עבור לתוכן

[המלצה] Mass Effect 3 | Multiplayer

Featured Replies

פורסם

אני פותח את הדיון לאחר שלאחרונה חזרתי לשחק במשחק, לא יודע אם מישהו מכיר ולא בדיוק משנה אם אתם בעניין של משחקי תפקידים או לא... מדובר במצב משחק מרובה משתתפים בו ארבעה שחקנים במצב Co-op מתמודדים נגד צבא הנשלט על ידי המחשב.

לאחרונה ראיתי שהמשחק נמכר בגרושים (40 שקל בערך) בכל מיני חנויות, למשל זאתי:

http://www.g2play.net/store/Mass-Effect/

אז אמרתי שאני אשתף אתכם במדריך שכתבתי בזמנו, הפלוס הגדול כאן שמעבר לגרסה הכי זולה ובסיסית של המשחק לא צריך כלום כי כל ההרחבות של המולטיפלייר הן בחינם לגמרי!

למי שלא מכיר Mass Effect היא סדרת משחקי תפקידים ביקום מדע בדיוני עתידי מבית חברת Bioware אשר נמשכת על פני שלושה כותרים (הוסיפו 1,2 ו3 בהתאמה) כאשר הייחוד שלהם היה בכך שהדמות אשר בנינו (ומדובבת לגמרי) ניתנת לייבוא במסגרת קובץ השמירה של המשחק בין כותר אחד להמשכו ועל ידי כך לשמור על כל הבחירות שעשינו וליצור קוהרנטיות ברצף המשחק.

בעוד שהמשחק הראשון והשני היו סינגל פלייר בלבד המשחק השלישי הכיל לראשונה בתולדות הסדרה מצב משחק מרובה משתתפים, עקרונית במקור מצב משחק זה נועד בתחילה להיות חלק מהמערכה לשחקן יחיד בשביל לגוון את האווירה,

ספוילר:

עקרונית במשחק השלישי החלה המלחמה בגזע מכונות ההשמדה Reapers וישנו מסך בשם Galaxy At War ובו אחוז המוכנות שלנו להתמודדות במלחמה אשר כל משאב שהשגנו בקמפיין לשחקן יחיד מתווסף אליו ומשפר את הסיכוי שלנו להשיג את הסוף הטוב ביותר במשחק. מצב המולטיפלייר מוסיף משאב (War Asset) בשם N7 Soldiers (או משהו בסגנון, המון זמן שלא נגעתי בסינגל) אשר תופח בגודלו בכל פעם שתעשו Promotion (הסבר בהמשך) לאחד הקלאסים בזמן המשחק במולטי.

כמו כן כל ניצחון במפה מסויימת יעלה את מדד ה Readinees שלנו בקמפיין מברירת המחדל של 50% לסכומים גבוהים יותר וכל עוד נמשיך לשחק במולטי המדד לא ירד חזרה. המדד קובע מה היעילות של הנכסים אותם אספנו בקמפיין לדוגמא אם אספנו נכסים בשווי 4000 נקודות והמוכנות שלנו רק 50% אז מבחינת הסופים האפשריים זה נחשב 2000 נקודות בלבד.

המשחק יצא לPC , PS3 וXBOX360 כאשר לכל פלטפורמה יש מערך מולטיפלייר נפרד (אני ממליץ על גרסת הPC, היא די נטולה מבאגים שקיימים במערכות האחרות ויותר פשוט לשלוט במשחק). בנוסף בניגוד למשחקים אחרים כל חבילות התוכן הרבות שיצאו למשחק עבור מצב המולטיפלייר זמינות ב - חינם. פשוט תרכשו את הגרסה הזולה ביותר שתמצאו לMass Effect 3 ותורידו את כל חבילות התוכן במקום בחינם בלי שום בעיה.

כמו כן מדובר באחד המשחקים היחידים (מסוג AAA שמפותחים על ידי חברות ענק) אשר הצוות שאחראי על מצב המולטיפלייר משחק ביחד עם השחקנים ומתכתב בקביעות בפורום של המשחק. בנוסף למרות שמאסס אפקט הבא בתכנון המולטיפלייר של Mass effect 3 צפוי להישאר באוויר לפחות לכמה שנים טובות.

1. מולטיפלייר - תקציר המשחקיות

מדובר במצב Co-op בו שחקן אחד עד ארבעה (המשחק מתוכנן עבור ארבעה שחקנים בקבוצה ומאוזן לשם כך אבל אל תופתעו לראות אנשים עושים סולו) מתמודדים מול 11 גלים של אויבים אשר יתקפו אותם במפות שונות והמטרה הכללית היא לשרוד את כל הגלים.

קיימות מספר דרגות קושים ושתי סוגים של מפות (יש הרבה מפות! אבל משני סוגים). העיקרון פשוט, המשחק מתחיל ויש מספר נקודות במפה שמסומנות כSpawn Points שמהם האויבים נכנסים למפה, עם הניסיון שלכם במשחק וההיכרות עם המפות תוכלו לנחש בהתאם למיקום שלכם במפה מאיפה האויבים יתקפו אתכם.

דרגות הקושי במשחק הן ברונזה (רמה קלה בצורה מגוחכת עם אויבים בדרגות נמוכות), סילבר (רמת הנורמל של המשחק, שילוב בין אתגר בסיסי לתגמול טוב), גולד (רמת קושי די מאתגרת שרוב השחקנים הוותיקים יעדיפו), פלטינום (רמת קושי מגוחכת שמשריצה בוסים כאילו אין מאחר ובגל האחרון יהיה מיקס של כל הצבאות יחד בניגוד לשאר דרגות הקושי שם תילחמו בסוג אחד של צבא). כמו כן כל דרגת קושי נותנת תגמול כפי וכמות של נקודות ניסיון לדמות שלכם בכמות שונה, ברונזה למשל תיתן למשחק מוצלח 15,000 Credits וגולד באיזור ה80,000 Credits.

קיימים שני סוגים של מפות, הסוג הראשון הן המפות הנורמליות והרגילות בהן הן שום דבר יוצא מהרגיל.

הסוג השני הן מפות מסוג Hazard אשר יש בהן אלמנט של מפגע סביבתי שמשפיע גם על השחקנים וגם על האויבים אשר נשלטים בידי המחשב, אני אפרט על המפות והצבאות השונים לעומק בהמשך.

השחקנים עצמם שולטים בדמויות לבחירתם במהלך המשחק, כאשר שחקן נפגע ו"מת" ישנו פרק זמן שבו שחקנים אחרים יכולים להחיות אותו בחזרה, במידה ותם הזמן הוא שהוא "הוצא להורג" על ידי אחד מהאויבים שנשלטים בידי המחשב הוא יישאר מת עד לסיום הסיבוב.

בנוסף קיים מצב נוסף שנקרא Sync Kill, מספר בוסים חזקים במשחק אם תתקרבו אליהם יותר מדי יכולים לבצא בטווח של קרב פנים אל פנים מהלך בשם זה אשר הורג את השחקן מיידית ומונע ממנו לחזור לחיים עד לסיום הסיבוב.

כל אויב שהורגים במשחק מזכה את השחקן בנקודות, שימוש במגוון של יכולות יקנה ביותר נקודות מאשר הריגה באמצעות הרובה בלבד, בנוסף ביצוע של הישגים מסויימים יקנה מדליה חד פעמית לציון ההשיג בתוך המשחק אותו משחקים כרגע לדוגמא הריגה של 25 אויבים או 15 Headshots. כל מדליה בנויה משלוש דרגות של ברונזה, כסף וזהב כאשר ככל שההשיג מתקדם מקבלים מדליה מסוג גבוהה יותר.

2. המשימות

בגלים 3, 6, 10 ו11 ישנן משימות אשר מעניקות כסף (כסף של המשחק, הסבר בהמשך). ישנן מספר סוגי משימות ובגל 11 תמיד אותה משימה, כמו כן כל המשימות קצובות בזמן וככל שעושים אותן מהר יותר ככה תקבלו יותר בונוס לפרס. להלן תקציר:

* Escort - ישנו גשוש (Drone) אשר צריך להדליק ואז יופיע מסביבו מעגל, לפחות חבר קבוצה אחד חייב להיות בתוך המעגל בזמן שהגשוש ינוע לכיוון היעד שלו. יותר חברי קבוצה בתוך המעגל והגשוש ינוע מהר יותר.

* Activate \ Disable - על המפה יופיעו בצורה רנדומלית (אחד בכל פעם) רצף של ארבעה מכשירים אשר צריך להפעיל או לכבות. שחקן אחד בלבד צריך להפעיל את המתג ואז להישאר בלי לזוז במקומות עד שהתהליך של הכיבוי או ההדלקה יושלם. הקאץ' הוא שבזמן התהליך אותו שחקן לא יכול לבצע שום פעולה והוא חייב לסמוך על חבריו שיחפו עליו.

* Delivery - ידוע גם כ "משלוח פיצה" . שני מטרות (אחת בכל פעם) יופיעו על המפה, על אחד השחקנים להרים את החפץ (הוא יופיע על הגב שלו) ולהתקדם אל נקודת היעד כדי למסור אותו. הקאץ' כאן הוא שאי אפשר לרוץ עם החפץ על הגב ומהירות ההליכה איטית ביותר. שחקנים עם קואדינציה יכולים להשתמש בטריק של ריצה די מתוסבך אבל אפשרי, או אפשר ללכת אחורה כדי לנוע מהר יותר.

* Assassination - ארבעה מטרות (אחת בכל פעם) יסומנו ועל השחקנים לחסל אותם כמה שיותר מהר, לכל מטרה יש בערך 2 דקות זמן בטיימר עד שהמשימה נכשלת, כל פעם שמחסלים מטרה הטיימר מתאפס.

* Hacking - אחת המשימות היותר מטרידות. מדליקים בדומה למשימת הEscort טרמינל ואז יופיע מעגל, חייבים להישאר בתוך המעגל עד שתהליך הפריצה יושלם, אם אין אף שחקן בתוך המעגל התהליך לא מתקדם והטיימר ממשיך לרוץ, הקאץ' כאן שאם כל השחקנים בתוך המעגל אז כל האויבים יתקפו את כולכם במכה.

* גל 11 - Extraction - המשימה פשוטה, 2 דקות טיימר. כשהשעון מגיע ל0 על הדמות שלכם להיות בתוך השטח המסומן כExtraction Area ולהישאר בחיים, מי ששורד את הגל הזה ונשאר בחיים מקבל בונוס של כסף בסיום המשימה, אם אין אף שחקן חי בתוך האזור המסומן כשהטיימר נגמר (אפילו שיישאר חי אבל במקום אחר במפה) המשימה נכשלת! מאוד חשוב בתור שחקנים מתחילים להבין מהר שברגע שמתחיל הטיימר - לא - לרוץ אל הLZ ולהתקמפר שם כי בגל 11 האויבים לא מפסיקים לבוא והם יהיו מורכבים מגלים של היחידות החזקות ביותר של אותו צבא בו אתם נלחמים. הטקטיקה היעילה ביותר היא להתקמפר בצד השני של המפה ולנוע לאט בכיוון השעון לקראת הLZ כאשר אתם מרגישים שהעמדה שלכם קורסת, כשנשארים בערך 20 שניות לטיימר אז תיכנסו אל השטח המסומן של הLZ ותתקמפרו כמיטב יכולתכם.

3. המפות במשחק

קודם כל צריך לציין מספר אלמנטים שקיימים בכל המפות. בכל מפה יש נקודות שנקראות בעגת השחקנים "Ammo box" שם תוכלו למלא תחמושת ולהצטייד ברימונים.

שנית ישנם מדרגות, וסולמות. סולם יכניס את הדמות שלכם לאניציה של טיפוס אשר במהלכה לא תוכלו לבצע שום פעולה אחרת, ה"מדרגות" הן מין סוג של רמפות למעברים בין אזורי גובה שונים ואין להם שום מאפיין יוצא ופן פשוט תרוצו עליהן.

"מחסה", בכל המפות יש מאפייני שטח שונים אשר מאחוריהם ניתן לתפוס מחסה כדי להימנע מפגיעה על ידי האויב, חלק מאותם מקומות מחסה יעילים יותר מאחרים ובכל מקרה תמיד צריך להסתכל על המיקום לכם ביחס לסביבה כי בהחלט יכול להיות שתתפסו מחסה מכיוון אחד אבל האויבים יאגפו אתכם ותחטפו אש מצד שני.

א. מפות רגילות

* Dagger - מדובר במפה יחסית די גדולה, היא מתאפיינת בנקודת תצפית עילית עם 2 כניסות שקרובה לנקודת ההתחלה. בגלל המימדים שלה טיפ טוב יהיה להתחיל בחדר העילי ולנוע סביב המפה יחד עם הקבוצה מAmmo box אחד לשני עד שתחסלו את כולם.

* Ghost - מפה המתאפיינת בסדרה של קרוונים שניתן לנוע בתוכם מנקודה לנקודה, יש שפע של Ammo Box בכל פינה וניתן לנצל את העובדה שישנם די הרבה סולמות, רמפות והפרקשי גובה כדי להימנע מלחטוף אש. שימו לב שנקודת ההתחלה ונקודת הסיום במפה זאת תמיד זהות ומדובר באיזור נמוך יותר מהשטח המקיף אותו ולכן חשוב לצאת ממנו מיד עם תחילת המשימה ולתפוס שטח בטוח יותר.

* Giant - אחת המפות האהובות במשחק, המון המון המון מקומות מחסה, סולמות, רמפות ושאר דברי מתיקה שניתן לנצל כדי לתת בראש לאויבים, כמו כן מי שרוצה לנסות את מזלו בסולו יכול בפשטות לעשות זאת על המפה הזאת. המפה מתאפיינת גם בקווי אש לצלפים שמאפשר להתקמפר לכמה דקות בנקודה מסויימת בצורה שחושפת את האויב לקו האש שלכם.

* Glacier - מדובר במפה הכי קטנה שיש במשחק, מאוד צפופה. ככל שהמשחק יתקדם והאויבים שייכנסו למפה יתחזקו היא תיהיה קשה יותר. מצד שני בגלל שהיא קטנה וניתן בקלות בעזרת קצת ניסיון לשלוט בנקודות שמהן האויבים ייכנסו למפה מדובר במפה היעילה ביותר עבור טקטיקה שנקראת "Speed Run" במסגרתה השחנים שולטים בנקודה ממנו האויבים נכנסים למפה ואז מפציצים אותם בצורה מגוכחת כדי לסיים את המפה כמה שיותר מהר.

* Reactor - נקודת הכניסה והיציאה מהמפה לשחקנים ממקומת באותו מקום. המפה די קטנה יחסית ומורכבת מארבעה איזורים. יש לנו את אזור הLZ ממנו נכנסים למפה, אזור מגיל מהצד השני של המפה (נקרא לו "הטרמינל"), אזור עילי שמשקיף מלמעלה עם מספר מכולו ומסדרון שמוי והאיזור המרכזי שהוא בעצם ה"כור" עצמו אשר ממקום ברמה נמוכה יותר משאר האזורים. די קשה לנווט במפה בהתחלה אבל מדובר במפה די כיפית שמצריכה אסטרטגיה.

* White V2 - למה גרסא 2? אם תתקינו את המשחק בלי חבילת התוכן Retaliation תקבלו את המפה בגרסא הישנה שבא שחקנים עשו את מה שנקרא Firebase White Gold Farming, עקרונית השחקנים היו מתקמפרים בנקודה אחת במפה ונלחמים בדרגת קושי גולד מול צבא של רובוטים בשם Geth , השחקנים ידעו בדיוק מהיכן ואיך האויבים היו מגיעים ופשוט כמו Gold Farmers בMMO למיניהם היו משחקים בצורה מדכאת למדי כדי להרוויח כסף של המשחק לציוד.

בגרסא החדשה שאחרי חבילת התוכן המפה השתנתה מעט ונוסף מסדרון אחורי שמחבר את כל האזורים ככה שאי אפשר להתקמפר יותר. נכנסים למפה ויוצאים ממנה מפלטפורמה עליה חונה חללית קרב קטנה, האזור הראשון במפה הוא מין מסדרון עילי שמשקיף על כן הנחיתה ומתחבר אל 2 דלתות למסדרונות הפנימיים (קיימים 3 חדרים פנימיים למפה), מהמסדרון העילי ניתן להשקיף ל3 כיוונים ורוב הזמן זה המקום שתרצו להיות בו.

* Condor - אם תקבלו את המפה הזאת סביר להניח שתתחילו ב "שיט! קונדור". מה לא נאמר על המפה הכי מבוגבגת במשחק? אויבים בלתי נראים, שחקנים שתקועים במסך טעינה, Ammo Box שלא מתמלא מחדש.... מדכא. אבל אם תצליחו להיכנס עם קבוצה מלאה מהלובי 80% שתצליחו להנות מהמפה.

מדובר באחת המפות היפות ביותר במשחק אשר ממוקמת על ירח מתחת לכוכב הבית של גזע הTurians וככה תוך כדי הקרב שלכם תוכלו לראות טייסות של חלליות קרב וריפרים נלחמים לכם בחלל מעל הראש.

המפה - ענקית! - יש לה אזור עילי עם "מסדרון" לתפסית מחסה אשר בהדרגה ככל שמתקדמים לצד הנגדי של המפה גובה האזורים הולך ויורד.

אזור הכניסה והיציאה לשחקנים תמיד יהיה שונה אבל קבוע בכל המשחקים ככה תדעו לאן לנוע, עצה שלי בתחילת המשחק לפני שמתחיל גל 1 לרוץ לנקודה הכי גבוהה במפה.

* Hydra - מפה די גדולה ודי חשופה, מבחינת מחסה מדובר בתרגול וניסיון כדי לדעת איך לנוע במפה בלי שהאויבים ייכנסו בכם. יש אזור אחד מוגבה בצורת ר' שבצד אחד שלו יש חדר מבודד ובצד שני יש בונקר עם חלון ירי שמשקיף לחלק השני במפה שהוא אזור מטענים שנמצא בגובה נמוך יותר משאר המפה.

הקושי הגדול במפה יהיה בגל 11 כאשר נקודת היציאה מהמפה לשחקנים קבועה בכל המשחק ומדובר במקום פתוח כמעט בלי מחסה באמצע המפה.

Hydra ידועה לשמצה בגלל הגליץ' שמאפשר לשחקנים להתקמפר על נקודה "מחוץ למפה" שהם לא אמורים להגיע אליה וככה ישנם שחקנים שמתקמפרים בצד עם רובה צלפים. חשוב לציין שמדובר בעברה שבגינה שחקנים מקבלים באן מהמשחק.

* Goddess - מפה מאוד מאוד מאוד מאתגרת. מדובר במקבץ של מספר חדרים שמשקיפים אחד לתוך השני, חדר אחד מבודד ומסדרון אחד הממקום בחלק החיצוני של המבנה. אחת המפות שהכי חשוב בה להמשיך לנוע סביב המפה ולדאוג בעשר עיניים שהאויבים לא מאגפים אתכם. ישנה נקודת תחמושת ענקית בצד של המפה עם מקום מחסה מצוין שטוב להתחיל ממנה את המשחק. כמו כן חשוב לציין את החדר המבודד בפינה של המפה שדי הרבה פעמים אויבים יכנסו דרכו למפה ולכן חשוב ביותר לשים אליו לב.

נקודת היציאה לשחקנים תמיד תיהיה באותו מקום אבל למרות שיש מחסה וAmmo Box זמין במקום עקב הגדול הקטנטנן של המפה צריך להימנע מלהתקרב למקום לפחות עד שנשארו רק 30 שניות.

* Jade - המפה מורכבת מאזור בנוי בצורת שתי וערב שהולך במין ספירלה. קו אחד תחתון בנקודה הנמוכה במפה מתחבר מצד ימין ושמאל שלו בחדרי מעבר שהולכים כל אחד לעוד מסדרון. מצד ימין למסדרון האמצעי ומצד שמאל למסדרון הגבוהה. ברגע שמבינים את הצורה של המפה והבדלי הגובה ניתן לנצל אותו כדי לשמור על קו אש נקי ולנוע ביעילות.

כמו כן נקודת הכניסה והיציאה מהמפה לשחקנים ממקומות באזור חשוף לחלוטין מ4 כיוונים וברגע שיאגפו אתכם מצד אחד אכלתם אותה.

* London - מה לא נאמר על לונדון, המפה הכי חשופה במשחק... רחוב אחד פתוח לחלוטין (עם מגוון של הריסות באמצע כמובן) שמתחבר למסדרון עליון מצד אחד ומסדרון מגובה הרחוב בצד שני. מתחילים את המשחק בצד אחד של המפה ומסיימים בצד השני.

שני דברים שחשוב לדעת על לונדון, הראשון שאם תקבלו משימת Hack סביר להניח שלא תוכלו לשרוד את כל זמן המשימה לכן תרוצו לצד הרחוק של המפה מעת לעת כדי למשוך את האויבים ואז תחזרו למעגל של הHack, דבר שני מדובר במפה היחידה לדעתי שאיך שמתחילה הספירה של גל 11 הכי יעיל להתקמפר בLZ או לידו לפחות. מדובר בנקודה הכי הגנתית במפה ויש שם Ammo Box זמין. בנוזף בהרבה מקרים אם תתקמפרו בצד השני של המפה יהיה לכם מאוד קשה לרוץ לLZ בסיום המשימה.

* Vancouver - מפה חביבה ודי מתוסבכת. אתם נמצאים על גג\צד של בניין. יש לכם ארבעה צלעות למפה כאשר כל אחד בגובה שונה מהצלע האחרת. בשביל הבריאות שלכם תימנעו מלהשתמש בסולמות... כמות הפעמים ששחקנים טיפסו על סולם במפה הזאת רק כדי לצאת בצד השני שלו לתוך חבורה של אויבים... האימה.

כמו כן תשתדלו תמיד להתחיל מהצלעות הגבוהות יותר בתחילת כל גל. בדומה ללונדון אפשרי להתקמפר בLZ אבל עדיף לנצל את הפרשי הגובה ולרוץ אליו כשנשארו 20 שניות.

* RIO - המפה האחרונה במשחק, ריו דז'אנרו. או הכניסה לבסיס הצבאי שקיים שם בעולם המשחק. מפה שדי שנואה ואני ארחיב על כך בהמשך. מבחינה טופוגרפית יש במרכז המפה נקודת תצפית עם 2 Ammo Box שמאפשרת להתקמפר באמצע בתחילת כל גל ולתת בראש לאויבים עד שהם מתקרבים אליכם ואז להתחיל לנוע, הקאץ' שאם תתקמפרו באמצע יתקפו אתכם משני הצדדים בתנועת מלקחיים ודי קשה להתמודד עם זה.

המפה שנואה בגלל טקטיקה בשם Box of Shame, מדובר בשיטה בה באחת המכולות אשר קטנה מדי מכדי שהאויבים הגדולים במשחק יכנסו לתוכה מתקמפרים כל השחקנים בבטחה וקוצרים Credits על פלטינום. משעמם, עלוב ולוקח מיליון שנה.

ב. מפות Hazard

* Dagger Hazard - מדובר במפה הרגילה רק שמתרחשת לאורך כל המשחק סופת חול איומה ורצחנית שמונעת ממכם לראות למרחק.. תצטרכו לנוע בזהירות ואל תיהיו מפותעים למצוא את עצמכם באמצע חבורה של אויבים.

* Ghost Hazard - מפת Ghost אשר במהלך המשחק יורד בה גשם חומצי לסירוגין, הגשם פוגע מוריד את המגן (Shield , פירוט בהמשך) ומשאיר אתכם חשופים לקבל נזק ישירות לHP שלכם (הסבר בהמשך), המפגע עובד גם על אויבים והרבה שחקנים מתקמפרים בתוך הקרוונים ונמנעים מהגשם בזמן שהם שוחטים את האויבים שנעים בחוץ. מאוד מאתגר יהיה להתמודד עם משימות בזמן הגשם החומצי כגון Escort וכולי.

* Giant Hazard - לילה. פשוט יש לילה במפה ואין לי מושג למה זה נחשב מפגע אבל המפה הכי יפה במשחק ללא ספק.

* Glacier Hazard - המפה רגילה עם תאורה מעט שונה, לאורך המשחק וכל הזמן ינוע נחיל של משהו שעדיין לא פיענחתי מהו לאורך ורוחב המפה. הנחיל יקצוץ לחתיכות קטנות את כל מה שעומד בדרכו בין אם מדובר בשחקנים או באויבים הנשלטים בידי המחשב.

* Reactor Hazard - מדובר במפת הכור הסטנדרטית אבל מהנה הרבה יותר. הכור עצמו קיבל מד חדש שמתמלא, כאשר הכור מגיע ל100% השחקנים בוחרים מתי "לשחרר את הלחץ", האזור של הכור ייאטם כאשר שלושת הדלתות שלו ייסגרו וכל מה שבפנים יחטוף נזק אשר ב99% יהרוג אותו מיידית. מצויין לשימוש נגד בוסים וגלים של אויבים אבל צריך להיזהר משחקים טרולים שאוהבים לבשל את חברי הקבוצה שלהם.

* White Hazard - מפת White בגרסא החדשה שלה אבל עם סופת שלגים משתוללת בצד החיצוני של המפה, כל עוד תיהיו מחוץ לחדרים הפנימיים בקושי תוכלו לראות משהו.

4. האויבים

במשחק לאחר כל חבילות התוכן קיימים כארבעה כוחות אשר נשלטים בידי המחשב, כל צבא שכזה בעל יכולות משלו והרכב חיילים מיוחד. בפלטינום לקראת סיום המשחק תתמודדו מול כל הצבאות יחד, שימו לב שלמרות שהם אויבים יש גרסאות של הצבאות הללו אשר מבחינת העלילה יחד עם הברית של השחקנים ולכן בחלק מהמקרים תוכלו לשחק דמויות אלו.

א. Geth -

הגת' הם גזע של תהליכי תוכנה, כאשר ככל שיותר מהתהליכים הללו רצים ביחד ככה הם חכמים וחזקים יותר, היחידות עצמן הן פלטפורמות שמריצות את התהליכים הללו וככל שיותר מהם יהיו ביחד ככה הם מסוכנים יותר.

היחידות שלהם הן:

* Trooper - היחידה הבסיסית של הגת'. אין משהו מיוחד כאן פשוט לחורר אותם עם כל טוב.

* Hunter - אחת היחידות המעצבנות במשחק. הם יבואו בחבורות של ערסים יחד עם מנגנון הסתננות שגורם להם להיות ב95% בלתי נראים ואז מטווח אפס ייתנו לכם בראש עם שוטגאן פלזמה. בנוסף לא משנה אם תרביצו להם, תירו בהם או תתנו להם נגיחה הם ימשיכו לירות בכם.

* Rocket Trooper - הטרופר הבסיסי אבל עם משגר טילים, הקרציות הללו יותר גרועים מצלפים והטילים שלהם יפגעו בכם 99% אם אתם לא במחסה. אחד מהמטרות הכי חשובות ברגע שמבחינים בהם.

* Geth Pyro - יחידה משוריינת, עם להביור... תברחו. ואני רציני, תשמרו מרחק ותירו בו כי הלהביור שלו יחסל אתכם בשניות. אם תצליחו לירות במכל הדלק שהוא סוחב על הגב כאשר תבחינו בלהבות קטנות על מכל הדלק תוכלו לברוח בידיעה שהפיירו הולך להתפוצץ.. בום.

* Prime - הבוס של צבא הGeth , הוא חזק בצורה פסיכית, ענקי, איטי ויכול לספוג אש בכמות גדולה. הוא בעל שלוש יכולות עיקריות:

Turret - זימון של רובה מרחף קטן ובד"כ הוא יהיה מאחוריכם וידפוק לכם את המחסה.

Sentry Drone - גשוש מרחף שמשגר עליכם טילים, כל פגיעה של טיל תכניס אתכם למצב של Stagger בו למשך שנייה וחצי אתם לא יכולים לבצע שום פעולה.

Cannon - הוא יירה בכם 3 פעמים, כל ירייה עם כמות נזק גבוהה וStagger, בנוסף לכך שהPrime ידוע לשמצה בכך שהוא משתמש ביכולת הזאת ברגע שיהיה לו קו ירי נקי אליכם.. גם אם מדובר בחריץ של 2 מ"מ בקיר ממרחק 100 ק"מ.

* Geth Bomber - בעקבות טקטיקות ההתקמפרות השונות שהיו מול הגת' בעיקר בשל העובדה של Geth אין שום יכולת לבצע Sync Kills נוספה יחידת המפציץ. מדובר ברובוע קטן זריז ומטריד שמרחף במפה בגובה של השחקנים, הוא יתחיל בכך שהוא יטיל מעל השחקנים בשיטת Carpet Bomb כמות של פצצות... לאחר כמה שניות הן יתפוצצו אז תנוסו על נפשותיכם. אם תתקרבו אליו יותר מדי הוא יחשמל אתכם ויכניס אתכם למצב של Stagger. חשוב מאוד לחסל את המנוולים הללו ממרחק.

ב. Reapers

הצבא החביב מהסינגל פלייר שבעצם מורכב ממוטציות של בני הגזעים השונים בגלקסיה. למעשה הRepaers לקחו את הגופות של קורבנותיהם ויצרו מאין Husk של כל גזע. צבא חביב שנחשב לקל ביותר במשחק.

* Husk - גרסת הבני אדם לחיילי הריפרס. אין לו נשק.. הוא רץ ומתאבד עליכם תוך כדי שהוא מנסה לתת לכם נשיקה צרפתית. אם לא תחסלו אותו והוא קופץ עליכם יש מיני משחקון בו צריך לתקתק על הכפתור של מתקפת הקפא"פ במהירות אחרת הוא הורג אתכם במקום, אם תצליחו במיני משחקון אתם תדרכו לו על הראש חווייה מספקת.

* Cannibal - גרסת הבאטריאנס לצבא הריפרס. יש להם אגרוף די חזק ומטווח רחוק יש להם תותח שמותקן על היד, הם לא קשים אבל אם תפספסו אחד מהם לפעמים הוא יצליח להוריד אתכם. כמו שמו הקניבל יתקרב לגופות של יחידות ריפרס מתות ויצפה את עצמו ליצירת שיריון מגן, טריק טוב הוא להרוג קניבל אחד ואז כל החברים שלו מתקרבים לארוחת צהריים בקבוצה צמודה ואז לתת להם בראש רימון.

* Marauder - גרסת הTurians לצבא הריפרס. מלבד הרובה המטופש שלו שבדרגות הקושי הגבוהות יגרום לכמות מטורפת של נזק ו"מרפק האבדון" (או "Elbow of doom" מתקפת הקפא"פ שלו שהורגת כמו כלום וגורמת לStagger) הוא מסוכן ביותר כי הוא לוקח יחידות של Husks וCannibals והופך אותם לגרסא משוריינת וחזקה הרבה יותר של עצמן.

* Ravager - גרסת הRachni לצבא הריפרס. אין דרך לתאר אותו מלבד תותח נושא גייסות. לravager יש שקים בחזית שלו שאם תפוצצו אותן חלק מאוד פגיע שלו ייחשף ותוכלו לחסל אותו בשניות, הקאץ' שתוך השקים הללו יש חרקים בשם Swarmers בכמות תעשייתית. למרות שהם חלשים מאוד הSwarmers די מסוכנים במידה והמצב לחוץ הם ימנעו מהמגן שלכם להתמלא מחדש ולפעמים יהרגו אתכם. Ravager תוקף באמצעות תותח ארטילרי בשלושה מטחים צמודים שבד"כ מי שיחטוף את שלושתם ייהרג במקום ולכן הוא מסוכן. בנוסף כאשר תהרגו אותו הRavager ישאיר מין עיסה ירוקה על הקרקע שמי שיעבור מעליה יחטוף נזק לאורך זמן (DOT).

* Brute - גוף של Krogan וראש של Turian נותן לנו את גרסת קינג קונג בחלל. יצור ענק ומפלצתי עם יכולת קפא"פ בלבד. הוא יתקרב אליכם.. יסתער כמו משוגע ואז יבצא בכם Sync Kill אם שרדתם מספיק זמן. נראה קשה אבל קל מאוד פשוט תשמרו מרחק.

* Banshee - גרסת הAsari לצבא הריפרס. היא ענקית מבחינת הגודל, קשוחה מאוד מבחינת הנזק שהיא יכולה לספוג ובדרגות הגבוהות תגיע בחבורה של פקאצות כמוהה. אחת היחידות הכי מסוכנות במשחק. יש להם יכולת להתשגר במהירות ממקום למקום כדי לסגור מרחק, בנוסף לכמה מתקפות:

Shout - באזור די גדול כל מי שמסביב יטוף נזק וStagger.

Warp - כדור אנרגיה ביוטי ירחף אל המטרה ויגרוף לנזק לאורך זמן (DOT).

קפא"פ - שתי אגרופים לפנים :)

Sync Kill - או בעגת השחקנים "cheating grabbing hands" , הבאנשי כל כך ענקית שהיא תניף את הדמות שלכם באוויר ותשבור לו את המפרקת, מת עד לסיום הסיבוב. באופן מקומם היא תעשה זאת בתדירות גבוהה לכן חשוב לשמור מרחק.

ג. Cerberus

סרברוס התחילה בתור אגף Black Ops של צבא בני האדם והפכה לארגון עצמאי של עילית בני האדם תחת The Illusive Man או TIM. הם כדי לקיים את האג'נדה שלהם נלחמים בכולם כולל בבני האדם ובני הברית שלהם.

* Assault Trooper - יחידה די מטומטמת ופשוטה.

* Centurion - חי"ר מתקדם יותר עם מגן ויותר יכולות התקפיות.

* Combat Engineer - תהרגו אותו כמה שיותר מהר, הEngineer מלבד יכולתו לתקן את הAtlas גם בונה מכונת ירייה שמתפקדת באופן עצמאי ותישאר במפה גם בסיום הסיבוב, אותה מכונת ירייה תקצור אתכם בשניות! חשוב לדעת שיש לו תיק על הגב עם ציוד אלקטרוני, אם יורים בתיק הEngineer מתפוצץ. כמו כן אם תופסים בשניות הראשונות את הEngineer שהוא מתחיל להקים את המכונת ירייה אפשר לעצור את התהליך ולגרום לכל העסק להתפוצץ.

* Nemesis - יחידות הברלה ברלה צא החוצה של המשחק. מדובר בצלפית אשר תרוץ מנקודה לנקודה ותתחבא כמו שפן פחדן אבל הירייה שלה תוריד לכם את המגן ל0 במקום בירייה אחת.

* Guardian - או "Fish in a barrel" . מדובר בחיילים עם מגן ענקי שנעים בצורה איטית. המגן יחסום כל נזק באשר הוא (מלבד תחמושת חודרת שיריון). אבל במגן ישנו פס קטנטן אשר דרכו היחידה מסתכלת קדימה וקליעה לחריץ מקנה Headshot והריגה מיידית. בנוסף אפשר להסיר ממנו את המגן עם מספר יכולות של דמויות או לתקוף אותו מאחורה. בכל מקרה אחת היחידות הקלות ביותר במשחק.

* Phantom - נינג'ות מעצבנות. יש להן מספר יכולות, קודם כל הן נעות עם מנגנון הסוואה בצורה בלתי נראה. שנית יש להן קרן אנרגיה שהן משגרות מכף היד ועל ידי כך גורמת לנזק בכמות גדולה.

בועה - ברגע תתחילו לשגר רימונים או להשתמש ביכולות שאינן כלי נשק הפנטום תיצור בועת אנרגיה שתחסום את כל הנזק מלבד יריות אז הזדמנות טובה לירות בהן היא בזמן שהן בתוך בועה.

Sync Kill- תתקרבו יותר מדי והיא תשפד אתכם למוות עד לסיום הסיבוב.

* Atlas - יחידת העילית של סרברוס, רובוט מלחמתי ענקי הרכוב בידי Trooper. מטווח רחוק הוא יירה בכם עם מכונת ירייה וישגר טילים עם נזק מסוג AOE (Area of Effect) אשר יגרום לנזק לכל מי שבאזור הפגיעה. מטווחב קרוב הוא יחבוט בכם למוות או יבצע מהלך של Sync Kill.

* Dragoon - יחידה שנוספה במסגרת חבילות התוכן. מדובר במתאבד שיעי שיירה בכם עם תת מקלע... ירוץ כמו פסיכי ובטווח אפס ייקפוץ עליכם עם 2 שוטים (Whip) ויפוץ לכם את הצורה תוך כדי הימנעות ממחשבה על ביטחונו האישי. בקבוצות של 2 או 3 הם קטלניים ביותר.

ד. Collectors

הגרסה הקודמת של צבא הריפרס מהפעם האחרונה שהם ביקרו בלגקסיה ושיעבדו את הProteans. מדובר בצבא של נוכלים,, רמאים ומעצבנים בסגנון חיפושיות מהחלל הם מגוון של מתקפות זוועתיות.

הצבא מתאפיין בשני מאפיינים עיקריים,

הראשון שליחידות שלו יש את הראשים הגדולים ביותר בצורה קיצונית ומדובר בתענוג לקצירת Headshots.

שנית לכל יחידה יש מצב רגיל שבו היא מתחיל ומצב Possessed או אחוזת דיבוק בה הריפרים שולטים ישירות ביחידה ועל ידי כך מקנים לה יכולות חדשות ומשדרגים את הנתונים שלה.

* Abomination - תשחבו על Husk, עכשיו תוסיפו לו מצב בעירה תמידי וכשאתם הורגים אותו בלי Headshot הוא מתפוצץ ומשאיר עליכם DOT.

במצב Possessed כאשר הוא מתפוצץ מדובר בפיצוץ אטומי לכל דבר שיכול להרוג את כל חברי הקבוצה! זהירות!

* Collector Captains - הקצינים של צבא הCollectors. במצב רגיל הם יצרו Web (מין קונסטרוקציה שתחסום לכם את המעבר ויכולה לכלוא שחקנים במקום עד ששחקן אחר ישחרר אותם) וSeeker Swarms (מין נחיל חרקים שיתלבש עליכם.. יגרום נזק... וימנע ממכם להשתמש בכל יכולת שלכם מלבד להשתמש בכלי נשק).

במצב Possessed נחילי הSeeker Swarms יגרמו לפיצוץ תת אטומי שיגרום כמות עצבנית של נזק.

* Collector Trooper - היחידה הבסיסית, חמוש בתת מקלע ורימונים. אותו דבר במצב Possessed רק עם נתונים טובים יותר.

* Scion - האימה חוזרת. יצור ענקי! (ואיטי להחריד) עם תותח ארטילרי שהיריות שלו מונעות מהמגן שלכם להתחדש וגורמות לנזק כבד. מטווח קרוב הוא יכה בכם למוות ויבצע Sync Kill. לScion יש בועה על הכתף שאם תפוצצו אותה תגרום לו לנזק כבד.

במצב Possessed הוא ישגר מקבץ של 5 רימונים למקום בו אתם נמצאים ובקצב מטריד וכך יוציא אתכם מהמחסה.

* Praetorian - יחידת העילית של צבא הCollectors. כמו שמישהו פעם כינה אותו Giant Space Crab. מדובר ביחידה זריזה מאוד, ענקית ומסוכנת שמרחפת על גבי המפה.

מלבד Sync Kill יש לו גם מצב בועה דומה לזה של הפטנום וButtL4zors (כינוי מלגלג של השחקנים) אשר בעצם מדובר בשני קרני לייזר שיוצא לו מהעיניים ולא משנה באיז צד תעמדו או אם תיהיו במחסה באורך פלא הם יפגעו בכם.

במצב Possessed הוא משגר מטח של 5 טילים עם AOE וDOT ישירות למטרה.

5. מכניקות משחק וציוד

א. מכניקות

המשחק די מורכב יחסית למשחקי קו-אופ או מולטיפלייר אחרים ויש לו מספר מכניקות משחק שונות שצריך לדעת עליהן.

* Health \ Shield \ Barrier \ Armor - לכל דמות במשחק יהיה אחד או שילוב של שתיים מן המדדים הללו.

Health - או בריאות הוא כמות הנזק שדמות יכולה לספוג לפני שהיא מתה באופן סופי.

Armor - גרסה אחרת לHealth אשר הינה קשיחה יותר ועמידה בפני הרבה סוגים של נזק ותצריך יכולות או נשקים מיוחדים.

Shield - שכבת מגן שמגיעה מעל לשכבת הHealth\Armor ורגישה מאוד למתקפות חשמל (בתוך המשחק נקרא Disruptor) או ליכולות כגון Overload וEnergy Drain.

Barrier - בא במקום שכבת הShield מעל שכבת Armor\Health. רגיש למתקפות ביוטיות (הסבר בהמשך) ולתחמושת מסוג Warp.

שכבת הBarrier\Shield תתמלא מחדש כאשר דמות תתפוס מחסה או לא תחטוף אש במשך פרק זמן מסוים, שכבת הArmor\Health לעולם לא תתמלא מחדש רק בסיום סיבוב או עם יכולות מיוחדות.

* סוגי מתקפות ויכולות

ישנן מספר סוגי מתקפות במשחק, כל אחד עם מאפייניה.

כלי נשק - במשחק יש מספר קטגוריות של כלי נשק, כל כלי הנשק עושים יותר נזק כאשר הם פוגעים בנקודה הרגישה של האויב (Headshot). חלק מכלי הנשק צריכים תחמושת כאשר נגמר להם מלאי התחמושת הזמינה (שמחולקת למחסנית הטעונה ותחמושת רזרבית) וחלק מתמלאים בעצמם בתחמושת כאשר מפסיקים לירות. כמו כן כאשר יורים ברובה ניתן לבצע "זום" כדי לכוון בדיוק או לירות בלי "זום" במה שנקרא "ירי מהירך".

Assault Rifle - רובה סער עם כמות תחמושת בינונית טווח טוב וקצב אש\נזק גבוה\בינוני, מיועד בעיקר לקצבי אש ארוכים לאורך זמן.

Sniper Rifle - רובה צלפים שמגיע עם עינית מובנית, מיועד לנזק מתפרץ לאורך זמן קצר. כאשר לא מבצעים זום רובה הצלפים גורם רק ל75% מהנזק שלו.

Pistol - אקדח משמש בעיקר כנשק משני עבור דמויות עם יכולות התקפיות, ישנן קומבינציות לאקדחים שגורמים לנזק משמעותי אבל בכל מקרה מדובר בנשק למטחים קצרים ומדויקים מטווחב קצר בד"כ.

Sub-machine Gun - או SMG , הוא רובה קל מאוד עם כמות תחמושת גדולה ולא מדויק בעליל. רובם עושים נזק שנחות לשאר כלי הנשק אבל ישנן מספר דמויות שיכולות לנצל את כמות התחמושת וקצב האש כדי לגרום לו להיות כלי משחית ברמה בלתי מתפשרת.

Shotgun - נשק לטווח קצר מאוד שגורם לנזק גבוהה ביותר. מיועד בעיקר לדמויות שהיכולות שלהן מתבססות על לוחמה מטווח קצר ואשר צריכות כלי נשק שבמסגרת הטווח ופרק הזמן מאפשר גרימת נזקק בכמות גבוהה. כמו כן לא מדויק בעליל אלא אם תיהיו בטווח 0.

כל כלי הנשק באשר הם מגיעים עם 2 סלוטים למודפיקציות, בעזרתם ניתן לשנות את התפעול של כלי הנשק, לדוגמא יש לכם רובה נהדר עם מחסנית קטנה? ניתן להגדיל בעזרת מוד את מספר הכדורים במחסנית. כמות המודים ומספרם גדול מאוד ולכל כלי נשק ישנם מודים משלו.

יכולות - במשחק ישנן שלושה סוגי קטגוריות ליכולות מיוחדות,

Soldiery - יכולות שונות כגון רימונים מסוגים שונים, מגנים מסוגים שונים וכולי אשר נככלים כקטגוריה כללית.

Tech - יכולות של חשמל\אש\קרח ומתקפות או יכולות מגן אלקטרוניות.

Biotic - יכולות מיוחדות שנובעות בצורה פיזית ומנטלית כאחד מהדמות. בין היכולות השונות ניתן למצוא כאן מתקפות שמקפיאות במקום אויבים בלי יכולת לזה, יכולת להסתער קדימה ולמלא את שכבת הBarrier של הדמות או למשל יכולת להעיף באוויר אויבים.

תת יכולת עם קטגוריה משלה עם הרימונים, לחלק מהדמויות ישנן יכולות של שיגור אימונים בשדה הקרב, כל רימון מבצע תפקיד שנכלל תחת אחד משלושת הקטגוריות שהגדרנו קודם אבל בניגוד ליכולות אחרות שפעילות אחת לזמן מסוים בשביל רימונים צריך להצטייד בתחמושת מיוחדת מארגזי הAmmo Box כשהם אוזלים.

* קומבואים

ישנם שני סוגי קומבואים במשחק, Biotic וTech. הסוג של הקומבו נקבע על ידי המתקפה הראשונה שמשוגרת על האויב ונקראת ה Primer ולאחריה כמעט כל יכולת מתאימה ולא משנה אם היא מסוג Biotic או Tech תשמש כDetonator ותיצור את הפיצוץ של הקומבו. מדובר ביכולת הרסנית ביותר שיכולה להשמיד כמויות של אויבים בקלות, מספר שחקנים יכולים לשלב את היכולות שלהם כיד ליצור ביחד קומבואים בשיתוף פעולה.

Tech Burst - קומבו שהפריימר שלו מורכב ממתקפה חשמלית או Disruptor והפיצוץ יעיל ביותר נגד Shields.

Fire Explosion - קומבו שהפריימר שלו מורכב ממתקפה על בסיס אש והפיצוץ שלה יעיל נגד Health\Armor.

Cryo Explosion - קומבו שדומה לFire אבל צריך שהפריימר שלו יהיה מתקפה על בסיס קרח, ההבדל שבזמן שהFIRE משאיר DOT של נזק אש הCRYO יקפיא לגושי קרח אויבים עם Health בלבד ויוריד את ההגנה מהArmor של אויבים אחרים.

Biotic Explosion - ה! סיבה לשחק דמות עם יכולות ביוטיות. קומבו שמחייב יכולת ביוטית בתור פריימר, הפיצוץ יוצר כדור אנרגיה שמטיס את כל האוייבים באוויר וגורם לנזק כבד.

* קרב פנים אל פנים - קפא"פ

בקו-אופ יש דגש גדול ליכולות קפא"פ ואף דמויות מיוחדות המתמקצעות במתקפה זאת, תמיד קיים קודם כל סיכון של Sync Kills בגלל הטווח הקצר אבל הרווח הוא נזק גדול לאויבים בזמן קצר וגיוון מהיכולות האחרות.

ישנן בגדול 3 יכולות קפא"פ במשחק,

Light Melee - לחיצה בודדת וקצרה על כפתור הקפא"פ, מתקפה מהירה ונזק בסיסי... ניתן ללחוץ שלוש פעמים כדי ליצור שרשרת של מתקפות מהירות כאשר האחרונה תגרום לנזק משמעותי, בנוסף גורם לStagger למטרה.

Heavy Melee - מתקפה איטית שמופעלת על ידי לחיצה רציפה על כפתור הקפא"פ. גורמת לנזק משמעותי ביותר. חלק מהדמויות בעלות מתקפה אשר משפיעה על כל האויבים סביבם (ASARI) או שואבים אנרגיה כדי למלא את הShield שלהם (Geth Juggernaut) במקום מכה רגילה.

Grab - לפעמים כשתיהיו במחסה ומצדו השני יחלוף אויב מתאים יופיע חץ עם סימון, לחיצה קצרה על כפתור הקפא"פ תטפוס את אותו אויב ותטיח אותו ברצפה מעבר למחסה שלנו תוך כדי שהדמות שלנו תרסק אותו למוות במכה.

* Reload Cancel

כאשר תיגמר לכם המחסנית ותטענו את הנשק מחדש תתבצע אנימציה די ארוכה שלפעמים תפגע ביעילות שלכם. לכן במשחק קיים המהלך הנ"ל שמתבצע בצורה פשוטה ביותר טוענים את הנשק ומיד שבמד בצד המסך הבחנו שהמחסנית טעונה ניתן לבצע מגוון של פעולות לסיום האנימציה כגון: ריצה, כניסה ויציאה ממחסה, שימוש בכיולת התקפית או הגנתית כלשהי, או הדרך היעילה ביותר היא למפות מחדש את כפתור המדיג'ל (הסבר בהמשך) לE ואז ללוץ עליו לביטול האנימציה.

* תנועה

במשחק ניתן לנוע בהליכה רגילה כמובן אך יש מספר דברים שחשוב לדעת. ראשית ישנו מקש הריצה אשר לחיצה רציפה עליו תוך כדי תנועה תגרום לדמות שלכם לרוץ אבל לא תוכלו לבצע שם פעולה נוספת בזמן שאתם רצים.

לחיצה קצרה על כפתור הריצה עם תנועה לאחת הכיוונים תבצע מהלך התחמקות "Dodge" אשר עשויה לעזור לכם להתחמק מנזק או לתפוס מחסה.

ריצה או Dodge אשר יסתיימו כאשר אתם נוגעים "בקיר" יכניסו אתכם ישירות למחסה.

* Shield Gate

כמו שהסברתי קודם לחלק מהאויבים ולכל הדמויות של השחקנים יש 2 מדדי בריאות הראשון הוא Health\Armor והשני שמעליו Shields\Barrier. המכניקה הנ"ל אומרת שאם יש לדמות שלי לדוגמא 500 Health ו300 Shields וירו בי טיל שעושה 400 נזק בכללי אני לא אשאר עם 400 Health אלא עם 500 כי בעצם באותה מתקפה שמביאה את מדד הShield\Barrier שלי ל0 כל נזק מעבר לכמות שהייתה לי במדד זה נמחקת. אותו דבר לגבי פגיעה של שחקנים באויבים הנשלטים בידי המחשב.

קיימת תחמושת לשחקנים בשם Phasic שמתעלמת משכבת הShield לחלוטין ויעילה במיוחד עבור רובי צלפים.

ב. ציוד

למשחק שני סוגי ציוד עיקריים - מתכלה ולא מתכלה. כאשר ההבדל ביניהם פשוט... ציוד מתכלה משמש למשחק אחד בלבד ולאחר מכן ייעלם.

ציוד מתכלה:

* Ops Pack - לא צריך לנקוט שום פעולה מיוחדת כל משחק תוכלו לשאת כמות קבוע מראש מהציוד למשחק מתוך המאגר שיש לכם. שימוש בציוד זה ימלא את הHealth ו Shield\Barrier שלכם למקסימום עם פרק זמן קצר שבו אתם חסינים מכל נזק ולאחר מכן תחטפו כמו נמוכה יותר של נזק לפרק זמן קצר.

* Medigel - לא צריך לנקוט שום פעולה מיוחדת כל משחק תוכלו לשאת כמות קבוע מראש מהציוד למשחק מתוך המאגר שיש לכם. ברגע שהדמות שלכם "נהרגה" ואתם מחכים שמישהו מחברי הקבוצה יחזיר אתכם לחיים תוכלו להשתמש במדיג'ל כדי להרים את עצמכם בחזרה על הרגליים לבד. ניתן לשימוש רק לאחר שהדמות נהרגה ולכן יעיל בשביל Reload Cancel.

כמו כן חשוב לציין שעם דמות של אויב הוציאה אתכם להורג או עברתם Sync Kill לא ניתן להשתמש במדיג'ל.

* Cobra Missile - לא צריך לנקוט שום פעולה מיוחדת כל משחק תוכלו לשאת כמות קבוע מראש מהציוד למשחק מתוך המאגר שיש לכם. כאשר המצב לוחץ אפשר להחליף בין הנשק שלכם למשגר טילים שפשוט ימחק למוות את כל האויבים שבתוך אזור הפגיעה שלו אפילו שיהיו החזקים ביותר ובדרגת הקושי הכי גבוהה, הקאץ' שיש כמות מוגבלת שלהם ולכן חשוב לשמור עליםהלרגע הנכון.

* Ammo Pack - לא צריך לנקוט שום פעולה מיוחדת כל משחק תוכלו לשאת כמות קבוע מראש מהציוד למשחק מתוך המאגר שיש לכם. ממלא את התחמושת ומלאי הרימונים שלכם באופן מיידי בלחיצת כפתור.

* Weapon Amp - מדובר בציוד התקפי שמשדרג את כלי הנשק או מתקפה מסוימת (כמו קפא"פ) למשך משימה. צריך לבחור את הסוג הנכון לכם בתוך סלוט של ציוד התקפי לפני שהמשחק מתחיל. קיים בשלוש דרגות עבור כל סוג של Amp.

* Armor Amp - מדובר ציוד שצריך לבחור לפני שהמשחק מתחיל מתוך מגוון המכיל 3 דרגות יעילות עבור כל סוג ויכול לשדרג את ההגנה שלכם, המהירות או שימוש ביכולות מיוחדות.

* AMMO - תחמושת מיוחדת לכלי הנשק שלכם מתוך מגוון של סוגים כגון: Armor piercing, cryo, explosive, drill ועוד... כל אחת מגיעה באחת מ4 דרגות יעילות ועם מאפיינים מיוחדים משלה.

חשוב לציין שכל סוגי הציוד המתכלה פשוט יעלם ואם אין לכם במאגר סוג ציוד מסוים לא תוכלו להשתמש בו, איך משיגים עוד? הסבר בהמשך.

ציוד לא-מתכלה:

מדובר בציוד שיישאר איתכם לאוך כל המשחק גם לאחר שסיימתם את המשחק. כל ציוד שכזה מגיע בדרגות שונות אשר כל פעם שתקבלו מהחנות קלף ציוד חדש תעלו אותו דרגה עד לרמה המקסימלית שלו.

* כלי נשק - מתוך מגוון של כלי הנשק במשחק תוכלו לבחור 1 בלבד מתוך כל קטגוריה ובסך הכל לשאת לשדה הקרב 2 כלי נשק. חשוב לציין שכלי הנשק מגיעים ב10 דרגות בספרות רומיות החל מI עד לX כאשר נשק בדרגה גבוהה יותר עושה יותר נשק ושוקל פחות.

משקל של כלי נשק משפיע בסקאלה של אחוזים מ+200% ל-200%. המדד קובע כמה מהר תוכלו להשתמש מחדש ביכולות שלכם שאינן רימונים, לדוגמא Adept שמשתמש ביכולות שלו כמתקפה עיקרית ירצה כמה שפחות כלי נשק ולבחור כלי נשק קל כמה שיותר כדי לקבל בונוס לזמן הטעינה של היכולות שלו.

כלי הנשק מגוונים גם מבחינת התפעול יש כלי נשק סטנדרטים שבאותו רגע של הירייה הכדור יפגע במטרה, יש נשקי אנרגיה שיורים קרן שעושה נזק למטרה, יש נשקים שיורים קליע (projectile) עם זמן טיסה ונזק מוגבר בעת הפגיעה. מומלץ לבדוק כל מקרה לגופו.

* מודים - מדובר במודים שונים לכלי הנשק אשר משנים מאפיינים שונים. לכל קטגוריה של כלי נשק סט מודים משלו אשר תוכלו לשדרג מדרגה I לדרגה V וככל שהדרגה גבוהה יותר כך הבונוס או המודפיקציה שהם מבצעים גדולה יותר. לכל כלי נשק ניתן להכניס 2 מודים בו זמנית וניתן להחליף בין אחד לשני לפני שהמשחק מתחיל.

* Gear - מדובר בציוד שנכנס בסלוט הרביעי של הדמות בדומה לתחמושת או AMP אבל מדובר בציוד בלתי מתכלה שנשאר כל הזמן וניתן לבחור אחד מתוך המגוון שאספנו לשימוש לפני שהמשחק מתחיל. כל ציוד שכזה מגיע מדרגה I עד V ומדובר בחובה להשתמש באחד מהם בכל משחק, אין שום סיבה להיכנס למשחק בלי Gear אלא אם אין לכם בכלל.

* Upgrade pack - במקור אתם יכולים לשאת בשדה הקרב רק 3 Ops Pack\ Cobra Missile \ Medigel \ Ammo Pack חבילות אלו מאפשרות לשדרג את הכמות שאפשר לשאת בשדה הקרב במקסימום ל5 אבל מעת לעת המפתחים מאפשרים לשדרג ליותר, אצלי למשל יש לי אפשרות לקחת לשדה הקרב 6 ops pack \ medigel.

6. דמויות

לאחר שעברנו על כל ההקדמה הארוכה מאוד! של שאר הדברים הגיע הזמן להסבר על הדמויות השונות אותן אנו יכולים לשחק. ראשית נסביר שאנו משחקים מבחינת המשחק חייל או חיילת ביחידת העילית N7 של צבא ה Alliance המורכב מכוחות של בני אדם וכוחות עזר משאר הגזעים בגלקסיה אשר יחד מבצעים משימות קומנדו שונות ברחבי הגלקסיה.

אני רוצה לפרט לכם ככמה דרגות על ההבדלים בין הדמויות השונות ובצורה פשוטה ביותר שתוכלו להיכנס לעניינים כמה שיותר מהר.

א. מקצועות

ישנם שישה מקצועות עיקריים במשחק כאשר לכל מקצוע עם המאפיינים המיוחדים שלו יש קיטים של דמויות עם גזע ויכולות מיוחדות.

* Adept - דמות בעלת יכולות Biotic, שימוש עיקרי ביכולות אלו ואין כמעט שום סיבה אחרת. משתמש בBarrier.

* Soldier - דמות בעלת מאפייני Soldiery, שימוש בנשק ורימונים בעיקר עם יכולות משלימות.משתמש בShield.

* Engineer - דמות בעלת יכולות Tech, משתמש ביכולות מיוחדות בעיקר בדומה ל Adept. משתמש בShield.

* Infiltrator - מיקס של יכולות Soldiery וTech, דמויות תחת קלאס זה כוללת יכולת בשם Tactical Cloak אשר מאפשרת לדמות להיות בלתי נראית לכמה שניות אולם השימוש העיקרי הוא לתת בונוס גדול מאוד למתקפה הראשונה שמתבצעת על אויב כאשר אנו יוצאים ממצב זה. דוגמא טובה היא צלף: מכוון למטרה > מפעיל TC > נותן Headshot עם בונוס של בערך 100% נזק מהTC. משתמש בShield.

* Sentinel - הטנקים של המשחק. שילוב של יכולות Tech וBiotic. לכל הדמויות תחת קלאס זה יש יכולת בשם Tactical Armor שמוסיפה שכבה נוספת של שיריון אשר מקנה הגנה נוספת בנוסף לבונוסים שונים לבחירתנו, את השיריון ניתן לפוצץ כדי לגרום לנזק לאויבים אשר מסביבנו. משתמש בShield.

* Vanguard - דמות המשלבות Soldiery ו Biotic וממוקדות בקרב מטווח קצר ביותר, בד"כ קפא"פ או שוטגאן. לכל הדמויות (כמעט :) תחת קלאס זה יש יכולת בשם Biotic charge אשר משגרת את הדמות שלנו למרחק עצום עד שהוא פוגע במטרה אשר סופגת נזק כבד, השימוש העיקרי ביכולת זאת הוא למלא את שכבת הBarrier של הדמות בכל פעם שאנו משתמשים בה. משתמש בBarrier.

ב. גזעים

ישנם מספר גזעים או "תתי גזעים" אשר אם תקראו את התקציר שלהם תוכלו לראות מאפיינים שונים לגזע עצמו שישפיעו על הדמות תחת הקלאס. אני אפרט על הנפוצים.

* בני אדם - הגזע הבסיסי של הדמויות, תראו תמיד גבר ואישה זהים לחלוטין מבחינת יכולות ונתונים עבור כל מקצוע. נתונים בסיסים לחלוטין.

* Asari - גזע שכולו מורכב מנשים, לכל הAsari במשחק יש מתקפת קפא"פ כבדה עם אזור גדול שתשפיע על כל מי שמסביבם. מהלך Dodge יוריד מהמגן שלהם ויגרום נזק קל לאויבים אשר מסביבן, בנוסף לכך שמדובר במהלך החלקה זריז ומהיר.

* Salarian / Quarian - גזעים של חייזרים שפחות או יותר ההתנהלות שלהם כמו הגזע הבסיסי של הבני אדם.

* Krogan - חייזרים ענקיים מתרבות שהתבססה על לוחמה, אין גדולים מרושעים או חזקים יותר מהKrogans. קודם כל לכל הKrogans יש הרבה יותר Health\Shields מדמויות אחרות. שניות מתקפת ה Light Melee שלהם היא הKrogan Headbutt (נגיחה) הידועה לשמצה. בתור שחקנים אחרים שKrogan אחר מהקבוצה נגוח בכם זוהי ברכת שלום.. תנגחו בחזרה. מתקפת הHeavy Melee שלהם תטיס באוויר אויבים ואף תגרום לStagger לכמעט כל דבר. לכל הKrogans יש יכולת בשם rage אשר תידלק לאחר מספר מסוים של אויבים אשר תהרגו בפרק זמן מוגדר למשך זמן מוקצב. יכולת זאת תעניק לכם בונוסים להגנה והתקפה.

* Turians - גזע מלחמתי המתנהל בהיררכיה צבאית. כל הTurians מקבלים בונוסים ליציבות ונזק שמבצעים כלי הנשק שלהם, יש להם גם מתקפות Melee זריזות וחזקות למקרים קשים וכמובן שכמות גדולה יותר של Health\Shields. חלק מהקיטים עם גזע זה לא יכולים לבצע מהלך של Dodge.

* Geth - בינה מלאכותית בתוך פלטפורמת מלחמה. יש להן כמות נמוכה של Health וכמות גבוהה של shields. לכל הקיטים יש יכולת בשם Hunter mod שמאפשרת לראות אויבים בקרבתכם גם דרך קירות או שאם הם בלתי נראים ולתת בונוס ליכולות או כלי נשק. בנוסף מתקפת הMelee שלהם היא בועת חשמל שמוריד את הShield וגורמת נזק עצום לכל מה שמסביבם.

* Phoneix Human - בני אדם שהיו בארגון סרברוס וערקו לכוחות הN7. המאפיין העיקרי שלהן שבמקום מתקפת Melee רגילה הם משתמשים בשוט כמו הDragoon.

* Vorcha - גזע של חייזרים עם יכולת ריפוי מהירה. לכל הקיטים מגזע זה יכולת בשם Bloodlust אשר ממלא את מד הHealth של הדמות וככל שתהרגו יותר אויבים כך יתמלא המדד מהר יותר. מנגד כמות הShield שלו מגוכחת.

* קיטים מיוחדים - יש קיטים די מיוחדים כמו Geth Juggernaut שלא יכול לרוץ\לתפוס מחסה ונע לאט אבל מצד שני הוא ענק! עם כמות הHealth\Shields הכי גבוהה במשחק, חסין ל Sync Kills ומתקפת הMelee הכבדה שלו ממלאת לו את השיריון על ידי Leeching של אויבים. הכי בטוח לקרוא את התיאור של הקיט.

ג. התאמה אישית, דרגות ועליית רמות

בניגוד לכלי נשק מספיק לקבל מהחנות של המשחק פעם אחת את הקלף של הקיט הספציפי כדי להשתמש בכל היכולות שלו, מנגד לכל דמות מספר של קלפים שאפשר לקבל ממנה (בין 1 ל6) אשר כל קלף נוסף מוסיף אפשרות להתאמה אישית כמו צבע של מקום מסוים בשיריון או סוג התאורה של השיריון וכולי.

כל קלאס יכול לעלות מרמה 1 עד לרמה 20, כאשר נגיע עם קיט מקלאס מסוים לרמה 20 למשל כל הקיטים תחת קלאס זה יהיה ברמה 20.

כל דמות בעלת 3 יכולות, סקיל "מקצוע" ייחודי וסקיל "כושר" ייחודי. סך הכל 6 סרגלים כאשר לכל סרגל 6 דרגות. דרגה 1 עד 3 הן ליניאריות ואין בהן בחירה החל מדרגת 4 עד רמה 6 בכל סרגל יהיו לנו שתי אופציות לבחירה כדי שנוכל להתאים אישית את הקיט שלנו לסגנון המשחק הייחודי לנו.

כאשר עולים רמות מקבלים נקודות כדי לרכוש דרגות בסקילים השונים, המחיר בנקודות הוא 1 לדרגה הראשונה עד ל6 נקודות עבור הדרגה האחרונה. בסך הכל ניתן למלא עד הסוף 5 מתוך 6 הסרגלים או לערבב ביניהם במסגרת סך הנקודות המוקצב לנו.

ניתן לאפס לרמה 1 קלאס מסוים אם נרצה לנסות בנייה שונה לדמות באמצעות Promotion וכל הקיטים תחת קלאס זה יחזרו לדרגה אחד, מצד שני ניתן להתמש בקלף בשם Reset powers ממנו אפשר לאגור בצד עד 3 יחידות והוא משאיר את הדמות ברמה 20 ומאפשר לקיט הספציפי בו השתמשנו לבחור מחדש את היכולות שלו ברמה הנוכחית בה הוא נמצא.

7. אתגרים וסולם הדירוג לשחקנים

א. N7

במקור סולם הדירוג לשחקנים נקרא N7 והוא קיים עד היום. כל פעם שתעלו רמה 1 עם קלאס מסוים תקבלו נקודה בודדת לדירוג הN7 שלכם, כל פעם שתעשו לקלאס Promotion תקבלו 10 נקודות. הליך זה גם משפיע על הWar Assets בסינגל פלייר. אולם רבים לא לוקחים אותו ברצינות וכל עוד לשחקן יש 120 נקודות בN7 (פעם אחת לרמה 20 את כל הקלאסים) לאף אחד אין התייחסות מיוחדת למדד זה.

ב. אתגרים

Challenges נוספו במסגרת חבילת התוכן Retaliation בדרך נוספת למשחק ליצור עניין וגיוון ומצד שני ליצור סולם דירוג רציני יותר. האתגרים בנויים מאתגר זהב גדול שכדי להשלים אותו צריך להשלים כמות של אתגרי כסף קטנים הנכללים תחת אותו אתגר זהב גדול.

לדוגמא אתגר הSMG דורש שתשיגו 140,000 נקודות במשחק עם אחד מהSMG שברשימה כפול 5 פעמים. אז במידה והשגתי עם 5 SMG מהרשימה 140,000 נקודות כל אחד זכיתי בנקודות אתגר עבור סולם הדירוג החדש ובאתגר הזהב הגדול אשר מקנה לי באנר מיוחד בו אני יכול להשתמש כרקע בלובי של המשחק כאשר אני מצטרף למשחק עם שחקנים נוספים.

קיים אתגר בשם Best of the Best אותו מקבלים מי שהשלימו את 25 האתגרים המקוריים שנוספו למשחק, כיום יש אתגר זהב נוסף לחבילת התוכן האחרונה שיצאה בנוסף לאתגרי סופ"ש אשר אותם ניתן לבצע פעם אחת בלבד במשך פרק זמן של סופ"ש בו הם מוכרזים, חלקם מקנים באנר מיוחד וכולם מקנים חבילה מיוחד עם 2 קלפים רנדומליים בחנות וקלף של כלי נשק פרסומי (ודי חזק) שניתן להשיג אותו ולשדרג אותו רק במסגרת אירועים אלו המתרחשים אחת לשבוע בתקן קבוע.

8. החנות

כדי לקבל דמויות חדשות, כלי נשק וציוד צריך לרכוש חבילות המכילות קלפים רנדומליים בחנות הפנימית של המשחק. ניתן לקנות בכסף אמיתי Bioware Points ובעזרתם לרכוש חבילות או! הדרך הנכונה היא לרכוש בעזרת הכסף שמרוויחים מהמשחק עצמו את החבילות (Credits) וכך גם להתקדם וגם להינות.

בתור שחקן מתחיל שתי דברים שחשוב לדעת,

א. דרגות הנדירות של הקלפים הן:

* כחול - Common

* כסוף - Uncommon

* זהב - Rare

* שחור - Ultra Rare

ככל שהדרגה גבוהה יותר מדובר בדמות או ציוד מיוחדים וחזקים יותר או מיוחדים יותר.

ב. החבילות שקיימות בחנות:

*Starter - פעם ראשונה שתיכנסו למולטי תקבלו חבילה עם כמה קלפים לעזור לכם בתחילת הדרך בחינם.

* Gift Pack - מעת לעת תקבלו חבילה במתנה מהמפתחים של המשחק או התמיכה הטכנית שוב פעם בחינם והתכולה משתנה.

* Recruit Pack - מחיר 5000 קרדיט ומכיל 5 קלפים רנדומליים מסוג Common ועם סיכוי קטן לUncommon.

* Veteran Pack - מחיר 20,000 קרדיט ומכיל 5 קלפים רנדומליים כאשר אחד מהם 100% יהיה באיכות Uncommon או טוב יותר.

* Spectre Pack - מחיר 60,000 קרדיט ומכיל 5 קלפים רנדומליים כאשר אחד מהם 100% יהיה Rare או יותר טוב.

* Premium Spectre Pack - מחיר 99,000 קרדיט ומכיל 5 קלפים רנדומליים 2 מהם 100% יהיו Rare או טוב יותר ועם סיכוי יותר גבוהה לUltra Rare.

* Arsenal Pack - מחיר 99,000 קרדיט כמו חבילת PSP מקום סיכוי לUR יש סיכוי יותר גבוהה לקלפים של כלי נשק.

* Reserve Pack - מחיר 99,000 קרדיט כמו חבילת AP אבל עם סיכוי גבוהה יותר לקלפי דמות.

* Jumbo Equipment Pack - מחיר 33,000 קרדיט, מכיל 10 קלפים רנדומליים של ציוד מתכלה בלבד. יכיל (במידה ואין לכם 255 יחידות) 5 X מדיג'ל\קוברה\ammo\ops.

קלפי דמות מקנים גם נקודות ניסיון, שווי הערכה הכספי ישפיע על כמו נקודות הניסיון שהקלף נותן. כאשר תגיעו למקסימום דרגות של כלי הנשק או הדמות תפסיקו לקבל אותם ובמקומם בחבילה יצאו קלפים אחרים או ציוד מתכלה.

יוצאי דופן הם קלפי הדמויות הבסיסים בצבע כחול שתמיד תמשיכו לקבל בשביל נקודות ניסיון אבל לא יותר מ1 בחבילה.

שיטה טובה לקבל את התמורה הרבה ביותר לכסף שלכם היא לקנות בCredits חבילות recruit עד שתמקסמו את כל הציוד שלכם והדמויות בדרגת Common, לאחר מכן לרכוש רק ערכות Veteran עד שתמקסמו את הדמויות והציוד בדרגת uncommon, לאחר מכן לרכוש רק חבילות Premium Spectre Pack כל הזמן.

לינקייה:

אתר המשחק

הפורום הרשמי - מומלץ!

N7HQ - אתר מיוחד המכיל את כל הנתונים שלכם כולל דירוג הN7, והאתגרים שלכם (יחד עם הליך התקדמותם) בנוסף למניפסט שלכם (מאגר גדול שאומר מתוך הציוד הכללי הקיים במשחק איזה ציוד השגתם ובאיזה דרגה).

העמוד שלי בN7HQ - אני משחק בPC ואתם מוזמנים להצטרף אליי ונשחק יחד.

כל חבילות התוכן שיצאו למולטי

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

אני אקפיץ את הדיון כי המשחק עכשיו במבצע פסיכי באוריג'ן של 3 אירו בלבד.

הגרסה הפשוטה ללא שום DLC מספיקה למולטי מכיוון שכל ההרחבות של המולטיפלייר הן חינם אין כסף...

https://www.origin.com/en-ie/store/buy/mass-effect-3/pc-download/base-game/standard-edition

פורסם

יש אנשים במולטי?

פורסם
  • מחבר

לי יש את כל האצ'יבמנטים (באנרים) אז מזמן לא שיחקתי אבל כן בד"כ יש די הרבה אנשים וגם באופן כללי אתה יכול לעשות משחק פרטי ואז אתה משחק "סולו" במצב מולטי פלייר או אם יש לך חברים באוריג'ן אתה יכול להזמין אותם לשחק איתך, בהתחשב בכך שזה 4 שחקנים בלבד למשחק זה לא בעיה להתארגן כמה חבר'ה ולשחק ביחד...

הפורום הרשמי של המולטיפלייר במאסס אפקט 3 >> http://forum.bioware.com/forum/342-multiplayer/

הסתכלתי כרגע בפורום, התת פורום הראשי מכיל הודעות חדשות בכל הדיונים שבעמוד הראשי ויש עוד תתי פורום פעילים אז בשביל 15 שקל זה No Brainer. בנוסף יש לך את Mass Effect 3 עצמו בסינגל שהוא משחק לא רע בכלל והעיקר שלו זה הסינגל אז כבר יהיה לך אותו אם תרצה לשחק.

פורסם

מה שמעצבן הוא שלא מוכרים את המשחק עם כל ההרחבות במבצע אף פעם.

פורסם
  • מחבר

ההרחבות של המולטי הן - בחינם.

רק תתקין ומתוך אוריג'ן אתה יכול להתקין את כל ההרחבות של המולטי בחינם.

ההרחבות של הסינגל יש כמה בחינם כמו הגרסה המורחבת של הסוף ויש כאלו שעולות כסף. משחקי הדור החדש של Bioware מאז שהם נקנו על ידי EA מחייבים רכישה של DLCS המחיר מלא. הטריק הוא לרכוש דרך האתר של ביוואר (חשבון של Bioware ושל Origin זה אותו החשבון בעצם) ואז אתה יכול לשלם בדולרים במקום אירו על ההרחבות ובמקום Bioware Points במחיר מופקע דרך אוריג'ן אתה קונה באתר של Bioware את הכמות המדוייקת לכל ההרחבות של Bioware Points ובדולרים.

ותלוי תלוי...

קח לדוגמא את Dragon Age: Origins יצאה גרסה עם כל ההרחבות והDLCS אבל למאסס אפקט לא יצא. אני מניח שבעתיד כן תיצא איזה גרסה פלטינה כלשהי.

בנושא הדיון מדובר רק על מצב המולטי פלייר במצויין והמשובח של המשחק, בשביל המולטי צריך רק את הגרסה הבסיסית והפשוטה ביותר של המשחק שעולה גרושים מעטים ובתמורה אתה מקבל את כל ההרחבות של המולטי בחינם!

פורסם

תודה על המידע.

אני כנראה ירכוש את המשחק שאני יחזור מהעבודה, מהיכן מורידים את הגרסה המורחבת של הסוף?

פורסם
  • מחבר

כשאתה מתקין משחק באוריג'ן, בספרייה של המשחקים.

מקש ימני על המשחק > View Details

זה ייתן לך פרטים על המשחק ורשימה מלאה של DLCS אם כתוב Get It Now זה אומר שהDLC חינם פשוט קנה אותו עם הכפתור בלי כסף וזה יתקין לך אוטומטית. אם כתוב Buy Now זה עולה כסף וכבר תצטרך לשלם עבורו.

בשביל הסינגל הם עולים כסף מלבד הסוף המורחב ובשביל המולטי הם חינם חינם. מצד שני אם תרצה לרכוש את הDLCS בשביל הסינגל אלו של העלילה (לא הסקינים) יוצאים מגדר הרגיל וכל אחד נמשך בין 3 ל10 שעות בערך אם אתה ממש מקפיד לעשות הכל אז הם שווים את הכסף.

פורסם

אחלה, תודה.

בדיוק עכשיו רכשתי אותו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים