פורסם 2014 ביולי 2111 שנים אני משתמש בהום פלאג על רשת החשמל, כדי להעביר אינטרנט מקצה לקצה בבית.הכל עובד פיקס, אבל כשאני מדליק את האור באמבטיה, התקשורת מתנתקת !...יש למישהו רעיון איך לפתור את הבעיה ?אני לא יודע אם זה קשור - אבל אציין שעפ"י דרישות המכשיר יש לחבר כל קצה של ההום פלאג לשקע נפרד (שלא יחוברו אליו מכשירים נוספים באמצעות מפצל).בפועל, בצד הקולט ההום פלאג אכן מחובר לשקע נפרד, אבל בצד המשדר אין לי אפשרות לחברו לשקע נפרד, והוא מחובר עם מפצל יחד עם עוד כמה מכשירים).אודה לרעיונות ו/או הצעות לפתרון.
פורסם 2014 ביולי 2111 שנים איזה מנורה יש שם ?יש מאוורר או משהוא על אותו מפסק חוץ מהאור ?המפסק תקין ? (לא כזה שאם נוגעים בו קצת כשהוא דלוק יש צליל של זזזזז והאור מרצד) ?
פורסם 2014 ביולי 2111 שנים מחבר יש באמבטיה 8 נורות לד כפול 12 ואט כל אחת ==> סה"כ : 96 ואט.המפסק תקין, וחוץ מהתאורה אין עליו שום דבר נוסף.
פורסם 2014 ביולי 2111 שנים כנראה שהשנאים של הלד מכניסים הפרעות לרשת החשמל מה שמחסל את התקשורת בין המתאמים.גם פלורסצנטים ללא קבל מלכלכים את הרשת.תנסה לחבר את התאורה של המקלחת לפאזה אחרת מהמתאמים.
פורסם 2014 ביולי 2111 שנים מחבר שלומי,תודה על תשובתך.אם אני לא טועה, הנורות באמבטיה מחוברות בחיבור ישיר, ללא שנאי.
פורסם 2014 ביולי 2111 שנים המתח ברשת החשמל הוא 220VAC והלדים עובדים בוולטים בודדים בDC.לכן בכל מקרה יש תהליך של המרת מתח בין אם זה ע"י שנאי חיצוני או שנאי פנימי שמובנה בגוף התאורה.בפלורסצנטים תקניים משתמשים (למיטב זכרוני) בקבלים של 4 מיקרופראד.אם זה היה הבית שלי, הייתי מנסה לחבר קבל כזה בכניסת המתח של כל גופי התאורה.שים לב שרק חשמלאי מוסמך רשאי לעשות את זה ואין במידע שלי כל לקיחת אחריות על העניין. נערך 2014 ביולי 2111 שנים על-ידי shlomi6
פורסם 2014 ביולי 2111 שנים Shai :הקבל שיש בלורסצנטים הגיע ממקום אחר לגמרי, הוא לא קשור ל EMI ("לכלוך" מערכת החשמל = Electro Magnetic Interference)פלורסצנט "סטנדרטי" עובד על זרם AC 50 Hz רגיל של רשת החשמל. הוא מחובר ל 240V בטור לסליל (choke), ובמעגל יש גם סטרטר שלא ממש משנה לנושא שלנוהסליל מביא לכך שהגל של הזרם מגיע בלאג אחריי הגל של המתח. בהתחשב בלאג, למערכת יש מקדם הספק נמוך : הפלורסצנט מקבל 42 W (הפלורסצנט עצמו 36W, הסליל כמה W נוספים), אבל הזרם שקיים במערכת גבוה יותר ממה שעומס של 42W "אמיתי" היה לוקח. הזרם "המיותר" לא נעלם, הוא פשוט עובר קדימה ואחורה בין הסליל וחברת חשמל. הוא לא מתבזבז ולא נמדד במונה, הוא פשוט עובר בחוטים, מפסקים וציוד של חברת חשמל קדימה ואחורה סתם ומשתתף בהעמסה עליהם סתם : גוף תאורה שלוקח 42W, מעמיס את חוטי החשמל כיאלו שהוא גוף של 100W.....לקבל יש התנהגות הפוכה מזאת של סליל. בקבל הזרם מקדים את המתח. בוחרים קבל בגודל שבו הזרם שהוא לוקח שווה לזרם "המיותר" בסליל של הפלורסצנט, ומחברים אותו ישר על כניסת ה 240V למעגל של הפלורסצנט. התוצאה : החלק "המיותר" של הזרם שהסליל לוקח עובר עכשו קדימה ואחורה בין הסליל והקבל בלבד - הוא לא יוצא מתחומי גוף התאורה, לא עובר בחוטי החשמל וכו' ולא מעמיס אותםהתפקיד של הקבל הוא "תיקון מקדם הספק" - PFC : על מנת שפלורסצנט שאמור לקחת 42W יאמץ את מערכת החשמל כמו פלורסצנט של 42W ולא של 100W. בפקי מחשב יש סיפור דומה, וגם בהם משתמשים ברכיבים או מעגל אלקטרוני לתיקון מקדם ההספקבלי קבל, הפלורסצנט פשוט מעמיס על מערכת החשמל יותר ממה שבאמת נדרש. אבל הוא לא מלכלך את החשמלספקים אלקטרוניים (switch mode) נמצאים בכל דבר היום - מחשבים, מטענים, פלורסצנטים (בעיקר הפלורסצנטים הדקים - T5 שעובדים בתדר גבוה של עשרות KHz), לדים וכו. הבעיה שם שונה לחלוטין :בספק כזה יש מעגל שמייצר פולסים בתדר גבוה. כלומר, יש מוספט או רכיב אלקטרוני אחר שמחבר ומנתק במהירות גבוהה את השנאי מהמעגל. כתוצאה ישירה מכך צריכת הזרם של המעגל כולו היא לא רציפה אלא בצורת פולסים בתדר של עשרות או מאות KHzברוב הספקים מהסוג הזה יש קבל אלקטרוליטי גדול על מסילת ה DC במתח הגבוה, כך ש"בגדול" הזרם שמגיע למעגל מבחוץ הוא פיקים של הטעינות של הקבל הזה 100 פעמים בשניה. אבל לא בגדול, הפולסים של הזרם למעגל הפנימי מורגשים גם בכניסת ה 240V. מה שאומר, שכמה עשרות או מאות אלפיי פעמים בשניה המתח במעגל ה 240V קופץ קצת בגלל פולס מהיר של זרם גבוה שנמשך ממנו. הקפיצות האלה הן ה "לכלוך" שנכנס מהספק למערכת החשמלבספק איכותי אמור להיות EMI filter בכניסת המתח. הוא נמצא שם על מנת למנוע מהלכלוך לצאת החוצה, לא על מנת למנוע מלכלוך מבחוץ להיכנס פנימה. filter כזה בנוי על מערכת של סלילים וקבלים קטנים שמחליקים את הפולסים החדיםוהקבלים ב EMI filter הם בסדר גודל שונה לחלוטין מאלה של PFC. קבל EMI בספק מחשב יכול להיות בסדר גודל של 0.22uF בין פאזה וניוטראל, והקבלים בין פאזה/ניוטראל ואדמה קטנים ממנו בכמה סדרי גודל. אם תחבר סתם קבל 4uF בכניסה של ספק אלקטרוני... לא עשית בזה כלום, קבל לבד הוא לא filterהפילטרים האלה לא נמצאים בהרבה מקומות שבהם הם כן אמורים להיות. בפרט - ספקים של מחשבים ומטענים גנריים, גופי תאורה זולים. לא הייתי מצםה למצוא כזה במנורת לד מ deal extreme (גם לא הייתי מצפה למצוא שם בידוד מספיק כדיי שהיא תהיה בטיחותית לשימוש בכלל), וגם לא בטוח בדברים שניתן למצוא בארץ אצל מותגים כמו hyundai ....לכל לד יש דרייבר, לפעמים הוא נמצא בתוך מנורת הלד עצמה ולא בגוף התאורה. רוב מנורות הלד אם חיבור E27 או GU10 וכו' הן כאלה - מיועדות לחיבור ישיר ל 240V(ואתה יכול לדמיין כמה מנסים להקטין את המעגל שייכנס בנורה, אז EMI filter לעיתים קרובות מועף מהתכנון כי הוא "לא חיוני")ניתן לנסות להוסיף פילטר EMI על הקו הראשי שנכנס למערכת של הלדים, לא יודע אם זה באמת ייתן משהוא .....וניתן להעיף משהוא מהם - את הלדים או את ה home plug ולחפש פתרונות תאורה או תקשורת נורמליים יותר
פורסם 2014 ביולי 2211 שנים מחבר ל- 11010010110 -קודם כל, המון המון תודה על תשובתך הסופר-מקצועית. :ניתן לנסות להוסיף פילטר EMI על הקו הראשי שנכנס למערכת של הלדים, לא יודע אם זה באמת ייתן משהוא .....כיוון שאני לא מבין כמעט כלום בחשמל, אודה לך אם תפרט יותר לגבי הפילטר EMI שהצעת כאן : אם בחדר האמבטיה יש כאמור 8 נורות לד בחיבור GU10. לאן צריך לחבר את הפילטר הזה ? :ניתן להעיף משהוא מהם - את הלדים או את ה home plug ולחפש פתרונות תאורה או תקשורת נורמליים יותראם התקנת הפילטר לא תהיה אפשרית, ואצטרך לוותר על ההום פלאג - איזה פתרונות תקשורת "נורמליים יותר" אתה מציע ?מאד אודה לתשובתך.
פורסם 2014 ביולי 2211 שנים הפילטר הוא מעגל של כמה סלילים וקבלים, והוא יכול להיות בצורות שונות - למשל בספקי כוח של מחשבים פשוט בונים אותו על המעגל של הספק עצמו. למקרים כמו שלך הוא קיים בצורה של קופסה סגורה אם חוטים כמו כאןhttp://www.ebay.com/itm/AC-115V-250V-6A-Single-Phase-AC-Power-Line-EMI-Filter-CW1B-06A-L-/321125144372מחברים אותו בדיוק כמו שמופיע בציור עליוקיימים גם פילטרים שיש להם יותר דרגות סינון כמו זה :http://www.ebay.com/itm/CORCOM-10VR1-F7206-EMI-FILTER-10A-120-250V-50-60HZ-/271524042843אבל המשלוח שלו יקר ברמות על, וניתן לקבל את אותה תוצאה על ידיי חיבור 2 פילטרים פשוטים אחד אחריי השניבכל מקרה, אין ודאות שחיבור של פילטר וגם של 2 פילטרים יפתרו את הבעיהפתרונות כמו כבל ethernet (מומלץ) או wifiבמקרה של GU10 (ובטח אלה מנורות שקועות) הברירה היא לד או הלוגן, ההלוגן נותן אור איכותי אבל מתחמם משמעותית וצורך הרבה חשמל (למרות שצריכת החשמל שלו היא לא בעיה אם האור בחדר האמבטיה לא דולק לזמן ארוך) לכן יכול לא להתאים לך, במקרה כזה אתה נשאר אם הלד נערך 2014 ביולי 2211 שנים על-ידי 11010010110
פורסם 2014 ביולי 2311 שנים מחבר תודה על התשובה המפורטת.אם אני הולך על הפילטר לאן בדיוק אני מחבר אותו ? ללוח ? מה אני אומר לחשמלאי ? נערך 2014 ביולי 2311 שנים על-ידי shaico
פורסם 2014 ביולי 2311 שנים לפני הלדים וכמה שיותר קרוב אליהם. אם הלדים נמצאים בתוך ארון קיר וכדומה אז בקופסת חשמל מעליו, איפה שעוברים החוטיםלחבר לפילטר עצמו אדמה, גם אם הלדים לא צריכים אדמהלחבר את הפילטר בכיוון הנכון - line למתח, load ללדיםלחבר את הפילטר בתוך קופסת חשמל אפורה אטומה למים (אפשר בקופסה צפופה, הוא לא מתחמם)
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.