איך מבצעים חיבור של מצת הרכב לפרויקט? (כרטיס) - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך מבצעים חיבור של מצת הרכב לפרויקט? (כרטיס)


bubbles

Recommended Posts

תקע מתאים + פיוז בזרם קצת יותר גבוה מצריכת הזרם המקס' של הפרוייקט

כמו כן הפרוייקט עצמו אמור לעמוד בכמה תנאים :

- עמידות במתחים גבוהים יותר מ 12V. המתח ברכב יכול להגיע ל 15V ויותר

- עמידות ב ripple גבוה בכניסת המתח. שים דיודה בכניסת ה + לפרוייקט לפניי הקבל אם יש שם קבל. ואם יש רכיבים אלקטרוניים קבל הוא חובה

- מוליכים שיכולים להחזיק את הזרם שהפרוייקט לוקח

- מארז שימנע מדברים לגעת במוליכים ולקצר

- אם בשקע יש מתח כשהרכב לא מונע, הפרוייקט אמור להיות כבוי או אם צריכת זרם אפסית אחרת הוא יוריד את המצבר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תקע מתאים + פיוז בזרם קצת יותר גבוה מצריכת הזרם המקס' של הפרוייקט

כמו כן הפרוייקט עצמו אמור לעמוד בכמה תנאים :

- עמידות במתחים גבוהים יותר מ 12V. המתח ברכב יכול להגיע ל 15V ויותר

- עמידות ב ripple גבוה בכניסת המתח. שים דיודה בכניסת ה + לפרוייקט לפניי הקבל אם יש שם קבל. ואם יש רכיבים אלקטרוניים קבל הוא חובה

- מוליכים שיכולים להחזיק את הזרם שהפרוייקט לוקח

- מארז שימנע מדברים לגעת במוליכים ולקצר

- אם בשקע יש מתח כשהרכב לא מונע, הפרוייקט אמור להיות כבוי או אם צריכת זרם אפסית אחרת הוא יוריד את המצבר

גדול אתה, תודה רבה

- - - תגובה אוחדה: - - -

"

- עמידות ב ripple גבוה בכניסת המתח. שים דיודה בכניסת ה + לפרוייקט לפניי הקבל אם יש שם קבל. ואם יש רכיבים אלקטרוניים קבל הוא חובה"

איפה בדיוק לשים את הדיודה? איזה כניסת +? ולפני איזה קבל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מנחש שאם בנית פרוייקט אלקטרוני יש לו כניסת + ....

מטען יכול להיות אופציה אם אתה צריך 5V, אבל כמה הבהרות על דברים שנאמרו :

מקור חשמל אינו יכול להיות בו זמנית מקור מתח קבוע ומקור זרם קבוע

יש מקור מתח למשל של 5V 3A. מקור המתח נותן 5V קבוע, הזרם יהיה תלוי במה שמחברים אליו והמקס' שמותר להוציא ממנו הוא 3A

יש מקור זרם למשל של 5V 3A. מקור הזרם נותן 3A קבוע בתנאי שיש משהוא שמחובר אליו והמתח לא עולה מעל 5V

רוב המקורות הם בערך מקור מתח קבוע. מכאן יש להם הגבלה על הזרם - אם תחבר אליהם משהוא שמושך זרם גבוה יותר, אתה מפעיל אותו במצב שהוא לא מיועד להיות בו ויתכנו כמה תוצאות :

המטען יתחמם ולאורך זמן יישרף

המטען לא יתנהג כמקור מתח קבוע אלא יוריד את המתח

המטען ייכנס למצב הגנה ויכבה או יתחיל להיכבות ולהידלק שוב ושוב

המטען יתחיל להוציא קפיצות מתח ויכול לפגוע במעגל שמחובר אליו

כמו כן יש מטעני רכב (בעיקר הפשוטים יותר / ישנים יותר, שהיו אם חיבור טעינה לדגם ספציפי ולא , אבל זה קורה גם במטעני מסוימים) שהם לא מקור מתח קבוע אלא המתח שלהם תלוי משמעותית בזרם - כשצריכת הזרם מהמטען נמוכה המתח יכול להיות כמה V יותר ממה שצריך, כשצריכת הזרם קרובה למקס' המתח יכול לרדת גם ל 4V או פחות. זה לא היה מורגש יותר מידי בטלפונים הפשוטים אבל לא מתאים לכל מעגל אלקטרוני

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...