עבור לתוכן

מגרשי מכוניות

Featured Replies

פורסם

מישהו מכיר, כדאי להתעסק?

פורסם

מגרשי מכוניות פרטיים לא הייתי מתקרב... לגבי חברות הליסינג הגדולות יש להם עדיין קצת כבוד ומוניטין לשמור עליו, רק כמו שאמרו עדיין תבדוק את הרכב במקום אמין וטוב. ותנסה לבדוק מה הרקע שלו, אם זה היה ליסינג פרטי או רכב חברה ואז זה כבר יותר מסוכן.

בתור אחד שעבד פעם בחברת השכרה, אני לא הייתי קונה רכבי השכרה לדגומה... במיוחד לא הקטנים שבהם מתעללים הכי הרבה.

פורסם

בתור אחד שנהג הרבה על רכבים שכורים - מצטרף להמלצה של זה שמעלי.

פורסם
מגרשי מכוניות פרטיים לא הייתי מתקרב... לגבי חברות הליסינג הגדולות יש להם עדיין קצת כבוד ומוניטין לשמור עליו, רק כמו שאמרו עדיין תבדוק את הרכב במקום אמין וטוב. ותנסה לבדוק מה הרקע שלו, אם זה היה ליסינג פרטי או רכב חברה ואז זה כבר יותר מסוכן.

בתור אחד שעבד פעם בחברת השכרה, אני לא הייתי קונה רכבי השכרה לדגומה... במיוחד לא הקטנים שבהם מתעללים הכי הרבה.

מסכים אתך בכל מילה. אם אתה קונה מחברת ליסינג גדולה ומכובדת יש לך "אבא ואמא" לפנות אליהם במקרה הצורך. אני עשיתי טרייד אין בסניף נתניה של אלבר ועד עכשיו טפו טפו טפו אין בעיה עם הטויטה אוריס. מגרשים, לך תדע ממי אתה קונה ומה היה קודם עם האוטו

פורסם
  • מחבר

אנסה למקד יותר את השאלה - האם רכבים גדולים יד שניה מחברות ליסינג מוכרות וגדולות הם במצב פחות טוב מאשר מאדם פרטי?

פורסם

אין באמת תשובה של כן או לא.

כל מקרה לגופו, חייבים לבדוק כל רכב לפני שקונים. מאדם פרטי או מחברת ליסינג...

פורסם
  • מחבר

חייב להיות כיוון כללי

פורסם

בגדול ניתן להניח שכן, הבעיה היא שההיצע של מכוניות היום מוצף במכוניות ליסיניג לשעבר.

אני גם קניתי רכב ליסינג לשעבר מאדם פרטי עוד, ובנתיים אחרי יותר משנה הרכב מתפקד מעולה.

בסופו של דבר אמרתי לך, כל רכב יש לבדוק בזכוכית מגדלת, הסיכוי שיהיו בעיות ברכב שונות לפי העבר שלו, לא חסרים רכבים פרטיים שעברו תאונות קשות עם שאסי שהבעלים ינסו להסתיר זאת ( גם זה מניסיון) .

לגבי מכוני הבדיקה, חלקם נותנים לך תעודת ביטוח מסוימת לגבי המצב של רכיבים קריטיים שנבדקו על ידם, במידה ומתגלה מחדל בבדיקה יש באפשרותך לתבוע את ההפסדים שלך מהם ולא ממי שקנית ממנו את הרכב.

פורסם

וול, אני מודה שאני לא מומחה גדול בתחום הזה אבל אני בהחלט יכול לספר לך על טעויות שעשיתי שתלמד את הלקח מהן.

1) קודם כול אל תחפש פרוטקציות - גם אם בעלה של אחותך הוא במקרה עובד במגרש ליסינג ומוכר מכוניות, על תסתמך על העובדה הזאת כדי שהוא יסדר לך רכב טוב עם עבר נקי. כשחיפשתי רכב פניתי לבעלה של חברה טובה מאוד של אמא שלי שהוא בתפקיד בכיר באחת החברות הליסינג הגדולות והוא הפנה אותי באופן אישי לאחד החברים שלו שהמוכר במגרש.

במשך שעה וחצי הוא הציג לי מכוניות שונות במגרש ובמחשב שעונות לדרישות שלי - רכב שלא עבר תאונה/התעללות עם כמה שפחות קילומטרים אבל לא הייתי מרוצה בגלל שראו על חלק מהמכוניות שהן עברו שיפוץ פח או שהם היו מעל התקציב שלי ואז דינג דינג דינג מצאתי את הרכב שאני "מעוניין" בו (יותר נכון אבא שלי אמר לי שאני אפסיק להתפנק ואבחר את האוטו הזה) ובחרתי רנו מגאן 2008 עם 52 אלף קילומטרים.

אני אהיה כנה, הוא עשה לי מחיר והוריד לי בסביבות ה7000-5000 ש"ח מהמחיר מחירון, אני לא זוכר כמה היה הסכום הסופי אבל עשה לי הנחה.

מפה זה מוביל אותי לסעיף השני אחרי חיפוש פרוטקציות:

2) תדרוש לקחת את הרכב למוסך מוסמך ויותר מזה תדרוש לעבור על ההיסטוריה של הרכב ואיזה טיפולים הוא עבר.

הייתי תמים וחשבתי שאפשר לסמוך עליו אז שאלתי אותו האם הרכב עבר טיפולים חריגים והוא אמר שלא. אז דרשתי לראות *רק* את הטיפול האחרון של הרכב והוא שלף דף שמוכיח שהרכב עבר טיפול כשבוע שבועיים לפני ופחות או יותר זה היה טופס טכני של החלפת שמן ותחזוק המנוע. נראה בסדר בשבילי.

זהו, המילה לסמוך...מוביל לסעיף השלישי:

3) תסמוך על עצמך ולא על המוכר. כשהרכב הגיע חשדתי קצת ושאלתי את הבחור שאלות לגבי "מה זה? מה זה? למה זה ככה? למה אין גלגל רזרבי? למה למה למה.." וההוא עם לשון חלקה ביותר הייתה לו תשובה חלקלקה לכל דבר.

אז בסוף לקחתי את הרכב, שילמתי עליו כמה שעלה ובאותו השבוע נאלצתי לקחת את האוטו למוסך ולשלם יותר מ3000 ש"ח על בעיות שפתאום צצו להן במנוע.

החברה התנערה מכל אחריות ולא הסכימה לפרסם את ההסטוריה של הרכב עד שתבעתי להם את הצורה, הרווחתי 5K ש"ח וסוף סוף קיבלתי את ההסטוריה שמוכיחה שהייתי צריך לסמוך על עצמי ולבדוק את הרכב לפני שקניתי.

הרכב נאנס מכל הכיוונים ועלה לי עוד הון תועפות מאז שקניתי אותו. לצערי עדיין יש לי אותו - וברצינות רנו זה חרא של אוטו. (בדיוק הייתי במוסך לפני יומיים החלפתי ב500 ש"ח חיישן דפוק בפעם הרביעית כבר).

נערך על-ידי Guy950

פורסם
  • מחבר

הוצאת לי את כל החשק

פורסם

אם תדע מה אתה רוצה, ותקח את הרכב לבדיקה במכון חיצוני ולא תסתמך על שום טופס שיציגו לך בחברת הליסינג, לא אמורות להיות בעיות.

יש כמה יתרונות ברכישה מחברת ליסינג גדולה ומוכרת:

א) אחריות - אמנם מוגבלת למכלולים מסוימים, אבל אני לא מכיר שום מקרה שהתנערו ממנה, גם מנסיוני האישי וגם מנסיון של אחרים שאני מכיר.

ב) מימון - בדרך כלל נותנים תנאי תשלום ומימון נוחים מאוד

גם אני רכשתי בעבר רכב מחברת ליסינג (מאוטוסטנר, שמוכרים רכבים שהושכרו/הוחכרו דרך הרץ) ואני מכיר לא מעט אנשים שעשו זאת, ובסך הכל הם מרוצים יחסית.

פורסם

חס וחלילה אל תתייאש, זאת לא הייתה המטרה שלי!

המטרה שלי הייתה להעביר לך את ההבנה שאתה חייב להיות רציני ולעשות שיעורי בית לגבי הרכב שאתה קונה כדי שלא תחזור על טעויות שאני עשיתי וכמו כן אנשים אחרים.

רכב פרטי הוא מותרות נהדרת, אם תעשה את השיעורי בית ותמצא את הרכב המתאים אתה תהיה מבסוט :D

אומנם הרכב שלי עשה לי הרבה בעיות אבל בסופו של יום הוא הציל אותי הרבה פעמים, בלעדיו הייתי שורף הרבה יותר שעות בתחבורה הציבורית.

פורסם
וול, אני מודה שאני לא מומחה גדול בתחום הזה אבל אני בהחלט יכול לספר לך על טעויות שעשיתי שתלמד את הלקח מהן.

1) קודם כול אל תחפש פרוטקציות - גם אם בעלה של אחותך הוא במקרה עובד במגרש ליסינג ומוכר מכוניות, על תסתמך על העובדה הזאת כדי שהוא יסדר לך רכב טוב עם עבר נקי. כשחיפשתי רכב פניתי לבעלה של חברה טובה מאוד של אמא שלי שהוא בתפקיד בכיר באחת החברות הליסינג הגדולות והוא הפנה אותי באופן אישי לאחד החברים שלו שהמוכר במגרש.

במשך שעה וחצי הוא הציג לי מכוניות שונות במגרש ובמחשב שעונות לדרישות שלי - רכב שלא עבר תאונה/התעללות עם כמה שפחות קילומטרים אבל לא הייתי מרוצה בגלל שראו על חלק מהמכוניות שהן עברו שיפוץ פח או שהם היו מעל התקציב שלי ואז דינג דינג דינג מצאתי את הרכב שאני "מעוניין" בו (יותר נכון אבא שלי אמר לי שאני אפסיק להתפנק ואבחר את האוטו הזה) ובחרתי רנו מגאן 2008 עם 52 אלף קילומטרים.

אני אהיה כנה, הוא עשה לי מחיר והוריד לי בסביבות ה7000-5000 ש"ח מהמחיר מחירון, אני לא זוכר כמה היה הסכום הסופי אבל עשה לי הנחה.

מפה זה מוביל אותי לסעיף השני אחרי חיפוש פרוטקציות:

2) תדרוש לקחת את הרכב למוסך מוסמך ויותר מזה תדרוש לעבור על ההיסטוריה של הרכב ואיזה טיפולים הוא עבר.

הייתי תמים וחשבתי שאפשר לסמוך עליו אז שאלתי אותו האם הרכב עבר טיפולים חריגים והוא אמר שלא. אז דרשתי לראות *רק* את הטיפול האחרון של הרכב והוא שלף דף שמוכיח שהרכב עבר טיפול כשבוע שבועיים לפני ופחות או יותר זה היה טופס טכני של החלפת שמן ותחזוק המנוע. נראה בסדר בשבילי.

זהו, המילה לסמוך...מוביל לסעיף השלישי:

3) תסמוך על עצמך ולא על המוכר. כשהרכב הגיע חשדתי קצת ושאלתי את הבחור שאלות לגבי "מה זה? מה זה? למה זה ככה? למה אין גלגל רזרבי? למה למה למה.." וההוא עם לשון חלקה ביותר הייתה לו תשובה חלקלקה לכל דבר.

אז בסוף לקחתי את הרכב, שילמתי עליו כמה שעלה ובאותו השבוע נאלצתי לקחת את האוטו למוסך ולשלם יותר מ3000 ש"ח על בעיות שפתאום צצו להן במנוע.

החברה התנערה מכל אחריות ולא הסכימה לפרסם את ההסטוריה של הרכב עד שתבעתי להם את הצורה, הרווחתי 5K ש"ח וסוף סוף קיבלתי את ההסטוריה שמוכיחה שהייתי צריך לסמוך על עצמי ולבדוק את הרכב לפני שקניתי.

הרכב נאנס מכל הכיוונים ועלה לי עוד הון תועפות מאז שקניתי אותו. לצערי עדיין יש לי אותו - וברצינות רנו זה חרא של אוטו. (בדיוק הייתי במוסך לפני יומיים החלפתי ב500 ש"ח חיישן דפוק בפעם הרביעית כבר).

בסופו של דבר קנית חתול (בדמות רנו שגם ככה לא מצטיינת באמינות שלה) בשק מאדם שאתה לא מכיר.

ד"א אני קנית פורד פוקס 06 בגלל דרישות שונות, אומנם זה לא הרכב הכי מפואר או מהיר (אפילו דיי איטי) אבל הוא נוח מאוד, מספק הגנה גבוהה, ואמין במיוחד לפי דעת המון אנשים ולפי הניסיון שלי.

בכל מקרה, מה שלא יהיה... אל תקנה רכב בלי בדיקה במכון מוסמך, אל תתקמצן כל הכסף! אתה יכול לקחת את הרכב למוסך שאתה מכיר את הבעלים לבדיקה קטנה לפני שאתה לוקח אותו למכון ואפילו להחתים את הבעלים של הרכב על מסמך שאם מתגלות בעיות קריטיות במנוע\שילדה\גיר או מחוייב לשלם לך חלק מסכום הבדיקה או את כולו, אם הוא מתנגד אז זה כבר מעלה חשד.

פורסם

לדעתי מכוניות שמורות לא מגיעות למגרשי רכב. היה לי רכב שמור שהוצאתי מהסוכנות. נהגתי כ-25,000 אלף בשנה. הרכב היה בלי שריטה ומטופל במוסך מורשה לפי הספר. אחרי שנתיים וחצי מכרתי את הרכב במחירון אחרי שבוע. הזוג הגיע לתל אביב מהצפון.

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

ד"א שכחתי לציין, חברות השכרת הרכב נוהגות למכור את הרכבים שלהם כשהם מגיעים ל 70K ק"מ בערך, כל רכב עובר בדיקה ואם מסתבר שזה רכב בעל נתונים לא מרשימים ועבר תאונות עשיר הוא נמכר למגרשי מכוניות פרטים על מנת לשמור על יוקרה ואיכות מסוימת במגרשי החברות.

הרי אם תלכו למגרש יוקרתי של חברת השכרה כל שהיא ותראו רכבים עם עבר בעייתי זה יחתים את כל צי הרכבים שלהם ולכן הן עושות זאת.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים