ביקורת מאכזבת על TMS (פרטים בפנים) - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת מאכזבת על TMS (פרטים בפנים)


xpsdn1

Recommended Posts

לא ידעתי באיזה פורום לפתוח את זה אז החלטתי שפה הכי מתאים, רציתי לדעת מה דעתכם והאם TMS רשאים לעשות דבר כזה..

זהו מכתב שכתבתי למועצה לצרכנות היום:

שלום, ברצוני לפרט סיטואציה שעמדתי לפניה עם חברת TMS מחשבים שנמצאת בא.ת. פולג נתניה.

רכשתי לפני כעשרה חודשים מחשב מהחברה דרך הטלפון שסופק לי באמצעות שליח, הרכיב המרכזי במחשב שהוא כרטיס המסך היה תקול ויצר בעיה של מסכים שחורים ותקיעה של המחשב מתאריך קבלת המחשב, פניתי וידעתי את החברה מיד בקבלת המחשב ולאחר כ9 חודשים פניתי למעבדות למרכז השירות של TMS לתיקון המחשב, TMS הפנו אותי למעבדות שלהם שנקראות וולקום בחולון מכיוון ואינני יכלתי להגיע למעבדות החנות בTMS שבנתניה והם עובדים בשותפות עם מעבדות וולקום.

לאחר כשבוע וחצי שלא נמצאה התקלה במעבדות וולקום הוחזר לי המחשב ללא תיקון ונמסר לי שהמחשב תקין.

קיבלתי את המחשב בסביבות השעה 7 בערב ומייד לאחר שהדלקתי את המחשב נתקלתי בתופעה פעמיים באותו הערב ופניתי לרשת TMS למחרת בבוקר, TMS שלחו אלי שליח ללקיחת המחשב למעבדה המרכזית וכרגע לאחר יותר משלושה שבועות שהמחשב שלי נמצא במעבדות שלהם בידיעה שיש לו את אותה התקלה (TMS גם נתקלו בתקלה אך לא ידעו לשייך אותה לחלק ספציפי מהחומרה) נמסר לי כי יש תקלה בכרטיס המסך, הכרטיס נשלח ליבואן ונמסר לי ממנהל החנות שלכרטיס "אין תאימות" למערכת ולכן מחליפים לי לכרטיס אחר (כרטיס שנמסר להם מהיבואן, לא חדש אלא שהוחזר מתיקון אחר ומשומש) לאחר בדיקה מקיפה שבדקתי בנוגע לאותה הבעיה נמסר לי כי הבעיה קיימת בכרטיס המסך הזה ובמקבילים אליו באותה הסדרה במספר רב של מקרים.

דרשתי מTMS להחליף לי לכרטיס מסך חדש ואם ניתן גם לכרטיס מסדרה מקבילה כדי שלא יווצר מצב שהמחשב שלי יחזור למעבדות מכיוון ושילמתי על המחשב סכום של מעל מ5000 שקלים ואני סטודנט ואינני יכול לסבול תקופות כה ארוכות ללא מחשב.

החברה סרבה בתוקף ודרשה ממני להסתפק בכרטיס מסך אחר, לא הכרטיס מסך שלי.. כרטיס מסך משומש שהיה תקול וחזר מתיקון לאחר כ11 חודשים בלבד שהמחשב בבעלותי וקיימת עליו אחריות כוללת ל3 שנים על ידי TMS.

כרגע, אני נמצא בתקופת מבחנים ללא המחשב שלי וכל החומר שבתוכו, נאלץ להתמודד עם המצב ללא אפשרות להסכמה כלשהי עם TMS.

דרשתי מהם להשאיר את המחשב אצלהם עד למציאת פיתרון והנה אני פונה אליכם.

אנא חזרו אלי בהקדם, ואם ניתן לפלאפון **********.

אודה לכם מאוד, בן.

חשוב לי לציין כי TMS טענו כי ביצעו בדיקות קפדניות במחשב בנוגע לתאימות במעמד רכישת המחשב שככל הנראה היו לא נכונות.

אני רוצה לדעת מה דעתכם? האם אני צריך לספוג את החוסר מקצועיות והשירות הזה ולקבל כרטיס מסך משומש של מישהו אחר שחזר מתיקון?

עריכה:אחרי שקיבלתי הסבר ממספר גורמים פה בפורום שברגע שקניתי מחשב שלם קיימת אחריות לגבי תאימות ויש על TMS לדאוג למערכת בעצמם התקשרתי למעבדה, הסברתי את דברי ושאינני מוכן לספוג את חוסר המקצועיות וההפסד על כרטיס שאינני יודע מה הוא עבר אם עבר אווברקלוק או קורוזיה, נמסר לי משלומי מהמעבדה כי TMS לא יספגו את הערך של הכרטיס שיש לו בעיה ואני צריך להשלים עם המצב הקיים וברגע וברגע שאמרתי לו שקניתי מחשב מחברה שאני צריך לסמוך עליה והוצאתי ממיטב כספי ואני לא מוכן לקבל יחס כזה הוא ניתק לי בפנים את הטלפון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלת הבהרה: מה בדיוק קרה בין הרגע הראשון בו שמת לב לתקלות ופנית לTMS, ועד לרגע שבו פנית אליהם 9 חודשים מאוחר יותר?

בתקופה בו הבהרתי להם הייתי בתקופות מבחנים עמוסות ולימודים.. משמע אין הרבה זמן לשימוש בכרטיס מסך (אין זמן לשחק במחשב יותר מדי) ברגע שהיה לי יותר זמן לשחק במחשב ראיתי שהבעיה במשחקי מחשב היא על בסיס יום יומי וגם כרגע יש לי זמן להשים את המחשב בגלל החופשה שלפני השנה החדשה של הלימודים אז שמתי את המחשב במעבדות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי. תראה, כעקרון הם לא חייבים לספק לך כרטיס חדש אחרי 9 חודשים, בהבדל מכרטיס שמוחלף מיידית לאחר הקניה. הרוב המוחלט של היבואנים לא מתעסקים בתיקונים רציניים בעצמם, אלא שולחים ליצרן, ובמקום להמתין שהמוצר יחזור מתיקון, נותנים ללקוח מוצר זהה שחזר מתיקון קודם לכן. זהו שטח אפור מבחינת החוק, שכן לא נאמר בו מה דינם של מוצרים "מוחדשים" (refurbished) מטעם היצרן ובפועל זה מה שקורה.

לגבי שאר דבריך, הרי שאם כך אכן קרו הדברים, מדובר בשירות מתחת לכל ביקורת. מעניין מה יהיה לקיריל לומר על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי. תראה, כעקרון הם לא חייבים לספק לך כרטיס חדש אחרי 9 חודשים, בהבדל מכרטיס שמוחלף מיידית לאחר הקניה. הרוב המוחלט של היבואנים לא מתעסקים בתיקונים רציניים בעצמם, אלא שולחים ליצרן, ובמקום להמתין שהמוצר יחזור מתיקון, נותנים ללקוח מוצר זהה שחזר מתיקון קודם לכן. זהו שטח אפור מבחינת החוק, שכן לא נאמר בו מה דינם של מוצרים "מוחדשים" (refurbished) מטעם היצרן ובפועל זה מה שקורה.

לגבי שאר דבריך, הרי שאם כך אכן קרו הדברים, מדובר בשירות מתחת לכל ביקורת. מעניין מה יהיה לקיריל לומר על זה.

האדם שסיפק לי בסופו של דבר את התשובה הוא קיריל עצמו כאשר מספר ימים לפניכן מסרו לי מהחברה (שלומי ואולג) כי יש עלי לבחור כרטיס מבין הכרטיסים באתר ועלי לשלם את הפרש המחירים במידה וקיים הפרש כזה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרכיב המרכזי במחשב שהוא כרטיס המסך היה תקול ויצר בעיה של מסכים שחורים ותקיעה של המחשב מתאריך קבלת המחשב, פניתי וידעתי את החברה מיד בקבלת המחשב ולאחר כ9 חודשים פניתי למעבדות למרכז השירות של TMS לתיקון המחשב

קנית מחשב חדש, ראית שהוא תקול, ובמקום לשלוח אותו חזרה לחברה מייד לא עשית עם זה כלום. למעשה כתבת את זה:

בתקופה בו הבהרתי להם הייתי בתקופות מבחנים עמוסות ולימודים.. משמע אין הרבה זמן לשימוש בכרטיס מסך (אין זמן לשחק במחשב יותר מדי) ברגע שהיה לי יותר זמן לשחק במחשב ראיתי שהבעיה במשחקי מחשב היא על בסיס יום יומי וגם כרגע יש לי זמן להשים את המחשב בגלל החופשה שלפני השנה החדשה של הלימודים אז שמתי את המחשב במעבדות..

כלומר אמרת להם "טוב, אני אסתדר עם המחשב, הכל בסדר כרגע". רק אחרי 9 חודשים נזכרת לפנות אליהם לתיקון הבעיה.

אילו היית שולח לה את המחשב מייד באותו היום, הם היו חייבים להחליף את כרטיס המסך בחדש (לא במשומש או בכזה שחזר מתיקון) או לזכות אותך בסכום אותו שילמת. לא עשית את זה. כשפנית אליהם לתיקון אחרי 9 חודשים כרטיס המסך שלך נחשב כבר במצב "משומש", ובמסגרת האחריות החברה רשאית להחליף לך את הרכיב הפגום ברכיב שקול ובאותו מצב, כלומר בכרטיס מסך בעל ביצועים דומים ובמצב משומש. על זה אין לך מה להתלונן.

הדבר היחיד שמשחק לטובתך הוא זה:

חשוב לי לציין כי TMS טענו כי ביצעו בדיקות קפדניות במחשב בנוגע לתאימות במעמד רכישת המחשב שככל הנראה היו לא נכונות.
TMS שלחו אלי שליח ללקיחת המחשב למעבדה המרכזית וכרגע לאחר יותר משלושה שבועות שהמחשב שלי נמצא במעבדות שלהם בידיעה שיש לו את אותה התקלה (TMS גם נתקלו בתקלה אך לא ידעו לשייך אותה לחלק ספציפי מהחומרה) נמסר לי כי יש תקלה בכרטיס המסך, הכרטיס נשלח ליבואן ונמסר לי ממנהל החנות שלכרטיס "אין תאימות" למערכת ולכן מחליפים לי לכרטיס אחר (כרטיס שנמסר להם מהיבואן, לא חדש אלא שהוחזר מתיקון אחר ומשומש) לאחר בדיקה מקיפה שבדקתי בנוגע לאותה הבעיה נמסר לי כי הבעיה קיימת בכרטיס המסך הזה ובמקבילים אליו באותה הסדרה במספר רב של מקרים.

אם יש לך נייר שעליו כתוב שבוצעו בדיקות תאימות למחשב ואח"כ הם טענו שיש בעיית תאימות, אז אני חושב שיש לך אפשרות לעשות משהו. המשהו הזה יהיה כנראה לפנות לבית משפט לתביעות קטנות. שיהיה ברור - סביר להניח שהחברה תילחם בך לאורך כל הדרך, והדבר היחיד שתוכל לקבל הוא כנראה את עלות כרטיס המסך המקורי או כרטיס שקול חדש. בטוח לא תקבל כרטיס מסך חדש מתקדם יותר. אולי תצליח להוציא משהו בקשר לעוגמת נפש או משהו דומה.

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קנית מחשב חדש, ראית שהוא תקול, ובמקום לשלוח אותו חזרה לחברה מייד לא עשית עם זה כלום. למעשה כתבת את זה:

כלומר אמרת להם "טוב, אני אסתדר עם המחשב, הכל בסדר כרגע". רק אחרי 9 חודשים נזכרת לפנות אליהם לתיקון הבעיה.

אילו היית שולח לה את המחשב מייד באותו היום, הם היו חייבים להחליף את כרטיס המסך בחדש (לא במשומש או בכזה שחזר מתיקון) או לזכות אותך בסכום אותו שילמת. לא עשית את זה. כשפנית אליהם לתיקון אחרי 9 חודשים כרטיס המסך שלך נחשב כבר במצב "משומש", ובמסגרת האחריות החברה רשאית להחליף לך את הרכיב הפגום ברכיב שקול ובאותו מצב, כלומר בכרטיס מסך בעל ביצועים דומים ובמצב משומש. על זה אין לך מה להתלונן.

הדבר היחיד שמשחק לטובתך הוא זה:

אם יש לך נייר שעליו כתוב שבוצעו בדיקות תאימות למחשב ואח"כ הם טענו שיש בעיית תאימות, אז אני חושב שיש לך אפשרות לעשות משהו. המשהו הזה יהיה כנראה לפנות לבית משפט לתביעות קטנות. שיהיה ברור - סביר להניח שהחברה תילחם בך לאורך כל הדרך, והדבר היחיד שתוכל לקבל הוא כנראה את עלות כרטיס המסך המקורי או כרטיס שקול חדש. בטוח לא תקבל כרטיס מסך חדש מתקדם יותר. אולי תצליח להוציא משהו בקשר לעוגמת נפש או משהו דומה.

בהצלחה.

פניתי כבר למוצעה לצרכנות, אני לא רוצה שום תשלום על עוגמת נפש או כרטיס יותר טוב.. אני רק רוצה כרטיס חדש מדגם מקביל ואני מוכן לספוג את הפרש..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, אבל כאשר מציעים לו כרטיס מסך אחר אחרי 9 חודשים הוא דורש חדש... הם לא עברו על החוק, רק משכו את זה יותר מידי זמן (לפי דעתי).

חוץ מזה, רק עכשיו הוא שינה כותרת.

זה רק צד אחד של הסיפור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ תוריד את הכותרת המתלהמת הזאת.
זה רק צד אחד של הסיפור.

ואם החנות בדיון הייתה KSP, היית גם כל כך מהר דורש מפותח הדיון לשנות כותרת, כאילו אתה איזשהו אחראי פורום בעל סמכות כאן? אם החנות הייתה KSP, היית גם ממהר לומר ש"זה רק צד אחד של הסיפור"?

לדעתי, לא.

http://hwzone.co.il/community/threads/534343-KSP-%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9C-%D7%90%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D!

אתה חתיכת צבוע.

^ זה חוקי, עושים את זה הרבה בשוק המחשבים.

לרוב התיקון נעשה על ידי היצרן, לכן אין סיבה לדאוג.

זה שהרבה עושים את זה לא הופך את זה לחוקי. לפי החוק הישראלי, זה לא חוקי. מדובר בחוק בעייתי, ולכן לרוב לא מקפידים עליו לא אוכפים אותו. אבל משום מה מציינים זאת לגנאי במיוחד כשמדובר בחנויות כמו אייבורי וKSP ופחות כשמדובר בחנויות אחרות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מנסה לקחת הכל בפרופורציה, גם בדיונים על KSP, עד שאין לי את כל האינפורמציה אני לא ממהר להגיב.

במקרה הזה פותח הדיון ציין את השתלשלות האירועים ומכאן אני מסיק (על פי המידע שהוא נתן) שחוץ מהזמן הממושך שערך כל ההליך הזה אין בעיה בהתנהלות של החנות.

כנראה שאני לא הכי אובייקטיבי (מה לעשות, אחרי הרבה אכזבות מהרבה חנויות TMS סיפקו לי את השירות הטוב ביותר), אבל אני עדיין צרכן ואני קונה ממספר חנויות חוץ מ-TMS... אני עדיין קונה מ-IVORY ו-KSP, לפני כמה חודשים גם עצרתי ב-IQPC (כדי להתרשם) וקניתי קשיח וזיכרון מ-RSM.

ואני יחזור ואומר, הדבר חוקי, צריך לספק מוצר חלופי ותקין אשר שווה ערך למוצר המוחלף במסגרת האחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...