שאלה על סכם קבלה.. - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה על סכם קבלה..


Neus

Recommended Posts

אהלן חבר׳ה. השאלה מופנית בעיקר למי שמכיר מעט את נושא סף הקבלה לטכניון(סכם סף).. אחרי שביקרתי ביום הפתוח בטכניון, קבלתי החלטה להירשם לפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל. בעבר פתחתי ת׳רד בו הסברתי כי אני שוקל לימודי הנדסת מכונות או הנדסה אזרחית.. בכל אופן, היום הפתוח שינה את שאיפותיי. עם זאת, כנראה שהמושג ״ביש מזל״ הינו השם השני שלי. סכם הקבלה שלי הוא 83.8, וסכם הסף הוא 84.. מיותר לציין שלשפר את ציוני למועד אוקטובר הנוכחי-לא יתאפשר לי. מה דעתכם חברים, האם בכל זאת קיים סיכוי כי אתקבל?..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש סיכוי. סף הקבלה הוא משוער ונלקח כנראה ממה שהיה בשנה הקודמת. אם יש 200 מקומות פתוחים, ה-200 עם הסכם הגבוה ביותר

יתקבלו, הנמוך מביניהם הוא סף הקבלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סכם הסף הוא בסה"כ הערכה מעוגלת שמבוססת על הסמסטרים הקודמים, שכן כאמור הקבלה היא על בסיס מספר מקומות. עם זאת, הסכם נוטה לעלות עם השנים, לא לרדת. שיהיה בהצלחה.

*קח בחשבון שאפשרות נוספת היא להרשם לפקולטה בנושא קרוב מספיק (מכונות או אפילו חקלאית), המאפשרת קבלה עם הסכם שלך, ואז לעבור על בסיס השגים אקדמיים אחרי סמסטר או שניים. אם ההשגים לא יאפשרו לך לעבור, זה בד"כ אומר שלא היית שורד באותה פקולטה ממילא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לעבור פקולטה על סמך הישגים אקדמיים זה לא פשוט בכלל. קח בחשבון שהממוצע בסמסטרים הראשונים הוא נמוך יותר, לפעמים משמעותית, ולהשאר בפקולטה שאתה לא מעוניין בה בכלל זה לא משהו שאתה רוצה לעשות. הממוצע הנדרש כדי לעבור פקולטה גבוה משמעותית מהנדרש כדי "לשרוד"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהחלט יש סיכוי, אבל כמו שאמרו כבר זה תלוי בשאר המועמדים. אני התקבלתי בדיוק עם הפרש כזה (0.2 נק' מתחת לסכם המשוער) לפקולטה אחרת עם ביקוש יותר גבוה (אבל היא גם יותר גדולה).

אגב אני לא יודע מה התוכניות שלך אבל בעיקרון יש עוד זמן לשפר בגרות (שיפור קטן במקצוע של 5 יח' יספיק לך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, תודה על התגובות רבותיי. לאחר עיון בעלון המידע של הטכניון, הבנתי כי יש באפשרותי להגיש "שיפורי ציון", לאחר ההרשמה, ואחת האופציות היא, מלבד שיפור ציוני הבגרות, שיפור ציון הפסיכומטרי(שיתאפשר ביולי הנוכחי). אני אגיש מועמדות, אקווה להתקבל, ובמקביל אלמד לפסיכומטרי מועד יולי, ואם יהיה צורך בכך-אגש אליו.

לשפר ציוני בגרות? אני חושש לגעת בתעודת הבגרות שלי, שהיא בסך הכל טובה לעניות דעתי (106 ממוצע מיטבי[טכניון]), משום שאם לא אצליח והציון אותו אקבל יהיה נמוך יותר, כל הממוצע עלולל להיות מושפע מכך, מה גם שאני מעדיף "להשקיע" בפסיכומטרי, כי החומר עדיין טרי בראשי.

האם מישהו יודע תוך כמה זמן בערך מרגע ההרשמה מקבלים הודעת קבלה?(אם אמצא מתאים, כמובן..) הבנתי שעד לתחילת חודש יולי אני אקבל בהכרח הודעת קבלה או דחייה, אך כולי תקווה כי אקבל את הודעה הקבלה/דחייה מוקדם ככל האפשר, על מנת להימנע, במקרה הצורך, ובחינה פסיכומטרית חוזרת..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול לפנות למחלקת הרישום והקבלה עם השאלות האלו.

בעיקרון ככל שהסכם יותר גבוה, הודעת הקבלה מגיעה מוקדם יותר.

יכול להיות שאני טועה אבל נראה לי שבמצב גבולי כמו שלך, לא תקבל הודעת דחייה לפני יולי (אם לא תתקבל עד אז) כי יחכו לראות אם נשאר לך במקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...