פורסם 2013 בדצמבר 2511 שנים היי,יש לי מחשב נייח בן כ- 6 שנים, עם לוח אם של GIGABYTE וספק כוח 400W של HEC.ברוב המקרים המחשב לא נדלק בכלל כאשר כל הציוד ההקפי מחובר אליו, אך כאשר אני מנתק את הכבלים מאחורה האחוזים של ההצלחה שלו להדלק עולים משמעותית, אם כי זה לא 100% הצלחה בהדלקה.מדובר בעיקר בכבל של הכרטיס רשת, אך לפעמים גם כשהוא לא מחובר המחשב לא נדלק, וגם להפך, כשהוא מחובר המחשב מצליח להדלק, אולם לעיתים רחוקות.ברגע שהמחשב נדלק הוא עובד מעולה.מה יכולה להיות הבעיה?תודה.
פורסם 2013 בדצמבר 2511 שנים אולי הספק , או יכול להיות שזאת סתם בעיה בכפתור של המארז , או שהבעיה בלוח.
פורסם 2013 בדצמבר 2511 שנים מחבר אולי הספק , או יכול להיות שזאת סתם בעיה בכפתור של המארז , או שהבעיה בלוח. זה לא מצמצם לי את האפשרויות. אלה האופציות שחשבתי עליהן מההתחלה. בכל מקרה זה לא הכפתור בדקתי אותו והוא סוגר מעגל טוב מאוד. כמו שאמרתי כשאני מחבר כבלים ללוח אם יש הרבה פחות סיכוי שהוא ידלק אבל זה לא 100%. יש עוד רעיונות לבדיקות או משהו?
פורסם 2013 בדצמבר 2511 שנים מחבר אני לא ראיתי קבלים נפוחים על הלוח.לא יכול להיות שאחד הכבלים שמתחברים ללוח אם עושה איזה קצר? כי כשאני מצליח להדליק את המחשב הוא עובד מעולה.
פורסם 2013 בדצמבר 2511 שנים הסיכוי נמוך, אבל יש כמובן אפשרות שיש משהו רופף בתוך המארז שגורם לקצר, כך שהזזה של הכבלים מאחורי המחשב משפרת את המצב, אבל אני גם חושב שמדובר בבעיה בספק או/ו בלוח. אני ממש ממליץ לנסות ספק כח אחר, כי כמעט כל דבר שתעשה יצביע כנראה על בעיה בספק הכח או בלוח, ובלי בדיקה מול ספק תקין לא תצליח לאתר את הרכיב הבעייתי.בקשר לכפתור ההפעלה - פשוט תחליף בין החיבור שלו לחיבור של כפתור ה reset ותראה אם הבעיה חוזרת (בהנחה שכפתור ה reset תקין). זה שהכפתור סוגר מעגל בבדיקה שעשית זה לא מבטיח שהוא עושה זאת כל פעם.אם אתה רוצה לנסות עוד משהו, נסה לנתק את כל מה שניתן מהמחשב - כל ציוד היקפי מלבד מקלדת (תשתמש במקלדת חוטית אם ניתן) - נתק את כל הדיסקים הקשיחים, הכוננים האופטיים, המאווררים מלבד המאוורר של המעבד, כל כרטיס הרחבה (אם יש) למעט כרטיס המסך (אם יש כרטיס מסך מובנה - נתק גם את כרטיס המסך החיצוני) ואת כל מודולי הזיכרון מלבד אחד ותראה אם הבעיה חוזרת. אם לא - ייתכן שאחד הרכיבים שניתקת מקצר או שספק הכח לא מסוגל לספק מספיק הספק בשביל להפעילם. כמובן שיש אפשרות שהבעיה היא בלוח.אם כן - הבעיה בלוח או בספק הכח.המטרה בניסוי זה היא לנסות לאתר רכיב שמקצר ואולי גורם לבעיה.דבר נוסף - כאשר המחשב נדלק, אני מציע לך להריץ בדיקת מאמץ כמו OCCT - בדיקה כזו תאמץ גם את ספק הכח, כך שאם הוא מקור הבעיה, סביר להניח שתראה קפיצות במתחים או שהמחשב ייכבה. הבעיה - גם אם תתגלה בעיה, לא מובטח שהיא לא נובעת דווקא מהלוח... נערך 2013 בדצמבר 2511 שנים על-ידי smalul
פורסם 2013 בדצמבר 2511 שנים חיזוק ל- heroאיך אתה יודע שאתה רואה את כל הקבלים שעל הלוח, יתכנו קבלים מתחת לגוף הקירור והם מוסתרים.לפי תיאור הבעיה זה יכול להיות גם ספק כוח שבעת ההפעלה הראשונית לא מספק את ההספק הנדרש ולפעמים זה מצליח.
פורסם 2013 בדצמבר 2511 שנים מחבר הסיכוי נמוך, אבל יש כמובן אפשרות שיש משהו רופף בתוך המארז שגורם לקצר, כך שהזזה של הכבלים מאחורי המחשב משפרת את המצב, אבל אני גם חושב שמדובר בבעיה בספק או/ו בלוח. אני ממש ממליץ לנסות ספק כח אחר, כי כמעט כל דבר שתעשה יצביע כנראה על בעיה בספק הכח או בלוח, ובלי בדיקה מול ספק תקין לא תצליח לאתר את הרכיב הבעייתי.בקשר לכפתור ההפעלה - פשוט תחליף בין החיבור שלו לחיבור של כפתור ה reset ותראה אם הבעיה חוזרת (בהנחה שכפתור ה reset תקין). זה שהכפתור סוגר מעגל בבדיקה שעשית זה לא מבטיח שהוא עושה זאת כל פעם.אם אתה רוצה לנסות עוד משהו, נסה לנתק את כל מה שניתן מהמחשב - כל ציוד היקפי מלבד מקלדת (תשתמש במקלדת חוטית אם ניתן) - נתק את כל הדיסקים הקשיחים, הכוננים האופטיים, המאווררים מלבד המאוורר של המעבד, כל כרטיס הרחבה (אם יש) למעט כרטיס המסך (אם יש כרטיס מסך מובנה - נתק גם את כרטיס המסך החיצוני) ואת כל מודולי הזיכרון מלבד אחד ותראה אם הבעיה חוזרת. אם לא - ייתכן שאחד הרכיבים שניתקת מקצר או שספק הכח לא מסוגל לספק מספיק הספק בשביל להפעילם. כמובן שיש אפשרות שהבעיה היא בלוח.אם כן - הבעיה בלוח או בספק הכח.המטרה בניסוי זה היא לנסות לאתר רכיב שמקצר ואולי גורם לבעיה.דבר נוסף - כאשר המחשב נדלק, אני מציע לך להריץ בדיקת מאמץ כמו OCCT - בדיקה כזו תאמץ גם את ספק הכח, כך שאם הוא מקור הבעיה, סביר להניח שתראה קפיצות במתחים או שהמחשב ייכבה. הבעיה - גם אם תתגלה בעיה, לא מובטח שהיא לא נובעת דווקא מהלוח...יש לי ספק Seasonic S12 550w והלוח במחשב הדפוק הוא GA-MA69GM-S2H. זה יתאים לזה? ויש לי ספק HEC 300AR-T אבל ראיתי שהחיבור שלו ללוח אם יותר קטן מהכניסה ללוח אם.את הכפתור בדקתי כמה פעמים לאורך זמן.האמת שניסיתי לנתק את ה- HDD ואת הכוננים האופטיים ולא הייתה לזה השפעה שאני הרגשתי. בכלל זה זה נראה לי מוזר שהבעיה היא בספק. נערך 2013 בדצמבר 2511 שנים על-ידי Distortion
פורסם 2013 בדצמבר 2511 שנים בספק של HEC יש לך חיבור 20+4, כלומר המחבר מפוצל ל-2 חלקים - אחד עם 20 פינים (למחשבים ישנים יותר) ועוד אחד עם 4 פינים. אתה צריך להכניס את שניהם לחיבור של ה-24 פינים על הלוח בכדי לספק מתח ללוח. בספקים החדשים יותר המחבר הוא בגודל 24 פינים. נערך 2013 בדצמבר 2511 שנים על-ידי smalul
פורסם 2013 בדצמבר 2611 שנים מחבר אוקיי אז ככה, אחרי שחיברתי את הספק של ה- seasonic המחשב נדלק כרגיל. שמתי לב גם שהמאווררים עובדים יותר מהר.אבל משום מה אני מקבל boot failure, אולי בגלל כל הכיבויים הקשים מהמפסק של הספק. אני לא שומע טיקים מה- HDD. יש לי מה לדאוג? או שזה רק פירמוט?בכל מקרה, למחשב הזה יש כ.מסך 9600GT. איזה הספק אני צריך בשביל זה? (כמובן שאני קונה משהו לא גנרי, FSP/HEC וכו') נערך 2013 בדצמבר 2611 שנים על-ידי Distortion
פורסם 2013 בדצמבר 2611 שנים מחבר איך FSP400-60HCN (באתר שראיתי את המכירה כתוב שזה OEM)? http://www.fsp-group.com.tw/index.php?do=proinfo&id=1823ומה לגבי ה- boot failure? נערך 2013 בדצמבר 2611 שנים על-ידי Distortion
פורסם 2013 בדצמבר 2611 שנים boot failure לא אומר כלום , כל עוד המחשב עובד אל תתייחס.הספק של fsp בסדר גמור.מכיוון שהמחשב המדובר ישן , אז אם יש מחשבה להחליף את המחשב מתישהו בשנה - אפילו שנתיים הקרובים , אז תשקול אולי לקנות ספק שיתאים גם למערכת הבאה.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.