פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים זה כמו שהמדינה מגבילה את מחיר הדלק ל-X ש"ח. כמעט כל תחנות הדלק גובות בדיוק את הסכום הזה ולא אגורה פחות.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים מחבר גיל: אין לנו ויכוח. החנויות לא עוברות על החוק (לפחות כל עוד הן לא מוכרות מוצרים מחודשים כחדשים). הן רק מתנהגות בצורה חזירית.יוני: יש מוצרים שעליהם החנויות נותנות יותר משנה אחריות. שאלת את עצמך פעם למה זה קורה אם החוק מחייב שנה בלבד? ותחשוב גם על מה שכתוב בסוגריים במשפט הקודם.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים אין מה לחשוב, ברור למה זה קורה: כי יש להן מה להרוויח מזה. לא פעם ראיתי בפורומים דיון של מישהו שמתלבט למשל אם לקנות כרטיס מסך מסויים דווקא בחנות שמציעה משך אחריות ארוך יותר למרות שזה יוצא יותר יקר. וזה מובן, כי כשמישהו מוציא 1200 ש"ח על מוצר שכן יש לו נטיה להתקלקל, הוא דואג יותר למשך האחריות מאשר כשהוא קונה ב200 ש"ח מוצר שאין לו נטיה להתקלקל. אז לכרטיסי מסך כן משתלם לחנות להציע אחריות ארוכה יותר, ולקירורי מעבד לא. זה הכל.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים הסיפור בוודאות לא כל כך פשוט.החנויות בוודאות נותנות אחריות ארוכה יותר משנה להרבה פריטים.קשה לי להאמין שהיבואן נותן 6 שנים והחנויות רק שנה אחת.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים בגללך עברתי עכשיו על אוסף החשבוניות שלי.TMS, KSP כותבות בפירוש "אין אחריות על מקלדות, עכברים, מיקרופונים, מאווררים, אוזניות ורמקולים" (או בדומה לזה).אייבורי - בכל קבלה כתוב לי משהו אחר. באחרונה זה "שנה אחריות למאווררי {רשימה ארוכה של חברות}".זיגזג - ליד כל מוצר שנקנה כתוב תקופת אחריות. בקניית עכבר וקירור כתוב על כל אחד מהם 0M (אפס חודשים).לא ממש חקרתי מעבר לזה, אבל בהחלט נראה שיש מוצרים שהחנויות לא ששות לתת עליהם אחריות, בלי קשר לתנאי האחריות של היצרן. אולי זה כי החוק לא חל על חלק גדול מהם, אולי זה כי הקונים פחות שמים לב למשך האחריות של ציוד הקפי, ואולי סיבות נוספות.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים מחבר יוני, משפט כמו "לכרטיסי מסך כן משתלם לחנות להציע אחריות ארוכה יותר, ולקירורי מעבד לא" הוא פשוט לא נכון.אין כזה דבר שלחנות "משתלם" להציע אחריות ארוכה יותר, או אחריות בכלל. נראה לך שחנות תאריך על חשבונה אחריות של כרטיס מסך בגלל שהוא יקר ושווה אלפי ש"ח?כעיקרון, חנויות מציעות את האחריות שנותן היצרן, ואינן חורגות ממנה כלפי מעלה. ואם הן מציעות אחריות לתקופה קצרה יותר אז זה מעורר חשד, לפחות מבחינתי.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים ברור שהכוונה היא לא להאריך את משך האחריות של כרטיס המסך אל מעבר למה שהיצרן מציע, אלא אל מעבר למה שהם מחוייבים - גם אם היצרן יציע 20 שנה אחריות, הם לא חייבים לטפל במימוש האחריות יותר משנה, ובכל זאת הם מציעים בד"כ את משך האחריות המלא של היצרן - פשוט כי יש להם מה להרוויח כאמור (ולא הרבה מה להפסיד - אחרי הכל עלות המוצר התקול לא נופלת עליהם). אבל במוצרים שבהם שבהם אנשים בד"כ לא מתחשבים במשך האחריות כדי לשקול קניה, כבר אין כל כך מה להרוויח מלהציע את משך האחריות המלא ולכן הם מסתפקים במינימום (כי אחרי הכל ההתעסקות היא עדיין טירחה).
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים מחבר אז:1. יש בינינו הסכמה שחלק לא קטן מהחנויות בארץ משתינות על הצרכן בקשת כל פעם שהן יכולות, בניגוד למדינות אחרות כמו ארה"ב למשל, שבהן תקבל בחנות את מלוא זמן האחריות ללא קשר לאיזה מוצר קנית.2. ולכן אני אישית מעדיף, ככל האפשר, לקנות ברשת שתמיד נותנת לך את כל תקופת האחריות על המוצר + ביטחון שלא ידחפו לי מוצרים מחודשים.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים ובכן, בהצלחה לך למצוא רשת כזו.וממש לא הבנתי מה האובססיה לגבי מוצרים מחודשים. אין לך שום סיבה להניח שהמוצרים שאתה קונה בחנות מחודשים, בטח שלא לפי תקופת האחריות כפי שכבר הוסבר. זה סתם משהו שננעלת עליו ואני לא יודע למה.
פורסם 2013 בנובמבר 1412 שנים מחבר מצאתי. ואם אין להם את מה שאני מחפש אז אני מביא מחו"ל.ולגבי ה"אובססיה" כביכול שלי: יש (לפחות) שתי רשתות בארץ שמוכרות לך מוצרים משומשים בתור מוצרים חדשים. אצל אחת מהן אני אישית קניתי מוצר, באתי הביתה וגיליתי שהוא משומש. אז חזרתי אליהם והכרחתי אותם להחליף אותו. אה, וגם למדתי לקח להבא: ממש לא כדאי ללכת לקנות ברשתות אם אתה עוד קודם יודע שיש עליהן מלא תלונות באינטרנט.
פורסם 2013 בנובמבר 1412 שנים סיפורים על מוצרים מחודשים (ע"ע לוחות אם וכו) לא חסר גם אני נתקלתי וגם אני מכיר,א בל שוב לא מכליל את זה על כל החנויות וגם באותה רשת קורה.שוב ואני חוזר שוב, אני חושב שזה חוצפה ב100% לא נותן לזה שום לגיטימציה.לגבי אחריות, בדומה למה שציינתי באחד מהתגובות הראשונות, עצם העובדה שיבואן מעניק X שנים אחריות על מוצר, אומר שאת כל הקטע המנהלתי וההתנהלות אתה תבצע מולו. במקרה שאתה חי בישראל והאחריות תמיד מצחיקה וקצרה כאן תאלץ להתנהל מול היצרן עצמו למה ? כי יש "מדיניות" כזו.לגבי רכישה בחו"ל מבחינת מחירים מקובל, אבל גם שם לא הכל ורוד ובסופו של דבר התנהלות מול היצרן או מול חנות בחו"ל זה די זהה מבחינת הזמן מיילים וכו.מסכים איתך שבמעמד הקניה יש לך אחריות מאלה, אבל בין אם אני שולח מייל לחנות והם שולחים לי חדש או מייל ליצרנית ושולחים לי חדש לא רואה תהבדל הגדול.כמובן זה עניין של התעסקות סבלנות וזמן אבל כל אחד עושה תבחירות שלו.
פורסם 2013 בנובמבר 1412 שנים מחבר עידן, נכון שאי אפשר להכליל על כל החנויות. אבל יש בארץ לפחות 2 רשתות שאצלן שוב ושוב אתה שומע על מקרים כאלה. ועם כזו הצטברות של מקרים אז כבר פחות סביר שזה סתם "קורה", ויותר סביר שזו מדיניות מכוונת. מדיניות שגם אני אישית, כאמור, נתקלתי בה.(אצלי זה התחיל עוד בחנות. משהו באריזה היה לי חשוד. אז שאלתי את הרמאים: "תגידו, אתם בטוחים שזה מוצר חדש?""בטח שבטוחים, אל תדאג." אז לא דאגתי, ז"א עד שהגעתי הביתה וניסיתי להשתמש במוצר...)לגבי ההתנהלות מול חנות בחו"ל: יש לנו בארץ עוד הרבה ללמוד מהם. למשל שכשאתה בא ואומר שמשהו לא בסדר, החנות מחליפה לך בלי שום ויכוח ומתחשבנת בעצמה עם היצרן.
פורסם 2013 בנובמבר 1612 שנים מסכים איתך, אבל אתה מבין שאנחנו תמיד מדברים על הרוב המכריע, ומצטער אם זה מצטייר ככה אבל הרוב המכריע הוא ישראלי, שתמיד חושב שמנסים לעבוד עליו, בין אם זה הקונה ובין אם זה המוכר שלא כל פעם שמישהו רץ אליו בבקשה של "נהרס לי תחליף" הוא יעשה את זה בלי לחשוב פעמיים. זה לא מהיום ולא מאתמול
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.