים אותו במכה - בדיוק על מנת להקטין את הניצוץ, ובמפסק תקין הוא יהיה כזה שלא תשמע אותו אם CFL קטן של 18Wבכמה מפסקים - כמו הישנים אם הידית הקטנה של tadiran citor / דיג / וייסבורד, המבנה הזה מבוסס על קפיץ שמושך מוליך קטן אחריי הידית, והוא אמין ויכול לעבוד עשרות שניםבכמה מפסקים - כמו הישנים אם הידית הקטנה של טילון ("שקע תקע") / אלקטרו נתך, אין בכלל מבנה כזה - הקפיץ מושך את הידית מהצד ורק מחזיק אותה במצב שבו המשתמש משאיר אותה, אבל המוליך הקטן מחובר ישירות לידית - המהירות שבה הוא יוצר או מנתק מגע היא בדיוק המהירות שבה המשתמש מזיז את הידית - אם המשתמש לא מזיז אותה במהירות הניצוץ יכול להיות דיי גדול, במיוחד אם CFLבכמה מפסקים - כמו רוב ה "מעוצבים" אם הידית הגדולה על כל המפסק, המבנה הזה מבוסס על חלק קפיצי שמחובר לידית ומחליק על הצד האחורי של המוליך הקטן. על מנת שהוא יחליק מהר הוא מרוח בגריז - יכול לקרות שאחריי כמה שנים הגריז מתייבש והמוליך הקטן מתחיל לזוז בצורה "סטיקית" במקום במהירות
פורסם 2014 באוגוסט 1911 שנים רציתי לשאול בקשר למנורות הפלורסנטיות הכביכול חסכוניות . זה נכון שאם מדליקים ומכבים אותם לעיתים קרובות אז יהיה צריכת חשמל גבוהה בגלל שההדלקה שלהם צורכת הרבה זרם ?
פורסם 2014 באוגוסט 1911 שנים מחבר "מנורות פלורסצנט קומפקטיות" בכללי נקראות CFL. מתוכן PL זה הסוג שיש לו חיבור פינים ולא E27תודה על התיקוןאוקיי אז הנורה הנ"ל היא CFL. ב CFL E27 אין סטרטר, יש מעגל שהוא פחות או יותר switching power supply"ההתחלה" של המעגל הזה היא נגד-פיוז, 4 דיודות, וקבל אלקטרוליטי גדול על ה DCאז בעצם הניצוץ הוא בגלל קבל ולא סליל?מעניין. במפסק אמור להיות מבנה קפיצי שמוודא שתמיד המוליכים יוצרים מגע במכה ומנתקים אותו במכה - בדיוק על מנת להקטין את הניצוץ, ובמפסק תקין הוא יהיה כזה שלא תשמע אותו אם CFL קטן של 18Wאולי באמת כדאי לנסות מפסק אחר - אנסה את זה..המפסק שלי הוא לא הישנים עם הפלסטיק הקטן, אלא החדשים יותר המעוצבים.(יש עדיין בתים עם הישנים? נראה לי שעברו 3 דורות של מתגים כבר מאז)הפלסטיק שזז הוא בגודל כמעט כמו כל המלבן של המתג, למעט מסגרת קטנה - כמו שכתבת: ה"מעוצבים" עם הידית הגדולה על כל המפסק.אוקיי אחליף את המתג בהקדם,ורצוי לאחד כזה שכשמשנים לו את המצב, אז ממש שומעים קליק בפנים, שמלמד על הרחקה בין שני המצבים.תודה רבה נערך 2014 באוגוסט 1911 שנים על-ידי card
פורסם 2014 באוגוסט 1911 שנים CFLהמכה הראשונית בהפעלה של CFL היא מהטעינה של הקבל. ב CFL של 18W עומד קבל של 4.7 uF או דומההאנרגיה שנטענת בו E = 1/2 C V^2 = 1/2 * 4.7e-6 * 340^2 = 0.3Jהאנרגיה שנופלת על הפסדים במעגל בזמן הטעינ הגם היא שווה ל 0.3Jביחד, כמות האנרגיה שה CFL צורך במכה ברגע ההדלקה היא 0.6Jבעבודה רגילה, CFL צורך 18W = 18J/sec. כלומר, האנרגיה שנצרכת במכה הראשונית קטנה פי 30 ממה שה CFL צורך בשניה אחת של עבודה רגילהפלורסצנט + סטרטרבטור לפלורסצנט יש סליל. בפלורסצנט 36W הערך של הסליל הוא כ 0.87H והתנגדות החוט כ 50 ohm (מדדתי על סליל של עין השופט מדגם Mini40NS)בעבודה רגילה בפלורסצנט עובר זרם של 0.43A. הפלורסצנט צורך 36W, הסליל 50 * 0.43^2 = 9.2W, ביחד 45.2Wבהדלקה הסטרטר סוגר ופותח כמה פעמים את המעגל, דיי באקראיות - שונה בכל הדלקה. כזהמעגל סגור, נופל על הקצוות של הפלורסצנט משהוא כמו 10V בכל קצה, כלומר, על הסליל נופל 220Vעל מנת להימנע מחישובים של זויות פאזה וכו' נניח שעדיין נופלים עליו כל ה 240V, לא הבדל משמעותי. בסוף נוסיף את האנרגיה שנופלת על הקצוות של הפלורסצנט. בכך הטעות שאנחנו מכניסים היא בכיוון של יותר צריכת חשמל בהדלקה, כלומר, מה שנחשב יהיה יותר חמור ממה שקורה במציאותההיגב של הסליל :XL = 2pi F L = 2pi * 50 * 0.87 = 273 ohmהוא גדול יותר מההתנגדות של הסליל, לכן שוב על מנת להימנע מחישובי פאזות נניח שההיגב של הסליל הוא כל מה שמגביל את הזרם במעגל. כמו קודם, אנחנו מוסיפים טעות בכיוון של יותר צריכת חשמל בהדלקההזרם שיעבור במעגל במצב הזה 240V / 273 ohm = 0.88Aההפסדים על התנגדויות במעגל : 10V * 0.88A = 8.8W על כל קצה של הפלורסצנט + 50ohm * (0.88A)^2 = 38.7W על ההתנגדות של החוט בסליל, ביחד 56.3W, כל זמן שעובר זרם דרך הסטרטר והפלורסצנט דולק בקצוותכמות האנרגיה שנטענת לסליל כאנרגיה מגנטית ומשתחררת בכל פלאש שהפלורסצנט עושה : E = 1/2 L I^2 = 1/2 * 0.87 * 0.88^2 = 0.33Jניקח פלורסצנט worst case שממש לא רוצה להידלק - 10 שניות של מאמץ להדלקה, בהן מתרחשים 5 פלאשים, 3 שניות של רגעים שבהם הפלורסצנט דולק לרגע ונכבה, ו 5 שניות של פלורסצנט דולק בקצוות5 פלאשים = 5 * 0.33J = נניח 2J3 שניות של פלורסצנט דולק לרגע = 45.2W * 3sec = 136J5 שניות של פלורסצנט דולק בקצוות = 56.3W * 5sec = 281Jביחד, בהדלקה של הפלורסצנט הלכו 419J10 שניות של עבודה רגילה = 45.2W * 10sec = 452Jכלומר, בהדלקה הוא לוקח פחות מעבודה רגילהBUSTEDתפרק את המפסק ותשחק איתו, יכול להיות שהוא צריך קצת גריז מחדש וכדומה או סתם נתקע בגלל שנכנס לתוכו צבע כשצבעו את הקיראם אתה הולך לקנות מפסק היום, מתוך מה שיש בחנויות Nisko (מיוצרים על ידיי Mepa טורקיה) נראים לי בנויים בצורה הכי נורמליתהמפסקים "הישנים" עדיין מיוצרים היום : http://www.waisbord.co.il/prodlist.asp?idCategory=301&idParentCategory=19. וייסבורד היום לא משתמשים בפלסטיק באותה רמה כמו החברות שייצרו מפסקים דומים בעבר, מפסקים איכותיים יותר שעשויים מ phenolic resin (פלסטיק קשיח שלא נהרס אם הזמן) מחזיקים בקלות 50 שנה
פורסם 2014 באוגוסט 1911 שנים מחבר תודהאני חושב שיש לי בבית מפסק חדש לגמרי..ומהסוג ש"מקליק" בכל שינוי מצב.כך שלא אצטרך לקנות
פורסם 2014 באוגוסט 1911 שנים בינארי -אני נפעם בכול פעם מחדש מההסברים המפורטים והמדויקים שלך - תענוג לקרוא אותם!יישר כוח על האנרגיה הטובה שאתה משקיע לטובת כלל חברי הפורום!ותודה רבה רבה לך!
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.