עבור לתוכן

בהשוואה לקירור סטוק שעולה 50 ש"ח, כמה צריך להוסיף בשביל תועלת אמיתית?

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

הסבר קצר מדוע אני מעוניין בפיצ'רים:

צ'יפ ALC1150 עם מגבר אוזניות איכותי - יש לי אוזניות איכותיות עם התנגדות גבוהה (Beyerdynamic DT990 250Ohm) כדי להוציא מהן את המירב דרוש מגבר מתאים. ללוח שציינתי יש מגבר Texas Instruments NE5532 שתומך באוזניות עד 600Ohm‏.

ביוס כפול - נפלתי בעבר עם לוח של Asus שלא כלל את הפיצ'ר הזה ונדפק בעדכון ביוס. יש לזה פתרונות, אבל הם דורשים הרבה התרוצצויות וכאבי ראש.

תמיכה בקרוספייר - מאפשר לי לרכוש כרטיס מסך נוסף יד שניה ולשדרג משמעותית את הביצועים מבלי לקרוע את הכיס. הכרטיס שלי כיום (Radeon HD7850) סוחב יפה את רוב המשחקים, וראיתי ביד שניה שמוכרים כאלה ב-500 ש"ח (וכשאקנה מן הסתם המחיר יהיה נמוך עוד יותר). בשביל לקבל עם כרטיס אחד ביצועים שאוכל לקבל עם 2xHD7850 אצטרך להוציא הרבה יותר כסף.

8 חיבורי SATA - כרגע יש לי 5 דיסקים וצורב. זה לא משאיר לי שום מרחב לשדרוג בלוח עם 6 חיבורי SATA.

SPDIF - המחשב שלי כרגע מחובר בכבל אופטי לרסיבר (של דנון). האיכות של חיבור אנלוגי נמוכה יותר, במיוחד כשמדובר בלוח עם צ'יפ אודיו ALC887 בסיסי כמו זה שעידן מציע.

eSATA - יש לי דיסק חיצוני שמשתמש בחיבור הזה ומלבד מהירות גבוהה מאפשר אתחול ישירות ל-Win7 שמותקן עליו, שימושי במקרה של בעיית אתחול בדיסק הראשי. יש לו גם חיבור USB 2.0 שאיטי יותר ולא תומך באתחול.

בשביל כל היתרונות הנ"ל אני צריך להוסיף 270 שקלים יותר מאשר לוח GA-Z87-DS3H (שאגב כולל ביוס כפול). אני חושב שזה סכום סביר מאוד, במיוחד בהתחשב בזה שאני משדרג מחשב פעם ב-4 שנים ושמדובר באחוז קטן יחסית מהקניה כולה.

פורסם

שמע, הכי קרוב שמצאתי זה G1 Sniper שנמכר ב-startpc ב-670 ש"ח (מחיר מבצע לפסח).

כמו שאמרתי - אם אתה צריך את כל הפיצ'רים הללו, לך על לוח אם שמתאים לך.

פורסם

אם שקט זו הדרישה מספר 1 שלך ואתה חייב OC, אז אין על Noctua.

אתה צריך להבין שרוחב פס שלה- PCIe שלך מתחלקת בין הכרטיסים, Z87 לא הכי יעיל ל-3 כרטיסים כמו שציינו פה, אבל אם מדובר בתקן 3 אז לא נורא (x4 בתקן 3 שווה ל-x8 בתקן 2 ממה שזכור לי) - אבל שוב, כמו שאתה אמרת שלא סביר שתשתמש ב-OC, כך לא סביר שתשתמש ל-Crossfire משולש.

במקומך הייתי חוזר להתחלה וחושב מה באמת צריך, אתה עלול למצוא את עצמך עם H87, מעבד i5 ללא OC וכרטיס מסך בודד, ותהיה מבסוט כי תשאר עם עוד אלפיה או שתיים לדברים אחרים.

בקשר לדרישות הסטריאו שלך והלוח, הייתי יכול לקשקש לך עמוד שלם, אז אסכם בכמה משפטים קצרים:

- היציאה של האוזניות במחשב היא לא איכותית, הסיבה היא שרכיב ה-codec נמצא קרוב מדי לרכיבים אחרים ותופס רעש, בד"כ לא תשים לב, אבל אם יש לך יציאת אוזניות קדמית, אכלת אותה - מה שאתה צריך זה DAC חיצוני עם מגבר אוזניות ואז כל מחשב יהיה טוב.

- כל לוח אם יודע להוציא SPDIF אופטי וקואקסיאלי, יש מחבר שמזמינים בנפרד, עולה כמה עשרות שקלים בודדים ויש לך את 2 היציאות.

- BIOS כפול זה פיצ'ר של Gigabyte ממה שזכור לי, אבל אתה לא צריך את זה - כן זה יכול להציל את המצב, אבל לכל חברה יש טריקים משלה לצאת מצריבת BIOS לא טובה, יש לי אגב לוח עם BIOS כפול עם BIOS מת, אז זו לא ערובה.

- מבחינת eSATA, תחבר קשיח לקופסה חיצונית/עמדת עגינה אם אתה עושה את זה הרבה ואז ל-USB3, זה מספיק מהיר, קל יותר לנתק - הסיבה שאני נגד זה שיש בעיה עם כל מני תקנים מוזרים, יש eSATA שמתאים לכבלים קצרים ויש eSATAp ויש eSATAp שתומך רק בכוננים איטיים (ללא 12 וולט) ונראה לי יש עוד (ואני באמת ניסיתי להשתמש בטכנולוגיה).

- סביר שלא תצטרך 8 יציאת SATA רגילות, רוב הקשיחים מתים אחרי 5 שנים לכן תבדוק אותם, אלה שבכל זאת שרדו, אתה יכול לשים בקופסות חיצוניות - היתרון כפול, פחות חום פנימי במארז, פחות סיכוי שכל ה-8 ימותו בקפיצת מתח או ספק לא טוב, בקיצור תשמור גיבויים פיסית מחוץ למארז.

פורסם

לא ממליץ על KATANA 4 ל-OC של האסוול, צריך קירור כבד שילחץ את ה-IHS עם המשחה הזול טוב-טוב על הdye של המעבד.

MUGEN 4, D14 כולם בחירה טובה.

קירורי מים AIO (מוכנים לשימוש מהקופסה) לא מומלצים בתקציב הזה, והם מציגים ביצועים נחותים ממקביליהם למחיר בגזרת קירורי האוויר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים