עבור לתוכן

פרסום|סיפור של מימוש אחריות בtms. נשאר קצת טעם רע בפה.

Featured Replies

פורסם

אם החנות רוצה לתת החזר כספי, היא צריכה לתת את המחיר המלא של הכרטיס ללא ההנחה, מה שיאפשר לו לקנות את הכרטיס במקום אחר, או לאפשר ללקוח לבטל את הרכישה בכללותה.

  • תגובות 216
  • צפיות 49.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
החנות הציע ללקוח החזק כספי מלא, דבר חוקי לגמרי, לכן במקרה והלקוח לא מעוניין לקבל החזר זאת בעיה שלו.

באמת תהיתי מתי הפאנבוי מס' 1 יצטרף לדיון. :)

פורסם

איפה ראיתם החזר כספי? :nixweiss:

פורסם

אכן הציעו החזר כספי, קרא אחורה. לכאורה טוב ויפה, אבל לא באמת. אסביר:

אמנם הציעו לפותח הדיון החזר כספי לפי הסכום ששילם, אבל פגעו ושללו ממנו זכות - הזכות לקבל הנחה בגין קניית מחשב חדש.

הנחה כזו מקובלת בחנויות רבות ומעודדת צרכנים לרכוש מחשב "שלם" בחנות אחת. זה בדיוק מה שעשה פותח הדיון. החזר כספי או דרישה להוסיף הפרש מלא לכרטיס אחר מתעלמת מהנחת מחשב חדש, ובכך שוללת את זכותו כרוכש מחשב חדש.

"פיצוי השבה" נועד להשיב את המצב לקדמותו. במקרה זה, פיצוי ההחזר הכספי שהוצע לפותח הדיון בגין כישלון התמורה שבמחשב שהזמין, לא משיב את המצב לקדמותו (קרי, ערב הזמנת המחשב), אלא מעמיד אותו במקום פחות טוב מזה שהיה בו.

פורסם

אני רואה רק זיכוי.

פורסם

האפשרות לפיצוי כספי נועדה לתת לבתי עסק מוצא חוקי במקרים בהם לקוח מחזיר להם מוצר פגום במסגרת האחריות ואין כל אפשרות לתקנו או להחליפו. היא בפירוש לא נועדה בשביל שהעסק יוכל לחסוך כסף במקרים בהם ההחלפה פחות משתלמת, ובפירוש אינה מתייחסת למקרים בהם מדובר במוצר שהגיע תקול מלכתחילה - שכן אחרת היה בכך מוצא "חוקי" מעסקאות גרועות: מכרנו בטעות מוצר במחיר לא משתלם? נשלח ללקוח מוצר פגום, וכשידרוש להחליפו, נגיד שאין יותר כאלה ונציע מוצר אחר במחיר "נכון".

חוץ מזה, תזכרו רגע בתקופת השטפונות במזרח, כאשר מחירי הדיסקים הקשיחים הכפילו את עצמם. נניח שלמישהו התקלקל דיסק קשיח, שנקנה לפני קפיצת המחירים, באותה תקופה. האם יעלה על הדעת שהחנות בה נקנה הדיסק תתעקש על החזר כספי במקום החלפה, למרות שהיא עדיין מוכרת את אותם הכוננים, במחיר כפול עתה?

המקרה הזה מול TMS מחזיר אותי לטענתי באחד הדיונים האחרים כאן, בו טענתי שטיב השירות והאמינות של חנות זו או אחרת לא נמדד לפי מקרים בהם משתלם לחנות להטיב עם הלקוח (כאשר אין נזק כספי, או כאשר ניתן לגלגל אותו על היבואן, או כאשר הרווח הצפוי גובר על ההפסד, אין סיבה שלא להטיב עם הלקוח כך שהוא ירצה לחזור שוב בפעם הבאה), אלא דווקא לפי מקרים בהם זה *לא* משתלם לה. במקרה הזה, אם לא לכלול את הפרסום השלילי האפשרי, זה בפירוש לא משתלם לה, ונראה כי קיריל שמח לנצל כל "תחום אפור" מבחינת החוק, לדעתו לפחות, כדי לחסוך כסף על חשבון נלקוחות.

פורסם

אם אני אקנה מחשב חדש שכולל כרטיס מסך תחת מבצע "בקניית מחשב חדש" אני בעצם מפסיד.

כי במדה והכרטיס לא תקין ואני ארצה למשש אחריות אז יהיו 3 אפשרויות:

א' לקבל את אותו הכרטיס - מחודש.

ב' לקבל כרטיס חדש שמקביל לעלות של הכרטיס הקודם.

כלומר אני לא אקבל כרטיס זהה בביצועים אלה מקביל בסכום הקנייה המקורי. (שהיה תחת המבצע).

ג' החזר כספי עבור הכרטיס (החזר "חלקי" שלא יאפשר לי לקנות כרטיס באותה הרמה)

תקנו אותי אם אני טועה.

פורסם

ממש לא. כרטיס שניתן ללקוח הינו תחת קטגורית "קניית מחשב חדש"

http://www.tms.co.il/product/13157 - גם אף אחד לא ביקש 50 ש"ח הפרש

ולא מחיר מלא:

http://www.tms.co.il/product/13132

אז לא ניתן לשדרג ל - R290X באותו מחיר מחיר שלקוח מצפה. אפשרות שדרוג הינה אופציה בלבד במקרים של מימוש אחריות.

פורסם
אם אני אקנה מחשב חדש שכולל כרטיס מסך תחת מבצע "בקניית מחשב חדש" אני בעצם מפסיד.

כי במדה והכרטיס לא תקין ואני ארצה למשש אחריות אז יהיו 3 אפשרויות:

א' לקבל את אותו הכרטיס - מחודש.

ב' לקבל כרטיס חדש שמקביל לעלות של הכרטיס הקודם.

כלומר אני לא אקבל כרטיס זהה בביצועים אלה מקביל בסכום הקנייה המקורי. (שהיה תחת המבצע).

ג' החזר כספי עבור הכרטיס (החזר "חלקי" שלא יאפשר לי לקנות כרטיס באותה הרמה)

תקנו אותי אם אני טועה.

זה בעייתי מאוד וזה תחום אפור, כמו שכתב VIC

מצד אחד, החוק קובע (אאל"ט) שעסק שמוכר מוצר באחריות ומתגלה שהוא פגום - מחוייב לתקן אותו / להחליף אותו או לפצות את הלקוח בשווי שלי.

הבעיה היא לקבוע מה ה-"שווי" שלו. האם השווי שלו הוא השווי שלפיו נעשתה העסקה (= החוזה) ואז זה המחיר אחרי ההנחה, או שמא השווי שלו הוא המחיר ללא ההנחה, ושבו הוא נמכר בחנות בד"כ.

החוק (עד כמה שאני מבין) לא נותן מענה טוב לשאלות שנוגעות ל-"הנחות" או "מלאי" וצריך לחפש בפסיקה עצמה תשובה (וגם אז לא בטוח שתימצא).

במקרה כזה, זה לחלוטין לשיקול דעתו של השופט/בורר במידה וזה מגיע לשם - ע"פ נסיבות המקרה הספציפיות.

ההגיון הבריא שלי אומר שחנות שבוחרת למכור מוצרים בהנחה עושה זאת על חשבונה, והיא לוקחת סיכון על עצמה שמא הדבר יגרום לה נזק כספי.

הלקוח לא צריך לצאת נפסד מעסקה משתלמת שהציעה לו חנות כלשהי. זה תפקידה של החנות לתמחר את המוצרים באופן כזה שישתלם לה גם אם המוצרים מתגלים כפגומים.

חנות שהסיכון הזה לא מתאים לה, מוזמנת שלא למכור מוצרים (תחת אחריות) בהנחה, ומאידך לספוג את הנזק ה-"עסקי" (= ירידה במכירות) שזה יגרום, אם בכלל.

לכן מה שקיריל כתב:

רכשת כרטיס בסכום 2350 שקל. מצעים לך כרטיס שעולה 2390 שקל

לא רלוונטי (לטעמי), משום שזה הסכום שהוא שילם אחרי הנחה, אז הגיוני שכרטיס חלופי שימסר לו ינתן לו תחת אותה הנחה, משום שלא נעשה חוזה חדש כלשהו, אלא זה אותו חוזה לפיו ניתנה ההנחה, שבמסגרתו יש גם אחריות שכוללת תיקון/החלפה.

השאלה איזה מבין שני המוצרים (290 או 290X) הוא "שקול" לו מבחינת הביצועים זו בכלל לא שאלה רלוונטית.

השאלה הרלוונטית היא איזה מביניהם שקול למוצר המקורי מבחינת מחיר ללא הנחה ללקוח.

השאלה איזה נזק תספוג החנות על אספקה של מוצר ששקול במחיר באתר אבל שונה במחיר שהוא עלה לה --- לא רלוונטית. זה לא אמור לעניין את הלקוח, ולא את המחוקק או את בית המשפט - מה המחירים שהחנות משלמת על המוצרים שלה.

פורסם

אם אתם לא מצליחים להגיע להסדר, אני מציע שתתנו זיכוי מלא + תוספת של 100~200 ש"ח, שזה בכל מקרה מה שקרוב לוודאי שווה ההנחה באופן מציאותי.

דבר שגם הקונה וגם החנות אני מאמין יכולים להשלים איתו בתור פשרה מהירה לצאת מהסבך שנקלעו אליו בלא אשמת אף אחד מהצדדים.

פורסם
אם אתם לא מצליחים להגיע להסדר, אני מציע שתתנו זיכוי מלא + תוספת של 100~200 ש"ח, שזה בכל מקרה מה שקרוב לוודאי שווה ההנחה באופן מציאותי.

דבר שגם הקונה וגם החנות אני מאמין יכולים להשלים איתו בתור פשרה מהירה לצאת מהסבך שנקלעו אליו בלא אשמת אף אחד מהצדדים.

לפי מה אתה קובע שההנחה שווה 100-200 ש"ח אם הלקוח טוען שמחיר המחירון שלו הוא 4000 ש"ח? האם זו טעות? זה לא מחיר המחירון?

פורסם

אני קובע לפי הגיון בריא. הם חנות והם לא מטומטמים.

פורסם

לקבוע לפי מחירון החנות..

בדרך כלל ההנחות האלה מסתכמות ב 200-250 שקל.

ואז זה כבר מפחית את הפער במחיר בין הכרטיסים (במקרה של שידרוג).

בכל מקרה כמו שאמרת - די בעייתי.

אני מעדיף ללכת על "בטוח" לקנות במחיר מלא.

פורסם
אני קובע לפי הגיון בריא. הם חנות והם לא מטומטמים.

ההגיון פה לא רלוונטי,

אם זו "הנחת מחשב חדש", סימן שהמוצר גם נמכר שלא במסגרת הנחת מחשב חדש

המחיר שבו הוא נמכר ללא הנחה הוא המחיר הקובע שלפיו אפשר להבין את שווי ההנחה.

ולא ההגיון שלך --- יהא הוא בריא או לא בריא.

פורסם

זה מוצר אקסטרים שוליים שקרוב לוודאי לא תמצא לו שום מחיר ריאלי, בטח לא בארץ.

מחיר מופרז הוא לא מדד מציאותי לכלום. חנות לא תתן הנחה גדולה יותר ממה שציינתי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים