מטען USB לרכב - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מטען USB לרכב


Elad128

Recommended Posts

שלום שלום!

אני מעוניין להטעין ברכב שלושה מכשירים ב-5V

מדובר בטאבלט ושני סלולריים

ממה שאני מבין, המכשירים האלו, במיוחד הטאבלט צורכים יחסית הרבה זרם (עד 2A או משהו באיזור) ולכן אני רוצה מטען שיוכל לספק את הזרם הזה.

ראיתי באיביי כל מיני מטענים לרכב בגרושים. אני לא מתמצא באיכויות שלהם וממש לא מעוניין לסכן חומרה יקרה.

עלה לי רעיון להשתמש בממירי מתח. משהו בסגנון של זה:

http://www.ebay.com/itm/New-DC-DC-Buck-Converter-Step-Down-Module-LM2596-1-23V-30V-Power-Supply-Output-/171239605376?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27dead0480

האם יש סיכון למכשיר דרך מעגל כזה?

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עקרונית זה גם מה שיש במטעני , השאלה היא איכות הבנייה של המעגל. הממיר הזה אמור להיות הרבה יותר איכותי מרוב מטעני הרכב. אם זאת יש בו פוטנציומטר שהוא רכיב מכאני, כלומר עליך להיות בטוח שאתה מכוון אותו לערך הנכון ושהוא מוגן מפגיעה שיכולה להזיז אותו מהערך הזה (להזיז משמעותית, לא יקרה כלום מהבדל של 0.1V)

הנתונים של הממיר הזה הם 3A זרם כניסה, לא ידוע הספק וזרם יציאה מקס'. הדבר היחיד שניתן לאמר עליו בוודאות מהנתונים האלה הוא שהזרם ביציאה הוא לפחות 0.92*הזרם בכניסה כלומר כ 2.7A (רוב הסיכויים שהוא יותר בכיוון ה 5A או יותר, אבל אין לי שמץ. ניתן לצפות ממנו בצורה בטוחה ל 2.7-3A)

הייתי פשוט מחבר 3 כאלה, 1 לכל שקע ומקבל 3 שקעי שניתן להוציא מהם 2A+ בוודאות

רכיבים נוספים שהייתי מוסיף לממיר : (לכל ממיר בנפרד :)

- פיוז 2-3A ישר בכניסת ה 12V

- דיודה גדולה (לפחות 3A) שלא מאפשרת זרם אחורה מהמעגל למערכת של הרכב. ניתן לחבר מיישר גדול של 240V 3A או דומה

- קבל אלקטרוליטי (מתח לפחות 25V, קיבול לפחות כמה מאות uF) אחריי הדיודה

- פיוז 2-3A ביציאה ל USB

וקופסה שתמנע מהמעגל /הרכיבים האחרים לגעת במשהוא ולקצר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כך יתכן ואחליף את הפוטנציומטר עם נגדים קבועים או שאדביק אותם

יש סיבה לפיוז בכניסה וגם ביציאה?

האם ניתן להשתמש ב-Polyswitch או שלא כדאי במקרה זה?

תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נגדים קבועים הם אופצתיה טובה בתנאי שאתה מלחים אותם בצורה טובה ולא פוגע בהם (למשל על ידיי קיפול הרגליים קרוב מידי לנגד, מה שיכול לגרום לשינוי הערך שלו אם הזמן)

הפוט עצמו פחות אמין מנגדים קבועים אבל הוא דיי אמין אם לא נוגעים בו יותר מידי

הפיוז בכניסה מיועד לבטיחות והוא חייב להיות פיוז. מותר שיהיה slow blow. הנקודה היא כזאת : שקע המצית (לשם אתה הולך לחבר את זה נכון ?) מוגן על ידיי פיוז של 10A לפחות. קצר בממיר ה DC DC יכול לא לעבור ואפילו לא להגיע ל 10A בגלל שיכולה להיות התנגדות קטנה של המוליך למחצה הפרוץ או חוטים וכו'. אם זרם הקצר יהיה למשל 9A הוא לא ישרוף את הפיוז של 10A, אבל ישרוף ויכול לעלות באש את הממיר DC DC או החוטים שהולכים אליו אם הם דקים. פיוז של 2-3A יתן הגנה במקרה הזה

הפיוז ביציאה הוא למקרה שמשהוא מקצר את ה כדיי למנוע העמסת יתר והתחחממות יתר של הממיר. הוא יכול להיות polyswitch. מה שכן, אם הממיר הזה יכול להוציא זרם יציאה בסדר גודל של 6A+ (גם אם לשניה) זה אומר שהוא יקח זרם מעל 2-3A בכניסה. ואז יכול לקרות שהפיוז בצד של 12Vיגיב לפניי ה polyswitch. במקרה של עומס יתר קטן ביציאה ה polyswitch יגיב ראשון כמו שאמור להיות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...