עבור לתוכן

המלצות לכרטיס קול

Featured Replies

פורסם

הת'ראד הקודם שלי לא זכה ליותר מידי התייחסות, אבל ננסה שוב

הגעתי למסקנה שכדאי ורצוי להחליף גם כרטיס קול אם אני הולך להשתמש במחשב כמקור למערכת אודיו. די ברור לי שכרגע אני זקוק בעיקר ליציאה לסטריאו בלבד, ואולי אולי אולי עוד יציאה לשני אחוריים בעתיד היותר רחוק, כלומר שאני מעדיף להתרחק מכרטיסי 7.1 ודומיהם. בנוסף יכולת הקלטה יכולה להיות נחמדה, כי זה נושא שאני מתעסק בו, אבל לא צריך שום דבר מיקצועי מידי. אני מתעסק המון במידי (מבחינת כתיבה, לא הקלטה), ויהיה נחמד אם הכרטיס ישמע נורמלי בנגינת מידי (או בכלל יש הבדלים בין הכרטיסים, סטייל הסאונד פונטס של קריאייטיב). בנתיים קיבלתי המלצות לאודיופיל 2496 של אמ-אודיו ולמיה (/מיה מידי) של אקו. אם יש רעיונות נוספים, אני אשמח לשמוע

ובנושא אחר - נגינה של דיסקים. כרגע הכונן האופטי היחיד שיש לי הוא צורב של לייט-און, שמחובר לכרטיס קול בכבל שנראה די מסריח. החלפת הכבל (אני מניח שלא אמור להיות סיפור יקר מידי) או תוספת של כונן אופטי איכותי יותר יכולים לגרום להבדל משמעותי בסאונד ?

פורסם

לגבי נגינה של דיסקים: אני לא מאמין שכונן אופטי חדש יישפר את הסאונד - הכונן בסה"כ קורא את המידע שנמצא על הדיסק ומתרגם אותו מצורת כתיבת המידע במדיה אופטית למידע דיגיטלי. אין עניין של מהירות קריאה מלבד מהירות גישה (שקשורה לביצועים בכללי ולא לאיכות הסאונד), כיוון שכוננים אופטיים למחשב כבר מזמן עברו את המהירות הנדרשת לקריאת דיסק מוסיקה...

הכונן האופטי רק אחראי על המרת המידע מאופטי לדיגיטלי, הגורמים שמשפיעים או יכולים להשפיע על הסאונד עצמו הם כרטיס הקול, תוכנת הנגינה, וכל מה שמתחבר אחרי יציאת הכרטיס (מגבר, רמקולים וכו'). הכבל שתיארת נשמע לי כמו החיבור 4-פינים הסטנדרטי בין הכרטיס והכונן, לא חושב שיש הרבה מה לעשות בקשר אליו.

פורסם
  • מחבר

לפי אותו היגיון CDP לסטריאו לא היה צריך לעלות יותר מ400 שקל, ולמרבה הפלא הוא כן

גם אם נחשוב עליו כעל כונן אופטי וכרטיס קול ביחד, צריך להיות בו איזה משהו שכן משפר את איכות הסאונד, וקשה לי להאמין שהכוננים האופטיים בנגן של 500 שקל ובנגן של 5000 שקל זהים

פורסם

סורי, אין לי מושג מה זה CDP.

אני חושב שהמבנה של היחידה הקוראת במערכות סטריאו כמעט זהה בכולן. שיפורים אפשר לעשות בדיוק של קרן הלייזר, בבולמי הזעזועים, במנגנון הסיבוב... אבל המידע שנקרא יהיה אותו מידע, והוא יומר מהתצורה האופטית לדיגיטלית באותה שיטה בסופו של דבר. לא בזה תלויה איכות הסאונד. ההבדלים באיכויות הסאונד בין מערכות קשורים לכל מה שקורה אחרי הקריאה.

פורסם

spoon: אתה טועה, הכבל שהוא תיאר הוא כבל רגיל - שהוא אנלוגי!

כלומר הCD קורא את המידע, מפענח אותו למידע אנלוגי ולא מעביר אותו בצורתו הגולמית הדיגיטלית!

בכרטיסי קול חדשים יש חיבור דיגיטלי, שקיים גם בסידי שלך מומלץ מאוד לחבר את הסידי הצורה הזאת.

פורסם
  • מחבר

CDP זה CD player, כלומר הנגן תקליטורים

פורסם

סקורפיון: לא ידעתי על הכבלים הדיגיטליים. הטעות שלי היתה, בנוסף, שכתבתי דיגיטלי במקום אלקטרוני. מונח לא נכון.

קיקלר: אם כך אז התשובה שלי פשוטה - כשאתה קונה נגן לרכב, הפרשי המחיר נובעים בעיקר מדברים כמו מנגנון הקריאה שנועד לעמוד בתנאים קשים יותר (קפיצות תמידיות), דחיסות ההתקן (לעומת מערכת ביתית, מערכות לרכב הן בגדר "מיקרו"), ואיכות המגבר\מפענח. טכנולוגיית הקריאה האופטית עצמה היא אותו דבר כמו בסידי-רום.

פורסם

לא בדיוק, העינית זהה אבל צריך פילטרים שונים לאודיו ולמידע.

זה גם תלוי באיזה סוג DAC (ממיר מאנלוגי לדיגיטלי) יש בסידי, ואם זה סידי עם הגברה אז איזה מגבר יש בו.

פורסם
  • מחבר

מה קשור רכב עכשיו ?? קפוץ שניה לסלון שלך ותעיף מבט. ככל הנראה יש לך מערכת סטראו בבית - רסיבר (מגבר), נגן תקליטורים ורמקולים. אם נתעלם מהאירוע שהיה פה לפני שבוע, אני לא רואה איך הנגן הזה צריך מנגנון נגד זעזועים וכולי

סתם דוגמא :

Dcd1650AR.jpg

פורסם

נגני CD אודיופיליים יקרים מכמה סיבות:

-מידע על דיסק הוא מוצפן בצורה דיגיטלית:

1011110001101010111011011011

נגנים שהם לא איכותיים מדלגים על חלק מהמידע וכך הצליל בפועל יוצא פחות מפורט. לדוגמא:

101011....1010111.0....1101011110111....11011.011.....1011...

כדי שכמה שפחות מידע יפוספס צריך כמובן ציוד יותר יקר וגם יותר השקעה בתכנון.

-איכות החומרים הכללית מהם עשוי הנגן(החיבורים הפנימיים, כבלים פנימיים, החיבורים החיצוניים....)

-איכות הממירים בנגן+ המרה (איכותית) ליציאות שונות כמו XLR, אופטיות, קואוקסיאל וכו'...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים