פורסם 2013 בנובמבר 1212 שנים אז ראשית הייתי שמח לדעת איפה שמואל שלום (שכתב את הסקירה המצוינת על המאוורר) מצא חנות שנותנת 6 שנות אחריות.ושנית, כדאי שאנשים יידעו שחברת Noctua נותנת באמת 6 שנות אחריות על המאווררים שלה, אבל גם מוכרת באיביי במחיר מוזל מוצרים "סוג ב'" ומוצרים שהוחזרו אליה, ואני לא אתפלא אם חלק מהם הגיעו גם לארץ וזו הסיבה לשנה אחריות
פורסם 2013 בנובמבר 1212 שנים לא יודע אם התרד הזה נובע מניסיון או רק מקריאה, אבל קצת סדר (-:קירורים ובעצם כל מוצר בארץ מגיע לכאן על ידי יבואן, זה שהחברה מביאה על המוצר X אחריות מסוימת לא אומר שהיבואן מספק את האחריות הזו.למה ? סיבות לא חסר, אם אתה רוצה ובמידה ולא הגעת לפתרון עם יבואן אתה תמיד יכול לפנות לתמיכה של החברה ישירות ולנסות לבדוק מה הם מציעים.
פורסם 2013 בנובמבר 1212 שנים מחבר היי עידן,זו בדיוק השאלה - למה החנויות באמת לא מספקות את את אותה אחריות שהחברה נותנת?...למיטב ידיעתי ל-noctoa אין יבואן רשמי לארץ. באתר שלה מצוינות 3 חנויות/רשתות כמוכרות את המאווררים כאן.אז אחת האפשרוית היא שהחנויות מוכרות סחורה שנקנתה על ידן ביודעין בתור RMA או refrbished.האפשרות השניה היא שהחנויות סתם דופקות אותנו בתור צרכנים ומקצצות בזמן האחריות, בעוד שבמדינות אחרות כן מקבלים 6 שנות אחריות.בקצור, אף אחת מהאפשרויות הנ"ל לא ממש להיט..בכל מקרה, מאחר ובסקירה של שמואל שלום כן מצוין שיש 6 שנות אחריות, הייתי שמח לדעת אם אכן הוא מצא חנות שנותנת 6 שנים.
פורסם 2013 בנובמבר 1212 שנים יש גם אפשרות שלישית שהיא הכי סבירה:מדיניות האחריות של היצרן שונה מאיזור לאיזור.
פורסם 2013 בנובמבר 1212 שנים מחבר ראול, אז זהו שלא. לפחות לא כשמדובר ב-noctua. לא התעצלתי ושלחתי להם מייל. בתגובה הם ענו:From Noctua side we offer 6 years warranty. With any defect or problem that might happen it is possible to contact us and we will help and/or solve the problem. ועוד הם כתבו:Warranty provided by the shop/importer is a claim against this company. This does not limit or replace the warranty offered by Noctua.כך שמבחינת אחריות היצרן, גם באזור שלנו יש 6 שנים והם אפילו מתחייבים לעמוד בה גם אם החנות מתנערת מהאחריות. יפה! אבל בכל זאת זה מעצבן שצריך לפנות לאוסטריה במקום לחנות בה קנית את המוצר....
פורסם 2013 בנובמבר 1212 שנים זה לא רק בתחום הזה ככה וזה גם לא משהו חדש, כל מדינה/אזור/יבואן והמדיניות שלו, בארץ אתה גם יכול להחזיר מוצר עד 14 יום, בארה"ב אתה יכול להחזיר אותו מתי שתרצה ותקבל את הכסף חזרה בלי שאלות, מכוניות מדגמים שונים במדינות שונות מקבלות תקופת אחריות וכו וכו.הטענה שלך או יותר נכון החשד שיבואנים/חנויות מוכרות מוצרים שהם מחודשים היא מוטעת ולא נכונה, עצם העובדה שיבואן/חנות מספקת אחריות לשנה, לא נובע מזה שהמוצר נחות, אלה ההסכם שלה עם אותו יצרן, היבואן מחויב "ליטפל" לך בבעיה עד שנה, מעבר לזה תפנה לנוקטואה, ואם תהיה לך בעיה תהיה בטוח שהם יעזרו ביבואן המקומי או ישירות אליך, זאת אומרת במידה ותזדקק להחלפת מוצר הם ישלחו אותו אליך ישר או פשוט יעבירו בקשה ליבואן הקרוב שיספק לך מוצר חדש, והיצרן תזכה אותו ישירות.
פורסם 2013 בנובמבר 1212 שנים מחבר עידן, אין ל-noctua שום "הסכם" עם אף יבואן בארץ שהוא יתן אחריות של שנה בלבד.הנה עוד ציטוט ממה ש-noctua כתבו ליThe warranty period that shops sometimes offer depends on the policy of the shop or legal regulations in your countryמאחר ואין שום רגולציה בארץ שמגבילה אחריות רק לשנה, אז מה שנשאר זו מדיניות החנות. דהיינו אותה "מדיניות" שלוקחת מוצר עם אחריות ל-6 שנים בכל העולם, ומקצצת את האחריות הזו לשנה אחת בלבד. זה נראה לך בסדר? הוגן כלפי הצרכן? לי ממש לא. ביחוד אם אכן המוצר חדש ולא RMA או refrbished. (ואגב, לפי דבריך לא יכול להיות מצב שימכרו בארץ מוצרים לא חדשים.,אבל כבר ראיתי מספיק תלונות, חלקן גם באתר הזה, על, למשל, מוצרים שהמספר הסידורי שלהם "נעלם" ואז פתאום החנות טוענת שזה "יבוא מקביל" או תירוץ אחר).
פורסם 2013 בנובמבר 1212 שנים אתה טוען שנוקטואה מציעה רק שנה אחריות למוצרים מחודשים?אם כך אתה יכול ישירות מול נוקטואה לבדוק האם המוצר מחודש או לא.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים מחבר גיל, אני לא יודע איזו אחריות noctua נותנים למוצרים מחודשים. מאחר והם חברה הגונה ורצינית אני מאמין שהם ישתדלו לעזור לך בכל מקרה.מה שאני כן יודע, זה שהם נותנים 6 שנות אחריות בכל העולם למוצרים חדשים, אבל משום מה בארץ חנויות נותנות רק שנת אחריות אחת.אז אם המוצרים בארץ חדשים זו פשוט חוצפה מצד החנויות שדופקות אותנו הצרכנים.ואם המוצרים בארץ לא חדשים אלא מחודשים אז זה עוד יותר חוצפה.לכן אם אתה קונה מאוורר אולי באמת כדאי לקחת את המספר הסידורי שלו (במידה ובכלל יש מספר סידורי והחנות לא העלימה אותו) ולבדוק עם noctua האם מדובר במוצר חדש.ואגב, זה נכון גם לגבי רכיבים אחרים כמו ספקים וכדומה.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים עידן, אין ל-noctua שום "הסכם" עם אף יבואן בארץ שהוא יתן אחריות של שנה בלבד.הנה עוד ציטוט ממה ש-noctua כתבו לי The warranty period that shops sometimes offer depends on the policy of the shop or legal regulations in your country ומה בדיוק סותר את מה שאמרתי ? קראתי לזה "הסכם" הם קוראים לזה מדיניות, אין עם זה בעיה. בכל מקרה הבנת את הנקודה, כמובן ושלא תטעה לרגע, אני בדעה שלך וחושב שזה לא הוגן, אבל כמו הרבה דברים במדינה הזאת, זה המצב מאז ומתמיד. כל יבואן והמדיניות שלו, עוד נקודה למחשבה היא שנושאים כאלה גם משפיעים על המחיר הסופי של המוצר. על כל מקרה להתלונן אפשר, מה לעשות עם זה ? אין ממש מה.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים מחבר עידן, כשהזכרת הסכם בפעם הראשונה אמרת "ההסכם שלה עם אותו יצרן".אבל ל-noctua אין שום "הסכם" עם אף חנות בארץ לקצץ את האחריות משש שנים לשנה אחת.המונח "מדיניות" דווקא כן מתאים פה. זו בהחלט המדיניות החזירית של החנויות לדפוק את הצרכנים עם אחריות מקוצצת פי 6. ולגבי "כל יבואן והמדיניות שלו, עוד נקודה למחשבה היא שנושאים כאלה גם משפיעים על המחיר הסופי של המוצר": מה שאתה אומר בעצם זה שהאחריות המקוצצת מוזילה את המחיר לצרכנים, דהיינו:1. לחנויות בארץ יש "מדיניות". מה ה"מדיניות"? לקצץ אחריות של 6 שנים לשנה אחת2. למה החנויות מקצצות? כי הן רוצות להיטיב עם הצרכנים ולהוזיל להם את המחיר הסופי (שהרי לא יעלה על הדעת שהן מקצצות כי הן משתינות על הצרכנים בקשת)3. לכן החנויות בארץ קונות מהיצרן מוצר חדש עם אחריות מקוצצת ומעבירות את הרווח לצרכנים (שהרי לא יעלה על הדעת שהחנויות בארץ מוכרות פה מוצרים מחודשים בזול ובלי להודיע לקונים שאלו מוצרים מחודשים. למה איפה אנחנו? באפריקה?) רק מה? אם החנויות קנו בזול מ-noctua מוצר עם אחריות מקוצצת, איך זה ש-noctua אמרו לי שהם מוכנים לתמוך במוצר שלהם עד 6 שנים?אז מי שרוצה להאמין שבגלל "המדיניות" של לקצץ אחריות משש שנים לשנה אחת הוא מקבל בחנות מחיר זול יותר, שיאמין.ואלה שלא רוצים להאמין ימשיכו לחשוב שזו חוצפה מצד החנות במקרה הטוב (שהמוצר חדש) או שזה עוד יותר חוצפה במקרה הרע (שהמוצר מחודש) נערך 2013 בנובמבר 1312 שנים על-ידי pcuser11
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים אני לא בטוח שההשוואה נכונה.ברוב החנויות בארצות הברית שאני מכיר (לפחות אונליין), אתה יכול להחזיר אליהן סחורה תקולה רק 30 יום. לאחר מכן אתה צריך לפנות ליצרן ולא לחנות.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים מחבר ראול, בחנויות אונליין בארה"ב יש ויש אבל בגדול אתה צודק.(באמאזון, למשל, המאוורר עולה רק 65$, עם 6 שנות אחריות כמובן)אבל אם תקנה אותו בחנות רגילה אז הם יחליפו לך מיד אם תבוא אליהם בתקופת האחריות, ואחר כך יתחשבנו עם noctua
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים החנות בסה"כ חוסכת מעצמה את ההתנהלות מול היצרנית - למשל לשלוח מוצר לארה"ב או אירופה במקרה של מימוש אחריות.זה בהחלט גוזל זמן וכסף - החנויות כיבואניות יכולות להחליט לתת רק שנת אחריות. לא מוצא כן בעיניך? תייבא בעצמך.נוקטואה מאפשרת לך לממש אחריות ישירות מולם כך שבכל מקרה אתה נהנה מ-6 שנות אחריות.אז יש לך טענות על החנויות? בצדק. האם הן עוברות על החוק? לא.
פורסם 2013 בנובמבר 1312 שנים "המדיניות החזירית של החנויות" היא לא לעשות משהו שהם לא מחוייבים אליו ולא יכולים להרוויח ממנו. אין ל-noctua הסכם עם שום חנות בעולם שאומר שהחנות צריכה לדאוג לאחריות אפילו יום אחד (עם יבואנים אולי יש לה, לא יודע. בכל אופן זה לא משנה לחנות). כשהם מבטיחים 6 שנות אחריות הם מתכוונים לומר שהם עצמם יכבדו אותה, ולא להתחייב שהחנות תסכים לעזור בעניין.מלכתחילה, הסיבה היחידה שכל החנויות נותנות לפחות שנה אחריות (או ליתר דיוק "עזרה במימוש אחריות") זה כי ככה החוק בארץ מחייב. בארצות שבהן החוק לא מחייב, חנויות עושות מה שהן רוצות - לפעמים זה כולל תנאי מימוש אחריות נוחים (כדי להיחשב לשירות טוב ולמשוך לקוחות) ולפעמים זה כולל כלום ואתה צריך לממש אחריות לבד אצל היצרן/יבואן.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.