דרך מומלצת להכנה ללימודים בטכניון? - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דרך מומלצת להכנה ללימודים בטכניון?


Neus

Recommended Posts

שלום לכולם. לפני כשבוע פירסמתי כאן ת'רד הנוגע ללבטיי בנושא הלימודים האקדמאיים (קישור). בכל אופן, למי שאין כלכך רצון לקרוא את מה שרשמתי בתר'ד ההוא, אסכם בקצרה כי הנני חייל העומד לפני שחרור מצה"ל, לאחר 3 שנות שירות בתפקיד ללא כל זיקה מדעית/טכנולוגית. העניין הוא כזה-אני מעוניין להתחיל את הלימודים כבר באוקטובר הקרוב, כשהשאיפה היא ללמוד בטכניון. למען האמת, השאיפה שלי היא לימודי הנדסת מכונות, אך לצערי, סכם הקבלה שלי איננו מספיק על מנת להתקבל לפקלוטה להנדסת מכונות(בגרות 106 ו648 פסיכומטרי), וגם הפסיכומטרי שעשיתי אתמול, בניסיון לשפר את הציון הקודם, לא עלה יפה ככל הנראה :embarrassed: (אגב, לא שאיכפת לי לגשת לפסיכומטרי שוב במועד יולי על מנת לשפר את הציון, אך ככל הנראה לא יהיה טעם בכך, מכיוון שמועד הפסיכומטרי האחרון, הרלוונטי להרשמה לשנת הלימודים תשע"ה, הינו מועד אפריל אליו לא אוכל לגשת). בכל אופן, סכם הקבלה שלי ככל הנראה כן מספיק ללימודי הנדסה אזרחית(הסכם המשוער הוא 83, ושלי הוא 82.8, בתקווה שמעגלים סכם כלפי מעלה..), ולאחר קריאה לא מעטה על התחום, הגעתי למסקנה שמדובר בתחום לימודים מעניין גם כן, וגם כי קיים ביקוש רב למהנדסים בתחום זה. נחזור לעניינינו-כמו שכבר ציינתי, שירתתי בתפקיד אשר לא הייתה לו זיקה לתחומי המדעים, ולמעשה-הפיזיקה והמתמטיקה אותם הרחבתי ברמה של 5 יח"ל, די נשכחו מזכרוני. בנוסף, הבנתי שעל מנת להצליח בלימודים בטכניון, יש לדעת כימיה כללית ברמה טובה, אך בבית הספר התיכון לא למדתי כימיה כלל. כאן חברים, אזדקק לעצה מכם. אני מאמין שיש כאן כמה סטודנטים/בוגרים אשר למדו מקצועות ריאליים כאלו ואחרים, ומקווה שתוכלו לעזור לי-תראו, אני משתחרר במרץ, ורוצה לעבוד בעבודה מועדפת עד לתחילת הלימודים באוקטובר. בסוף כל יום עבודה, ברצוני לחזור על החומר הרלוונטי במתמטיקה/פיזיקה, ובנוסף, לרכוש ידע בסיסי בכימיה, כך שהכניסה ללימודים בטכניון תהיה חלקה ככל האפשר. האם ידוע לכם על ספרי לימודים כלשהם בהם אני יכול להעזר? האם חזרה על החומר באופן עצמאי על ידי ספרי לימוד ולא באמצעות מכינה/קורס הינה נבונה/ריאלית? אשמח לשמוע מה יש לכם להגיד. נ.ב, האם לדעתכם בכל זאת יש סיכוי כלשהו כי אצליח להתקבל להנדסת מכונות בטכניון עם הסכם הנוכחי שלי? האם ישנה דרך נוספת לשפר את סיכויי הקבלה שלי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אתה צריך לשאול את עצמך אם אתה באמת רוצה ללמוד הנדסה אזרחית, כי אם השיקול העיקרי שלך הוא שאתה יכול להתקבל לזה, מאוד יכול להיות שתתחרט אח"כ. אם הנדסת מכונות זה באמת מה שאתה רוצה (ואתה גם יודע למה), אל תוותר על זה.

מה ציון הבגרות שלך במתמטיקה? יכול להיות ששווה לך לשפר אותו.

הסכם לא מעוגל כלפי מעלה, אבל מה שקובע בפועל הוא הסכם של שאר המועמדים.

לאחרונה הועלתה סדרת הרצאות הכנה במתמטיקה, אבל אני לא יודע איך אפשר לגשת אליה בלי להיות סטודנט...

לא צריך לדעת כימיה. איפה שמעת את זה?

מי שלומד כימיה מתחיל מקורס בסיסי. לאנשים שלמדו כימיה בתיכון יהיה מן הסתם קצת יותר קל בהתחלה, אבל זה נכון לגבי כל מקצוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

איך אומרים כל עכבה לטובה.

ממוצע הבגרות שלך גבוה, אפשר לשאול ממה הוא מרוכב? האם יש בגרות בפיסיקה ומתמטיקה 5 יחידות ומה הציון?

תראה עשיתי שנה אחת של הנדסת מכונות בת"א. נרשמתי לא מעט מהסיבות שציינת לגבי הנדסה אזרחית. קראתי על זה וזה נשמע מעניין ויכולתי להתקבל.

בהתחלה בכלל רציתי ללמוד מדעי המחשב, ותוך כדי הסמסטר הבנתי שאני צריך לעשות אחורה פנה.

סיימתי את השנה. עברתי את כול הקורסים, ובכול זאת וויתרתי עליה והתחלתי ללמוד בבאר שבע מדעי המחשב.

אם מעניין אותך מכונות אל תוותר ואל תתחיל משהו אחר רק כי קראת שזה מעניין. תאמין לי שכול מקצוע שתיקרא עליו ישמע לך מעניין.

אתה ממש לא רחוק מלהתקבל, ולדעתי אפילו יש מוסדות שיקבלו אותך עם הנתונים האלה(בדקת בת"א ובאר שבע?).

לגבי הכימיה לא הייתי דואג, בסמסטר א' אתה עובר קורס בסיס בכימיה. הקורס הזה הוא דווקא הקל ביותר מכול שאר הקורסים שתעבור בסמסטר א'.

אתה צריך לשים דגש על 3 דברים:

1. מתמטיקה

2. פיסיקה

3. תכנות

לגבי 3 אם עשית תכנות בבית הספר זה מספיק, ואין צורך לעשות חזרה מיוחדת. אם לא כדאי שתתחיל ללמוד איזה שפה בסיסית וקלה(פייטון או ג'אווה, כאשר אני ממליץ יותר על הראשונה).

לגבי 1, אם הציון שלך במתמטיקה טוב מאוד הייתי פשוט עובר על החומר לבגרות 5 יחידות ועושה קצת מבחנים בבית. תתפלא כמה חומר משותף יש עם הקורסים הראשונים באוניברסיטה, וזה מאוד יעזור לך.

לגבי 2 אותו סיפור כמו 1, רק שהייתי מתמקד בעיקר במכניקה וקינמטיקה.

אם הציונים שלך במקצועות האלה לא מעולים, ושיפור שלהם ישפיע משמעותית על הממוצע שקול לשפר בגרות, יכול להשפיע מאוד על הסכם וזה גם תרגול מעולה לקראת האוניברסיטה.

אם לא תשפר פסיכומטרי, תכלס זו הדרך הכי קלה בשבילך להעלות את הסכם כי ממוצע הבגרות שלך גבוה.

אם לא תתחיל ללמוד השנה לא נורא אתה עדיין צעיר, תנצל את השנה בצורה מייטבית לחזרה על החומר, ולחסוך כסף.

כך תתחיל את שנה הבאה במקצוע שרצית, עם יותר כסף, ולא תחפש רק לעבור קורסים, והסיכוי שלך לסיים עם ממוצע גבוה יעלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אתה צריך להיסגר על מה אתה רוצה באמת ללמוד, אומנם כרגע זה נראה כעניין העיקרי, אבל בסוף התואר אמור להכין אותך לעבודה בסקטור מסויים והוא חלק משני מאוד בחייך התעסוקתיים. הנדסת מכונות והנדסה אזרחית מאוד דומים בבסיס המדעי שלהם (חוזק, דינמיקה וכו') אבל בפועל אתה תעשה דברים שונים מאוד בתואר עצמו ובטח בפרקטיקה.

אז קודם כל, תיסגר על מה שאתה רוצה ללמוד ואח"כ תפעל בשביל להשיג את הממוצע הנדרש.

איכשהו נשמע שלא השקעת מספיק בפסיכומטרי ולא עשית קורס. יש לך ממוצע בגרויות סביר בהחלט אך הפסיכומטרי די נמוך. תשקיע כמו שצריך בפסיכומטרי וזאת תהיה הדרך הקלה ביותר והזולה ביותר להגיע לסכם הנדרש.

בנוגע ללימודים הבסיסיים בטכניון, אם עשית 5 יח" במתמטיקה ופיזיקה אז אני מציע לך לא להתעסק בזה עד הלימודים עצמם. זה יחזור מעצמו כמו שזה חוזר לכולם ואתה ממש לא רוצה להמאיס את הנושאים האלה על עצמך כי מחכות לך מספיק שעות לימוד בנושאים אילו בטכניון...

בקשר לכימיה ותכנות, לא מומלץ להגיע חסר ידע לחלוטין לטכניון. במצב זה 60 בשני מקצועות על הסמסטר הראשון כמעט מובטח לך (אם בכלל תעבור את המועד א'). כימיה כללית ותכנות יגרמו לך תסכול וסבל מיותר ולכן מומלץ מאוד להגיע עם ידע בסיסי.

אין לי מושג מה צריך בפועל לעשות כדי להתכונן כי לי היה רקע קודם גם בכימיה וגם במחשבים, אני פשוט זוכר חברים טובים ומוכשרים אך בלי ידע בסיסי אוכלים חצץ עם המקצועות האלו. אולי שווה לך פשוט לעשות את הקורסים האלה לבד בעזרת ההרצאות ביוטיוב של הטכניון כדי להתחיל להיכנס לעניינים....

בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

אני באמת חושב שכדאי לך לשקול אוניברסיטה אחרת כמו באר שבע.

אני למדתי בטכניון ולדעתי הטכניון זה מקום די נוראי ולא אנושי.

למשל רופאים שלומדים בטכניון לא נדרשים לעבור שום מבחן אישיות או פסיכולוגי כדאי לראות שהם גם אנושיים ולכן הרבה רופאים מהטכניון הם עם ציונים טובים אבל די פסיכופטים.

בבאר שבע למשל יש מבחנים של אישיות לרופאים וגם אם יש לך ציונים יותר טובים יכול להיות שלא תמשיך אם לא עברת מבחני אישיות.

בטכניון אתה צריך להסתדר בכוחות עצמך, לא ממש אכפת שם לפרופסורים מרמת הלימודים של סטודנטים מתואר ראשון המטרה שלהם היא שתשלם להם שכר לימודים והם יוכלו להמשיך עם המחקרים שלהם בשקט.

אפילו כשבאתי ליום הראשון בטכניון הפרופסור שנתן לנו הרצאה סיפר "בדיחה" שמה שסיפרו לנו על הטכניון זה היה פרופוגנדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...