שדרוג מודם אלקטל מHOME לPRO - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שדרוג מודם אלקטל מHOME לPRO


MoRtZkInG

Recommended Posts

ראיתי כבר מספר אנשים שאמרו לי שהם שידרגו את המודם שלהם, וממש לא יחסתי לזה חשיבות...

אבל עכשיו, (בעיקר משום שמחר יש מבחן, ואני לא ממש שש ללמוד :) ), שוטתי לי כאן קצת וראיתי את המדריכים איך לשדרג את המודם.

ועכשיו השאלות:

1. האם זה חוקי לשדרג את המודם? כלומר קניתי מוצר מסויים, זה חוקי שאני אשנה אותו?

2. מה זה נותן לי תכלס? (האופציה שהכי מצאה חן בעיני היא לחבר את המודם ישירות לHUB כי לי אין SWITH או ראוטר)

3. מה זה הפיירוול של המודם, מה זה עושה? לבטל את זה אחרי השדרוג?

ושאלה המיליון: לדעתכם, לשדרג או לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1.זה לא חוקי,מפני שאתה מקבל מוצר,אסור לך לשנות אותו,בתהליך השדרוג אתה פורץ סיסמא שבאה עם המכשיר,מכניס הגדרות חדשות לגמרי ומשנה פרוטוקולים,כל עוד היצרןמלא סיפק לך את ההוראות האלו,זה לא חוקי.

2.מזה נותן לך?כמו שאמרת,הופך אותו לנתב ככה שאתה צריך רק לחבר מחשבים לסוויטצ'\האב ומשם אליו ויש לך רשת.הנתב כולל בתוכו DHCP(חלוקת כתובות באופן אוטומטי) כולל NAPT(אחרת איך הוא יפעל?שירות הממיר כתובות פנימיות לחיצונית) ועוד כמה דברים פשוטים,כמו אפשרות לבצע PING דרך הראוטר .

בנוסף אתה עובר פרוטוקול התחברות,מ PPTP או PPPOE(תלוי מה אתה משתמש כרגע..) ל PPP,בנוסף הנתב מחייג לבד לאינטרנט ואין צורך בחייגן.

3.הפיירוול של המודם?בתאכלס,אין ממש פיירוואל,יש שם משהו שלא ניתן להגדיר ניתן רק לכבות,אבל לא עליו אתה מדבר,אתה מדבר על שירותה NAPT שבגלל שהנתב ,בתחילה לא מוגדר להתמודד עם התקשרויות נכנסות(פשוט לא הפנינו פורטים לשום מקום) הוא זורק כל התקשרות אלייך שלא אתה יזמת,לכן חושבים וטועים שזה פיירוואל. הוא בעצם חוסם את הפורט (יותר נכון לא יודע מה לעשות עם המידע) אלא אם כן אמרנו לו לאן לשלוח ברשת הפנימית.

4.לשדרג או לא?תלוי אם יש לך רשת,ואם אתה רוצה פיתרון זול ולא מוכן להשקיע במשהו יותר טוב וחוקי.שמכיל יותר פונקציות.

הערה חשובה:עם השדרוג,תפוס האחריות שלך אצל ובמקרה והוא ימות מתישוה לא יחליפו לך ותצטרך לקנות משהו אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, יש לי של 4 מחשבים בבית ואני אשמח לכבות את המחשב שלי מידי פעם :)

דבר שני, אם הוא ימות, יש לי עוד מודם ADSL שקיבלתי מחברת אחרת....

והשאלה הבאה שלי, אם אני עושה את זה, לא יותר מומלץ לכבות את כל החסימות של התקשורת נכנסת (כלומר לכבות את המעין פיירוול הזה) ולחזור למצב שאני משתמש בו כרגע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1.זה לא חוקי,מפני שאתה מקבל מוצר,אסור לך לשנות אותו,בתהליך השדרוג אתה פורץ סיסמא שבאה עם המכשיר,מכניס הגדרות חדשות לגמרי ומשנה פרוטוקולים,כל עוד היצרןמלא סיפק לך את ההוראות האלו,זה לא חוקי.

לא נכון בעליל. אם המוצר שלך, אם קנית אותו במיטב כספך ולא השכרת אותו מבזק, זכותך לעשות בו מה שאתה רוצה. קנית מודם Alcatel, הוא בא גם עם תוכנה של מודם וגם עם תוכנה של מודם+נתב, וזכותך להשתמש בשתיהן. המכשיר הזה שלך. אם התוכנה של מודם+נתב לא הייתה על המודם כבר מההתחלה, היה אפשר לטעון שאתה משתמש במודם עם משהו שלא קיבלת (אם למשל הורדת את תוכנת הנתב מהאינטרנט). אבל זה לא המצב. שילמת, קיבלת נתב. יש לך זכות מלאה להשתמש בו. פשוט יש לזכור שזה מבטל אחריות (שאם מישהו קנה מודם, אני די סבור שהיא גם ככה הסתיימה כבר. לפחות ככה זה אצלי).

לעומת זאת, אם המודם לא שלך, אלא הוא בשכירות מבזק, הוא לא רכושך ואין לך זכות לשנות את ההגדרות שלו. במקרה כזה, זה לא חוקי לשדרג אותו. ובקשר להערה הזאת:

הערה חשובה:עם השדרוג,תפוס האחריות שלך אצל בזק ובמקרה והוא ימות מתישוה לא יחליפו לך ותצטרך לקנות משהו אחר.

גם לא נכון. חפש פה קצת בפורום ותראה כמה אנשים הודיעו שכאשר משהו קרה למודם, והם אמרו במפורש לטכנאי של בזק שהם שידרגו את המודם, הטכנאי אמר להם לא לעשות זאת שוב, והדריך אותם בעצמו כיצד להחזיר את המודם למצבו הקודם. ואם המודם נהרס לגמרי, פשוט החליפו להם את המודם בלי יותר מידי בעיות. יצאו מזה עם נזיפה קלה ולא יותר.

אז בקיצור, אם חוקיות זאת ההתלבטות היחידה שלך, אתה יכול להסיר כל חשש מליבך.

נקודות 2. ו-3. שלך נכונות מאוד.

מור, אם יש לך 4 מחשבים בבית, שידרוג המודם יעזור לך מאוד. שכן כעת לא תהייה תלות באחד המחשבים בשביל אינטרנט, רק במודם-נתב, האלקטל והרכזת (Switch/HUB).

בהזדמנות זו אני רוצה שוב לציין שמאוד מאוד לא מומלץ לעבוד עם HUB ברשת של יותר מ-2 מחשבים. לך כבר יש 4, זה יכול להיות קריטי.

אתה יכול לחפש קצת הודעות פה בפורום על ההבדל בין HUB ל-Switch, או לקרוא את המאמר המצויין של יהודה, שמסביר על ההבדלים, ואז תבין למה HUB לא מסוגל להתמודד טוב עם עומס של יותר מ-2 מחשבים, וכיש 4 זה כבר יכול להיות קריטי. Switch לעומת זאת, עובד מצויין גם ברשתות כאלה.

בקשר לשאלה האחרונה:

והשאלה הבאה שלי, אם אני עושה את זה, לא יותר מומלץ לכבות את כל החסימות של התקשורת נכנסת (כלומר לכבות את המעין פיירוול הזה) ולחזור למצב שאני משתמש בו כרגע?

לא. זאת מפני שהחסימות האלה, אצלי לפחות, אף פעם לא הזיקו. הן נתנו אפקט של פיירוול, לא פיירוול אמיתי אבל אפקט כזה, והן רק יכולות לעזור. ברוב המקרים של תקשורת נכנסת רצוייה, הנתב יודע להתמודד טוב ולא לחסום אותם. במקרים הבודדים שלא, כדאי לבטל את ה"חסימה" נקודתית, ולא את כל החסימות. זה רק יגן עליך יותר, וכמעט לא יפריע בכלל (ואת זה אני אומר אחרי יותר משנה של ניסיון ועבודה בצורה הזאת בדיוק. ואפילו בלי פיירוול תוכנתי על המחשבים, למרות שזה לא מומלץ בכלל).

בכל מקרה, ישנן פקודות לפתיחת פורט בודד, ישנן פקודות לפתיחת כל הפורטים (לצורך העניין, פתיחת פורט = ביטול חסימה ספציפית).

אם צריך עזרה בשידרוג או אחריו, אל תהסס לשאול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר להערה החשובה...

זה מה שקרה לי,המודם פשוט מת,לא היה אפשרי ריסט וכלום לא עזר אפילו לו ריסט דרך פינגים עם כתובת מאק שגוייה.

כשהתקשרתי ואמרתי להם שקרה לו משהו ושיחקתי אותה תמים אמרתי שהיה פה טכנאי ,הם אמרו שהוא שודרג שהאחריות ששלהם נגמרה ושהיא לא יכול לעזור לי יותר...

חוצפנים!! :)

בקשר לקטע עם ההאב,תראה,בלי להגזים,נכון שהאב הוא מכשיר די טיפש שעבוד ב PHYSICAL LAYER ויודע רק לשכפל את המידע והלעביר לכולם חוץ מפורט האם,עדיין זה לא אומר שהוא לא יכול לעבוד או שתהיה איטיות ברשת של יותר מ2 מחשבים,נכון ,תמיד מומלץ לעבוד עם סוויטצ',במיוחד בהשוואה להבדל המחירים בינהם שהוא כ40 שקל,אבל אם יש כבר בבית האב,אין צורך לקנות חדש, האב מספיק טוב עד שמשרשרים אותו עם האבים אחרים,אז כבר נוצר צוואר בקבוק,עד אז הוא פועל די בסדר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...